DAS Rechtsbijstand reviews

Merel
09-07-2020

Twee keer om hulp gevraagd. werkelijk niets aan gehad

Twee keer om hulp gevraagd ivm aannemer die failliet ging en lekkage in mijn recent gerenoveerde koophuis. werkelijk niets aan gehad. Eén van de twee juristen bleek niet eens in staat om mijn (niet ingewikkelde) naam correct te schrijven. De ander bleef om papieren vragen die er niet waren. En wilde daarom niet naar de zaak kijken. Wat een onvriendelijke prutsers werken daar.

Arnoud
24-06-2020

Was ooit de beste rechtsbijstandverzekering, nu de slechtste

Jaren geleden goede ervaringen opgedaan. Zowel bj relaties als zelf ervaring mee gehad. Echter, er is daar steeds minder capable personeel en communicatie is lastig. Ze geven vaak niet thuis en zelfs bij incasso-opdrachten heb je niets aan ze. Beslist geen aanrader!

Miss C
18-06-2020

Weigert juridische bijstand bij onrechtmatige overheidsdaad

Op 13 november 2018 heb ik mijn zaak bij SRK aangemeld. SRK is op e een gegeven moment overgegaan naar DAS. Ik wou de gemeente aansprakelijk stellen voor een ontoereikend zorgaanbod voor mijn zoon in het kader vd jeugdwet en de materiële en immateriële schade die wij hierdoor hebben geleden. SRK en daarna DAS hebben mij ruim 1 jaar laten weten dat aansprakelijk stellen niet kan omdat er geen onrechtmatig besluit ligt. Ik liet weten het gaat ook niet om een onrechtmatig besluit het gaat om een onrechtmatige daad vd gemeente er nalaten om re voorzien in een kwalitatief en toereikend zorgaanbod voor kinderen met een beperking. Nu heb ik via mijn vrije advocatenkeuze eindelijk een advocaat gevonden die de onrechtmatigheid heeft uitgezocht en wel mogelijkheden tot aansprakelijkheid ziet. Ook met mbt een andere zaak zegt DAS (WIA) dat ik geen overheid aansprakelijk kan stellen ivm schending ve grondwet. Mijn polis dekt dit niet zeggen ze. Maar dit is onzin mijn polis dekt zeker wel bestuursrecht, publieksrechterlijke en civiele zaken. DAS weigert hulp en is m.i. partijdig of speelt onder een hoedje met overheidsorganen. Nooit meer DAS voor mij.

Kate
04-06-2020

Doen gewoon niet wat ze beloven helemaal niks.

Werd gekort op mijn ziektewet uitkering dat klopte niet dat gaf das ook toe, afijn voor een paar honderd euro willen zij geen "zaak" beginnen want dat kost hun meer en bieden aan dat geld zelf aan mij te betalen, helaas weinig keus hierin dus ik accepteer hun voorstel 3 maanden later nog nooit wat betaald mooie smoezen ivm corona pandemie weten we niet hoe we betalingen moeten doen want we werken thuis.? dat is wel mijn achterstallig loon alsof zij zelf ook niet betaald krijgen nu! al klachten ingediend nou binnen 6 werkdagen zouden ze weer reactie geven inmiddels 2 weken later weer nooit wat van ze gehoord, misselijk stelletje zit je al maanden op je geld te wachten, moet je dan een jurist gaan inhuren om tegen hun een zaak te beginnen, bah nooit meer das ik ga die verzekering opzeggen

Harry
28-05-2020

De slechte rechtsbijstand verzekering

Wel premie ontvangen maar op het moment dat je ze nodig bent doen ze niets. Premies is het belangrijkste ga niet met hun in zee.

26-05-2020

Absurd slecht advies

Rechtbijstand ingeschakeld n.a.v. VSO, onduidelijk en slecht advies mbt welke rechten ik als werknemer heb. Zelf veel uit moeten zoeken en er achter gekomen dat ik recht op veel meer zaken had dan mij telefonisch is verteld. Nooit meer.

Ide
22-05-2020

Maakt zich er makkelijk van af

Onduidelijke informatie naar mij toe. Dus deels verloren. Was niet gebeurd anders

Daarna kort onaangenaam afgeserveerd.

Anthony
21-05-2020

Nooit mee in zee gaan!

Bijna dertig jaar betaalde ik aan deze club prutsers die er werkelijk alles aan gedaan hebben geen service te leveren. Een auto haalt mij rechts in, over een busbaan en veroorzaakt een ongeluk. Zo klaar als een klontje zou je denken, tenzij je bij de DAS je rechtsbijstand hebt. Bijna 2 jaar houden ze de boot af, verzinnen alles om maar niets te hoeven doen en zelfs als je zelf een advocaat inschakelt die de zaak met 2 vingers in de neus wint weigeren ze om de advocaatkosten te betalen. Dit zijn prutsers en alles riekt naar pure oplichting. NOOIT aan beginnen!

Maike
20-04-2020

Verschrikkelijk

Wat een tegenvaller. AVG-regeling erg slecht, telkens werden mijn persoonlijke gegevens naar de verkeerde persoon gestuurd waardoor alle gegevens open lagen voor iemand die ik niet kende.

Ze helpen nergens mee en de reactietijd duurt weken tot maanden. Bovendien heb ik nu al 5 keer een andere jurist gehad zonder overleg of dat dit doorgegeven is. Belachelijk. Totaal niet persoonlijk en geen contact mee te krijgen. Heb me nog nooit zo in de steek gelaten gevoelt wat betreft hulp krijgen, terwijl de tegenpartij volledig aansprakelijk is gesteld. Jammer.

12-04-2020

Redelijk tevreden

De afgelopen jaren heb ik te maken gehad met de nasleep van een echtscheiding (gedoe over omgang met de minderjarige kinderen) en ook een conflict met het UWV over arbeidsongeschiktheid en WIA.

Bij deze complexe zaken lag het voor de hand een externe, gespecialiseerde advocaat in te schakelen. Dat was mijn keuze. DAS heeft netjes de kosten voor het grootste deel vergoed, conform de polisvoorwaarden.

Soms heb je de indruk dat men bij DAS wel eens traag, onervaren of met andere dossiers te druk is en dan kun je het beste op een vriendelijke manier er achteraan zitten, maar meestal liep alles gewoon correct en goed.

Als een rechtsbijstandverzekeraar alleen maar ervaren juristen en top-advocaten in dienst heeft, die dan ook nog eens geruime tijd per zaak kunnen besteden, dan prijst men zichzelf uit de markt. Voor de premie die ik betaal, vind ik de geboden service vrij goed. Uiteindelijk blijft het mensenwerk en niemand is perfect.

Abel
04-04-2020

Rechstsbijstand voor advies plaatsing windmolen

Op 10/1/20 doe ik melding dat ze op mijn eigendom komen vragen zijn om een windmolen te plaatsen.

Aangezien dit een juridisch dossier is en ik recht heb op bijstand dacht ik, ik vraag een advocaat op basis van mijn rechtsbijstandspolis die ik bezit.

Ik krijg hier een referte voor namelijk: 3 / 1445430 / 44 NL - BRACKE ABEL / INVENTO-ENERGY

Ik beschik over een All-Risk polis land-tuinbouw en en een conflictenpolis privé.

Zo is mijn zakelijk en mijn prive leven kompleet gedekt dacht ik.

In de eerste plek wimpelde DAS mijn bijstand af op mijn land-en tuinbouwpolis omdat het hier volgens hen om zakelijk recht gaat. Ah dacht ik geen probleem, ik heb nog een privé polis en daar staat duidelijk zakelijk recht in gedekt.

Maar DAS wil het niet als een privé zaak aannemen omdat ze dan moeten tussenkomen natuurlijk.

En daar sta je dan met 2 full -option polissen voor privé en bedrijf.

Jammer en ik weet ook niet hoe ik dit verder moet aanvechten. Er is geen neutrale ombudsman die hier kan in beslissen.

mvg Abel Bracke email (e-mailadres verwijderd)

Maria
17-03-2020

Rechtsbijstand kan niet slechter

Ik ben nu een jaar bezig/ ik stuur constant de zaak aan / ik lever iedere keer bewijs aan. dasrechtsbijstand doet uit zichzelf niets deskundigheid is zeer ver benedenpeil. fout op fout op fout

14-03-2020

Gewetenloos , manipulatief, laks en tergend langzaam.

Misbruiken mij voor zelfverrijking door benodigde acties niet uit te voeren, termijnen niet op tijd te willen borgen en bij dreigende inzet van hun kant het dossier meerdere malen eenzijdig te sluiten op onterechte gronden. Een klacht indienen helpt ook niet. Van mijn 8 ernstige klachten is er slechts op 1 gereageerd en die is niet naar waarheid “afgehandeld”. DAS is voor mij een grote smet binnen ons rechtssysteem. Voor het aantasten van je gezondheid scoort DAS bij mij een dikke +10; voor rechtshulp een dikke -10! Tip voor degene die nog vertrouwen heeft in rechtshulp van de DAS: laat je eerste medisch en psychologisch testen of je de jarenlange stress (bij mij 6 jaar) wel kan verdragen teneinde geen enkel resultaat te bereiken. En als blijkt dat je beschikt over een voldoende gezondheid laat je dan alsnog adviseren door een onafhankelijke advocaat tijdens de behandeling van je dossier door de DAS. Mijn dossier is weer eenzijdig door DAS gesloten.

09-03-2020

Betaald niet uit

Verzekering tegenpartij heeft alles snel opgelost vervolgens geld over gemaakt naar DAS nu al 2 weken aan wachten voor DAS naar mijn over maak tegen partij heb zaak gesloten geld overgemaakt nu 2 weken bezig met dat om me geld te krijg WAARDELOZ

Yvette
02-03-2020

Telefoniste doet het werk van de jurist!

Hier heerst een doorschuif mentaliteit, Je krijgt nooit de jurist zelf te pakken,

Simone
02-03-2020

Nooit aan deze verzekeraar beginnen waardeloze verzekering.

Geen goed woord voor over.

Je wordt er letterlijk overspannen van.

Je zaak wordt steeds overgezet naar een ander als die te ingewikkeld wordt voor je het weet loopt je zaak al een jaar en nog niet afgehandeld.

Zeer onprofessioneel bedrijf. Ze staan hier bij heel veel andere verzekeraars bekend om.

Ik heb helaas mijn geld en energie verspild zou het iedereen willen besparen.

Sander
28-02-2020

Ik betaal ca. € 650, per jaar aan DAS rechtsbijstand.

Ik dacht laat ik eens kijken naar ervaringen van anderen met de rechtsbijstandsverzekeraar DAS.

Ik ben daar erg van geschrokken wat ik allemaal aan (helaas veel herkenbare) negatieve ervaringen heb gelezen. echt bizar.

Ik herken mij dus helaas veel in de eerdere hier vermelde negatieve ervaringen met DAS rechtsbijstand.

Ik betaal dus ca. € 650, per jaar aan DAS.

Ik ben absoluut geen problemen zoeker (probeer dat ten alle tijden zo mogelijk te voorkomen, voor te zijn, want conflicten kosten héél veel energie).

Het probleem is nu met een lopende zaak.

Nadat er jaren geleden al eerder een zaak door een juriste van DAS vergeten was, wat wel meteen eerlijk door haar toegegeven werd, maar we hebben deze zaak wel moeten afblazen omdat het ongeloofwaardig werd naar de tegenpartij.

- Nu zit ik thans in een slepende zaak met een grote bekende CV installateur, waarbij DAS mijn zaken 'behartigd'

Nu ben ik wederom (Na een goede start door DAS) al 2x in deze zaak. eerst ca. 3 a 4 weken en nu 2 maanden ‘vergeten’ en ben ik na beide keren er zo goed als zeker van overtuigd dat ik nog niets gehoord zou hebben als ik niet aan de bel getrokken had.

Ondanks mijn vele e-mails in die 2 maanden met de vermelding URGENT en SPOED bleef het 2 maanden stil en geen enkele reactie. Toen weer excuses door de leidinggevende, maar daar neem ik nu geen genoegen meer mee. Ik wil een gesprek over mijn klachten met de directie en overweeg als er geen significante verbetering plaats vind, naar een andere maatschappij over te stappen.

Dit mede ingegeven door….; Dat mijn ontstane twijfels over de inzet en deskundigheid van DAS, niet uniek zijn, maar hier bevestigd worden door de vele negatieve ervaringen van anderen.

Voor verzekeraars (let op. in het algemeen bedoeld) geldt toch wel vaak dat ze inderdaad traag zijn met het in actie te komen en nogal eens proberen onder hun plichten uit te komen.

Ik verwacht/ hoop echt dat dit NIET voor DAS rechtsbijstand gaat gelden.

En dat ze alsnog nu geen tijd meer verspillen en

'mijn zaak' adequaat en deskundig wederom oppakken. Ik wel daar constructief, zoals al deed, in bijdragen. en hoop later een positiever beeld van DAS hier te kunnen plaatsen.

Vooral verzekeraars die klip en klaar een schade moeten uitkeren, proberen nogal eens de zaak te stagneren. en je ziet mensen daaraan onder doorgaan. Het kan dan soms onnodig jaren duren. De verzekeraars hebben de macht.

en hebben nogal eens de neiging om die te misbruiken.

Dan richten mensen uit pure wanhoop als laatste zich soms tot de media in de hoop dat deze het wel oppakken.

Daarom is het héél goed dat de programma's er zijn zoals bijvoorbeeld 'RADAR' of 'Het kan niet waar zijn'. Als deze op de stoep staan, dan blijkt er meestal ineens wel wat te kunnen. Dan komen er vaak ineens excuses. Maar dat zijn dan wel 'fake-excuses'.

En dat vind ik een trieste zaak!

20-02-2020

Verborgen gebrek aankaarten

Direct na de aanschaf van ons (bijna nieuwe - 4 jaar oud) appartement kwamen we water tegen onder het laminaat. In de naast gelegen badkamer bleek een lekkage onder de betonnen vloer te zitten. Dit was niet gemeld bij ons door de verkoper, bleek achteraf. Met DAS hebben we de verkoper met veel geduld (prima DAS) uiteindelijk "schaakmat" kunnen zetten en is hij overgegaan tot schadevergoeding - zonder dat we tot een gerechtelijk proces moesten overgaan.

Zakelijk en snel - goed geregeld DAS!

17-02-2020

Niets dan lof

Bijgestaan bij het verhalen van een schadebedrag veroorzaakt door een garagebedrijf.

Mijn eerste ervaring met een rechtsbijstandverzekering op een auto.

Tot mijn verbazing lees ik hier veel negatieve ervaringen.

Over de bemiddeling door DAS kan ik niets anders zeggen dan dat ik van begin tot einde (in mijn geval met positieve afloop) geholpen ben en uiterst tevreden ben zoals een en ander aangepakt is door de behandelende jurist.

Niets dan lof.

Jarno
07-02-2020

Trieste, zieke mensen

Ik heb afgelopen week een zaak aangemeld bij DAS Rechtsbijstand en kreeg binnen paar dagen bericht dat "deze zaak niet onder de dekking valt" en dat ik het zelf maar moet uitzoeken in principe. Zo te zien aan deze reacties doen ze dit dus bij iedereen. Wel kon ik een advocaat inhuren en als ik de zaak won zou ik "redelijk gemaakte kosten" MISSCHIEN terug krijgen. Maar dan moest dit wel absoluut binnen een korte termijn aangegeven worden anders zou het vervallen. Vervolgens naar DAS rechtsbijstand gebeld maar je word alleen maar doorverbonden van de ene medewerker naar de andere, dan is er ene is ziek, een ander die is net wandelen en weer iemand anders is afwezig. Zo word je aan het lijntje gehouden en kom je 0% verder

Beste DAS, ik ben al een jaartje of 6 klant van jullie en ik betaal IEDERE maand 30 euro. Ik heb nog nooit wat van jullie gevraagd en eerlijk gezegd, ik zou niet weten wat precies in mijn polis staat. Een tussenpersoon heeft hem toendertijd namens mij afgesloten. En wat ik vreemd vind, op "mijn DAS" jullie pagina, kan ik mijn polis niet inzien. Ook in mijn papieren, die ik al die jaren bewaar, staat niets waaruit blijk wat bij jullie wel of niet onder "de dekking valt"

Buiten dit allemaal vind ik het ontzettend triest, zielig en kansloos dat DAS rechtsbijstand zo met de mensen omgaat die hun iedere maand een redelijk bedrag overmaken, soms al jaren lang, in de hoop dat mocht er ooit iets zijn dat DAS rechtsbijstand met hun juridische kennis achter hun staat en hun verdedigd. Daar betalen we ook voor. Jullie moeten je kapotschamen.