NLE reviews

Periode20222021

Ger
12-02-2018

Misleidend

Word je een callcenter gebeld dat het goedkoper kan en ja hoor het kon ik hebt gevraagd hoe het met de overstap boete ging nou mevrouw alles word geregeld u hoeft niks te doen ok mail gehad ook daarin stond volledige overstap word voor u geregeld u hoeft niks te doen nou de overstap was in november en de eind afrekening van enige half december maar me verbazing de overstap boete moet ik zelf betalen gebeld uur aan de telefoon gezeten eindelijk contact ik moest klacht indienen nou gedaan helaas zit nog steeds op antwoord te wachten en weer gebeld nu word er gezegd klacht niet ontvangen terwijl ik een ontvangst bevestiging kreeg acm gebeld klacht ingediend en klacht op klachten kompas gezet maar elke keer antwoord u moet zelf betalen nu aangetekende brief gestuurd reageren ze niet of word niet opgelost dan geschillen commissie Wat een misleidend bedrijf nle nooit meer Gr ger

Caspar
09-02-2018

GEEN galsvezel van NLE

Wat een waardeloos bedrijf! Overstap service is ronduit slecht! Vanaf medio november klant voor 500mb/s, telefonie en tv, na 2 maanden alleen maar storingen. Mag nu genieten van 3mb/s, geen telefoon en TV waar je na 5 minuten een epileptische aanval van krijgt. Wat doet NLE? De hoorn erop gooien als je 30 minuten in de wacht staat, via whatsapp alleen een berichtje terugsturen dat het wat langer kan duren. Wel een melding gehad dat er een monteur zou komen. Zit daar na 3 weken nog op te wachten!

Mensen trap hier niet in!

Patrycja
06-02-2018

Waardeloos bedrijf

Gisteren kwam een meneer aan de deur met een mooi verhaal. Wat de beste is kwam hij laat in de avond na 6 uur. Hij wist zijn verhaaltje zo goed te vertellen dat hij al de contract voor mij opgesteld hebt zonder dat ik het wist en zonder een momentje te hebben of informatie te achterhalen over het bedrijf. Niet eens 5 minuten na dat die weg was werd ik gebeld door de NLE om de vragen door te nemen gelukkig heb ik in de tussentijds reviews gelezen. De telefonist van de NLE kwam ook met een hele mooie verhaal. Ik zou volgens hun twee 85 euro per maand (een vaste prijs) moeten betalen. Ik heb aangegeven dat ik tijd wil om erover na te denken door de hele slechte reviews. De telefonist kwam met een mooi verhaal dat de reviews van paar jaar terug zijn en dat ik op de datums moet kijken. Op dit moment voelde ik me al niet gewaardeerd als een klant omdat ik wel al na de datums hebt gekeken en die waren allemaal van januari 2018. Na het gesprek krijg ik meteen een contract in mijn email met een termijnbedrag van 115 euro per maand. Al veel hoger dus. Ik heb gelijk een email gestuurd dat ik het meteen ook stop wil zetten en dat ik niks van hun wil ontvangen stelletje oplichters en leugenaren. Op dat email werd niet gereageerd. Vandaag heb ik ze dus gebeld eerst de telefoon niet opnemen daarna hoorde ik dat er 9 wachtende voor mij waren. Ja dag dat ga ik niet wachten, Opgehangen en gebeld met de technische afdeling. Toen ik zei dat ik ze ineens wel snel te pakken heb gekregen door een andere nummer te kiezen kreeg ik te horen ja verrassend he. Like wtf heb je wel eens een telefoontraining gekregen? Zo praat je totaal niet tegen een klant. Heel erg onprofessioneel. Ik werd doorverboden met de juiste afdeling. Gelukkig namen ze ook meteen op. Gelijk alles stop laten zetten en meteen een bevestiging via mijn email ontvangen.

Lang verhaal kort maken : NLE zijn stelletje oplichters die je alleen leugens geven zodat je overstapt! Daarna krijg je heel veel problemen onprofessionele hulp en medewerkers aan de lijn die niks over de klant geven en niet vriendelijk klant gericht zijn. Niet doen!

Eldert
29-01-2018

Zeg nee tegen NLE

Nle stuurt onterechte en onjuiste facturen. Je krijgt aanmaningen via de e-mail. Antwoord geven op de e-mail kan niet want dan krijg je een automatische mail dat ze de mail niet beantwoorden. Klachten helpen niet. Mijn advies zeg nee tegen nle. Kassa en radar rijp zou ik zeggen hopelijk kunnen die programma's de problemen bespreekbaar maken.

23-01-2018

Gruwelijk k*tbedrijf

Vanaf moment 1 dat je klant bent kun je direct klantcontact vergeten. Stuur je een mailtje met een vraag, krijg je doodleuk een reactie dat ze geen mails meer beantwoorden. Whatsapp functie, na 3 dagen reactie of je je klantnummer wilt doorgeven. Geef je direct binnen 1 minuut door, weer 2 dagen wachten. Bellen? +40 minuten wachttijd. Wat. Een. Grap. Meest waar-de-loos bedrijf ooit. Tip; wordt hier NOOIT klant!

Suzanne
19-01-2018

Waardeloos bedrijf

Ik had me aangemeld voor internet, maar kwam er snel achter dat dit bedrijf niet deugd, dus binnen de veertien dagen tijd mijn contract opgezegd en nu doen ze net of hebben ze dat niet ontvangen en reageren nauwelijks op mijn privé berichten. Inmiddels hebben ze wel geld afgeboekt, wat ik dus gelijk terug heb laten boeken en ja hoor dan wordt er wel gemaild van als ik niet betaal kunnen ze mij geen activatie code sturen, maar die wil ik ook helemaal niet had immers geannuleerd, en ik vraag me ook af wat moet ik met zo,n code je kunt daar toch niks mee. Dus wat een onnozelheid en dat in deze tijd.

Lucas
15-01-2018

Misleiding

Let op! Je doet mee aan een actie van overstappen.nl je krijgt duidelijke energietarieven. Ga je inloggen en kijken op de MijnNLE site zijn het allemaal HOGERE tarieven. Pure vorm van misleiding.

Geen reactie op email /telefonisch niet bereikbaar /geen reactie op klachten website

12-01-2018

Wanpraktijken

Ik 'heb' internet van NLEx. Heb tussen aanhalingstekens, want ik kan al een jaar helemaal niks. Maar wel elke maand betalen. De klantenservice is niet te bereiken, en als je eindelijk iemand aan de lijn hebt, wordt er opgehangen zo gauw het over opzeggen gaat.

Martijn
09-01-2018

NLEX blijf door factureren nadat abonnement is afgelopen

Ik ben een jaar klant geweest van NLEX (van 05-01-2017 t/m 05-01-2018). Vanwege een aangekondigde prijsverhoging in 2018 van zo’n 27% heb ik ervoor gekozen mijn contract niet te verlengen en over te stappen naar een andere provider. Ik heb dit keurig gemeld bij NLEX en daar ook bevestiging van ontvangen via de e-mail. Inmiddels is mijn contract afgelopen en maak ik gebruik van een andere provider. NLEX blijft echter facturen sturen en deze incasseren, terwijl ik helemaal geen klant meer ben! Ronduit schandalig!

Update van 09/01/2018:
Inmiddels na meer dan 2 dagen niks van NLEX gehoord, geen enkele reactie. Ze zijn gewoon onbereikbaar en steken hun kop in het zand. Meest waardeloze service ooit.

Guy
05-01-2018

NLE: Te beroerd om je als klant te helpen

Begin december via Pricewise overgestapt naar NLE. Ik heb er spijt van als haren op mijn hoofd. Omdat mijn eerste automatische betaling niet geaccepteerd werd vulde ik een contactformulier in. Toen daar na meer dan een week nog niet op gereageerd werd heb ik gebeld. Mijn melding was genoteerd, maar men had niet de moeite genomen mijn vraag te beantwoorden. Vervolgens werd mij verzekerd dat de automatische incasso de volgende keer goed zou gaan. En die ging weer mis. Ik heb weer gebeld. Dan krijg je iemand aan de lijn die niets weet, niets mag en je niet verder helpt. Dus maar weer een klachtenformulier ingevuld. Dat is nu ruim drie weken geleden. Niets meer van de NLE vernomen. Wanneer mijn contract afloopt ben ik weg als klant, al zijn ze de goedkoopste, en ik doe er nooit meer zaken mee. Waardeloos bedrijf met een waardeloze service!

Wouter
27-12-2017

Meest waardeloze klanten'service' ooit

Geprobeerd een verhuizing door te geven; alleen via whatsapp contact weten te krijgen. Iedere reactie duurt aantal dagen en er wordt geen antwoord gegeven op de gestelde vragen. Enkel op die zaken om je een nieuw contract aan te smeren, zodat je weer een jaar vast zit. Welke bedrijf heeft er geen emailadres op zn websites staan? Telefoonnummer ook lastig te vinden en nadat dit gelukt was, wachttijd, continue doorverbinden en bij te lastige vragen tot 3 maal toe verbinding verbroken. Waardeloos bedrijf!

Abdelhak
27-12-2017

ZEG NEE TEGEN NLE

Er zijn al zes dagen verstreken.

En nog steeds geen internet verbinding! Lijn hoort 22 dec. 2017 actief te zijn, heb ze al 8 keer in 4 dagen gebeld. "kpn doet erg hun best om de achterstand in te werken" of "maar je vorige provider hoort eigenlijk je nog steeds te voorzien van internet, want dankzij het overstapservice blijft u nooit zonder internet." of de knaller is "bel uw oude provider op, bel ons daarna nog ff terug als het nog niet gelukt is. Nemen wij wel ff contact met ze op" nle hoort de overstap te regelen btw. Kortom Als je snel internet geleverd wil krijgen binnen nu en wanneer je kleinkinderen geboren worden en je niet te lui bent om het zelf op te halen met de fiets, raad ik iedereen af om niet in zee te gaan met nle.

Zeg nee tegen nle

Evelyn
19-12-2017

Zeer ondeskundig personeel. Nog nooit zo'n waardeloze overstap gehad. Schrijven gewoon zonder mededeling het dubbele af van wat afgesproken is. Website functioneert niet goed en er is 0,0 communicatie. Zo'n spijt van mijn overstap!

Maurien
14-11-2017

Sinds 4 jaar ellende; Vroeg alleen electra bij ze aan, staat er ook gas op de jaarnota. Met het hele verbruik van de vorige eigenaar. Bellen met NLE kost standaard 15-30 minuten wachttijd, daarna zeggen verschillende personen verschillende dingen. Gelukkig had ik foto's in oplever-rapport en zijn de verbruiks-kosten teruggestort. Blijkt dat ze het verbruik ed haarscherp kunnen volgen, checken, controleren. Op de volgende jaarnota staat er weer gasverbruik op, o m3 verbruik, maar wel netbeheerkosten ed ten bedrage van €100. weer bellen. Moet je gewoon betalen. Ik vertel ze dat ik er alleen overdag ben; toch al 4 jaar dal- en hoogtarief betaald, terwijl het enkel tarief dan echt goedkoper is. Een maand voor het aflopen van het contract geswitched naar andere maatschappij. Moet ik een opzegvergoeding betalen. En dan iedere keer maar weer de vraag "heb ik u zo goed geholpen?" Verschrikkelijk bedrijf!

11-10-2017

Onjuiste prijsinformatie

Ondanks alle negatieve ervaringen met NLE toch besloten om klant te gaan worden. Tussen de tijd dat ik me aangemeld had en ik het contract kon inzien zat ruim 3 weken, groot was mijn verbazing dat het bedrag waarmee hun adverteren op hun site en waardoor ik besloten had om klant te worden ineens verhoogt word met 21% BTW. in plaats van de afgesproken 33,50 Euro per maand werd het 43,50 Euro (rekenen is ook moeilijk) voor de eerste 9 maanden. Beetje triest dat je op deze manier probeert klanten te lokken. Ik heb het contract ontbonden en hoop maar dat dit goed gaat.

09-10-2017

Nog steeds niet opgeleverd

In december aangemeld voor nle alles in een en tot op heden nog niks opgeleverd gekregen. Incasseren kunnen ze wel. Uiteraard maar gestorneerd en betaal pas als ze gaan leveren. Ga ze nu ook in gebreke stellen en claimen

Al
19-09-2017

Erg slecht bij NLE

1. Nadat ik mij had aangemeld op 25-7 en als startdatum 05-9 had gekozen. Stuurde ze meteen een contract en dat is niet erg als het pas op 05-09 ingaat, maar nee hoor. Ik kreeg dezelfde dag (25-7) een contract met als ingangsdatum 25-7. Ik was blijkbaar niet goed wakker of had niet door dat de bedenktermijn van 14 dagen meteen inging. Hiermee heb je geen kans om de dienst te testen en indien niet tevreden het op er vanaf te zien. 2. Op 10-8 krijg ik meteen een factuur en ik heb nog helemaal niets binnen (zat nog steeds bij Ziggo en krijg daar ook een factuur).

3. Pas op 09-9 ipv 5-9 kon mijn abonnement geactiveerd worden.

4. Ik heb een wandcontactdoos in de woonkamer dus kon ik de modem gewoon in de woonkamer plaatsen ipv in de meterkast (scheelt 5 kabels uit de meterkast trekken). Er is storing in de kabel tussen de hoofdaansluiting (isra 2) en de aansluiting naar de wandcontactdoos (soms is er wel verbinding maar bij de minst beweging in de meterkast valt de verbinding weg. Dit gemeld aan NLE en zij vertellen mij dat de kosten voor een monteur voor mijn rekening is. sinds 09-09 alleen maar discussie. 1 medewerker zeg dat ik recht heb op een gratis monteur en deze gaat bestellen. Even krijg een andere medewerker die zegt dat hij nog even had overlegd en ik moet nu de modem in de meterkast plaatsen direct in de isra. Voor mij niet logisch omdat ik een aansluiting heb in de woonkamer en vanuit de meterkast geeft veel werk en extra kabels en gaten in mijn huis. Even later krijg ik weer degene die had gezegd dat ik een gratis monteur kon krijgen komt nu met excuses dat het toch niet mogelijk is. Reden is dat de modem al online is geweest. af en toe storing maakt dus niets uit. Na een hele week appen met verschillende medewerkers zijn ze nog steeds van mening dat ik zelf moet betalen terwijl deze aansluitingen bij het huis horen. Slecht bedrijf die NLE.Het eerst wat ik volgend jaar doe is weer overstappen. Maar nu eerst dit voorleggen via rechtsbijstand en Radar.

Vin
15-09-2017

Overstap service is een drama

Overstap verliep niet als afgesproken en we draaien op voor de dubbele kosten; klantenservice luistert niet en zegt continu tegenstrijdige dingen.

Nico
27-08-2017

NIET DOEN!

Asjeblieft mensen nooit aan beginnen. Het enige waar ze zeer goed in zijn is je binnenhalen en als je eenmaal zo stom bent geweest houdt alles op.

Herman
16-08-2017

Het kost inderdaad energie discussieren met dit bedrijf

Verder dan de dame van de klantenservice kom je niet. Ze zijn halsstarrig, overtuigd van hun eigen gelijk, hebben geen inlevingsvermogen, luisteren niet naar redelijke argumenten, ontwijken de waarheid: Kortom: tijd om de touwtjes door te knippen zoals in hun reclame maar dan andersom