Bax-shop.nl reviews

6.5

27-07-2021

Verkoop prima, aftersales bagger

Eerste indruk was een prachtig professioneel bedrijf en had in januari o.a. een Yamaha P45 piano en een Innox INA double standaard gekocht. Helaas klapte deze na enige tijd spontaan in en viel de piano op de grond, waarbij de koptelefoon ook werd beschadigd. Ik had de draaiknop stevig aangedraaid, maar achter af blijkt als je maar een beetje op de standaard drukt, wijken de twee schijven met tandwielen uit elkaar en dan klappen de poten in.

Mail gestuurd naar BAX die aangaf dat de belastbaarheid van 40 kilo terug ging naar 10 kilo als je deze op zit hoogte had ingesteld. Stond nu wel op de site, niet in januari toen ik deze kocht. Mijn piano is 15 kilo.

Advies: koop andere en dan ruil je deze weer in. We kijken wat we met de koptelefoon nog kunnen doen, anders krijg je een nieuwe.

Nieuwe besteld en oude in zelfde doos met defecte hoofdtelefoon terug. Tijd niets gehoord dan maar gebeld. Ze zijn telefonisch amper bereikbaar.Pakketje (1,5 x 0,6 m) was zoek, wel afgegeven aan DHL niet bij hen terug te vinden.

Weer radio stilte.telefonisch niet te bereiken, je kunt wel een nummer achter laten zodat ze je terug zullen bellen, wat ze dus niet doen.

Juli: boze brief gestuurd: ik wil mijn geld terug. Na twee weken reactie: we hebben contact gezocht met retour afdeling en gaan kijken wat we kunnen doen.Nu 27 juli.nog steeds geen bericht/ geld overgemaakt en telefonisch niet bereikbaar. Nu maar laatste brief met dreiging incasso bureau in te schakelen.

Heel jammer dan zo'n mooi bedrijf de after sales zo verprutst dat ik iedereen afraad daar ooit iets te kopen.

Roy
28-06-2021

Gewoon schandalig!

Heb zojuist een erg slechte ervaring gehad met dit bedrijf!

Heb al enkele maanden geleden een bestelling geplaatst bij hun, van rond de 500€.

Ik kreeg een mail dat 3 producten op voorraad waren, maar 1 product(gitaar) was een wachttijd op.

Dit werd 4x verschoven naar een latere datum, eerst week 12.dan week 19.daarna week 25.

Ik had hier nog begrip voor, aangezien alles moeilijk verloopt met corona.

Maar we zijn dus week 25, en ik dacht.ik stuur ze even een mail, zodat ze mij een update kunnen geven.

Krijg ik zomaar te horen dat mijn bestelling geannuleerd is, omdat ik ze niet was gaan ophalen! Het staat zwart op wit dat dit geleverd zou worden!

En daarbij, ik heb nooit een bericht gehad dat ik mijn bestelling kon gaan ophalen, anders was ik ze graag gaan ophalen aangezien ik al een hele tijd aant uitkijken was naar mijn nieuwe spullen!

Nu krijg ik juist een medewerker aan de lijn(had hierop aangedrongen), en die verteld me gewoon alsof er niets aan de hand is."ja ik kan de bestelling opnieuw voor je indienen, en dan heb je het achter 14 weken".

Ik vraag aan haar, kunnen jullie dan iets voor me doen? Het is toch een grote fout langs jullie kant? Nee hoor, dit doen ze absoluut niet!

Had daarvoor ook al eens bij bax besteld, ook een bedrag van ong.500€. Maar ik bestel daar NOOIT meer iets.

Het is echt schandalig hoe ze werken, en hoe ze met klanten omgaan.ze interesseren het gewoon geen bal.!

Mvg Roy

Gewoon
22-06-2021

Onbereikbaar, website werkt niet, eindelijk medewerker aan de telefoon, niet klantvriendelijk, lekker ergens anders bestellen! Doei Bax

15-06-2021

Bax van prima bedrijf naar heel slecht!

Slechte communicatie, zit al een tijdje te wachten op mijn geld. Retourzending van 22 mei 2021 en een retourzending van 01-06-2021. Vele malen gebeld en word afgedaan dat ze druk zijn. Gisteren 09-06-2021 gebeld. Ik zou binnen een uur teruggebeld worden voor de oplossing. Daarna staat s avonds om 17:49 uur dat ze mij hebben gebeld in mijn telefoon. Nou mijn telefoon ligt altijd in de buurt. En het valt mij op dat dit niet de eerste keer is dat ze terugbelde, volgens mijn gevoel laten ze hem 1 keer overgaan, zodat je denkt dat je met goede bedoelingen bent teruggebeld. Ik was een goede klant, in het verleden nooit problemen gehad. Bij een retourzending altijd binnen 7 dagen mijn geld teruggekregen. Laten we het maar niet hebben over de spullen die ik retour heb gezonden, dat was ook niet voor niks. Jammer dat ik dit door frustratie op social media moest zetten. Want ik ben er helemaal klaar mee. Ik hoop z.s.m. mijn € 430,00 terug te ontvangen!

Rudy
10-06-2021

Klantenservice volledig onbereikbaar

Ik heb in het verleden wel spullen bij Bax gekocht, en die leveringen gingen prima. Het "schuiven van dozen", dat kan Bax wel. Totdat er iets mis gaat.

De klantenservice van Bax is . ik weet niet of ze 't uberhaupt hebben, of dat ze een dozijn medewerkers te kort komen. Maar het lijkt alsof ze permanent met vakantie zijn gestuurd.

Op e-mails van Bax komt geen reactie. Ook niet na een week, ook niet na 2. Je kunt Bax niet bellen. Je krijgt dan een robot/computer die je niet verder kan helpen.

In mijn geval heeft Bax een zending niet op tijd weten te leveren, ondanks dat ik een expliciete leverdatum heb opgegeven. Dit is niet de schuld van de transporteur door bijvoorbeeld drukte. Nee, Bax heeft mijn bestelling pas op de dag van levering meegegeven aan de transporteur waardoor die levering dus nooit op de dag van levering bij mij had kunnen zijn. Dit ondanks dat ik expliciet een leverdatum heb opgegeven die ruim na de besteldatum was.

Ik heb de producten ondertussen gekocht bij een koele blauwe winkel waar ik ze binnen 12 uur kon afhalen in de winkel. De spullen van Bax hoef ik dus niet meer. maar ja.

Ik heb een retour zending aangevraagd (voor producten die ik niet heb ontvangen), maar je kunt nergens opgeven dat je de zending nooit hebt ontvangen. Op mail reageren ze niet, bellen kan niet.

Bianca
01-06-2021

Klanten "service" ver te zoeken

Al jaren bestel ik producten bij Bax. Vooral afgelopen jaar veel gekocht. Helaas zijn er 2 producten die al vrij snel stuk waren (na 1 x gebruik). Na contact met de klantenservice kreeg ik het advies om het product opnieuw te kopen omdat het duurder zou zijn om een onderdeel te vervangen. Uiteraard was ik het er niet mee eens en heb dat geantwoord. Ook aangegeven dat er mijns inziens gewoon een garantieperiode is op de producten. Helaas zijn we nu 2 weken verder en ik heb niets meer vernomen. Ook niet nadat ik de mail nogmaals heb verzonden. Afgelopen jaren dus mazzel gehad dat er nooit iets met de producten aan de hand was, maar nu weer een ervaring rijker over de service van BAX Shop. Die is BAGGER!

Nelelele
25-05-2021

Herhalend verprutste leveringen zonder oplossingen

Dit is de tweede levering (achter elkaar) van groot materiaal dat verprutst wordt. Ik betwijfel ten zeerste of ik nog uberhaupt ooit een bestelling hier ga plaatsen. Ten eerste bij deze tweede foutieve levering is er een vertraging van 4 dagen opgelopen door logistieke fouten. Daarna, heb ik tijd vrijgehouden en thuisgebleven om de levering te ontvangen, toen bleek er wederom een fout te zijn gemaakt waardoor hij opgesplitst werd in twee leveringen. Ik ga niet twee dagen thuisblijven om "wellicht" een pakket te ontvangen zoals eerder ook gebeurde bij de desbetreffende vertraging. Toen heb ik ook staan wachten, en enkel na pro-actief contact opnemen kwam ik er pas achter dat hij niet zou komen die dag. Als ik braaf wacht heb ik nu al 3 dagen thuis moeten zitten om deze levering te ontvangen, maar heb nog niks binnen. Ik denk dat ik bij de concurrent ga bestellen en deze order annuleren. Het is inmiddels ook wel een zure ervaring geworden, zeker nu het de tweede keer op rij is.

Daarnaast, kan je het bedrijf niet bellen. Je krijgt enkel een robot aan de lijn die ophangt. Echt heel naar, zeker als je wilt weten of je moet wachten die dag op een daadwerkelijke levering omdat je geen direct contact kan hebben met de bezorgingspartij.

Update: Inmiddels is 1 pakket ook aangemerkt als "manco", ik neem aan mankement of iets dergelijks. Daarnaast toch iemand aan de lijn kunnen krijgen. Helaas geen compassie, en geen oplossing. Wellicht een nieuw iemand maar goed.

Ik word verzocht opnieuw de bestelling te plaatsen desondanks het dan gaat om 13 dagen levertijd minimaal.

Nooit meer.

Gerben
05-04-2021

Bende van ellende bij de Bax Shop

Weer eens een keer geprobeerd hier wat te bestellen. Afgezien van de te lange levertijd ontving ik 1 defecte Stagg microfoonkabel. Kan gebeuren. Nieuwe aangevraagd met als opmerking:" eerst testen aub". Wat denk je krijg ik een 2e hands kabel helemaal onder de plak, echt ranzig en nog kapot ook. Mijn broek zakt hier van af. Man man man wat slecht. Wat een . bedrijf. Ik heb alles maar gefilmd voor de ongelovige Thomassen. Jammer dat ik dat hier niet kwijt kan.

- update -

We zijn alweer dik een week verder, nog steeds geen goede kabel. Mails worden pas na 4 dagen beantwoord. Nu mail gekregen met verzoek tot foto en filmpje. Dat heb ik gemaild. Nu dus weer 4 dagen wachten om te horen dat ze een nieuwe gaan sturen. Wat een ellende.

Rene
01-04-2021

Trage terugbetaling

Item retour gestuurd. Moest 3 weken wachten op terug betaling. Manmanman

31-03-2021

Slechte service, levertijden kloppen niet, bijdehand personeel

Je wordt na ruim 30-40 minuten in de wacht niet geholpen, je wordt zeker niet teruggebeld zoals ze zeggen en je krijgt wel een bijdehand antwoord en je kunt maanden! wachten op je product en nog langer om je geld terug te krijgen. De levertijden op de grotere aankopen kloppen niet. Ik koop er nooit meer.

Lian
20-03-2021

Slechte schade afhandeling

Zeker een mooie webshop en snelle levering zal ook vast. Heb je te maken met een schade dan wordt het een ander verhaal. Tot 2 keer slechte ervaring hiermee gehad. Na inlevering van een defecte hoofdtelefoon beide keren maanden moeten wachten op uitsluitsel en geen enkel contact van Bax over de voortgang, je moet zelf elke keer contact zoeken en krijgt dan een vaag nietzeggend berichtje dat ze een statusupdate uit hebben staan blablabla. Uiteindelijk was de hoofdtelefoon niet meer te repareren en viel niet meer onder de garantie van 3 jaar die BAX geeft. De redenen hadden we zelf niet geconstateerd maar ja je bent dan ook leek op dat gebied maar als we de hoofdtelefoon terug wilden hebben moesten we er zelfs voor betalen. En na 3 maanden wachttijd zou je verwachten dat er nog iets wordt aangeboden maar veel meer dan 10% korting op de volgende aankoop kon er niet vanaf. Die volgende aankoop gaat er natuurlijk nooit meer komen.

Jorrit AZ
05-03-2021

Nog steeds geen zicht op de levering.

Op de website staat een levering van ca. 4 dagen vermeld voor een piano. Na een week nog geen zicht op de levering. Juist voor Bax gekozen omdat zij zeer ruim voor de verjaardag van mijn dochter konden leveren.

De schuld wordt in de schoenen van de leverancier geschoven natuurlijk. Zetten zij dan een leverdatum op de website van Bax?

27-02-2021

Waardeloze levertijd!

Waardeloos! (Valt me op dat op Trustpilot alleen maar goede ervaringen staan en hier alleen slechte.?) Heb in het verleden regelmatig besteld maar de laatste jaren is het slecht! Dan heb ik het over de levertijd: vandaag besteld, morgen in huis. Haal dat van je site af als je dit niet waar kunt maken of hou de klant iig op de hoogte in geval van vertraging. De bestelde spullen zijn nog niet eens bij DHL. Ik bestel tegenwoordig mijn spullen bij oa Thomann. Die paar enkele keren dat ik bij Bax heb besteld (omdat ik dan iets op korte termijn nodig heb) ging het elke keer mis met de levertijd (en ik heb €. 3,95 betaald voor verzenden) voor iets wat ik met spoed nodig heb. Kortom: onbetrouwbaar en komen niet na wat ze beloven!

Jaap
17-02-2021

Woeker prijs aanbieden voor gebruikte gitaar

Bax koopt ook particulier gitaren in.

Veel fotos sturen en gegevens.

En dan. voor een PRS USA die €5100,00 gekost heeft €1250,00 bieden, terwijl deze nog helemaal nieuw is.

Gewoon mensen een poot uitdraaien.

Winst maken begrijp ik, maar iemand belazeren.

Alex
29-01-2021

Slechte klantenservice

Ik ben al jaren klant van Bax. En zolang alles goed gaat is het prima. Maar zodra er iets mis is met een bestelling dan wordt je niet geholpen en valt de communicatie stil. Zo heb ik een half jaar geleden een defect product binnen garantie teruggebracht naar de winkel ter reparatie. Nog steeds geen antwoord of statusupdate, ondanks meerdere verzoeken. Tevens heb ik eind vorig jaar een bestelling geplaatst welke binnen 4 dagen geleverd zou worden. Ik heb deze nog niet binnen en de verwachting is 'over enkele maanden'. Meerdere keren, per mail en telefonisch, aangegeven de bestelling te willen annuleren en mijn geld (een paar honderd euro) terug te willen, maar dan blijft het stil vanuit Bax. Erg slechte klantenservice, ik heb nu een klacht lopen bij de geschillencommissie. Op basis van mijn ervaringen kan ik Bax-shop bij niemand aanbevelen.

Thomas
15-01-2021

Misbruik maken van de lockdown.

Super triest hoe ze hier omgaan met de corona lockdown.

Artikel is kapot gegaan in de lockdown en toe verviel 2 weken later mijn garantie.

Je raad het al, ik had langs moeten komen (wat dus niet kon want de winkels zijn dicht)

lekker bezig jongens.

Generaal
12-01-2021

Keyboard gebroken geleverd, doa gemeld. Stilte.

Keyboard besteld. Snel geleverd door DHL. Maar het is een doos in een doos. De buitenste doos is gaaf. De binnenste is beschadigd.

En het keyboard is gebroken. letterlijk doormidden. Dit lijkt expres zo verstuurd. En helpdesk reageert niet. Geld ga ik wss niet terugkrijgen. Ik ga ze wel even opzoeken.

Kirill
15-12-2020

Low quality of delivery/Lage kwaliteit van levering

I've ordered a guitar bag.

It was sent to me in an oversized box useless in this situation with lots of boot marks and dirt on it.

Ik heb een gitaartas besteld.

Het werd naar mij gestuurd in een te grote doos die nutteloos was in deze situatie met veel schoenensporen en vuil erop.

Martijn
15-12-2020

Superslechte service BAX

Bax heeft zonder twijfel de slechtste (klanten) service die ik ooit bij een muziekhandel heb meegemaakt.:.helpdesk onbereikbaar.afspraken worden niet nagekomen.Bax site deugt niet: geeft incorrecte info over assortiment. of is niet up to date.

Zendingen die de mist in gaan doordat adressen niet correct worden overgenomen.bestellingen die kwijtraken / achterblijven in een stoffig hoekje van een magazijn.enz enz enz.Ik heb nu 4x wat besteld.waarvan het 3x mis ging! ik blijf toch maar bij Thomann Gmbh.in 10 jaar nog nooit op een foutje betrapt. stelletje Lutsers bij bax!

Martijn
11-12-2020

Slechte klantenservice!

Klantenservice houd je aan het lijntje en werkt niet mee. Retouren worden niet terugbetaald.