DAS Rechtsbijstand reviews

Van Voorst
17-02-2015

Waardeloze verzekering.

De juristen, Mw.mr. H in het bijzonder, lijken maar één doelstelling te hebben en dat is het afhouden van zaken waar je zou mogen verwachten dat het behartigen van belangen toch de prioriteit zou moeten zijn van een rechtsbijstandverzekering. Er wordt volledig voorbij gegaan aan de inhoud. Er worden ongefundeerde aannames gemaakt zonder ook maar de moeite te nemen om even persoonlijk contact op te nemen om onderbouwing te vragen.

De DAS rechtsbijstandverzekering is werkelijk complete geldverspilling.

Joop
13-02-2015

Slechte organistie

Jaren premie betaald,nu had ik een zaak,gaven mij geen dekking ik had de zaak volgens de Das te laat gemeld,mijn ervaring is met de Das weg gegooid geld,ik voel me zwaar opgelicht door de Das,had het geld beter aan goed doel kunnen schenken,ik laat me nooit weer rechtsbijstand verzekeren,mens ga niet in Zee met de Das ,pure vorm van oplichting

Arie Furijn
31-12-2014

Negatieve ervaring bij DAS

Ik had een juridisch conflict aangemeld bij DAS. Ik had de hele zaak voorbereid en alles rationeel uitgelegd. Uit alle stukken bleek dat ik juridisch in mijn recht stond. De jurist van de DAS had een andere mening. Zij stelde dat mijn zaak niet zou slagen. Haar handelen was heel laks omdat zij zeer laat was met reageren op stukken en haar redenering ook niet klopte. Uiteindelijk heb ik doorgezet en zelf juridisch gevochten en werd later bijgestaan door een andere jurist van DAS. Ik heb gelijk gekregen en de zaak gewonnen. Maar ik heb alles zelf moeten doen. DAS ondersteunde mij van geen kant. Later heb ik van een jurist vernomen dat juristen bij grote rechtsbijstand verzekeraars vaker een strategie hanteren waarbij zij klanten voorspiegelen dat hun zaak niet zal winnen om kosten te besparen. Zij willen wel dat je premie betaalt maar willen niet werken voor het geld. Helaas zal goede juridische hulp geld kosten.

Ella Beukman
17-11-2014

Goede ervaring

wij hebben alverschillende keren een zeer goede afhandeling gehad met werkgevers en ongeluk nu is mijn dochter via een valse website Van mediamarkt saturn opgelicht ik dacht namelijk ook ze hebben regelmatig goede acties tevens zijn de namen net verwisseld dus ja dit kan dus niet mijndochter 395 euro lichter en geen iPhone ik vind het afschuwelijk kind is 17 hard gespaard en niks dus hoop dat ze nu ook iets voor ons kunnen gaan betekenen deze advertentie stond overigens op marktplaats

Michelle
14-11-2014

Das ; Slim dure zaken afwijzen.

Ik ben maanden lang verzekerd geweest bij DAS, totdat een zaak tegen komt, ik zag hoe ''DAS'' mijn zaak afwijst, terwijl mijn zaak wel onder dekking zat.

IK moest zelf een advocaat aannemen en voor betalen.

IK vind het zonde van het betaalde geld bij DAS.

Roelvankuetsem
05-11-2014

DAS, niet opgelost, maar op straat gezet!

Door het niet beantwoorden van een mail van een senior jurist en meester in de rechten van de DAS, heb ik 11 maanden de huur opgeschort hetgeen leidde tot een kort geding met verzoek mijn woning te doen ontruimen. Dat heb ik verloren. Nu dreig ik op straat gezet te worden. Er werd mij verteld dat ik binnen 4 weken in beroep kon gaan door 2 juristen van de DAS. Zij wisten/vertelden niet dat ik een spoedappel moest starten ter voorkoming van de aangezegde ontruiming binnen 14 dagen. Die is mij nu aangezegd. Middels een externe advocaat tracht ik dit te voorkomen. Deze externe advocaat moest 5 dagen om de juiste stukken zeuren bij de DAS om een spoedappel te starten. Er werd deze jurist ook nog eens verteld dat hij voor een lager tarief dan het door hem gesteld zou moeten werken, hetgeen nog meer vertraging opleverde. Kortom een puinhoop!

O.V. Vliet
15-10-2014

Bij Das wordt niks opgelost

Bij Das moet je niet zijn voor complexe zaken, het zijn namelijk HBO juristen die toch de kwaliteiten missen van doorgewinterde advocaten. Premies opstrijken zodat de salarissen betaald kunnen worden.

Ze zijn te beroerd om voor jou aan het werk te gaan. Als je belt voor informatie omtrent de stand van zaken, krijg je als standaard antwoord van de helpdesk, uw behandelaar is op dit moment niet aanwezig.

Net een papegaai die geprogrammeerd is. Mensen jullie zijn gewaarschuwd.

I.
02-10-2014

Misleidend en leugenachtig

Te maken gehad met een corrupte juridisch adviseur (alles op papier bewijsbaar). Directie DAS noemt dat "voortvarend gedrag", een nieuw synoniem voor corrupt dus. Recent een uitnodiging voor een klanttevredenheidsonderzoek, dat aan alle kanten rammelt. Het hiervoor ingeschakeld bureau liegt, evenals DAS , alsof het gedrukt staat. Zitten te rommelen in ingevulde vragenlijst. DAS wil een goede relatie met zijn klanten. Dan mogen ze beginnen met het woord integriteit in het woordenboek op te zoeken.

Claudia
25-09-2014

Opgelost?! Hoezo!

Wij hebben zeer slechte ervaringen met DAS Rechtsbijstand. Het lijkt er wel op dat ze zaken gewoon niet in behandeling willen nemen. Wanneer ze iets in behandeling nemen, werken ze zeer traag en zijn slecht bereikbaar. Omdat ze zo langzaam werken komt het voor dat dossiers worden overdragen van de ene jurist naar de andere. Die overdracht gaat niet zorgvuldig. Afspraken gemaakt met de eerste behandelaar worden door de 2e behandelaar teniet gedaan.

De slogan van DAS is "Opgelost!" - maar wij moeten nog meemaken dat ze iets voor ons oplossen!

Laura Doorn
13-06-2014

Waar voor geld

Ik heb persoonlijk en zakelijk een DAS rechtsbijstand verzekering die zijn premie dubbel en dwars waard is geweest. Ik ben vooral blij dat ze ook eerlijk zijn als het een 'verloren zaak' is (1x meegemaakt). De andere keren goede uitkomst, nette afhandeling.

06-11-2013

Bij DAS heb ik geen goede ervaring gehad. De juristen daar zijn te lui om je voor je rechten in te zetten. Wanneer je een zaak meldt wordt al bijna direct gezegd dat er niks inzit. Dat terwijl een advocaat mij het advies heeft gegeven dat ik wel degelijk een zaak heb. Uiteindelijk heb ik de zaak door de advocaat laten behandelen en ik heb de zaak glansrijk gewonnen! Wat ik trouwens niet wist is dat er bij de DAS alleen maar hbo juristen werken. Voor complexe zaken wens ik echter wel een universitair geschoolde jurist hebben!!! Ik ben daarom ook weggegaan bij DAS. Ik zet nu de premie die ik normaal betaal opzij en met dat geld kan ik mij een advocaat veroorloven wanneer ik die nodig heb.

Petra
10-07-2013

Slechte ervaring met DAS. Ze proberen zo snel mogelijk van je af te komen met zo min mogelijke inspanning.

08-05-2013

Na mijn keuring voor de WIA, verwees het UWV mij in 1e instantie naar de bijstand. Toen ik dat niet accepteerde, constateerde de DAS "juriste" de fout van het UWV niet. Gelukkig was een UWV-medewerker attenter en zag de fout die het UWV gemaakt had wel en corrigeerde deze. Commentaar DAS "juriste": "kan gebeuren". Geen enkel advies. Slechts een zeer inactieve afwachtende houding. De "juriste" in kwestie weigerde om in beroep te gaan, hetgeen ik later wel gedaan heb.