ZEKUR reviews

04-04-2011

Ik kan alleen maar concluderen dat Zekur jongeren zorgverzekering een woeker polis is. Hoe kun je nou maar €100.- in de 3 jaar vergoeden als je maandlenzen gebruikt? OK het staat in de kleine lettertjes maar welke jongere leest deze als er word gezegd bij afsluiten van de verzekering dat er volledige vergoeding is??? Kortom we zijn genaaid,en nu maar wachten dankzij de regering tot het eind December is om pas over te kunnen stappen naar een andere duurdere verzekering maar wel een die wel alles vergoed.Ben ik nog steeds goedkoper uit.

28-03-2011

Ongelooflijk hoeveel moeite je moet doen om klant te worden. Verhaal kort samengevat (voor zover mogelijk).

Vooraf ter informatie: ik ben absoluut geen zeikerd, jaren in de Antillen gewoond maar zelfs daar was het beter geregeld.

Voor mijn terugkomst vanuit Bonaire heb ik bij Zekur aangegeven dat ik per datum aankomst in Nederland, een zorgverzekering wilde aangaan. Ik wist dat ik eerst ingeschreven moest zijn bij de gemeente en verwachte dus een reactie waarin stond dat de verzekering geactiveerd zou worden als ik een inschrijvingsbewijs kon aantonen. (erg kromme regel van de overheid want dit betekend dat je tijdens het proces van inschrijving (4-6weken), je nergens kunt verzekeren)

Tot mijn verbazing kreeg ik een bevestiging terug met mijn polisnummer en een ingangsdatum van 6 november (dag van Aankomst). Wat mij betreft prima, dacht dat de overheid misschien het gat gedicht had en het nu dus mogelijk was een verzekering af te sluiten zonder inschrijving.

Eind November ben ik contact gaan zoeken met Zekur omdat ik nog steeds geen polis had ontvangen. De telefoniste kwam tot de conclusie dat mijn verzekering niet actief was gemaakt en blijkbaar moet je als klant daar zelf achteraan want ik heb niets van post gehad waarin dit duidelijk werd gemaakt. De telefoniste gaf aan de zaak op te nemen en binnen 2 weken kreeg ik een brief door de bus met het verzoek mijn inschrijvingsbewijs op te sturen en dat de verzekering na ontvangst dan direct geactiveerd zou worden in terugwerkende kracht. Op zichzelf logisch maar had dit niet 1.5 maand eerder gecommuniceerd kunnen worden...? Mijn bewijs van inschrijving was inmiddels binnen, en heb deze direct op de post gedaan. 2 Weken op reactie gewacht maar niets gehoord. Opnieuw gebeld en kreeg hetzelfde verhaal: Verzekering niet geactiveerd etc. Ik kreeg het verzoek opnieuw een bewijs van inschrijving op de post te doen.. om dit deel samen te vatten. Het bewijs van inschrijving is zowel via de mail als scan als per post in totaal 5 keer verstuurd en steeds hetzelfde resultaat. Diverse mails naar de klachtencommissie zonder resultaat. Op 4 Februari kreeg ik na meerdere telefoontjes die week, een mail van de klachtencommissie dat ze mijn bewijs van inschrijving hadden weten te onderscheppen en de polis toegestuurd zou worden. Toen ik de polis ontving bleek dit niet de, door mij aangevraagde Extra Zekur polis te zijn maar de basispolis. Ik dacht dat ik met een commercieel bedrijf te maken had die afhankelijk zijn van betalende klanten maar dit lijkt in ieder geval totaal niet het geval!!!

Alles bij elkaar heeft het 3 maanden, 8 telefoontjes, 6 e-mails, 5 brieven en 3 chatsessies gekocht om verzekerd te worden.

Zojuist heb ik mijn derde mail gestuurd om betalingen via automatische incasso geregeld te krijgen waar ik inmiddels sinds half februari mee bezig ben. Aan de mails vooraf zijn 2 getekende officieele formulieren mbt tot machtiging met kopie legitimatie gegaan.

Ook mijn broertje heeft in een later stadium 4 maal zijn bewijs van inschrijving moeten versturen voordat hij verzekerd was.

Mvg,

Andre

17-02-2011

Hallo,

ik ben heel ontevreden over zekur. Declaraties worden niet uitgevoerd. Krijg steeds nota's binnen die ikzelf moet

betalen , terwijl Zekur de nota's notabene zelf hoort te vergoeden.

21-12-2010

Ik heb teveel problemen met zekur en al helemaal met de nationale apotheek waarmee zekur een contract.

Er zijn teveel misverstanden geweest.

Ik ben er heel kwaad over.

05-11-2010

Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar een vriend van mij heeft bij zekur zijn nieuwe zorgverzekering afgesloten en was daarmee een paar 100 euro goedkoper uit dan zijn huidige zorgverzekering. Toen besloot ik mijn premie te berekenen en zag dat ook ik daar veel bespaarde als je vergelijkt met mijn huide ziektekostenverzekering. Daarom heb ik meteen mijn nieuwe zorgverzekering afgesloten bij Zekur!

Voordelen van ZEKUR: Omdat ik mij aanmelde bij Zekur via mij vriend kregen we allebei iets van 12 of 13 euro. Niet veel maarja beter dan niks!

Nadelen van ZEKUR: Tot nu toe alleen afgesloten en weet dat deze verzekeraar zeker een van de goedkoopste is. Verdere ervaring met Zekur heb ik nog niet.