ZEKUR reviews

Didi
10-11-2016

Zeer slecht in vergoeden van schade!

Ik heb zeer slechte ervaring bij indienen van schadedeclaraties. Er wordt al 10 jaar lidmaatschap niks vergoed! heel vervelend als je al die jaren netjes premie betaald hebt!

Jeanneke
21-09-2016

Slechte informatie over het niet hebben van contracten met ziekenhuizen

Tot onze verbazing moest ik 20% van de kosten van een foto zelf betalen. Na contact met zekur kregen we te horen dat de basispolis met enkele ziekenhuis een contract heeft en dat Zekur in mei, 5 maanden nadat je verzekering is afgesloten aangeeft dat je kan over stappen naar een duurdere polis om de kosten wel vergoed te krijgen. De bewuste brief hebben wij echter nooit ontvangen. zekur biedt dus een product aan en zodra je voor een jaar vast zit aan je contract komen ze met een tegen voorstel voor een duurdere polis om toch verzekert te zijn. Volgens mij valt dit onder misleiding van de consument. Voor 2017 let op met Zekur

Moniek
07-07-2016

Te lage vergoedingen

Ik krijg standaard de bedragen van mijn declaraties excl btw uitbetaald. Moet hierdoor dus na elke declaratie nabellen zodat het juiste bedrag uitgekeerd wordt. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen bij mijn nota's gebeurd. Er werken daar dus echt super domme mensen die nota's moeten behandelen terwijl ze niet eens weten wat btw is of ze proberen op deze manier geld te besparen want veel mensen zullen het niet eens in de gaten hebben...

Rohiet
01-07-2016

Raad het niemand aan om hier te overstappen!

ik stap in DECEMBER snel over naar een ander

Suus
24-06-2016

In de hele noordkop geen gecontracteerd ziekenhuis

Na een telefoontje met zekur ,te woord gestaan door een onvriendelijke dame te horen gekregen dat de afspraak bij de internist in Amsterdam dient plaats te vinden (dit is meer dan 100 km bij ons vandaan.In de hele kop van noordholland geen enkel contract met een ziekenhuis.Naief genoeg was ik er vanuit gegaan dat ze toch in ieder geval met ieder algemeen ziekenhuis een contract zouden hebben.Zo kan ik ook een goedkope verzekering zijn,hopelijk lopen a.s. jaar hierdoor vele klanten weg.

03-06-2016

Gecontracteerd ziekenhuis wijzigt, geen melding va Zekur.nl

Overgestapt naar Zekur.nl. Ben op basis van 2 controles per jaar een zeer regelmatig ziekenhuisbezoeker. Was eerst onder behandeling bij ziekenhuis A, hier had Zekur.nl geen afspraken/contract mee en ben overgestapt naar ziekenhuis B waar wel een contract mee was. Af en toe een nieuwsberichtje gelezen waar alleen positieve dingen in staan. Zoals het aantal beschikbare (gecontracteerde) apotheken is uitgebreid, ook bij u in de buurt. Leuk, fijn om te weten. De online apotheek voldoet ondertussen redelijk voldoende, dus wijzigen? Liever niet.

Omdat per half jaar een afspraak wordt gemaakt in het ziekenhuis (B) was dit aan de beurt. Gelukkig dat de financiële administratie van het ziekenhuis (MMC) mij een brief stuurt waarin zij mij vertellen dat er geen contract meer is met Zekur.nl. Dit zou voor kosten zorgen (20% die buiten het gewone eigen risico vallen).

Gekeken op site van Zekur.nl en nu is ziekenhuis A weer onder contract. Het zal wel voordelig zijn om patiënten van A naar B en weer terug te laten gaan. Zo blijft het werk (dossieroverdracht, intake, vernieuwde kennismaking) in de wereld. Het meeste stoor ik mij eraan dat ondanks alle compertechnologie Zeker.nl niet in staat is om automatisch een berichtje te sturen als bestaande klanten een ander ziekenhuis moeten kiezen (of apotheek, of fysio, of whatever) omdat er afspraken/contracten zijn gewijzigd. Waarschijnlijk (ik weet het niet) is de wijziging ingegaan per jan. 2016. Wanneer komt de volgende wijziging? (2017? juli 2016? maandag hier, dinsdag daar?). Hoe vaak moet ik checken of een reeds gemaakte afspraak wel vergoed gaat worden?

Noes
31-05-2016

Verandering van polissen 2016

Sinds 2012 ben ik bij Zekur v/h Unive verzekerd. In het begin is het een van de goedkoopste zorgverzekeraar. Nu doet zich het volgende voor: per 1 januari 2016 zijn de polissen veranderd naar: Gewoon Zekur en Gewoon Zekur Vrij. Van deze wijziging kan ik mij niet herinneren dat ik hierover van Zekur een mededeling heb ontvangen. Onlangs kreeg ik een brief, dat de voorwaarden zijn gewijzigd. Daar ik Gewoon Zekur als verzekering heb krijg ik de mededeling, dat wanneer ik naar een niet gecontracteerde Zorginstelling ga ik 20% zelf moet betalen. Begrijpelijk allemaal. Ik ben al langere tijd diabetespatient. Het volgende doet zich voor: sinds 2012 t/m 2015 werden mijn zorgkostenfactuur altijd netjes betaald. Na ontvangst van de laatste brief begreep ik, dat ik na al die jaren dat ik door een diabetesarts en diabetesverpleegkundige onder zorg valt nu ineens naar een andere diabetesarts en diabetesverpleegkundige moet uitkijken, omdat mijn huidige zorgverleners bij het ziekenhuis waar ik momenteel zit geen contract hebben. Dat houd dus in, dat ik de volledige intake betreffende mijn chronische ziekte opnieuw moet herbeleven. Ik heb hierover kontakt gehad met Zekur en werd door een zeer onvriendelijke en brutale klantenservicemedewerkster van Zekur te woord gestaan die maar geen begrip wil tonen voor mijn vraag. Ik heb het gesprek kort gehouden en opgehangen. Opnieuw gebeld en ben toen door een wat vriendelijke mevrouw geholpen. Deze kon mij vertellen, dat Zekur wel met het ziekenhuis een contract heeft voor diabetespatienten, terwijl de (brutale) collega zei van niet. Ik krijg het idee, dat de medewerkers soms niet op de hoogte zijn met welke ziekenhuizen Zekur wel een contract heeft betreffende chronische zieke patienten. Uiteindelijk na het heen en weer bellen, heb ik de medewerkster gevraagd om een bevestiging opdat ik bij mijn huidige Diabetesarts kon blijven en dat deze 100% vergoed word. Na een aantal weken moest ik voor een hartfilm en inspanningstest een afspraak maken bij een gecontracteerde zorginstelling. Ook hier word ik door de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd, omdat geen enkele klantenservicemedewerker mij kon vertellen welke een contract bij Zekur hebben. Na lang aandringen heb ik uiteindelijk via een andere zorginstelling te horen gekregen wie ik wel kan bellen en een contract heeft met Zekur. Bedankt Zekur klantenservice voor jullie slechte kennis ter informatie van klanten van jullie. Ik wil via deze review mensen waarschuwen, dat goedkoop inderdaad duurkoop is en dat Zekur een slechte keuze is voor patienten die aan bepaalde chronischeziekten leiden. Klantenservice is ondergewaardeerd en klantonvriendelijk.

Moraim
11-05-2016

Zekur eenvoudig en dekkend

Goede telefonische bereikbaarheid. Website is duidelijke en overzichtelijk. Prima basisverzekering voor een schappelijke prijs.

M.
09-04-2016

Slechte service!

In 2014 verzekerd geweest bij Zekur. Helaas ben ik nu (2 jaar later!) nog steeds bezig met declaraties. Dit komt door de slechte klantenservice die Zekur bied. Telkens als ik vragen heb moet ik via een contact formulier op internet mijn vraag stellen. Vervolgens krijg ik weer dezelfde standaard tekst zoals altijd terug, en moet ik weer via een contact formulier reageren. Als ik bel sta ik gemiddeld 20 minuten in de wachtrij om vervolgens op een onvriendelijke manier geholpen te worden. Nooit zal ik nog een verzekering nemen bij Zekur!

Kathelijne
03-04-2016

Zekur de goedkoopste!

Sinds dit jaar ben ik klant bij Zekur. De aanmelding verliep vlot. Echter het terugkrijgen van 20 euro tegoed duurde wel een tijdje. Ik heb hier meerdere mails over moeten schrijven. Het fijne is wel , dat je alles via internet regelt. Dat is snel en prettig. Je kan alles online regelen met hen en hebt ook zo een goed overzicht over je ingediende declaraties.

Inge
13-03-2016

Tevreden klant

Ik ben nu voor het tweede jaar op rij verzekerd bij ZEKUR en tot nu toe heb ik niks te klagen. De premie is laag en de vergoedingen zijn hetzelfde als bij andere verzekeringen. Bij eventuele vragen krijg je een snelle reactie en een volledig antwoord. Als alles blijft zoals het nu is dan blijf ik voorlopig verzekerd bij deze zorgverzekering!

Martijn
09-03-2016

Polisopzegging wordt Polis uitbreiding, Zonder mijn toestemming

Hierbij wil ik een klacht indienen betreffende het handelen van Zekur.nl inzake mijn opzegging op basis van artikel artikel 5.2. (Opzeggingsrecht).

Dit aangezien Zekur op 24-2-2016 haar verzekeringsvoorwaarden heeft aangepast. Inmiddels hebben onderstaande contact momenten plaatsgevonden:

Mail d.d. 24-2-2016

Geachte heer / mevrouw,

In uw mail d.d. 24-2-2016 lees ik dat u de polisvoorwaarden van de Zekur Zorg verzekering gaat aanpassen / aangepast heeft.

Om deze reden wil ik op basis van in de verzekeringsvoorwaarden genoemde artikel 5.2. (Opzeggingsrecht) mijn zorgverzekering per de datum waarop de wijziging is

doorgevoerd / doorgevoerd gaat worden mijn verzekering beëindigen.

Graag ontvang ik per ommegaande een bevestiging van deze opzegging.

Met vriendelijke groet,

Op 4-3-2016 heb ik wederom telefonisch contact opgenomen. Medewerker Daniel geeft aan dat de polis administratie niet bereikbaar is i.v.m. het wegwerken van achterstanden.

Hij heeft een terugbel verzoek ingediend. Ik wordt tussen 8-3 en 11-3 teruggebeld om mij te informeren over de voortgang van mijn verzoek.

Op 7-3-2016 wordt ik gebeld door een medewerker welke mij verteld dat mijn verzekering niet voor 1-1-2017 kan worden opgezegd. Dit ondanks dat duidelijk in de polisvoorwaarden staat aangegeven dat dit wel het geval is wanneer de voorwaarden tussentijds worden aangepast door de verzekeraar. In plaats hiervan geeft zij aan dat zonder mijn goedkeuring de verzekering wordt aangepast naar uitgebreide polis zodat er wel afdoende dekking is. Uiteraard is dit juridisch niet toegestaan. Ik heb haar daar dan ook op gewezen. Zij heeft mij te kennen gegeven hier nog op terug te komen.

Op 9-3-2016 ontvang ik per mail een bevestiging van mijn polis aanpassing (welke ik niet zelf heb doorgevoerd).

Wat hier gebeurd is niet rechtsgeldig en wordt zodoende ook niet door mij geaccepteerd. Ik wens dat mijn polis per de datum van de aanpassing van de voorwaarden 24-2-2016 wordt beëindigd en dat ik hier vooraf een schrijven van ontvang zodat ik kan overstappen naar een andere verzekeraar.

Ik verwacht per ommegaande een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

Yopie
31-01-2016

Openstaande vorderingen van jaren geleden

Ik ontving plotseling een brief van een incassobureau met een daarin vermeld dossiernummer en een openstaand bedrag van Zekur of ik dat even wilde betalen. Navraag gedaan en het betreft openstaande bedragen uit 2011, 2012 en 2013. Ik heb nooit een laatste aanmaning of betalingsverzoek ontvangen van Zekur. Als er openstaande rekeningen zijn wil ik deze betalen zonder tussenkomst van een incassobureau. Als ik een specificatie opvraag krijg ik enkel een overzicht met daarin vermeld factuurnummer/contract een datum en vreemde bedragen. In november 2011 zou ik zes keer een factuur hebben ontvangen met daarop verschillende bedragen die in rekening worden gebracht. Ik wil graag een uitgebreide specificatie zodat ik kan herleiden wat ik precies moet betalen.

13-01-2016

Zekur zorgverzekeraar

erg klantvriendelijke. oplossingszoekende maatschappij

Jean
09-01-2016

Zekur zorgverzekering

Zekur is opzich een prima zorgverzekering. Je kunt makkelijk zelf bepalen wat je verzekerd wilt hebben.

Scherpe prijs en prima service. Addertje onder het gras je moet wel zorgvuldig alles lezen wat daadwerkelijk verzekerd is bv niet alle ziekenhuizen worden gedekt.

Dit is iets wat je altijd zult hebben met een budget zorgverzekering.

Eva
08-01-2016

Zekur top!

Ik heb alleen nog maar goede ervaringen met de zorgverzekering van Zekur. Ik ben vooral tevreden met MijnZekur. Via MijnZekur kun je in één oogopslag al je gegevens checken, gemakkelijk inzien en wijzigen. Bovendien zie je ook direct hoeveel je al hebt verbruikt van het eigen risico. Bovendien vind ik het erg fijn dat mijn post wordt bewaard in mijn postvak in MijnZekur. Belangrijke documenten kan ik bewaren, anderen kan ik verwijderen. Tot slot gaat ook het declareren van kosten simpel en snel! Kortom, helemaal tevreden!

Floris
27-12-2015

Prima zorgverzekeraar

Deze verzekering is goedkoop, en dekt alles in de basisverzekering, net als alle andere verzekeraars. Medicijnen hoeven niet persé via de apotheeklijn te lopen, als je snel een recept nodig hebt, kun je dat bij je eigen apotheek halen. Daarnaast is het een gezondheidstimulerende verzekering. Sport/fitness wordt 'gesponsord'. Klantenservice is snel bereikbaar en alle info is terug te vinden op de site, waarop je een eigen inlog hebt. Dat je alleen naar gecontracteerde zorgverleners kan, hoeft geen probleem te zijn, er is er altijd eentje in je eigen buurt. Dus voor mij nog steeds de beste keuze.

Manon
14-12-2015

Buitenland reizen en zorgverkering

Ik had het een en ander informatie nodig over het doorlaten gaan of stop zetten van mijn zorgverzekering wege langtijdig reizen in het buitenland.

Zei hebben hier voor alles voor mij opgezocht en netjes naar mij doorgestuurd.

Listra
12-12-2015

Fijne verzekeraar

Ik ben dit jaar meerdere keren testen, medische te... gedaan waar ik tevreden mee ben, en waar de verzekering het mogelijk gemaakt heeft.

Stefan
12-12-2015

Goedkoop, klnten vriendelijkheid

Goede voorwaarden, goede en snelle behandeling van declaraties