DAS Rechtsbijstand reviews

Rogier
08-12-2020

Buitengewoon slecht

Een netwerk van juristen die vermoedelijk gedetacheerd zijn en Flexx bijstand er naast doen. Response tijden zijn beschamend lang. Heb 14 dagen moeten wachten op een reactie. Ze houden zich niet aan de vervolgafspraken. Materieel inhoudelijk i.e. juridische kennis is beneden peil. Dit geldt ook voor de schriftelijke vaardigheden. Ik heb maar 1 advies. NIET DOEN!

Mx
02-12-2020

Weggegooid geld

Als particulier jaren verzekerd geweest via OHRA bij DAS. Inmiddels beëindigd omdat DAS werkelijk niets voor je doet. Ze zoeken alleen maar artikelen zodat ze je iets kunnen voorleggen om je niet te hoeven helpen en sluiten zonder overleg je dossier.

Ook al is het probleem daadwerkelijk gewoon onder te brengen in een andere categorie welke wel onder je verzekering valt. Ik heb de zaak inmiddels voorgedragen aan een andere pre-paid partij voor rechtsbijstand die de zaak voor 25% van de kosten voor een verzekering voor rechtsbijstand bij DAS uit handen neemt en je wel verder helpt.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Van Dam
24-11-2020

Goed geholpen

Ontslagen wegens re-organisatie en de hulp van DAS ingeroepen. Jurist J. van Hulst heeft mij hierbij prettig geholpen, hij is vriendelijk en hield zich aan de afspraken.

Lando
21-11-2020

DAS review van 9 nov. 2020

Mijn ervaring met ervaringen.nl is, dat het na 24 uur geplaatst zou zijn, dus niet, dan speelt blijkbaar het heel bekende gezegde:

"Wiens brood men eet, wiens taal men spreekt".

DAS Rechtsbijstand wil jouw klacht oplossen, staat netjes weergegeven op retourbericht van ervaringen.nl. DAS doet helemaal niks tot heden, niet eens een berichtje richtig cliënt. Dus gewoon een lijn trekker. Zelfs niet een advocaat volgens art. 4:64 tot en met art. 4:69 Wet op het Fin. Toezicht, wegens machtsmisbruik gemeente Halderberge e.a. volgens art. 365 Wetb. van Strafrecht.

30-10-2020

Schade vergoeding

Hallo . Door een schade aan mijn auto en geen vertrouwen in de tegenpartij ,moet ik zeggen dat DAS mij zeer goed geholpen heeft en dat ik mijn behandelaar van Das ook zeer dankbaar ben, echt uniek.

29-10-2020

Amateurs van bedroevend TOP niveau.

Als particuliere huurder nooit met DAS in zee gaan.

DAS is niet geintreseerd in het conflict wat we hebben met onze verhuurder. Ergo: onze externe advocaat, ( die we hebben moeten inschakelen omdat onze verhuurder ook bij DAS verzekerd was) wordt plots zijn budget ontnomen. En dit terwijl we midden in een rechtszaak met verhuurder zitten. Er wordt duidelijk door DAS in hun algemene voorwaarden en bijzondere voorwaarden gewezen op het feit dat we verzekerd zijn voor een bedrag van 50.000 euro. Dit is dus niet waar. Plots krijgen we te horen dat wij dus maar verzekerd zij voor 12,500 euro! DAS veranderd de spelregels tijdens het spel. Tegenpartij echter mag vrolijk doorprocederen en krijgt van DAS voldoende financiële ruimte . DAS werkt een hoge mate van rechtsongelijkheid in de hand en probeert huurders op slinkse wijze uit te roken.

Jerry
29-10-2020

4 zaken waar ze onderuit zijn gekomen

Zakelijke en privé verzekerd bij de DAS voor € 1.800,- per jaar. er 4 keer gebruik van willen maken en 4 keer "zien ze er geen zaak in" € 1.800,- had ik beter door de wc kunnen spoelen, dan was ik het ook kwijt geweest en had ik minder frustratie.

26-10-2020

Waarom nog verzekeren?

Er geldt een ondergrens van €175. Tel daar je premie van ruim €300 bij op. Schade met verzekering €500 zonder verzekering €170. Grote zaken kunnen altijd zonder verzekering, uiteraard tegen betaling, in behandeling genomen worden.

Daarnaast kunnen deze voorwaarden alleen leiden tot ontwrichting van het consumentenrecht voor bedragen onder €175.

Maria
14-10-2020

Prutbureau doorverwezen via Lancyr

Ik dacht dat Lancyr wel een legertje advocaten zou hebben maar neen ik werd dus doorverwezen naar Das. Hoewel ik met bewijs kwam dat ik gestalkt werd weigerden ze mij hulp te bieden toen registratie ergens verplicht werd. U snapt omwille van die reden kan ik niet exact uitwijden maar leest u de overige klantenreviews maar eens. Het is een waardeloos kan bureau.

Sander
09-10-2020

Te duur voor wat ik gekregen heb

Ben in zee gegaan met Flexx van Das op advies van een vriend. Ik wilde mijn conflict en het eindrapport over een schade waar ik het niet eens was met de uitslag door Das laten checken of het juridisch wel klopte. Een expert van Das heeft het doorgelicht en me vertelde dat het Juridisch klopte. Ik vind het bedrag wat ik voor die scan heb betaald 600 euro! Echt de duur. Jurist heeft het werk prima gedaan maar de organisatie Das had van te voren mijn zaak moeten bekijken en begroten. Ik ga dus nooit meer in op de mooie woorden van een website maar wil eerst persoonlijk contact voordat ik een keuze maak om te investeren. Mijn verwachting was meer begeleiding en bijstand in deze zaak zodat ik voor een rond bedrag een zaak kon voeren. De jurist gaf aan dat dit niet tot haar takenpakket behoorde. Ligt niet aan de jurist in kwestie maar er is mij een heel onduidelijk duur product verkocht.

Janine
01-10-2020

Communicatie is erbarmelijk slecht, afspraken hierover worden telkens verbroken.

Al 10 jaar geleden heb ik eens te maken gehad met de uitermate slechte dienstverlening van de Das via rechtsbijstand van de #ANWB. Switchen van juristen en advocaten, te late of geen communicatie, zaak door Das verloren. Wel heb ik deze later gewonnen door een eigen ingeschakelde advocaat. Kosten 4000 euro die ik liever had getackeld met de verzekeringspremie. Daarna gingen bij het woord 'Das' vanzelf de haren op mijn rug rechtop staan. Zo erg was het dus. Vandaar een paar jaar geleden via #independer koos voor de rechtsbijstand van #Lancyr want die liet het voorwerk doen door een andere organisatie. Vorig jaar is deze organisatie overgenomen en ingelijfd door de DAS. Helaas, tot grote ergenis want ik merk er is de afgelopen 10 jaar totaal niks veranderd. We zitten nog in het voortraject er is nauwelijks iets gedaan. Nav een klacht van mijn kant over de communicatie, kreeg ik van de klachtenafhandelaar en tevens teamleidster te horen dat ik mijn 'toontje' moest aanpassen omdat ze anders helemaal niks zouden doen. Tijdens het aangaan van de rechtsbijstandverzekering is mij niks verteld over deze intimiderende praktijken. Ik werd verzekerd van goed juridisch advies en hulp. Daarom vind ik dat ik van een organisatie als de Das kan verlangen dat afspraken worden nagekomen en spreek dit natuurlijk ook duidelijk naar hen uit. Het totaal niet reageren op emails of telefonische verzoeken is onaanvaardbaar. Het treurige is dat voor de Dasmedewerkers dit blijkbaar de norm is. De advocaat belde mij daarna voor verdere behandeling en liet mij meteen weten dat het geklaag van mij, daar had hij geen zin in. Wij spraken af dat hij alert zou reageren, desnoods met een tijdspanne wanneer hij wel uitgebreid zou kunnen reageren zodat ik niet nodeloos zou hoeven wachten op een reactie. Gevolg hij komt zijn afspraak niet na: er zijn al weer weken om en wederom geen telefoontje op terugbelverzoek, geen reactie op mijn email. Kan iemand mij adviseren wat ik hier mee moet?

BJ
22-09-2020

Het lijkt wel een kleuterschool

Gelukkig ben ik zelf verzekerd bij Arag (zeker aan te raden!) Maar ben in dit geval de tegenpartij in een zaak van de DAS. Zeer onvriendelijke gast dat juristje, als hij zijn zin niet krijgt gaat hij schreeuwen, dreigen en gooit de hoorn erop. Om vervolgens dat verhaal om te draaien en mij daarvan te beschuldigen. Ook hebben ze nog nooit van communicatie gehoord. Er was een rechtzaak gepland, terwijl wij daarvan niet op de hoogte zijn gesteld, ook onze advocaat wist van niks! Ineens was daar het vonnis in de brievenbus. In diezelfde envelop zat tevens een vonnis van heel iemand anders uit een andere woonplaats. Serieus!? Hoe slordig is dat! Hebben ze dan onze dagvaarding ook naar iemand anders gestuurd? Zo kan je makkelijk een zaak winnen ja! Zelfs een klacht indienen wordt niet serieus genomen omdat ik tegenpartij ben. Vieze cowboys zijn het! En nee DAS, ik ga het hier zeker niet bij laten zitten!

07-09-2020

Gewijzigde polisvoorwaarden

In de meeste gevallen tevreden, maar de laatste claim wordt niet in behandeling genomen omdat debiteur "verweer" voert.

Bizar, omdat wij als klein bureau juist hiervoor verzekerd wilden zijn.

Verzekering meteen beëindigd met verweer, zodat zij dit zelf dus niet kunnen aanvechten?

RR
05-09-2020

De premie absoluut niet waard !

Diverse zaken bij DAS aangemeld.

En met alle zaken een drama of er word niet gereageerd of standaard veel te laat.

Wat een prutsorganisatie daar.

Mic
25-08-2020

2 zaken

Werke er niet aan ,schuiven alles op de kange baan

werkelijk waardeloos

Luis
24-08-2020

Vermogensmodule

Mijn geschil valt exact binnen de modaliteiten van de polisvoorwaarden, toch weigert DAS de zaak aan te nemen. Met steeds verschillende (niet terzake doende) argumenten weigeren zij de casus in behandeling te nemen. Weggegooid geld, vele jaren premie voor betaald

Ja
22-08-2020

Doe-het -zelf rechtsbijstandverzekering

Das is nu al bijna een jaar bezig voor mij om een dossier op te vragen bij de tegenpartij. En het lukt ze maar niet.Sturen verzoeken naar het verkeerde adres vragen niet om hele dossier, moet zelf de brieven schrijven enz. Ontzettend knullig allemaal! Interne klacht ingediend, beterschap beloofd maar het helpt allemaal niets. Ik krijg de indruk dat werknemers de opdracht krijgen clienten zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Dolly
17-08-2020

Wanprestatie leveren ze

Willen alleen premie als er iets is lijkt het wel of ze van de "tegenpartij "zijn en moet je ze zelf wegwijs maken in het wetboek . ze doen helemaal niks en frustreren de rechtsgang ook al heb je het recht 100 % aan je zijde .

Iris
24-07-2020

Doen niets

Geen hulp bij oplossen identiteitsfraude. Iemand heeft verkeersovertredingen begaan met een kopie van mijn kentekenplaat. DAS geeft geen ondersteuning omdat ze dat onder verkeersovertredingen scharen ipv identiteitsfraude.

14-07-2020

De gehele ticketprijs terug!

Via mijn rechtsbijstand verzekering kwam ik in contact met een professionele advocaat, nadat ik in januari 2020, 2 ticket met rechtstreekse vluchten boekte met Gate1. Als u gaat zoeken, ziet u wel, dat dit niet onze meest wijze beslissing was, zonder eerst eens te zoeken naar ervaringen met deze organisatie. Laat ik het zo zeggen, praktisch onbereikbaar en zeer klantonvriendelijk. De advocaat heeft professionele brieven geschreven naar de originele uitgever van de tickets (United Airlines, de tickets waren voor een vlucht in juni naar Chicago voor mij en mijn Amerikaanse vrouw) en de verkoper van de tickets, Gate1. Zoals te verwachten was, werd er wel gereageerd door UA maar niet door Gate1. Van hen kreeg ik alleen maar omboekingen naar ernstig vertragende en gevaarlijke overstappen (coronahaarden) in Newark (NewYork airport) en later nog zelfs tot 2 keer op de terugweg in de VS! Ook werd vertelt in de kleine lettertjes, dat extra geboekte bedragen voor zitplaatsreserveringen en bagagereserveringen nooit zouden worden vergoed. Mijn advocaat hele voet bij stuk en eiste het gehele betaalde bedrag terug en onlangs kreeg ik bericht, dat de gehele betaalde som (dus inclusief die extra bedragen) zou worden teruggestort en dat was dan ook gelijk zo diezelfde dag op onze rekening! Dankzij DAS had ik anders waarschijnlijk een voucher minus de genoemde bedragen mogen ontvangen. Dus zij kunnen bij mij niets fout doen!