Oxxio reviews

1.9

05-08-2019

Vanaf eneco naar oxxio. Spijt.

Slechte te bereiken. Een slecht werkende app. En niet de meest meedenkende en geintresseerde medewerkers bij de klantenservice. Ik probeer nu al een lange tijd mijn verbruik in te zien maar dit is tot op heden nog niet gelukt.

24-07-2019

Ontzettend slechte service

Gistermiddag om 16:00 een storing gemeld aan mijn internet en tv van Oxxio, vandaag om 14:00 een telefoontje gekregen dat de monteur pas de 31e (over een week) tijd heeft om langs te komen. Na 5 telefoontjes heen en weer nog steeds geen concrete afspraak. Wat een @#$% bedrijf.

Jeffrey
18-07-2019

0,0 service

App werkt totaal niet

auto incasso aangevraagd, werkt toch niet

Jasper
12-07-2019

Megahoge eindnota omdat Oxxio standen verliest en slecht communiceert

In mei dit jaar ontving ik een eindnota van Oxxio van bijna 900 euro. Behoorlijk vreemd als er a) geen bijzondere veranderingen in je persoonlijke situatie hebben plaatsgevonden en b) je het jaar daarvoor nog 100 euro terug kreeg. Ik wilde kijken waar het verkeerd ging in de Oxxio app (waar ik al 2 jaar lang mijn standen bijhield) maar alle gegevens waren verdwenen. Dan maar contact met de klantenservice. Na heel veel bellen en mailen kom je er dan achter dat de rekening zo hoog is omdat ik volgens Oxxio nooit beginstanden heb doorgegeven en ze daarom met een schatting moesten werken. De reden dat ik een jaar daarvoor nog geld terugkreeg (bij nagenoeg dezelfde maandbedrag) is omdat Oxxio toen een fout in de berekening had gemaakt.

Ik heb altijd netjes de standen doorgegeven maar Oxxio is ze kwijtgeraakt (ik heb foto’s). Ze hoefden dus geen schatting te maken, het eerste jaar niet en het tweede jaar ook niet. Er is zelfs een aantal keren (aantoonbaar) contact geweest tussen Oxxio en mij over het aanpassen van mijn maandbedrag n.a.v. mijn geregistreerd verbruik, wat dus onzin zou zijn geweest als ik mijn meterstanden niet zou doorgeven. Ze zijn mijn standen gewoon kwijtgeraakt maar durven dat niet te zeggen.

Nu zit ik met een hele hoge eindnota, op basis van een te laag maandbedrag van de afgelopen 24 maanden. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat mijn maandbedrag voldoende was (en dus niet of nauwelijks zou hoeven bijbetalen) omdat ik mijn meterstanden altijd doorgaf, ik geld terugkreeg in het eerste jaar en ik diverse keren contact heb gehad mbt mijn gebruik.

Communicatie met Oxxio hierover laat zeer te wensen over. Het duurt lang voordat je iemand aan de lijn krijgt, de informatie is vaak gedeeltelijk of klopt soms niet, er worden toezeggingen gedaan die niet worden nagekomen. Men gaat totaal niet in op mijn stelling dat ze mijn standen zijn kwijtgeraakt (wordt niet ontkent noch bevestigd).

Ik ben zeer teleurgesteld hoe Oxxio met mij als klant omgaat. Ze verliezen mijn gegevens, doen beweringen die niet kloppen en communiceren zeer laks. Het ligt volledig bij mij om de waarheid boven tafel te krijgen. Wel leggen ze een dikke rekening bij mij neer .

Cindy
05-07-2019

Onbetrouwbaar, zeer slecht

Jaarnota klopt niet, adressering plotseling elders in het land, fakturering van een meter die niet van mij is, 7000 euro!

Jose
03-07-2019

Rommel tijdens afsluiten, geen haast met oplossing

Ik ben in mei 2019 gebeld door Oxxio.

Ik ben daar al klant voor elektra en gas. Ze hadden een actie, want ze leverden nu ook internet en TV.

Tijdens het telefoongesprek is mijn adres nog eens herhaald. Daarnaast hadden ze mijn adres al ivm levering elektra.

Blijkt dus dat de spullen naar een totaal ander adres zijn gestuurd aan de andere kant van Nederland. Geen idee hoe ze bij dat adres komen, ik heb daar nog nooit gewoond. Nu zit ik ruim een week zonder internet en TV.

Klantenservice is ook wisselend. 1 persoon die ik aan de lijn had denk nog wel mee, maar andere personen interesseert het helemaal niets.

Ik moet zelf er achter aan bellen en als ze beloven terug te bellen wordt ik niet terug gebeld.

Zodra het kan ga ik ook gelijk elektra en gas opzeggen, want zo'n bedrijf wil ik niets mee te maken hebben. ik bel ze nu elke dag en het standaard antwoord is nu: We zoeken het verkoop gesprek terug en kijken dan of we het contract gaan ontbinden. Totaal geen haast terwijl ik en mijn vrouw vanuit huis werken en afhankelijk zijn van een goede Wifi verbinding.

19-06-2019

Toppppppper

Prima tot zover.tv en electriciteit allebei top!

Samara
18-06-2019

Oxxio niet aan beginnen!

Heb 3 jarige contract bij oxxio lopen met actie cash back, vorige jaar met jaarnota kreeg ik geld terug plus cash back bedrag. Nu dit jaar mag ik opeens kleine €1000 euro terug betalen, heb nog nooit in me leven zijn hoge bedrag gehad! Om verhaal kort te maken, ga nooooit na oxxio, stel oplichters!

Helga
06-06-2019

Totaal onbereibaar

Totaal onbereikbaar, geen klantenservice, app en 'mijn' omgeving werken niet .

Never again!

Dave
21-05-2019

Afwijkende meterstanden

23-3-2019 was mijn eind stand 907 m3 gas, bij het volgend factuur is 902 als begin stand gebruikt. helaas kost dit heel veel tijd en 3 keer uitleg om dit goed te krijgen. kwa vriendelijkheid kan het ook beter, de benadering is "Vervelend dat je het anders ervaart, ik heb zojuist gekeken of de eindnota klopt."

Jane
15-05-2019

Oxxio app een grote ramp

Bedragen en bestanden kloppen niet mijn teller in de kast zegt iets anders waardeloos

Herman
15-05-2019

Prima leverancier

Ben al vele jaren bij Oxxio nog nooit problemen gehad

met de app is alles prima te regelen zal dan ook niet snel overstappen

Michiel
15-04-2019

Beloofde cashback ingetrokken

Bij mij hebben ze de zwart op wit beloofde cashback ingetrokken. En dat omdat ze zelf vergeten zijn te bellen om het vast te leggen. Nu is aanbieding niet meer geldig medewerkers geven me groot gelijk maar geven zelf aan niets te kunnen.

Celine
10-04-2019

Ze doen niks!

Heb al een tijdje Oxxio elektra en gas pakket. Nooit problemen mee gehad.

Komen ze nu met een internet pakket. Hoewel ik al een aanmelding heb lopen, word ik nog eens zes keer gebeld om deze aanbieding te promoten. Uiteindelijk bleek er iets fout gegaan te zijn met de aanmelding, dus deze nog een keer telefonisch aangevraagd. De volgende dag Oxxio gebeld om deze weer te annuleren omdat ik een betere deal kreeg van mijn huidige provider.

Meerdere telefoontjes gekregen van mijn huidige provider dat ze geen annulering hebben doorgekregen van Oxxio. Een maand, vele telefoontjes en vele gebroken beloftes dat ze mij zouden terugbellen, later, is de annulering maar half rond. Steeds kreeg ik weer te horen dat er nergens iets stond over voorafgaande telefoontjes en wat er toen besproken was. Ook mijn nieuwe bankrekening moet ik voor een vierde keer opgeven, want ook dat blijkt erg moeilijk te zijn voor de werknemers van Oxxio om in het systeem te zetten (hoewel ik hier al maanden lang de rekening mee betaal).

De werknemers van Oxxio leken elke keer weer behulpzaam te zijn, maar uiteindelijk doen ze niks!

Sheena
23-03-2019

Onterecht eindafrekening engergie direct en oxxio

Ik wou overstappen naar oxxio.

Na een waarschuwing van een kennis, die uiteindelijk naar de rechter moest, heb ik in diezelfde week de overstap geannuleerd.

Volgens de wet, regels en eigen voorwaardens.

Nu bleek dat oxxio toch 9 dagen ontrecht stroom heeft geleverd en de overstap door heeft gezet.

Om een heel lang verhaal, van nu al maanden kort te maken, oxxio en energie direct hebben meerdere malen hun fout toe gegeven.

Dit heb ik zwart op wit.

Nu blijft engergie direct om een eindafrekening eisen van bijna €500 euro, vanwege opzegvergoeding ect.

Nogmaals, zowel oxxio en energie direct geven hun fout toe, toch moet ik opdraaien voor de eindafrekening.

Dit is geheel onterecht omdat ik nooit ben overstapt.

Een eindafrekening krijg je alleen als je te vroeg binnen je contract over stapt.

"Wij kunnen dit helaas niet aanpassen, zie dit als een tussen tijdse rekening ", terwijl ik alles netjes betaald heb, ook een bizzar hoge jaar afrekening van bijna €600euro.

Ik twijfel nog steeds of dit überhaupt wel klopt.

Ik ben verhuisd, betaal al meer premie en heb zo'n hoge rekening.?

Hoezo niet kunnen aanpassen terwijl het mijn fout niet is en beide partijen hun eigen fout toe geven?

Hoezo een "tussen tijdse rekening "?

Ik ga niet betalen.

Ik ga nu wel overal op internet deze klacht plaatsen.

Ze zetten me onder druk, proberen me in de war te maken met steeds een ander niet te begrijpen verhaal.

Ik sta in mijn recht, ik laat me niet bang of gek maken, wel krijgen ze mijn irritatie level omhoog.

Ik betaal deze ontrechte rekening niet, en zie engergie direct wel voor de rechter mochten ze incasso bureaus gaan inzetten.

Ik vindt het wel dom van ze om stug vol te houden, terwijl ik alle bewijs op papier heb, en zij weten dat ik gelijk heb en dit dus ook gewoon dood leuk toe geven.

Stap ook niet over naar oxxio!

Grote kans dat als je met hun een probleem krijgt, je voor de rechter beland.

Laat je niet bang maken als je weet dat je in je recht staat. Laat je niet onder druk zetten door incasso bureau's. Verzamel alle bewijs en geef aan dat je ze wel in de rechtbank ziet.

Betaal wel ondertussen de terechte rekeningen zoals premies. Dan heb jij niks fout gedaan.

Lynn
20-03-2019

NEEM NOOIT OXXIO! Geen gas+energie en geen tv+internet

Het zijn een stelletje oplichters.

Wij hebben nu een jaar oxxio gas en energie.

En hebben een hele hoge eindejaars rekening die niet klopt. Dit hebben wij (met hetzelfde verbruik) nog nooit gehad bij Nuon. Meerdere malen contact gezocht met Oxxio, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het is hun woord tegen die van ons. Dit is nog niet alles. Wij zijn vorige maand benaderd door Oxxio met een Combideal (gas+energie en tv+internet) aanbieding.

Er is tegen ons gelogen. Er is gezegd dat Oxxio en KPN samenwerken en daarom ons deze aanbieding mogen geven. Wij zouden gewoon KPN en al onze voordelen behouden maar dan minder betalen.

NIET DUS! Nu hebben wij een contract bij Oxxio voor tv+internet en een boete bij KPN wegens contractbreuk! Ga nooit met Oxxio in zee. Het scheelt je een hoop hoofdpijn en stres.

Chav
08-03-2019

Geweldig!

Oxxio is echt heel klantgericht. Snel bereikbaar, zeer klantvriendelijk en respectvol. Vragen worden super snel opgepakt. De app is geweldig! Ik heb complete controle over mijn energiegebruik en sta nooit voor verrassingen. Mocht dit toch gebeuren dan staan de medewerkers gelijk klaar om het samen op te lossen. Zo werd ik regelmatig gebeld door energievergelijkers die me een “bullshit” verhaal ophingen over Oxxio. Uit eindelijk ben ik van alles gaan opzoeken en kwam ik tot de conclusie dat ik best veel betaalde. Ik heb oxxio geappt met mijn verhaal en bevindingen. Ik werd daarna gebeld door een zeer vriendelijke medewerker om me te bedanken voor mijn bericht en zij heeft al mijn vragen beantwoord en uitgelegd waarom ik iets meer betaalde dan werd aangeboden op internet. Ik had bij mijn verhuizing aangemeld bij Oxxio, maar geen contract afgesloten. Ik kon dus ten alle tijden overstappen en zat nooit ergens aan vast. In onwetendheid had ik dus afgesproken dat ik de duurste tarieven moest betalen. De medewerker heeft mij aan de telefoon door alle contracten heen geholpen en gezorgd dat ik minder kon gaan betalen. Daarbij heb ik ook een korting gekregen, omdat ik trouwe klant ben. Natuurlijk kan elke energie dit aanbieden, maar de service, klantvriendelijkheid, prijs en mogelijkheden met de app zorgen ervoor dat ik nooit meer zal overstappen, al worden ze de duurste leverancier!

Khiron
22-12-2018

Eindjaar afrekening

Eindjaar afrekening is bij iedere leverancier te betalen in termijnen tot het einde van het nieuwe jaar. Heb ook gewoon een contract van 3 jaar. Bij oxxio natuurlijk niet. Moet dat via een incasso bureau waar het wel mogelijk is. Niet ieder gezin kan het volledige bedrag in eens missen. En daarbij zou ik iedereen voor aankomend jaar geen oxxio adviseren met de as prijzen. Daarbij heb ik in een gevecht gezeten tussen 2 leveranciers en ik uiteindelijk het dupe was. Doordat de meterstanden niet juist zijn ingevuld bij een overstap, daardoor in totaal dit jaar 600 euro heb afgetikt door 2 eind jaars afrekeningen. Omdat hun samen er niet uit kwamen maar wel bewijzen had overlegd zoals mail en foto's maar bleven vol houden van beide partijen dat t nooit gecommuniceerd was. Cashback verhaal ook mooi gelul kun je lekker zelf regelen en achteraan gaan niet zoals ze beloven dat t allemaal geregeld word.

Fijn om zo kennis te maken met leveranciers met een 1ste huisje

Arno
18-12-2018

GA NIET MET OXXIO IN ZEE!

Wat een superslechte service. Door de fout van een andere leverancier is mijn contract ontbonden. Hierdoor krijg ik niet de 200 euro cashback, aan het eind van de afgesproken termijn, en moet ik bovendien 100 euro boete betalen wegens contractbreuk. Terwijl ik het contract helemaal niet heb verbroken!?! bellen, mailen en een klacht indienen leveren niets op. “je hebt gewoon pech” is de letterlijke reactie. Dit kan toch niet. Zo slecht. Ben zo boos. Maar je vindt nergens gehoor. Ga niet in zee met oxxio!

Aleccandra
13-12-2018

Niet te bereiken

Ben nu inmiddels al 24 uur bezig om contact te krijgen via de walgelijke app. Mijn dochter moest hem installeren en kom er nog niet uit. Het duurt uren voordat je antwoord krijgt op de app en wordt dan weer van het kastje naar de muur gestuurd. Ouderen, digibeten tellen niet mee bij Oxxio!