KPN Mobiel reviews

2.3

Leo
10-05-2017

Onbestaanbaar

Ik ben op 10 april overgestapt met 1 mobiel abonnement en volg met het 2e op 10 juni. Het was de bedoeling dat we vanaf dan MB zouden delen.

In de tussentijd zouden we voor het 1e abonnement tijdelijk MB's kopen (geen probleem volgens de winkel).

Inmiddels zijn er meerdere toezeggingen niet nagekomen omdat medewerkers niet van elkaar weten wat wel en niet kan; ze afspraken niet respecteren en met (schijn)oplossingen komen. Toezeggingen zijn helemaal NIETS waard en de samenwerking tussen chat/facebook/telefoon is waardeloos. Ik kan aan deze 3 kanalen geen woorden koppelen als klantenservice of helpdesk omdat deze begrippen daar volstrekt onbekend zijn of geen inhoud hebben. ADVIES: Laat KPN links liggen

Kim
08-05-2017

Abonnement

Ik kreeg de kans mijn abonnement te wijzigen. Op zich prima. Maar kreeg verkeerde telefoon die dus teruggestuurd moest worden en het gekoppelde abonnement moest geannuleerd worden. Hier zouden 4 dagen overheen gaan maar die 4 dagen zijn al bijna vier weken en nog geen stap verder. Elke dag bellen en elke dag wordt er iets anders beloofd of gezegd.en nog vreender steeds weer hetzelfde verhaal uitleggen terwijl er uhmmm notities worden gemaakt op computersysteem.Inmiddels al 5 formulieren aangemaakt maar ook geen resultaat. Met andere woorden een waardeloze service en dus voor mij reden hier weg te gaan. Ze zeggen bij KPN je betaald ook wat meer voor de goede service. Nou volgens mij is deze afdeling nog niet opgezet.

Thomas
07-05-2017

Bestaande klanten van KPN vissen altijd achter het net

Enkele jaren geleden werden opeens alleen nog mobiele contacten aangeboden met veel hogere databundel voor dezelfde eprijs. Aan nieuwe klanten. Want bestaande klanten moesten het met hun lopends contract doen. Vorig jaar konden nieuwe klanten binnen de EU al roamapen vanuit hun Nederlandse databundel. Voor bestaande contracten was dit niet mogelijk. Die moesten maar een extra buitenlandbundel kopen. Op 1 juni 2017 gaat KPN de datavolumes van hun abonnementen 2x - 2,5x verhogen. Een leuk voordeel voor nieuwe klanten. Raad eens: als je een abonnement hebt dat geen onbeperkt SMS heeft, geldt dit niet, omdat deze contracten straks niet meer bestaan. Dus die worden niet meer ondersteunt. Bestaande klanten? Stik er maar in. Dien je contractlooptijd vooral uit en betaal (veel) meer voor de diensten die andere klanten voor (veel) minder geld krijgen.

29-04-2017

Het beloofde gratis tegoed bij de simm kaart is niet bijgeschreven.

Simm kaarten verkopen en het gratis beltegoed niet verstrekken door technische problemen en het verzoek om het formulier voor het gratis tegoed later nogmaals in te vullen. Na uren later nogmaals invullen is het tegoed niet bijgeschreven.

25-04-2017

Pas op met KPN ! Sluit geen combi voordelen af!

KPN mobiel abonnement afgesloten in combinatie met internet van mijn vorige huiseigenaar. Echter bij verhuizing vervielen alle voordelen.

Logisch dat er iets minder voordeel aan zit. Ja. maar dit.

- DE MAANDELIJKSE KOSTEN van 19 naar 50 EURO!

- BELBUNDEL VAN 300 naar 150 MIN!

- INTERNET BUNDEL van 1 GYG naaar 500 MB

25-02-2017

KPN mobiel wereld bundel

De KPN wereldbundel wordt verkocht voor 9,99 Euro per 100 min/sms/mb. Via de KPN ID op je smartphone kun je gemakkelijk deze wereldbundel kopen.

Let op!:

Op de KPN ID wordt melding gemaakt van " bellen ", en inderdaad niet " gebeld worden". Ondanks de aanschaf van een Wereldbundel worden de kosten van " gebeldt worden" apart in rekening gebracht. Dit staat netjes in de KPN Voorwaarden. Een belletje naar de Klantenservice van KPN werkte verhelderend.

19-02-2017

Geen toestel levering binnen 24 uu

2 iPhones en een sim only verlengd, producten zouden binnen 24 uur geleverd worden. Niet dus. Wat een nep zooi daar! Dag vrij genomen om onze telefoons te ontvangen. Hele dag voor Jan lul zitten wachten. Ik wil een compensatie hiervoor! Iemand ervaring hiermee? Kpn komt zijn afspraken niet na!

Annika
16-02-2017

Snel, netjes en effectief geholpen

Mijn spotify premium account deed het van de een op de andere dag niet meer. KPN gebeld en ik ben snel, netjes en effectief geholpen door twee medewerkers. Ik hoefde enkel nog een code in te voeren voor spotify en hij doet het nu meteen weer!

Jorg
21-01-2017

Factuur 0,-

Maanden geen abb geld afgeschreven zelf herhaaldelijk moeten bellen om dit voor elkaar te krijgen. waardeloos bedrijf slechte klantenservice en onderlinge communicatie. ben blij als ik in mei bij kpn weg ben.

Maria
19-01-2017

Logge olifant

Onlangs verhuisd. Alles-in-1-pakket opgezegd, met behoud van mobiel abonnement. Tjonge, dat valt niet mee! Adreswijziging goed doorgekomen? Nee. De juiste datum van de wijziging? Nee. Het juiste nieuwe abonnement? Nee. Na tien keer bellen nu wel alles in orde? Nee. Voor de elfde keer bellen met iets minder geduld van mijn kant? Ja. In de wacht gezet? Ja. Bel mij terug service ingeschakeld? Ja. Teruggebeld? Nee. Wie weet een goede provider mobiel abonnement? Dit is nl. niet mijn eerste slechte ervaring met de KPN. Ze zien mij niet meer terug.

12-01-2017

Core business

Mij valt op dat de mensen bij kpn vriendelijk en vaak goed tot zeer deskundig en behulpzaam zijn, maar dat de inwendige bedrijfsprocessen enorm slecht in elkaar steken. Zo kunnen er geen 2 wijzigingen tegelijk doorgevoerd worden per account. Ik wilde mijn oude telefoonnummer behouden maar kreeg vanwege verhuizing een nieuw account met nieuw tekefoonnummer. De enige optie was er tijdelijk 2 nemen en dan het oude nummer behouden en het nieuwe wegdoen. Dat duurde weken! Voor een telecombedrij! Core business! Ondertussen kon ik geen wijziging in mijn zenderpakket doorvoeren. Ik kreeg met kpn compleet namelijk met korting een uitgebreider zendpakket, maar er was intern iets fout gegaan, sorry!. Vanwege de 1 wijziging regel kon dat pas na drie weken gecorrigeerd worden! Ik kon geen klacht indienen eant het was een aanbieding! Ja alles is tegenwoordig een aanbieding! Want sales komt op 1 en service achteraan. Afijn, 2e telefoonnummer geregeld, andere afgezegd, maar toch nog maanden 2,50 extra moeten betalen voor een dubbel telefoonnnummer bleek achteraf. Geen geld terug mogelijk, sorry! Uiteindelijk bleek later ook nog dat ik niet eens bereikbaar was want een setting stond niet goed. Dubbel betaald en onbereikbaar. Echt ongelofelijk. hoe moeilijk kan het zijn? Het kost je een maand van je leven aan frustatie. Maar de monteurs thuis doen hun uiterste best, dat weer wel

Hannie
03-12-2016

Slechte administratief proces

Slechte ervaring met opzeggen van abonnement. Hierdoor moeten we een maand extra betalen bij 2 providers.

Kpn heeft niet geregistreerd en wij hebben wel het bewijs van opzegging. Integriteit is ver te zoeken bij dit bedrijf.

Jet
08-11-2016

KPN ongewenste sms -dienst.

Pas op voor de ongewenste sms-dienst bij KPN! Er wordt zonder jouw toestemming gewoon een bedrag van 60 Euro per maand extra bovenop je abonnement afgeschreven! Je krijgt hiervoor 4 ongewenste smsjes per maand binnen. Ongevraagd, lijkt tegelijkertijd met het beginnen van je mobiele abonnement aangeboden te worden. 15 Euro voor 1 smsje per week. Bij KPN vinden ze dat normaal. Deze praktijken gebeuren al jaren. Er wordt niets aan gedaan. De fora staan er vol mee! Klantenservice doet er niets mee. Kan er ook niets mee. Orders van bovenaf waarschijnlijk. Daarom wil ik iedereen waarschuwen, pas goed op! Controleer je rekeningen goed. KPN heeft een periode van 2 maanden ingesteld , dat je kan reageren op deze afzetterij. Anders de smoes, dat je zelf maar op had moeten letten. Ook kunnen ze zogenaamd niet meer aantonen na 8 maanden, dat je de sms-dienst niet zelf gestart hebt. Hoe conveniënt!

F.
12-10-2016

Nooit meer KPN

Ik ben vorig jaar van Vodafone overgestapt naar KPN. Ik was tevreden over KPN totdat mijn telefoon 4 weken geleden kapot ging. Ik heb hier een verzekering voor en mijn telefoon heb ik naar de KPN winkel in Den Bosch gebracht zodat zij het op konden sturen. Ik kreeg hier geen leentoestel voor terug want die hadden ze niet voorraad. Vervolgens kreeg ik pas 2 weken later een nieuw toestel. Ik was er al niet over te spreken dat dit zo lang heeft geduurd maar goed. Nieuw toestel opgehaald, blijkt mijn camera en luidspreker niet te werken. Tevens kan het 'nieuwe' toestel mijn SIM-kaart niet lezen. Weer mijn toestel terug gebracht en deze moest ook weer opgestuurd worden wat dus betekent dat ik mijn toestel weer 2 weken kwijt ben. Deze keer kreeg ik wel een leentoestel, een Iphone 4! Dit terwijl ik een Iphone 6 heb. Ik vraag de medewerker om mij te helpen om mijn icloud over te zetten naar de Iphone 4 . Na 1,5 uur is het hem nog steeds niet gelukt en ik moest maar contact opnemen met Apple?!? Achteraf gezien blijkt de software van de Iphone 4 zo oud te zijn dat het mijn Icloud niet pakt, is schijnbaar algemeen bekend behalve bij de medewerkers van KPN. Ik heb mijn Icloud uiteindelijk wel op een Iphone 5 kunnen zetten (niet het toestel van KPN). Nu zijn weer bijna 2 weken verder en ik heb nog steeds mijn toestel niet. Ik vind de service echt om te janken bij KPN en al niet te spreken over de verzekering. Zodra mijn abbonement is afgelopen stap ik direct over!

05-10-2016

Kpn klantenservice een grote puinhoop

Was overgestapt naar KPN compleet. Alles is misgegaan . Afspraken werden niet gehouden, uren aan de telefoon. Onbeschofte medewerkers en medewerkers die hun woord niet hielden. Ben weer terug naar ziggo, mijn oude provider. Zit wel vast aan een heel duur mobiel abonnement .

Heleen
19-08-2016

BEDRIEGERS!

Ik ben ongeveer een half jaar klant geweest bij de KPN doordat ze HI hebben overgenomen.

Al enige tijd voordat mijn abonnement afliep wist ik dat ik deze stop wou zetten.

Na hierover na vraag te hebben gedaan, kreeg ik te horen dat je een maand voor het einde van je abonnement kan doorgeven dat je hem wilt beëindigen.

Circa 4 weken voor het einde van mijn abonnement wou ik dit doen.

Toen ging ik opzoek naar een telefoonnummer die ik kon bellen om dit te regelen. Wanneer je hiernaar zoekt kom je een vakje tegen waar je nummer in kan voeren en dan bellen ze jouw.

Hierop dacht ik natuurlijk, dat is makkelijk dat scheelt mij weer telefoonkosten.

Helaas helaas heb ik er nu natuurlijk ook geen bewijs van dat ik met ze heb gebeld. (Zij hebben mij immers gebeld en ik niet hun).

Tijdens het gesprek werd mij heel mooi verteld dat mijn abonnement zou worden stop gezet.

Twee weken later krijg ik bericht van mijn nieuwe provider dat er geen nummerbehoud kan worden aangevraagd omdat ik mijn abonnement al had stop gezet. Dom foutje van mij. Dus dan maar een nieuw nummer. Nu zijn we inmiddels ruim 3 maanden verder en krijg ik ineens een mail dat mijn factuur van de kpn klaar staat. (nog nooit eerder had ik daar een mail over gekregen) Dus ik bel de KPN op en krijg te horen dat mijn abonnement nooit is stopt gezet... En dat ze dat dan nu wel voor mij zou doen maar ik nog wel een maand opzegtermijn heb. Vervolgens doe ik mijn verhaal (zoals hierboven beschreven) en vraag dat mijn abonnement wordt stop gezet met terug werkende kracht. Het is immers niet mijn schuld dat zij een fout hebben gemaakt, Hierop krijg ik het antwoord dat ze dit niet doen omdat ik niet kan bewijzen dat het HUN fout is en het mijn schuld is omdat ik maar beter had moeten opletten. Uiteindelijk mag ik nu dus 4 maanden betalen voor een telefoonabonnement die al meer dan 4 maanden niet is gebruikt. Dit kunnen zij natuurlijk ook gewoon zien in hun schema's maar daar kijken ze niet naar!

Al met al is het een verschrikkelijk bedrijf en hoef je niks van hun te verwachten en aan de klantenservice heb je al helemaal niks!

16-08-2016

KPN met de K van K...... !

Ben ruim 10 jaar klant geweest bij de KPN met een mobiel abonnement. Had "onbeperkt 4g" (fair use). Omdat ik inmiddels ook een telefoon van mijn werk gebruik die een gelijke functionaliteit geeft toch maar opgezegd. Het is niet handig om twee toestellen mee te slepen de hele dag. Keurig opgezegd via hun website. Mailtje van gehad en bevestiging per brief. Per 26 juni was mijn abonnement uit de lucht. Op vakantie geweest en omdat ik mijn afschrijvingen vanuit het buitenland zit te bekijken zie ik dat er voor juli en augustus toch nog steeds mijn abonnement is afgeboekt door de KPN. Direct terug gestort en dat werd gevolgd door de bekende dreigbrief .... betaal binnen 5 dagen of anders. Helaas bleek mij toen dat ik met mijn stomme kop zowel de mail als papieren brief had weg gegooid. Dus ik denk ik waag er een belletje aan. Natuurlijk viel er niet met ze te praten ... want ik zou per 16 juli telefonisch hebben opgezegd ... nee ! want toen zat ik in de auto naar mijn vakantiebestemming ! En dus was mijn abonnement per vandaag (wat een toeval !) verlopen. Geduldig uitgelegd dat ik via de website had opgezegd ... meneer de telefonist ging even overleggen met zijn chef ... dat duurde kennelijk 3 seconden want toen had ik hem weer aan de lijn. Beweerde keihard dat opzeggen via de website niet mogelijk was ... maakte mij glashard voor leugenaar uit. Ik log in op "mijn KPN" en zie daarna dat de hele layout van de website is veranderd. Mij was gelijk duidelijk dat daar dus het een en ander fout was gegaan. Maar niet bij hun kennelijk. Want mijn beroep op enige coulance na 10 jaar trouwe klandizie werd afgewezen .... u MOET die 42.50 betalen meneer ! Waar gaat het over .... steek het in je r..t en mij zie je in ieder geval nooit nooit nooit meer terug als klant van de KPN. Hoe dom kan je zijn als bedrijf en als jullie failliet gaan dan is het door dit soort fratsen.

15-08-2016

Mobiele telefoon veel duurder

De prijzen van de mobiele telefoons bij een contract liggen veel hoger dan elders. De overheid heeft meermalen in het Journaal laten weten dat de rente veel te hoog is berekend. Als KPN zelf niets onderneemt richting klant dan is het geen bonafide bedrijf. De service was voorheen buitengewoon goed maar dat soort zaken wordt afgebouwd en het heeft geen voordelen meer om bij de KPN diensten af te nemen.

12-08-2016

Teleurstellend

In april 2016 heb ik een mobiel abonnement + telefoon bij KPN aangeschaft. Tv, internet en vaste telefonie was al eerder bij KPN onder gebracht. Ik wilde per 1 juni een 2-jarig abonnement voor 29 euro per maand en zou op dit bedrag 5 euro korting krijgen omdat ik al een pakket had bij KPN. Telefoon aan huis bezorgd en 209 euro betaald voor het toestel, op het contract stond een 1-jarig abonnement vermeld met een maandbedrag van 34 euro voor de korting en een onjuist e-mailadres..

Gebeld met KPN, telefoon moest terug gestuurd worden en ik zou eenzelfde toestel krijgen met de correcte contractgegevens. Aldus terug gestuurd. Een paar dagen later het tweede toestel ontvangen. Moest opnieuw 209 euro betalen. Zelfde fouten in het contract, alleen e-mailadres was correct gewijzigd.

Sindsdien heb ik talloze keren met de KPN klantenservice gebeld en aangegeven dat ik een 2-jarig abonnement had besteld (dit kon ook vastgesteld worden aan de hand van het bedrag dat ik voor mijn toestel moest betalen) en verzocht of de gevraagde wijzigingen doorgevoerd en de 209 euro + de te hoge abonnementskosten gerestitueerd konden worden.

De Klantenservice heeft me steeds correct te woord gestaan maar de door melding naar de andere afdelingen bleef uit of werd daar niet gelezen.

Op een gegeven moment accepteerde ik maar dat ik een 1-jarig abonnement had met het hogere abonnementsbedrag, want dan kon ik per 1 juni 2017 overstappen naar een andere provider. Wel bleef ik bellen om het tweede toestel terug betaald te krijgen.

De factuur van augustus 2016 was een 'zooitje'. Opnieuw bellen en in de wacht hangen. Klantenservice gaf aan dat alle facturen hersteld zouden worden want er waren al veel klachten binnen gekomen. Dit is gebeurd.

Een paar dagen geleden zag ik bij mijn KPN dat mijn contract naar een 2-jarig contract was bijgesteld, maar nog steeds tegen het hogere abonnementsgeld dat bij een 1-jarig contract hoorde.

Opnieuw gebeld, bijna wanhopig en murw. Eindelijk werd ik doorgeschakeld met de afdeling die mijn klachten meteen kon aanpakken. De medewerker zegde toe dat ik m.i.v. september het lagere termijnbedrag op de factuur zou zien, de teveel ingehouden bedragen terug zou ontvangen en het bedrag van 209 euro meteen naar de afdeling Order (?) zou worden gestuurd ter verdere afhandeling.

Ik was erg opgelucht, maar na lezing van alle klachten reviews ben ik weer somber gesteld. Moet toch eerst september afwachten.

En 'last but not least' heb ik ook een klacht met de verbinding, zelfs met KPN. Toestel staat op de hoogste volume stand maar dan hoor ik de gebelde persoon nauwelijks. Zet ik het toestel op de speaker, dan hoor ik de beller niet of nauwelijks.

Ik heb momenteel geen behoefte meer om met KPN te bellen, maar heb spijt met ze in zee te zijn gegaan.

Ik heb 1 ster aan KPN gegeven, die is bedoeld voor de Klantenservice, want ze hebben me altijd correct te woord gestaan, maar de tekortkomingen liggen aan de organisatie en belabberde interne communicatie dat KPN zo slecht scoort.

Ik kan KPN dus helaas niet aan anderen aanraden. IK HEB GEZEGD!

Reesink
11-08-2016

Slechte facturering

Al 10 tallen (!) maanden verloopt de facturering bij KPN zeer slecht. Na een hinderlijk ellenlang menu kom je dan bij de afdeling die over de facturen gaat om opnieuw van de klantenservice aan te horen dat KPN (eindelijk) ook over gaat op facturering per e-mail. De meeste bedrijven in NL. doen dit, KPN krijgt dat nog steeds niet voor elkaar. Nu moet ik via een app-je mijn eigen factuur zien uit te printen, iets wat zeer omslachtig is. Dan moet je wel dit app-je traceren in de vele apps die dagelijks op je af komen! Een andere onoverkomelijke hindernis is "je factuur downloaden via mijn KPN." Wat een crime. Stel je hebt een bedrijf en je zou voor elke leverancier je eigen factuur moeten downloaden. En dat zo'n 30 x met evenveel verschillende wachtwoorden en inlogcodes. In dat traject moet je dan geen storing op internet hebben (zoals zo vaak bij KPN), want dan houdt het gewoon op. FRUSTRATIE! Nog meer frustratie wanneer je de klantenservice nodig hebt om te kunnen achterhalen waar de herinneringsfactuur van KPN op doelt. Hier staat namelijk niets op vermeld. Geen factuurnummer, niets. Alleen dat je binnen drie dagen moet betalen. Op welke factuur dan?! Zie dat maar eens te traceren, ook naast alle spookfacturen (fishing mails).