Oxxio reviews

1.9

Ingrid Tonnaer
22-09-2014

DOE HET NIET

Oxxio is de grootste oplichterij die ik ooit ben tegengekomen.

Ze betalen je eerst geld terug op je eindafrekening, daarna komen ze er opeens op terug.

Het systeem heeft de verkeerde meterstanden ingevoerd... Dat is natuurlijk al een fiks bedrag, maar niks bij de volgende onaangekondigde rekening! Bij een telefoontje dat ik zelf pleegde kwam ik er plots achter dat er nog eens 550 euro moest worden betaald, welja nog met aanmaningskosten ook! Want Oxxio heeft zogenaamd al heel wat brieven gestuurd. Om nog maar niet te spreken over de manier waarop je telefonisch behandeld wordt. Alle horrorverhalen zijn waar mensen! Laat je niet misleiden door de zogenaamde lage prijzen of leuke cadeaus!

Vaste klant
05-09-2014

Vaste klant

Als vaste klant zijn er veel mogelijkheden.

Alleen adviseer ik u dit te doen via mijn oxxio.

als de jaar rekening hoger uit komt dan uw maandelijkse bedrag dan kunt u deze probleemloos omhoog zetten.

Voor elektra is het bijna niets maar de grootste verbruiker is gas en dit zal bij alle energie maatschappijen altijd terug komen.

Ook als vaste klant kreeg ik een tablet en de cadgets.Dit was overigens binnen een week geregeld.

Mijn motto zegt uit ervaring BETAAL OP TIJD! dan voorkom je problemen.En dat gebeurt bij alle energie leveranciers,want als u niet op tijd betaald krijgen zij problemen met de netbeheerder en dit is de hoofd leveracier van gas en elektra.zij sluiten aan en af en niet uw energie maatschappij.

Janneke
22-04-2014

Wat een vreselijke energieleverancier!

Ik heb 3 maanden geduldig geprobeerd klant te worden, en zelfs dat is ze niet gelukt! ik heb 4 x een klacht ingediend, maar nooit wat gehoord. slechte bereikbaarheid, klantenservice en klachtenbemiddeling. Ik heb medelijden met mensen die het wel gelukt is om daar klant te worden. Buiten die i-pad hebben ze niks te bieden.

T.J. Keijzer
21-11-2013

Ga NOOIT met Oxxio in zee als je zonnepanelen hebt: zodra je stroom teruglevert, geeft Oxxio niet thuis en betalen ze niet. Ik wacht nu al meer dan VIER maanden op mijn jaarafrekening!

Kees En Marij
11-10-2013

waarom alleen nieuwe klanten belonen en trouwe vaste klanten krijgen niks ook maar eens overstappen op een andere leverancier misschien

10-05-2012

Ik kan alleen maar zeggen, geweldig!! Een heel aardige jongeman aan de deur om mij klant te maken. Ik getekend. Man niet mee eens, gelijk geannuleerd. Niks geen toestanden, alles keurig afgehandeld binnen 8 dagen. Top hoor Oxxio!! Hele aardige mensen allemaal. Jongen aan de deur heb ik een 9 gegeven. De telefonistes krijgen van mij ook een 9. Totaal geen klachten!!!! Maar, wij blijven toch maar bij Nuon!!

21-04-2012

Net na de verhuizing komt er weer iemand aan de deur, die zegt dat je kan overstappen naar een goedkopere maatschappij, na een verhaaltje over groene stroom en een groene wijk voelde ik toch al bijna iets om over te stappen (naïef) toch nog wat vragen gesteld die allemaal goed beantwoord werden. Wij waren al niet erg tevreden over de energie leverancier die we hadden dus hebben we maar "ja" gezegd.

Er werd aan ons gevraagd of wij een gratis blueray speler wilde of dat we 4 maanden gratis stroom wilde. Wij kozen voor de 4 maanden gratis stroom. Dat was allemaal in orde. Na enige tijd ontvingen wij de welkomstmap waarin stond dat bij de gratis blueray speler binnenkort ontvingen. Waarna wij direct contact opgenomen hebben met de klantenservice omdat wij hadden aangegeven voor de 4 maanden stroom te gaan. Ze zouden het gaan aanpassen. Na 2 weken ontvingen wij de nieuwe welkomstmap met wederom een blueray speler. Nogmaals gebeld met de klantenservice, ze zouden het aanpassen. Een bevestiging ontvangen dat het aangepast was. Vervolgens ontvangen wij weer een informatie map met wederom het nieuws dat er een blueray speler aankomt.

Ik heb het hierbij gelaten omdat ik er allemaal geen zin meer in had.

Ik raad iedereen dan ook zeker af om met Oxxio in zee te gaan!

24-12-2011

Bij het overstappen geven ze je alle hulp die je nodig hebt soms zelfs meer. Maar wanneer je klant bent en hun hulp inroept geven ze niet thuis. Ik heb meerdere klachten gemeld. Dat begint met een telefoontje waar je lang in de wacht staat, en vervolgens word je naar de hele afdeling doorverbonden. Nadat je dat hebt gehad word er gezegd helaas kan ik u niet helpen, ik raad u aan dit per email te sturen dan zal er iemand die er wel verstand van heeft naar kijken. Vervolgens mail je de klachten netjes en wat krijg je dan voor mail? Helaas kan ik u niet helpen, ik raad u aan schriftelijk deze klacht naar ons toe te zenden. Nou oké dat doe ik dan ook maar, en dan geven ze niet thuis.

Geen brief terug, geen mail terug, geen telefoontje terug. Na 1 maand toch maar weer gebeld, en weer word je naar iedereen in het bedrijf doorverbonden. En dan krijg je weer een lang verhaaltje te horen waar je uit kan opmaken “het maakt ons niet uit je bent klant wij hebben je geld volgend jaar stap je maar over” EN DAT GA IK OOK DOEN!

17-07-2011

Mijn advies is om nooit aan Oxxio nooit te beginnen. Eerst hadden we altijd een normaal maandtarief. Maar toen kwam eind vorig jaar de eindrekening van 1700 euro. Dit bedrag is zo hoog dat ik meteen contact op nam met Oxxio. De persoon die ik aan de telefoon had zei tegen mij dat dit wel erg hoog is en dat dit normaliter niet voorkomt bij normale gezinnen. Toen kwamen ze de meterstanden opnemen waaruit bleek dat we minder hadden gebruikt. Hierna hebben we een betalingsregeling getroffen. Dit ging tot drie maanden goed... Hierna kregen we een brief dat er nog niks betaald was. Maar we hadden zeer zeker wel betaald en daarom hebben we tot vier maal aan toe een bewijs gestuurd. Toch gingen zij naar een incassoburo. Omdat ik niet veel keus had heb ik maar betaald. Achteraf bleek dat ze het maandtarrief van de betalingsregeling aftrokken. Ik moest dus alles in een keer betalen wat mij nog meer problemen opleverde. Oxxio bood haar excuses aan met zei dat het niet meer terug te draaien is. Ik verlaat oxxio!