Oxxio reviews

1.9

Ja
11-08-2020

Zeer irritant werf/bel gedrag om opnieuw klant te worden

We zijn de laatste twee weken zeer vaak gebeld door Oxxio met eerst als smoes dat we klant waren en een aantrekkelijk verlengingsaanbod gedaan ging worden, terwijl we al een aantal jaar geen klant meer zijn bij Oxxio. Daarna bijna iedere dag telefoon om toch maar weer klant te worden. Terwijl in hun systeem staat om "nooit" weer te bellen met ons. Bel me niet registeren kennen ze waarschijnlijk ook niet. grote boeven.

Mike
10-08-2020

Waardeloze app, betaling wordt niet meteen verwerkt en zichtbaar in het systeem

Waardeloze app, betaling wordt niet meteen verwerkt en zichtbaar in het systeem.

Chatbot werkt niet en na 16:00 niet telefonisch bereikbaar anno 2020.

Ik zeg mijn energiecontract hier direct op na verloop van 1 jaar.

08-08-2020

Overstap glasvezel van kpn naar oxxio

Op 26-5 oxxio opdracht gegeven mijn internet verbinding van kpn om te zetten naar een abonnement met oxxio.

op 1-7 ik uiteindelijkovergestapt, technisch is dit goed gegaan, echter administratief niet.

ik heb overstapservice gebruikt, om "zorgeloos" over te stappen, niets bleek minder waar dan dat.

oxxio zou niet aan kpn gemeld hebben dat de overstap gelukt was. Hierdoor ziet kpn 3-7 pas als opzegdatum en moet ik ruim 1 mnd extra betalen.

oxxio geeft niet thuis, en beweert dat kpn een fout heeft gemaakt, volgens kpn is oxxio de "contract houder" en dienen hun dit probleem aan te pakken.

echter: de helpdesk medewerker bijt mij ronduit toe, dat ik dit maar zelf moet oplossen met kpn.

volgens kpn ben ik geen partij in dit conflict, maar mag wel de rekening betalen.

inmiddels van beide bedrijven aardig mijn neus vol!

Tan
04-08-2020

Boeven praktijken!

Wegens omstandigheden heeft mijn moeder sinds de overstap naar Oxxio in 2014 haar meterstanden niet doorgegeven aan Oxxio. Oxxio schat daarom al 6 jaar haar meterstanden (zonder even te mailen of te bellen) en dat schatten klopt letterlijk voor geen meter!

Zij factureren haar voor een eenpersoons-huishouden meer dan €450,- per maand! en dan moet zij óók nog eens €600,- bijbetalen aan het einde van het jaar. het is echt schandalig.

Dat is €6012,- voor 1 jaar.

Nu wij erachter zijn gekomen heeft Oxxio een correctie gemaakt van €3176 euro. Over 6 jaar.

Dat is €44,- per maand. Oxxio, kom op! Dit mag en dit kan niet!

Graag zien wij een eerlijk antwoord en een eerlijke correctie tegemoet!

Claudia
31-07-2020

Nooit naar oxxio

28 juni 2019 een contract afgesloten bij Oxxio voor internet, tv en bellen.

Deze schriftelijk opgezegd miv 28 juni 2020. Kreeg een reactie terug dat dat niet kon want het contract liep tot 1 juli 2020? Ik dacht, ach wat zou die 2 dagen. Dus akkoord met opzeggen miv 1 juli 2020 naar een aantal discussies aan de telefoon. Krijg ik nu nog een nota over de periode van 28-06-2020 tot 27-07-2020, want mijn contract had ik miv 28 juni moeten opzeggen. Het antwoord van de klantenservice, er vind geen correct plaats. Hier moet je het mee doen! Ik heb alles zwart op wit. We zullen zien wie aan het kortste eind trekt. Deze boeven gaan voor het gerecht!

Jeffrey
20-07-2020

Monteurs afspraak

Ik had een monteurs afspraak voor het aansluiten van de modem. Alleen is de monteur nooit gekomen. Ook geen mail of belletje gehad, echt schandalig.

Marije
16-07-2020

Stalkers!

Vroeger bij oxxio gezeten. Inmiddels word ik heftig gestalkt door ze via hun nummer 31857733763. Al meerdere keren aangegeven niet geïnteresseerd te zijn en dat ik in het belmeniet-register sta. Toch blijven ze bellen! Idioot bedrijf en heel irritant aan het worden. Totaal niet vriendelijk en zakelijk!

Vroeger geen problemen mee gehad maar helemaal klaar met dit achterlijke bedrijf nu! Ga service verlenen ipv stalken!

13-07-2020

Slechte overstap service van Oxxio

Van KPN overgestapt naar Oxxio, internet blijft lopen via de KPN dus dit zou toch vrij vlekkeloos moeten lopen. Helaas is niks minder waar. Door een fout van de Oxxio betaal ik nu nog een maand extra bij de KPN, op het moment dat ik contact met ze opnemen proberen ze niks te regelen en zetten ze het alleen maar van zich af. KPN heeft mij een paar keer netjes te woord gestaan en duidelijk uitgelegd dat het probleem bij Oxxio zit, ook bieden hun de overstap garantie dus moeten ze het regelen als nieuwe provider wiens schuld dit ook is.

Lammert
06-07-2020

Het zijn stalkers

Nooit klant geweest bij oxxio maar word bestookt met telefoontjes om klant te worden.

gebeld en men zegt dat de telefoontjes niet stoppen tot ik klant word medegedeeld dat ik nooit klant van hun ga worden als ze er zo mee omgaan.

Ci
24-06-2020

Slechte recensies begrijp ik niet!

Ik heb een jaar energie afgenomen bij Oxxio. Ik begrijp de slechte recensies niet. De overstap was meteen geregeld. De app van Oxxio is heel erg fijn en duidelijk. Ze ziet meteen het bedrag dat er gereserveerd is per maand en of je er binnen bent gebleven. Chat functie in de app werkt top, snel en duidelijk antwoord.

Eind van het jaar nog veel geld terug gekregen. Kortom ik ben ontzettend tevreden en raad Oxxio iedereen aan! Let wel op: Je moet wel handig zijn in app gebruik want een groot deel van het klantcontact verloopt via de chat in de app.

MA
07-06-2020

Blijft (ver) weg van Oxxio

Energietarieven van Oxxio op ALLE vergelijkingssites kloppen niet.

Je krijgt nadat je een contract hebt afgesloten een nieuw, veel hoger maandelijks energiebedrag.

Ik stap jaarlijks over en heb dit als eerste bij Oxxio meegemaakt, te gek voor woorden.

Verder opgemerkt; slechte communicatie, eindnota die fouten bevat (altijd foto's maken vooraf) en cashback die vervalt bij vroegtijdig opzeggen. Alhoewel de energieprijzen zijn gekelderd loont het nog steeds op je huidig contract op te zeggen en weg te gaan bij Oxxio. Nooit meer!

Danielle
04-06-2020

Wacht al maanden op een terugbetaling

Overstapservice word aangeboden, maar bleek achteraf toch niet mogelijk. Veel problemen met het aansluiten. Word van kastje naar de muur gestuurd en communicatie binnen het bedrijf is erg slecht, en op de chat word ook niet altijd gereageerd. Zo hebben wij een aantal weken zitten wachten op een aansluitkastje voor internet en tv, want die was volgens monteur 1 niet geschikt. Nieuwe besteld en contract bij oude aanbieder weer aangezet ( waardoor we wederom een maand moesten wachten i.v.m. de opzegtermijn). Toen monteur 2 langs kwam, een maand later, was het binnen 5 minuten aangesloten en waren we eindelijk over gestapt. Alleen bleek het aansluitkastje, waar we al het gedoe mee begon, niet een nodig. alles netjes via de app besproken en aangegeven wat er allemaal aan de hand was. Er werd me beloofd dat we pas een factuur zouden krijgen vanaf de datum dat alles in werking was en dus niet vanaf de datum wanneer monteur 1 was langs geweest. Er word mij vervolgens verweten waarom ik een maand niets heb laten weten, en dat ik moest aantonen dat ik die eerste maand nog geen gebruik heb gemaakt van tv en internet! Dit was allemaal terug te lezen in het chat gesprek waarin ik alles heb uitgelegd. Als ze de moeite hadden genomen om de chathistorie door te lezen, had alles duidelijk geweest. Na veel heen en weer gechat, is mij beloofd dat de eerste maand gecrediteerd zou worden, maar dit is nu na factuur 3!, nog steeds niet het geval. Ik vraag me af of ik mijn geld überhaupt nog terug ga krijgen. Ik raad iedereen af om een contract aan te sluiten bij Oxxio. zodra je service nodig hebt laten ze het af weten.

Gerrit
31-05-2020

NIET DOEN

Lees alle reviews, dan zie je dat je niet bij Oxxio moet zijn.

Kim
25-05-2020

Nooit weer!

Nooit geen oxxio meer voor mij. Eind vorig jaar kreeg ik plots een eindnota. Terwijl ik nooit opgezegd had. Iemand anders had blijkbaar mijn abonnement opgezegd. Hoe dat is gekomen, heb ik ook nooit gehoord. Na 5 weken was ik blijkbaar plotseling weer aangesloten. Want er werd weer geld afgeschreven. Later ben ik wel gebeld, daar is mij beloofd dat aan deze periode geen kosten aan vast zitten. Nu kreeg ik me toch een eindnota! Inclusief die 5 weken. Heb nog nooit ergens bij hoeven betalen. Contact gehad, na meer dan een uur wachten op die vreselijke chat. Maar ik moet gewoon betalen voor die weken, terwijl zij mij geeneens stroom leverden!

De App werkt ook niet, nooit gelukt om het termijn bedrag te veranderen. Maar die stond wel aardig goed. Tot na de afsluiting, stond ie plots veel lager. Nooit te veranderen.

Dit was mijn laatste contract bij hun!

VentureK
12-05-2020

Internet en energie

Over de energie app ben ik best tevreden. Zo tevreden dat ik dit jaar niet ben overgestapt maar zonder voordeel ben blijven hangen. Waarom? Omdat ik zo via de app eenvoudig mijn verbruik kan vergelijken met vorig jaar.

Internet is echt een drama. Zo traag. Via Speedtest haal ik nooit meer dan 2 MB/s en dat kan niet. Zou hetzelfde zijn als je een bord friet met kroket bestel en betaal maar je krijgt alleen de friet. Zou je ook ontevreden zijn toch, Oxxio?

04-05-2020

Belachelijke bel tarieven

Naar Oxxio overgestapt voor internet, TV en bellen.

Ik was hierbij in de veronderstelling dat net als bij mijn vorige providers er een vast bedrag per maand zou worden gerekend wat betreft het gebruik van de telefoon.

Wat blijkt echter op mijn eerste nota een bedrag 4 x zo hoog als normaal, aangezien oxxio geen vast bedrag rekent maar alles per seconde

Bij KPN zou ik ongeveer voor huur vaste lijn en onbeperkt Nederland rond de 12 euro kwijt zijn.

Bij Oxxio in een halve maand al rond de 40 euro (halve maand vanwege overstap van vorige provider).

Oxxio lijkt dus te lokken met een goedkoop abonnement maar heeft als verdien model het bellen 1000% duurder gemaakt.

Als mij dit duidelijk was geweest bij het verkoop praatje, had ik dan ook vriendelijk bedankt.

Het is toch te gek voor woorden, dat Oxxio welke alle diensten van KPN afneemt dit bellen met een veelvoud duurder maakt.

Jammer ik ben tevreden over het internet en de tv mogelijkheden, maar qua vast bellen, vind ik het echt schandalig.

Klanten service kan niks beteken, blijven herhalen dat dit mij verteld is (geen idee) en ik zit er dus een jaar aan vast.

De enige mogelijkheid die geboden wordt was een betalings-regeling waar ik helemaal niet om vroeg.

Dit voelt niet als het spreekwoordelijke addertje onder het gras maar een complete annaconda

Geert
02-05-2020

Zeer klantonvriendelijk!

Ik wilde het contract omzetten op naam van mijn vrouw. We krijgen zonnepanelen en omdat ik al een eensmanszaak heb zou dat kunnen zorgen voor wat problemen met het terugvorderen van de btw. Dus omzetten.

Heel moeilijk contact te krijgen, per app of per chat op de site. Uiteindelijk contact gekregen en daar werd verteld dat dit niet kan (het blijft het zelfde adres, maar dan nog kan het niet!) en dat we moeten beëindigen en dat mijn vrouw dan opnieuw klant zou moeten worden. Ze geven geen behoud van huidige condities en ook de cashback zou hiermee komen te vervallen, echt idioot!

Een formele klacht indienen dan maar, maar dan word je verwezen naar het contactformulier. Echt zeer ontevreden over de klantenservice en over het feit dat er niet eens moeite wordt gedaan om mee te denken. Vlug weg daar!

Gerrit
01-05-2020

Zou vandaag overstappen maar krijg totaal geen respons.

Zou gisteren een bericht krijgen om meterstanden door te geven en vandaag de overstap, jaja nou nog via telefoon, chat of mail krijg je geen enkle teken. Sinds jaar en dag bij Essent gezeten en nu de overstap gemaakt om naar een andere maatschappij te gaan, kan mijn collega wel killen die dit heeft aangeraden, wat een ballentent krijg echt geen contact, echt hele erge spijt dat ik dit heb gedaan en raadt ook hierbij aan niemand klant te woorden. Waardering een -10!

30-04-2020

Domste keuze ooit

Internet snelheid dat je letterlijk in de jaren 90 had

kan niet eens netflixen zonder dat hij vast loopt klanten service doet niks stuurd geen monteur terwijl ze wel zeggen dat er een aan komt echt te gek voor worden dat OXXIO nog niet failiet is snap ik niet

Roberto
26-04-2020

Niet doen !

Niet doen! voldoen niet aan de 14 dagen bedenkt termijn volgens de wet. Veel telecom bedrijven nemen mensen voor stom en dom en luisteren niet.

Slechte internet kwaliteit , internet valt uit en moet meerderen malen modem herstarten. Streamen via netflix gaat soms niet soepel. Onvriendelijke klanten service. Oxxio nooit meer