DAS Rechtsbijstand reviews

Corne
19-10-2019

Slechte rechtsbijstand

Een rechtsbijstand verzekering bij DAS is waardeloos , alle commentaar die ik hieronder lees heb ik ook meegemaakt

11-10-2019

Traag en willen niets voor je doen.

Altijd tevreden geweest maar nu is het hopeloos, willen niets voor je doen, jurist heeft 5 dagen om te reageren en maakt daar ook gebruik van. Ze gaan er vanuit dat je zelf op geeft en de zaak stop zet. Stop er geen geld meer in en wil me premie terug.

Misleidend

Modules waarmee ze adverteren op website blijken niet onder de dekking te vallen. Op zijn zachts gezegd, misleidend.

Peter S.
11-10-2019

Het lijkt wel of ze je niet willen helpen.

Het is net of ze jou niet willen helpen bij Das.

Ze komen na aanmelding van je probleem heel moeizaam op gang.

Het duurt telkens heel lang eer dat je terug gebeld word

En het oplossen duurt nog veel langer.

Ik raad niemand deze rechtsbijstandverzekering aan!

Margot
05-10-2019

Rechtsbijstand verzekering

Al jaren premie betalen voor een rechtsbijstandverzekering bij DAS, een zaak hebben, een externe advocaat inschakelen, de rekening krijgen van de advocaat en wat zegt DAS? eerst zelf betalen en aan het einde van de rit betaalt DAS je "terug"? Dus ik moet geld gaan lenen om de advocaat te betalen terwijl ik verzekerd ben? Vreemd, waarom heb ik dan deze verzekering? Als deze zaak is afgehandeld, nooit!meer DAS

Els
13-09-2019

DAS: Wat is echt en wat is nep

Blijkbaar is dit een nepsite voor een aantal bedrijven die de slechte ervaringen denken op deze manier automatisch van de site te krijgen.

Zodra je op een nieuwe ervaring plaatst wordt jou eerdere ervaring verwijderd. Reageren op een bericht van een ander kan ook niet rechtstreeks maar loopt via DAS. En als je dan vervolgens je reactie rechtstreeks op de site plaatst worden ook je eerdere berichten verwijderd. DAS Zo kom je ook van slechte berichten af.

DAS blijft zaken frustreren en zodoende mij mijn recht onthouden.

Uit geldelijk gewin blijft DAS zaken frustreren en zodoende mij mijn recht onthouden.

DAS heeft een toezegging gedaan op 4 mei 2017, die toezegging heeft DAS vervolgens zonder onderbouwing op 20 oktober 2017 voorwaarden aan verbonden . Eerst had DAS al dossier A onder de verkeerde dekking gezet, vervolgens een tweede dossier B geopend onder andere dekking waarbij meerdere onderdelen in dossier A ondergebracht zouden worden door DAS. Dit klopte aldus ook niet waarop uiteindelijk een schriftelijke toezegging dat die onderdelen alsnog onder dossier B zouden vallen. Dossier A zit een kostenmaximum op. Dossier B kent geen kostenmaximum. Deze toezegging vervolgens aan belachelijke voorwaarden verbinden. Hierover ben ik ruim een jaar over in discussie en een officiële klacht ingediend. DAS belde mij hierop en gaf telefonisch aan dat het niet de bedoeling is om mij de weg naar het Kifid te laten bewandelen en werd aangegeven dat ik een sterke zaak heb, dat DAS niet zomaar haar toezegging, standpunt kan veranderen. Echter de schriftelijke reactie op mijn klacht wordt weer net gedaan alsof de brief van 4 mei 2017 niet bestaat. Wordt wederom genegeerd, zoals al mijn klachtpunten niet inhoudelijk beantwoord worden. Ik had het telefoongesprek opgenomen op tape en ik heb vervolgens een email gezonden aan de adjunct directeur , de manager interne dossierbehandeling, de interne dossierbehandelaar, de externe dossierbehandelaar en de jurist welke mij belde n.a.v. mijn klacht. Allemaal heb ik dezelfde mail gezonden met enkel de melding: DAS kan wel blijven doen alsof de brief van 4 mei 2017 met toezeggingen niet bestaat, maar daarmee verdwijnt die brief nog niet. Zie bijlage.

Als ik uw reactie van 5 augustus 2019 naast uw telefonische inbreng van 2 augustus 2019 leg dan kan ik helaas alleen maar concluderen dat DAS wederom zeer smerig bezig is en mij dwingt om of naar het Kifid te stappen of naar de rechter.

De brief van 4 mei 2017 heb ik als bijlage meegestuurd en ook het gedeelte over het telefoongesprek n.a.v. mijn klacht heb ik in een bijlage bijgevoegd.

Hieronder heb ik een aantal telefonisch uitspraken van de jurist geplakt zoals:

Jurist DAS :Het is niet mijn bedoeling dat ik u doorstuur naar het Kifid, daar bent u niet mee geholpen. En dan zijn wij ook weer een half jaar bezig met elkaar bij het Kifid daar komt het dan op neer. Dan horen we over een jaar of zo van het Kifid. Dat is niet mijn intentie.

Jurist DAS : Ja, maar u heeft toch, ik heb als jurist zeg ik, u heeft een veel betere zaak. U maak het uzelf onnodig . Even ik meen het goed. Wat u zeg op dag éën doet DAS een bepaalde belofte, een toezegging. En op dag twee trekken ze die toezegging in. Meer heb u niet nodig bij het Kifid. Meer heb u niet nodig. DAS zal moeten bewijzen, en ik zet het heel schematisch weg dat u daar uiteindelijk mee heb ingestemd, of DAS moet gaan roepen van nee, nee, nee, dat is helemaal geen wijziging, ik weet niet precies wat DAS ervan roept Maar het ligt helder voor. We zijn eerder in ons gesprek zijn we door die brief gegaan, nou mevrouw v/d … zegt, 1,2 en 3 gaan meedoen in het dossier en dan krijg u een behoorlijke tijd later, wel een half jaar later bijna, een tweede brief van v/d …. weer aan …… dat voorwaarden aan punt 3 wordt verbonden.

Jurist DAS : ja, ja, dat kan, misschien heeft u daar gelijk in. Ja, maar mevrouw van …. dat is dan toch gewoon dom van DAS, dat zou dan in uw voordeel zijn

IK: Ja ik wil wat dat betref de klacht gewoon serieus schriftelijk beantwoord gaat worden

Jurist DAS : Nee, maar dat gaat ook gebeuren en als u het er niet mee eens bent dan kunt u daarmee door naar het Kifid. Dat is, natuurlijk dat gaat gebeuren.

Jurist DAS : Het enige wat ik daarvan zegt dat is, en niet omdat ik te lui ben of dat ik niet wil om vreselijke geheimen bij DAS te verbergen maar als u wist, u heeft al een sterke zaak tegen DAS.

Jurist DAS : Intern trek ik het vlot, en extern komt er een helder verhaal over uw klacht en misschien dat ik u nog even bel als ik even ruggespraak heb gehouden

Ook hierop heb ik geen enkele reactie. DAS weet dat ze fout bezig is en toch wil DAS mij dwingen om of naar een rechter te stappen of naar het Kifid. Hierdoor gaat er wederom extra tijd en kosten verloren en dreigt hierdoor de verjaring van de aansprakelijkheidstelling.

Al jaren ben ik in conflict met DAS en het lijkt erop dat het alleen maar smeriger wordt.

Bovendien weiger DAS mij schriftelijk te antwoorden of ik recht heb om dossier A en B welke een dossier behoort te zijn welke vallen onder medische kunstfouten en waarbij er geen kostenmaximum van toepassing is om mij te melden of ik hierin recht heb op een vrije advocaatkeuze. Of DAS indien dossiers worden samengevoegd wel het recht heeft om dit zelf intern op te pakken.

Rfjklhsklv
12-09-2019

Schurken

DAS Rechtsbijstand: blijf hier heel ver uit de buurt!

Alles wat er gedekt zou zijn, krijg ik niet vergoed. Frustrerende emails heen en weer, het houdt niet op. Men keert geen enkele cent uit.

Zeg je verzekering direct op en stap over op een fatsoenlijke partij, hoe eerder dit incompetente clubje failliet is, hoe beter!

Anne
11-09-2019

Mooie beloften, maar.

Mooie beloften, maar DAS vindt altijd wel ergens een clausule dat "dit niet onder de dekking valt".

Na 15 jaar 30 euro per maand betaald te hebben, nooit iets geclaimd of hulp gekregen, ben ik weg bij deze malafide oplichters.

Christel
15-08-2019

48 min wachten aan de telefoon

Ik sta al bijna een uur in de wacht bij Das!

Das toch niet normaal?

Ik zou er geen verzekering afsluiten.

Gr Christel

12-08-2019

Waardeloze maatschappij!

Superslecht in communicatie en bereikbaarheid! Ronduit belachelijk!

Ali
08-08-2019

Goed geregeld

Professionele en kundige jurist die een verkeersgeschil snel heeft opgelost. De tegenpartij had een valse getuige en toch ging meneer Groot er achteraan en hij heeft de zaak voor me gewonnen. Jurist kon goed levelen en hield alles zo duidelijk mogelijk. Communicatie ging vlot en ik hoefde me nergens zorgen om te maken. Van begin tot eind heel goed geholpen. Privé verzekering zal ik ook bij hen afsluiten want mijn ervaring is heel goed.

Mike
08-08-2019

Echt slecht

Heb jaren bij SUR gezeten en de zeldzame keren dat ik ze nodig had geen probleem. Na aanvraag hypotheek kreeg ik DAS in mijn pakket, in 10 jaar tijd 3 x nodig gehad, 2x als stok achter de deur en eenmaal echt om een bedrag van 850 euro. Tot 3 maal na zeer langzaam werken te horen gekregen dat het niet onder de dekking viel. De laatste keer zij de helpdesk van wel maar de jurist later van niet maar wel stappen ondernomen welke door DAS geadviseerd werden met alle kosten van dien. Uiteraard wou DAS zag DAS wel aanknopingspunten als ik betaalde hulp van ze wilde afnemen. Mijn laatste geschil was die van als leek tegen een professional die aantoonbaar een reparatie niet had uitgevoerd. Dit klopte maar het bedrijf zat niet aangesloten bij de door DAS gewilde instellingen. Waardeloos, hadden ze direct moeten melden, de verhoudingen zijn door het advies van DAS op standje oorlog gezet en ze laten je er gewoon mee zitten.

Yvonne
29-07-2019

Advocaten hebben geen kennis

Slecht:

Onbereikbaar

Langzaam werken

Per onderdeel nieuwe zaak

Geen kennis van zaken

De client als vijand zien

Niet voor belangen van client opkomen

Waardeloze kennis van jurisprudentie

Onbeschoft

Klachten worden niet behandeld

Keren geld uit aan derden zonder toestemming

En ga zo maar door

Waardeloos en zonde van je geld

Ben
06-07-2019

Das incasso zo slecht.

Geen feedback op vorderingen van de incasso die ik uit handen heb gegeven aan das incasso.

Ze doen werkelijk geen barst. Pas na lang zeuren werd er een deurwaarder ingezet.

Uiteindelijk is er drie weken geleden betaald kreeg ik te horen. Het door de klant aan Das betaalde geld hebben ze nog steeds niet naar mij overgemaakt. Wat een prutsers!

Ben direct overgestapt!

Alex
01-07-2019

Je maken er zich met een Jantje-van-Leiden van af.

1e ervaring:

Er rijdt een auto achteruitrijdend tegen mijn stilstaande auto aan. Tegenpartij betaalt slechts de helft van mijn schade. DAS doet helemaal niets anders dan de rest van mijn schade te betalen

2e ervaring:

Ik koop een splinternieuwe auto uit de showroom. Die blijkt echter niet te zijn voorzien een optie die wel deel uitmaakte van de verkoop. Ik wil de verkoop terugdraaien omdat de optie achteraf niet op de auto was aan te brengen: was alleen mogelijk bij de assemblage in de fabriek. DAS doet helemaal niets anders dan mij de waarde van de op de auto ontbrekende optie uit te betalen.

3e ervaring:

Ik neem voor € 5.500,- deel aan een zonnepanelen project op het dak van de Euroborg (FC Groningen). Door allerlei problemen draait dat uit op een fiasco waardoor de panelen niet de helft opbrengen van wat ze zouden moeten opbrengen. DAS weigert voor mij op te komen omdat ze stellen dat de opbrengst van die panelen als inkomen wordt gezien en daardoor niet is gedekt. je verzint het niet.

KOEKENBAKKERS zijn het

Michel
26-06-2019

Afspraken met tegenpartijen worden verzet, en nog eens verzet en nog. niet dat ze het dan ook nog even laten weten, dat is ook te moeilijk. Wij gaan in ieder geval weg bij deze kliek. Als je iets snel geregeld wil hebben moet je ZEKER NIET bij das zijn.

Mehmet
12-06-2019

Das rechtsbijstand Bussinessclub

Wij zijn lid geworden van DAS BUSINESSCLUB (rechtsbijstand). Ik kan het iedereen ze gaan nergens achteraan. Je kant het beter zelf regelen gaat het misschien nog sneller en beter! vertrouw niet op deze clubje:)

Groetjes!

Suzan
11-06-2019

Prima advies, hulp en afhandeling

Na conflict de schade van opgeslagen inboedel, dankzij zeer kundig juridisch advies en afhandeling van Mw.Wilms, snel en met maximaal resultaat afgehandeld.

Uitstekende communicatie!

Dikke 10?

Jolanda
08-06-2019

In de kou laten staan

DAS ingeschakeld voor hulp bij arbeidsconflict. Advies was alleen telefonisch en via mail. Persoonlijke ondersteuning bij gesprekken werd niet op gereageerd. Voorstel dat DAS heeft gedaan was absoluut niet realistisch. Heb gelukkig tijdig een andere adviseur ingeschakeld om de problemen op te lossen. Helaas moest ik die wel zelf betalen. Jammer, DAS was me juist aangeraden omdat zij beter zijn dan ondersteuning via Vakbond. Was ik maar lid gebleven, dan had ik waarschijnlijk meer en betere hulp gekregen.

06-06-2019

Blijf weg van deze partij als je hart hebt voor de zaak!

Nu ongeveer 8 maanden verzekerd voor de zakelijke rechtsbijstand van DAS. Het klinkt leuk,

- Een incasso service;

- Juridisch advies;

- Binnen 48 uur geholpen;

- Juridische hulp bij problemen.

Maar in werkelijkheid wordt iedere zaak afgekeurd. Het factuurbedrag is te laag, we kunnen alleen advies geven via de telefoon dus je kunt niet mailen, het valt niet binnen de verzekering, de zaak moet eerst voor de rechter komen voordat wij iets doen en nog vele bakken met ellende.

Een tip voor iedere ondernemer die om zijn zaak geeft: “Zoek een rechtsbijstand verzekering die preventief en samen met jouw onderneming werkt”. Bij DAS moet je het namelijk eerst tot een zaak laten komen voordat er iets aan gedaan wordt.

Er is op dit moment 1 zaak behandeld van een niet betalende klant en deze is afgekocht voor een fractie van de prijs. Om dit te bereiken moest ik wel een extern incasso bureau inschakelen, allerlei rare regeltjes accepteren van DAS en uiteindelijk de klant laten gaan. Deze klant lacht zicht kapot natuurlijk, want die komt weg met het niet betalen van facturen.

Als je alle pluspunten bij elkaar optelt kom ik uit op een 1. Eigenlijk een 0,1 maar zo laag cijfer kan ik op deze website niet geven. Ondernemers pas op!