NLE reviews

Periode20222021

Cees
06-09-2018

Betrouwbaarnetwerk maar zeer klantonvriendelijk

Na overschrijving vorige provider naar NLE was alles snel geregeld. Installatie/activatie verliep vlekkeloos. Over een periode van 14 maanden geen enkele storing gehad. Na 14 maanden een mededeling op het scherm dat account is geblokkeerd. Ondanks moeilijk te achterhalen telefoonnr van de klantenservice had ik snel contact met ze. De betalingsherinnering bleek door NLE naar een niet bestaand emailadres te zijn gestuurd. Ondanks dat ze konden zien dat de betalingsherinnering niet was geopend werd ik toch geconfronteerd met €15 incasssokosten. Om het account snel te deblokkeren heb ik deze toch ook maar betaald. NLE dus €15 rijker, maar wel een klant armer want ik heb direct een contract bij een andere provider afgesloten.

Evalien
06-09-2018

Verhuizing doorgeven

Volgens NLE kan je een verhuizing doorgeven bij mijn NLE. Niets is minder waar. Dus weken zonder internet omdat je geen verhuizing kan doorgeven en via Facebook een week moet wachten voordat het verhuisverzoek in behandeling wordt genomen.

29-08-2018

Bedriegers

Ik werd onlangs gebeld door de tussenpersoon van NLE. Nadat ik al drie andere aanbiedingen van andere maatschappijen had afgewimpeld wist deze meneer mij te vertellen dat ik er op vooruit zou gaan als ik naar NLE overstapte. Komt uiteindelijk het contract binnen, blijkt dat ik enkele tientjes per maand meer ga betallen. Wat een hufters. Toen mijn oude aanbieder mij belde met de vraag waarom ik was weggegaan en ik het verhaal uitlegde heeft zij namens mij mijn contract bij NLE geannuleeerd. Volgens NLE te laat en dat is misschien wel zo. Maar wat ze bij NLE aan de telefoon beweerden is dat je alleen zelf je contract kunt annuleren en dat een andere energiemaatscppij dat absoluut niet voor je kan doen. Dit is pertinent onwaar, want dit gebeurt dagelijks als je overstapt. Ik heb NLE gezegd dat ze mij op basis van valse informatie hebben binnengehaald en dat ze het beloofde maandtarief niet waar kunnen maken. Naar mijn idee sta ik in mijn recht om dit contract op basis hiervan te ontbinden. Ben nu weer terug bij mijn oude aanbieder. Ben de gunstige voorwaarden van mijn oude contract daar kwijt, heb een dure maand bij NLE betaald en heb een boete voor contractbreuk met de eerste maatschappij. De klant is koning, maar niet bij NLE. Enkele mails later heb ik gewoon de afrekening ontvangen. Ze reageren niet inhoudelijk op mijn mail. Geen excuses, geen begrip niks. Stelletje bedriegers, ze moesten zich doodschamen. En ze weten dat hun tussenpersonen soms niet deugen en ze daarom soms afscheid van hen nemen. Dat hebben ze aan de telefoon toegegeven. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd, had me voorgenomen nooit meer over te stappen na een hele vervelende ervaring een paar jaar geleden bij NUON. Die kostte me ook zo'n EUR 500. Nu moet ik nog rekenen, maar dat ik er dik op achteruit ga is duidelijk.

28-08-2018

Klant minder voor NLE

Ga niet in zee met de NLE! Het zijn een stelletje boeven die hun ongelijk niet willen toegeven en je hierdoor onterecht met incassokosten opzadelen! Tevens slechte interne communicatie, zeer slechte bereikbaarheid en klantenservice. Mensen, bedenk je twee keer voordat hier iets afsluit. Uiteraard verloopt de overgang vanaf een andere leverancier zonder problemen, maar zodra je in een later stadium contact wilt opnemen geven ze niet thuis.

Robert-Jan
28-08-2018

Boeven van NLE denken dat ze god zijn en hebben schijt aan jou als klant

NLE boeven, NLE schrijft ten ontrechte 2x 75 euro (stroom en gas) en ten onrechte extra inhouding maand bedrag a 133 euro af bij eindnota. 131 was al betaald en ik heb NLE diverse malen aangeschreven en uiteindelijk in gebreke gesteld (en reden om contract op te zeggen). Hierop is door NLE ondanks mijn verzoek om schriftelijk te reageren nooit op gereageerd. Nee, NLE is niet thuis bij klachten alleen mooie woorden om klant binnen te halen. Kortom NLE heeft nu middels eindnota 281 euro gestolen en zie dat maar eens terug te krijgen van deze boeven. Normaal schriftelijk reageren op klachten en aangetekend schrijven doen ze niet. Maar geloof mij voor 10 euro of minder sturen ze wel een incasso bureau op jou af. Wees gewaarschuwd en laat deze leverancier genaamd NLE links liggen.

Nick
27-08-2018

Klantenservice niet van hedendaagse kwaliteit

Tijdens de aanvraag van mijn abonnement is er iets misgegaan met het doorgeven van de nieuwe adresgegevens. Hierdoor kan de stroom nu niet geleverd worden. Echter, omdat het abonnement nog niet is ingegaan kan ik op mijn NLE ook niet het adres wijzigen.

Probleem: De klantenservice is NIET BEREIKBAAR. Wachttijden van 60 minuten zijn niet meer normaal en als klant zou je ad hoc in contact moeten kunnen komen op welke manier dan ook. Met een hedendaags telefoonabonnement heb je vaak minder dan 60 belminuten per maand, dus ik kan het mij gewoonweg niet veroorloven om met jullie in contact te komen.

Op facebook en/ of mail wordt ook ZEER slecht/ langzaam gereageerd. De reacties die op jullie facebook staan liegen er niet om. Mensen zijn zeer ontevreden met de wachttijden, en hier moet echt snel wat aan veranderen voordat het bedrijf permanente reputatieschade zal oplopen.

Brandon
09-08-2018

Klantenservice? Wat is dat?

Wat een waardeloos bedrijf. Prima internet abonnementje afgesloten voor 30 euro per maand. Na een jaar verliep mijn contract en gooiden ze de prijzen omhoog. Dit kan gebeuren natuurlijk, alleen bieden ze nieuwe klanten de eerste 9 maanden 30 euro per maand aan en bestaande klanten krijgen de eerste 6 maanden 30 euro. Dit vond ik onzin en wou daarom overstappen. En bij het overstappen maken ze je het moeilijk, alles is namelijk ge-automatiseert. Het duurt een half uur voordat je iemand aan de lijn krijgt of überhaupt geholpen wordt. Op mails wordt niet gereageerd, via WhatsApp (is ondertussen stop gezet) krijg je antwoord maar wordt je altijd doorverbonden naar hun telefoon nummer waar je vervolgens weer een half uur aan het wachten bent. Kortom, wil je nooit overstappen dan is dit de perfecte aanbieder voor u.

Terence
05-08-2018

Werkt naar behoren

Overgestapt van drama ziggo! Alles nu veel sneller en eenvoudige installatie. prima beeld en goed in te stellen experia modem. ik heb eindelijk een goede verbinding nu.

Xe
02-08-2018

Internet

2 maanden na bestellen en betalen krijg ik te horen dat ze niet aan kunnen sluiten. direct contact opgenomen. mijn geld zou de volgende dag weer op mijn rekening staan. nou mooi niet. ruim een week later maar weer bellen. en wederom ruim een kwartier moeten wachten voordat er een antwoord komt. moet nog maar even 2 weken wachten. het kan niet sneller. ja natuurlijk kan niet sneller. in deze moderne tijden staat je geld al binnen een dag op je rekening, maar niet bij NLE.

31-07-2018

Slechte afhandeling na beeindiging energiecontract.

Na beeindiging van energie contract blijft NLE voorschotten incasseren en dreigen met incasso kosten toen ik deze voorschotten heb terug laten storten. Klanten service erg onfatsoenlijk!

Ad
17-07-2018

Heb bij hun een abonnement gehad op tv en internet. 19 april j.l. Werd mijn abonnement op mijn verzoek beëindigd. Heb ik ook bevestigd gekregen via de mail. Echter de maand daarop werd gewoon door hun weer abonnementsgeld afgehouden. De maand daarop wederom een bedrag afgehouden maar nu zat daar opeens een bedrag van energie bij. Heb niet eens energie van hun. De ingehouden bedragen van mei en juni heb gestorneerd=terug laten boeken door de bank. Prompt daarop kreeg ik van Nlex een 1e aanmaning. Heb daarna contact gehad met de helpdesk en ong 3 kwartier aan de telefoon te hebben gezeten(wat mij mij totale beltegoed voor die maand kostte) werd mij uiteindelijk medegedeeld dat de financiële afdeling dit voor mij ging uitzoeken. Als ik binnen 5 dagen na dit gesprek niets zou vernemen zou het in orde zijn en hoefde ik mij daar verder niet mee bezig te houden. Wat schetst mijn verbazing, krijg afgelopen week een laatste aanmaning(na ong 2 weken). Ook wordt medegedeeld dat bij niet betalen ik geen gebruik meer kan maken van internet en tv. Vanaf 20 april heb ik niet eens meer tv en internet bij Nlex. Omdat ik geen beltegoed meer heb om te bellen heb ik via de watsapp contact gezocht en zij verzochten mij wat persoonlijke gegevens op de whatsapp te zetten wat ik heb gedaan. Daarna, bijna een week later, heb ik na herhaalde verzoeken geen enkele reactie mogen ontvangen. Foei Nlex, zo ga je toch niet met mensen om

Lowie
12-07-2018

Niet aan beginnen

Toen ik dik twee jaar geleden lid werd, werd beloofd (nu staat het nog steeds op de site) Dat je je abonement via mijn nle kunt aanpassen Kan nog steeds niet Toen werd de vraag toen beantwoord , met we zijn er druk mee bezig Geadviseerd werd toen gebruik de app Deze werkt inmiddels al drie maanden niet Vragen toen over dit onderwerp werd beantwoord we zijn er druk mee bezig Zal ook wel jaren weer duren De pest is dat als je telefonisch contact wil dat de wachttijden Erg lang zijn ,

Over de instalatie ben ik tevreden Over de mooie woorden ook

Echter over de daden zeer ontevreden

Advies is maak dat eens waar Neem een goed ict bedrijf in dienst

Via het telefonisch contact werd ook gezegd we zijn er druk mee bezig

02-07-2018

Klantenservice welke zijn werk niet doet

Heb een NLE 3in1 abonnement. Wil deze upgraden. Klantenservice doet mij per whatsapp een voorstel maar vervolgens ontvang ik geen bevestiging voor de upgrade. Zeker 5 medewerkers hebben zich gemeld maar hebben vervolgens niets gedaan. Lijken niet samen te werken want ze vragen telkenmale om de zelfde informatie. Lijkt op een ongeorganiseerde bende. Het is voor een klant een drama, dus inmiddels besloten met hen te stoppen.

Hanson
10-06-2018

Wordt geen klant van deze zooi

Let op mensen! Ga niet in zee met dit bedrijf. De klantenservie is echt om te huilen. Kies beter voor een bedrijf met een klantenservice voor ietsje meer dan deze bende.

Had alles in 1, ben gelukkig overgestapt, maar krijg nogsteeds rekeningen voor de maand na mijn opzegging. Heb contact gezocht en heb bericht gekregen dat het inderdaag niet klopt, maar krijg tot op heden nogsteeds incassos van deze club.

Onbereikbaare onbehulpzame, waardeloze klantenservie.

Kortom een onbereikbare waardeloze bedrijf die alleen rekeningen kan innen van klanten maar daadwerkelijk iets leveren of service verlenen is teveel gevraagd.

Iedere ervaring van mij met de klantenserive bar en barslecht. Er wordt geen poging gedaan om een probleem op te lossen.

14-05-2018

Van dubbeltarief naar dagtarief

Heb gevraagd aan NLE om mijn contract om te zetten van dubbeltarief naar enkeltarief. Ondanks diverse toezeggingen van hen nog niets gebeurd. Dit duurt nu al 5 weken.

Baki
18-04-2018

Verlenging zonder internet maar wel betalen

Niks mis met het product maar nle als bedrijf is zeer slecht. Ik heb mijn abbonment opgezegd. Daarna werd ik opgebeld of ik mijn abbonement wil verlengen en actie bla bla. Ik ben hier vervolgens mij akkoord gegaan. Nle heeft mijn verlenging niet uitgevoerd het was bekend bij ze konden ze zien in het systeem. Er is ook netjes geincasseerd voor de komende maand. Wanneer ik hierover bel moet ik ruim 30 minuten wachten mijn verhaal gedaan en pardon is wat ik kreeg te horen. Dus mensen niet rekenen op NLE.

Cat
09-04-2018

Waardeloos bedrijf

3 maanden geleden in zo'n liegende verkoper getrapt. Daarna alleen maar problemen. Ondertussen schrijven ze bedragen af. Dubbele bedragen omdat ik mijn verhuizing 2x heb doorgegeven. Tevens schrijven ze ook nog een termijn bedrag af op het oude adres. Als ik naar mijn NLE ga, staan er nu 3 adressen. waarvan 2 dezelfde. Dit kan ik niet veranderen. En als klap op de vuurpijl probeer ik inzicht te krijgen in waar het fout ga. krijg ik alleen maar meldingen dat alles onbekend is omdat ze geen energie leveren op dit adres. Per telefoon onbereikbaar, bij mailen krijg je een bericht terug dat ze te druk zijn en dat je het via twitter of facebook kan doen. Na zo'n 100 twitters waar ik steeds opnieuw moet vertellen wat er aan de hand is heb ik de moed opgegeven. Toezegging gekregen dat ze mijn boete van de vorige leverancier zullen terug betalen. Kan wel 8 weken duren. Nu 8 weken later. Bizar bedrijf met een waardeloze klantenservice.

Edwin
22-03-2018

Wij regelen alles? Vergeet het maar

NLE zou alles regelen bij de overstap van Engie naar NLE. Mochten er sprake zijn van overstapvergoedingen dan zou NLE mij binnen de bedenktijd informeren. Na zes dagen kreeg ik het nieuwe termijnbedrag. Als je de mail helemaal naar beneden scrolde, stond onderaan een zinnetje "de vorige energiemaatschappij kan een overstapvergoeding in rekening brengen. Met oranje letters tegen een witte achtergrond. Niet gezien, een maand later kwam de eindafrekening van Engie: € 200 overstapvergoeding. Formulier tegemoetkoming overstapvergoeding is afgewezen, klantenservice van NLE geeft niet thuis, blijft herhalen dat ik zelf had moeten informeren. Dus eigen schuld. Niet echt een voordelige overstap dus! Waardeloos.

16-02-2018

Medewerkers NLE

Op 7-02-2018 zij er zo rond 16.55 uur 2 mensen van NLE bij mij aan de deur geweest die mij op een vrij dringende manier verzochten om toch maar vooral over te stappen. dit deden ze op een zeer agressieve manier waar ik niet van gediend ben na 4 keer nee te hebben gezegd bleven ze toch nog aandringen.na een antwword dat ik dit niet wilde kreeg ik een kort en snibbig antwoord .NLE is dit uw manier van handelen dan ben ik blij dat ik niet ben overgestapt en het ook nooit zal doen. er zit zelfs een sticker op mijn deur waarop staat dat ik niet overstap van energie leverancier maar blijkbaar kunnen uw deur aan deur jongens niet goed lezen.Op de klacht die ik op de website van de NLE heb geplaatst heb ik ook tot op de dag van vandaag nog geen reactie gehad.Dus zoals u ziet is de service van de NLE uitermate beroerd hoop dat ik ze nooit meer aan mijn deur krijg,en komen ze wel gaat hij meteen weer dicht.

Gaston
13-02-2018

Leugenachtig bedrijf

NLE is een bedrijf met heel veel mooie beloftes. Zo pretenderen ze op hun website binnen vier weken glasvezel te kunnen leveren. Pas nadat je het contract hebt getekend ontvang je een leverdatum en die blijkt dan opeens ZES weken later te zijn in plaats van de vier waarmee ze klanten lokken. Bij navraag bleek dit een "foutje op de website" te zijn. Wel een foutje dat er al weken opstaat. Nou goed. Dan maar leveren ze binnen zes weken. Mooi niet dus. Vlak voordat deze zes weken voorbij zijn wordt je gebeld door de afdeling "planning" en wordt je doodleuk verteld dat de monteur pas 2 weken later tijd heeft. Geen sorry of niets, gewoon dikke vette pech. Houdt wel in dat je twee maanden zonder tv, internet of telefoon zit. Als je dan belt sta je keer op keer minimaal een half uur in de wacht, waarna een lieve juffrouw je beloofd alles na te kijken en je de dag erna terug te bellen met een oplossing. Ook dat gebeurt dus mooi niet. Als je dan zelf belt krijg je simpelweg te horen dat er niets in het systeem staat, worden dezelfde beloften gedaan en begint het riedeltje van vooraf aan, want natuurlijk wordt je WEER niet teruggebeld. Vanuit NLE bekeken doen ze dit natuurlijk heel slim, want dit komt pas na bijna 6 weken naar boven, waardoor je wettelijke bedenktijd allang vervlogen is. Mijn tip? Blijf weg van dit soort leugenachtige bedrijven