eGlobal Central reviews

4.4
Periode2021

01-12-2017

Keurig afgehandeld

Na in het verleden al een paar bestellingen geplaatst te hebben,die heel snel geleverd werden, begin november 2 MacBook’s besteld. Ook betaald. vervolgens steeds maar geen verzendbevestiging. MacBooks waren niet op voorraad en levering werd steeds opgeschoven. Toen eens gaan Google-en naar eglobal. Tja toen werd ik toch wel nerveus van alle negatieve ervaringen. En nee niet betaald via Paypal. Oh wat dom las ik overal. Na weer een verandering van de levertijd de bestelling geannuleerd. Kreeg ik ook keurig netjes een mail dat het geld terug gestort zou worden. duurde uiteindelijk 6 werkdagen maar het staat weer netjes op mijn rekening. Dus ik kan het niet eens zijn met alle slechte ervaringen. Het duurde even, maar service toch echt top! En ik heb heus buikpijn gehad door alle negatieve reacties. Maar ook gezien onze eerdere ervaring met eglobal zou ik er zo weer bestellen!

23-11-2017

Casio mudmaster

18 november horloge besteld en gelijk mail retour met order nummer. Afgelopen maandag is het horloge verstuurd vanuit Hongkong. Hele proces precies te volgen tot aankomst Duitsland gisteren. Vanmorgen 23 november geleverd door courier. Mudmaster kost in Nederland 299€ en bij eGlobal 155. Geweldige deal voor een orgineel horloge en in 4 1/2 dag in huis.

Jonny
19-11-2017

Onbetrouwbaar

Ik heb er een telefoon besteld en gekregen. Helaas was de lader niet geschikt voor Nederland. Na 1 week mailcontact en diverse fotos gestuurd om het probleem duidelijk te maken kreeg ik gelijk en zou er een adapter worden verstuurd. Helaas na maanden wachten nog steeds niets ontvangen. Na 4 maanden ging de telefoon stuk, touchscreen werkte niet meer, Telefoon opgestuurd en ik kreeg na twee weken de mededeling dat het waterschade was en buiten de garantie viel. Ik weet zeker dat dit niet het geval is want dan had ik het kunnen opgeven aan mijn verzekering. Toen ik dit had medegedeeld kreeg ik alleen de melding of ik de telefoon nog terug wilde tegen de verzendkosten van 30 euro. Het betreft een Motorola dus ik heb hun nog een mailtje gestuurd maar de telefoon was niet bij hun bekend. Ik kreeg van eglabal central hierop het antwoord dat zij zelf de telefoons inporteren en een eigen reparatiedienst hebben. Dit antwoord is geheel tegenstrijdig met het antwoord van een eerdere mail van hun voordat ik de telefoon bstelde. In die mail werd mij verzekerd dat het toestel geschikt was voor de Nederlandse markt en zij alleen via de officieele kanalen hun artikelen lieten leveren. Vandaar dat ik Eglobal central als zeer slecht beoordeel, Nog nooit zo'n slechte situatie als deze meegemaakt bij een aankoop via internet, ik doe aankopen wereldwijd.

12-11-2017

Slechte ervaring bij eGlobal Central

3 maart 2017 heb ik een duur scheerapparaat ( € 161 )gekocht bij eGlobal. In september. In augustus doet scheerapparaat niets meer en neem ik contact op met eGlobal ( kan alleen via mail ). Men vraagt het apparaat op mijn kosten op te sturen. Dat doe ik , een maand later krijg ik te horen dat het scheerapparaat gewoon werkt. Ik antwoord dat ik dat vreemd vind en vraag nogmaals er goed na te kijken. Ik kan, als ik het apparaat nog retour wil hebben 30 euro overmaken voor verzendkosten. 1 maand later krijg ik scheerapparaat thuis geleverd. Uiteraard nog altijd defect. Ik meld me wederom bij eGlobal, ze vragen een filmpje te maken van het apparaat. Dat doe ik, vervolgens vragen ze om het apparaat WEERop te sturen. Ik zeg dat ik hun service moe ben en dat ik of mijn geld terug wil of een ander scheerapparaat. Ik schrijf dat ik verdere stappen zal ondernemen als ik niet fatsoenlijk wordt geholpen. Ik krijg een reactie of ik het scheerapparaat nog wil opsturen en moet reageren op onderstaande link. Plotseling is de link en mijn zaak niet meer actief, ze hebben mij gewoon geblokkeerd. Schandalig, u bent gewaarschuwd KOOP NOOIT IETS BIJ eGLOBAL CENTRAL!

Bart Jan
03-11-2017

Netjes binnen de week afgeleverd.

Ik las hier heel wat negatieve ervaringen met eGlobal Central. Ik had vorige week net een JBL Charge 3 voor een vriend besteld en hield mijn adem in toen ik al deze commentaren hier las. Ik dacht in het begin ook dat het om een Europese firma ging gezien hun website. Tot ik las dat het om een firma in Hongkong ging. Aieee! Wat met betrouwbaarheid en extra importkosten? Ik bestelde mijn toestel op woensdagavond 25/10. Vanmiddag ( 3/11) werd de JBL netjes aan huis geleverd. Geen lange wachttijd en geen extra importkosten. Ik zag dat het toestel vanuit de UK werd verstuurd ook al staat op de verpakking de naam van bedrijf met adres in Hongkong. Dat verklaart waarom ik niks extra's moest betalen. Ik heb ook steeds via mail in het oog kunnen houden in welke status de bestelling zich bevond. En dat vond ik dus ook al weer wat meer betrouwbaar. IK zelf heb ook niet geprobeerd om contact op te nemen met eGlobal vermits ik er geen reden toe had. Ik kon alles immers heel goed online volgen.

Louisa
01-11-2017

IPad besteld binnen 1 week geleverd

Op 25 oktober een iPad 128 GB besteld en op 1 november ontvangen met DPD. Goed product en superprijs. Trackingsysteem werkte prima.

Ivo
01-11-2017

Opgelicht

Heb een bestelling geplaatst bij Eglobalcentral central.nl op 13/10/17 en tot op heden 1/11/17 nog steeds niks ontvangen. Ondertussen zijn er al een aantal mailtjes heen en weer gegaan. Ze houden mij aan het lijntje. Ik heb de hoop opgegeven dat ik mijn GSM zal ontvangen. Dit is pure oplichting. Eigenlijk is het toch totaal niet te begrijpen dat ditbedrijf nog steeds kan bestaan. In deze moderne tijden moet het toch mogelijk zijn om deze oplichtersbedrijven sneller van het net te halen. Ik hoop mijn geld via "mijn kaart" terug te krijgen. Ps: kan er iemand met verstand van zaken niet een makkelijke app maken waar er snel gemeld kan worden wanneer zo een oplichters een website opzetten?

Mvg,

Ivo

28-10-2017

Probleembedrijf

Wanneer je hier besteld ,lijkt het over een nederlands bedrijf te gaan .Mooi voor de gene als het product wordt geleverd ,maar dan heb je geluk .Mijn telefoon kwam niet binnen en eglobal erkend dat het probleem bij hun ligt ,maar (je hebt al betaald ) naar het geld kun je fluiten .ZE DOEN NIET AAN TERUG BETALEN ,had je maar verzekerd moeten sturen is hun antwoord .De track and trace die ik kreeg was direct al ""dood"".EEN DUUR GRAPJE WAS DIT .Volgens de consumenten bond schijnt dit vaker te gebeuren bij dit bedrijf .DUS NIET AAN BEGINNEN

MR
09-10-2017

Canon 77d besteld. 1 week later in huis !

Canon 77D besteld en 1 week later door DPD netjes afgeleverd. Na het lezen van giga veel negatieve beoordelingen was ik natuurlijk best sceptisch. Ik kan eGlobal Central echter echt aanbevelen.

Goedkoop, snel en zonder problemen afgehandeld !

Alle verhalen over bv BTW heffing, invoerkosten enz. zijn naar mijn beleving niet aan de orde. Perfect geregeld !

De hele route die mijn camera heeft afgelegd is perfect te volgend via het tracking systeem.

Daarnaast heb ik mijn Canon (met NL menu) gewoon kunnen registreren bij Canon NL. Ook geen probleem.

Er zijn tal van beoordelingen waarbij men klaagt over niet geleverde goederen, geen live chat mogelijkheden enz. Begin nu gewoon eens de bestelling af te ronden met de mogelijkheid om de order verzekerd te laten verzenden. Dit kost maar 2% van de waarde van het product. Daarnaast gewoon betalen met PayPal ! Zodoende loop je eigenlijk geen risico. Dus niet zeuren als je perse wilt dat het product gratis moet worden verzonden en dan met Ideal betalen.

eGlobel is NIET eindverantwoordelijk als het product door schuld van de koerier zoek raakt. Dus.verzekeren en PayPal.

Verder wordt er mbt contact-momenten volgens mij geen rekening gehouden met het feit dat het daar 8 uur later is. Die mensen liggen te slapen ;-)

Groet van een heel tevreden eGlobal Central klant.

Tonnie
27-09-2017

Canon1300d

Inderdaad,sceptisch,maar product keurig geleverd,voorheen scherpe prijs

Arjan
24-09-2017

Fuji XF55-200 lens in goede staat ontvangen

Ik was eerlijk gezegd een beetje sceptisch over deze webwinkel, maar buiten dat er op hun website staat dat je geen enkele andere kosten buiten het vermelde bedrag zou moeten betalen, heb ik dit ook nog eens per mail bevestigd gekregen, en de betaling liep via Paypal, dus leek het me de moeite waard om een gokje te wagen, het scheelde ten slotte een hoop geld. Na de bestelling kreeg ik al snel een orderbevestiging, en een dag later een verzendbevestiging, 8 dagen later kreeg ik mijn bestelling via DPD geleverd, zonder extra kosten. Op de doos stond als omschrijving een lens met een waarde van 11 GBP, beetje vreemd dat de douane dat accepteert, maar goed, ik ben blij met mijn aankoop in ieder geval.

19-09-2017

Oplichters en Charlatans

ADVIES: Blijf weg bij dit bedrijf. Doe al jaren zaken via het WWW. Maar nu slechtste ervaring ever met deze charlatans. Meer dan 2 maanden levertijd. Slecht contact en chantage van de klant want anders wordt er niet geleverd en extra kosten in rekening gebracht.

Harry
12-09-2017

Pakket vermist.

Veel gemaild, word van het kastje naar de muur gestuurd , durft geen verantwoordelijkheid te nemen over wat hier gebeurd is en je kunt ze alleen mailen alleen krijg je gen feedback meer terug, Mijn advies is koop nooit iets van EGlobal Central.

Jonathan
08-09-2017

Gewoonweg opgelicht

Ik heb een JBL Charge 3 via deze site gekocht voor een zeer redelijke prijs. Het leek een uitstekende deal, maar toen ik mijn pakket na 3 weken nog niet had, begon ik behoorlijk aan de betrouwbaarheid van de site te twijfelen. Vervolgens heeft de "klantenservice" mij verteld dat de koerier het pakket is kwijtgeraakt en dat ik ook mijn geld niet terug zou krijgen. Na verschillende juridische instanties te hebben gecontacteerd blijkt deze site absoluut geen rekening te houden met de europese regelgeving over bezorging. Anders gezegd: als zij jouw pakket kwijtraken, zal je toch moeten betalen voor het pakket, iets wat tegen alle principes ingaat van een normale omgang met een klant. Ik ben simpelweg belazerd door dit bedrijf. Ik raad iedereen aan om gewoon wat meer uit te geven bij een redelijke webshop en vooral geen bestellingen te doen bij dit frauduleuze bedrijf.

Reinoud
23-08-2017

Slechte garantievoorwaarden

Vorig jaar een LG Nexus 5X smartphone bij eGlobal Central besteld. Door de Nederlandse website en betaling in euro's had ik pas laat in het bestelproces door dat het om een Hong Kong based firma ging, maar heb de gok toch maar genomen. Na ruim een week de telefoon keurig ontvangen. Nu een jaar later geeft de LG Nexus 5X spontaan de geest. Gerekend vanaf de factuur datum na 1 jaar en 5 dagen, maar gerekend vanaf de bezorgdatum nog net binnen het jaar. eGlobal wijst de claim resoluut af. De garantie voor smartphones bedraagt bij hun 12 maanden terwijl in de BeNeLux voor LG een termijn van 2 jaar geldt. Spijt dus dat ik hier gekocht heb. Het is volkomen zot dat een telefoon na precies een jaar ermee stopt en dat zou niet in gezeur moeten eindigen over op welke dag dat precies is gebeurd.Gezien de vele problemen die gemeld worden op het web met dit type telefoon zou de claim gehonoreerd mogen worden en ook door LG ondersteund moeten worden. Helaas geen support door eGlobal Central. Sowieso is het een heel gedoe om een toestel weer naar Hong Kong te sturen met veel bijkomende kosten en als je het niet goed speelt loop je ook het risico op nog weer invoerrechten. Voor mij dus geen eGlobalCentral meer en al helemaal geen LG. Dit is de tweede telefoon van LG die het jaar niet weet vol te maken, dus ik weet genoeg. Ik heb de telefoon nu maar na een reparatiebedrijf in Nederland gestuurd.

DENK DUS GOED NA voordat je bij eGlobalCentral koopt

Jerry
14-08-2017

Nikon 55-200 lens

Ik heb alles oo de afgesproken data gekregen zonder. Schade. De lens werkt perfect en het was een stuk goedkoper dan in Nederland.

Maho
30-07-2017

Als je geluk hebt komt het goed maar het is een gok

Telefoons besteld, na 5 weken werden ze toch nog geleverd, zweet van voorhoofd geveegd en voorgenomen nooit meer met deze firma in zee te gaan. Goedkoop is duurkoop lijkt bij deze firma in te veel gevallen op te gaan. Een gok om met een internet shop uit Hong Kong te gaan vechten op juridisch gebied, vergeet dat maar. Dus ondanks aantrekkelijke prijzen, niet doen!

Mike
27-07-2017

JBL flip 4

Op vrijdag besteld en de tweede woensdag erna geleverd gekregen. Wellicht iets langer als gebruikelijk bezorgd. Uitstekend verpakt, originele doos geheel onbeschadigd gebleven, speaker 100% in orde, Boekjes en kabeltje erbij. Track and trace laat te wensen over, maar kreeg keurig een automatisch bericht van vervoerder dat het de dag erop bezorgd ging worden, wat ook het geval was. 6039438

Eelco
25-07-2017

Veel voordeel, bezorgtijd iets langer

Het ging om een Sony Zeiss lens 16-70mm F4 Ruim € 200,00 voordeel! Dan wil ik wel iets langer wachten.

Daphne
13-07-2017

Drama, bestellen gaat prima, totdat het kapot is

Wat een drama! inderdaad, als je iets besteld gaat alles prima. Oke, het bezorgen is al een voorbode dat het niet goed kan gaan, ze verzenden via TNT EXPRESS en dat is een B2B bedrijf dus werken alleen overdag. Ik had een huawei besteld, en na een week was deze kapot. Huawei heeft blijkbaar een paar gsm's die steeds uitvallen, en daar had ik er één van. Nadat ik contact opgenomen had met het bedrijf, hebben ze een afhaalopdracht gedaan. Dat hele proces alleen al heeft bijna drie weken geduurd omdat ik namelijk ook werk overdag en hun alleen maar overdag op kunnen halen. Heel handig! vervolgens krijg ik dan eindelijk na een veel te lange periode bericht (LET OP: TELEFONISCH CONTACT IS NIET MOGELIJK, EN DE LIVE CHAT BESTAAT NIET!)bericht dat de GSM helemaal niet kapot is, dus dat het eigenlijk allemaal tussen mijn oren zat dat de GSM steeds uit viel. Maw: je hebt gelogen want er is niks aan de hand. Nee, dat is inderdaad de reden waarom ik ondertussen opnieuw geld uitgegeven heb aan een nieuwe gsm, omdat ik toch genoeg geld heb! en al die moeite gedaan heb om een deze gsm terug te sturen. Omdat ik toch niks beters te doen heb!

Mensen, alsjeblieft denk 100x na voor je hier iets besteld. Als het niet kapot gaat heb je mazzel, anders ben je echt de sjaak!