eGlobal Central reviews

Periode2021

Maikel
09-01-2019

Positieve ervaring met terugbetaling BTW

Een motorola G5 plus gekocht rond Black Friday voor zo'n €140. De bezorging duurde langer dan 10 werkdagen omdat het pakketje werd vastgehouden bij de douane in Nederland. Die doen steekproeven bij dit soort pakketjes om te onderzoeken of er extra belasting moet worden betaald. De telefoon werd uiteindelijk bezorgd met €43 aan extra kosten. De voorwaarden van Eglobal Central melden onder punt 17.1 dat ze deze extra kosten terugbetalen aan de koper als je het bewijs van betaling opstuurt. Dit hebben ze ook keurig gedaan, en alle communicatie ging in het Nederlands. Enig minpunt: de telefoon werd geleverd met een Aziatische oplader, maar dan met een Europese adapter. Is me al met al niet tegengevallen, maar je moet wel wat extra moeite doen voor de korting die je krijgt.

09-01-2019

Betaald en niet geleverd

In september 2018 een Dyson haarföhn besteld en tevergeefs op levering gewacht (Nu Januari 2019). In eerste instantie kreeg ik als antwoord dat het afleveradres niet kopte, de goederen daarom retour waren gestuurd en pas als ze retour ontvangen waren in het depot ik mijn geld kon terugvragen dan wel zending opnieuw laten versturen. De klanten"service" (met de naam Gerda) beantwoord mijn mails niet.

Wat een intens waardeloze manier om met je klanten om te gaan. Duur en zuur leergeld. Advies: niet kopen van deze onbetrouwbare club. G. Mertens

Joke
08-01-2019

Bestelling gedaan nooit ontvangen.

Hoe dom van mij, maar inderdaad als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat het ook. Telefoon besteld en nooit ontvangen. Als je ze probeert te bereiken krijg je een standaard antwoord. Terug betalen ho maar, want zij zijn niet verantwoordelijk voor de bezorging.dus daar zal het wel aan liggen. Maar ja, ik heb hen betaald en zij zouden zorgen dat het gratis bezorgt wordt. Niet ik heb voor een bezorger gekozen maar zij. Dus wie is er nu fout?

Julie
08-01-2019

Bestelling nooit aangekregen

Ik heb in september 2018 een Macbook Air besteld maar heb deze nooit aangekregen. Ik heb deze wel volledig besteld en ben dus mijn geld kwijt.

Margit
07-01-2019

Bestelling geleverd en douane kosten netjes betaald door hun

Op black-Friday wat bij e-global besteld. Het leveren duurder wat langer dan in eerste instantie aangegeven, maar ik was erop voorbereid en had geduld. Uiteindelijk bleek mijn pakker ingeklaard te worden door de douane en werd ik dus met onverwachte inklaringskosten (belasting) opgezadeld. Contact opgenomen met e-global en netjes binnen de aangegeven tijd antwoord gekregen. Ze raden mij aan het pakket toch te ontvangen en de bon van de extra kosten naar hun te sturen. Zij zouden dan de kosten terug storten op mijn rekening. Dit is zowaar ook gebeurd en ik kan dus niet anders dan een goede beoordeling voor deze service schrijven.

04-01-2019

Slecht bedrijf!

Geen communicatie, pakje nooit ontvangen

Diëgo
04-01-2019

Bestelling van 264,30 € NIET ontvangen!

Ik heb op 23 november 2018 een Samsung a 8 gekocht en heb op 4/01/2019 nog steeds niets ontvangen. Ze reageren gewoon niet op mijn mail. DPD zei dat mijn pakket is verloren gegaan en dat ik Eglobalcentral moet contacteren maar Eglobalcentral laat niks meer van zich horen. Ik ben dus 264,30 € kwijt! Bestel nooit bij Eglobal, ze reageren nooit binnen een week op je mails zelfs ik wacht al 3 weken op een antwoord. Ze laten de klanten betalen voor iets dat nooit ontvangen is door de klant!

Gerrit
03-01-2019

Nokia 6.1 2018 gekocht

Net voor de kerst besteld bij eGlobalCentral.

In goede staat geleverd op 1 januari 2019 door DPD.

Ik had de zending wel verzekerd voor iets meer dan 3 euro. Betaald via PayPal + mijn visa card, zodat de betaling gezekerd is en de levering ook verzekerd is.

02-01-2019

Goedkoop en verzorgd

Drone gekocht. kwam snel binnen en geen Tax.

Prima ervaring, nu weer wat gekocht.

John Doe
20-12-2018

Tja.

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook meestal zo. In dit geval de lage prijzen van eGlobal waarvoor je dus soms helemaal niets, soms iets maar met slechte service of soms iets maar dan weer zonder garantie krijgt. Ik kwam bijna in de verleiding om een Huawei Mate 20X te kopen. Maar dankzij deze site en nog andere review blogs gelukkig niet gedaan. Ik kan enkel aanraden om 1) de kleine lettertjes op eGlobal goed door te nemen en 2) voooor U online koopt een gedegen onderzoek te doen naar de verkoper.

Rudy
20-12-2018

Afblijven!

Ik had eerder een Smartphone bij hun gekocht, alles ok gegaan. Tweede bestelling (vanuit mijn bestaande klanten account) misgelopen omdat mijn adres niet bestaat? Terug naar hun depot in Hongkong, wacht nu al 14 weken en de laatste weken (ik stuur wekelijks een mail, blijkbaar is er geen telefoon) zelfs geen bericht terug. De vorige mails standaard antwoord: zodra het pakket in ons depot terug is bieden we de bestelling opnieuw aan of betalen we terug. What a joke; 6 dagen om (niet) te leveren en dan . maanden om de levering terug te brengen naar hun depot. 300 euro kwijt, zal me leren . politie houdt zich hier ook al niet mee bezig (begrijpelijk).

12-12-2018

Amateurs

- geen actieve opvolging door de klantendienst

- respecteren beloofde lever- en reactietijden niet

- geen compensatie

- totaal gebrek aan commerciële aanpak

- TIP: enkel kopen onder PayPal met aankoopbescherming!

11-12-2018

Telefoon

Na 3 weken nog geen levering en geen enkele reactie meer. Geld kwijt, goeie leerschool denk ik. Zooitje dieven bij eGlobal Central.

Ilyas
03-12-2018

Gsm aankoop

Heb een gsm gekocht bij eglobal en achteraf vernomen dat ze via Hong Kong opereren. Na 3weken mail gestuurd waar mijn paket bleef. Eerst gaven ze aan van feestdagen zal wat langer duren na 1.5 maand nog niks. En toen gaven ze aan dat het niet verzekerd verzonden was en dat ik kan fluiten naar mijn bestelling. 150€ kwijt. Zeker wegblijven

Sandra
03-12-2018

Een bende oosterse crimi's

Mijn zoontje besteld met zijn spaar centjes een telefoon. Bij een ons niets vermoedend Nederlands bedrijf als je de betaling gefaam hebt en een bevestiging krijg blijkt dat je zaken doet met Hongkong en krijgt vervolgens een leeg doosje opgestuurd. Na dat ik zo'n 25 mailtjes heb gestuurd krijg je als antwoordt dat de koerier geen schade aan de verpakking zichtbaar is en jij kunt opdraaien voor de kosten. Verzekering afsluiten is ook onzin is alleen maar om de mensen meer geld afhandig te maken dus bestel daarom nooit en ook nooit bij dit criminele bedrijf.

Ioannis
27-11-2018

Dieven van niveau uit Hong Kong

7,5 maanden geleden een ipad twv €. 389,- besteld via eglobal central. Tot op heden niets afgeleverd of ontvangen! met de e-mail correspondentie telkens excuses en hij is onderweg maar tevergeefs en geen enkele bedrag terug betaald zoals meerdere malen verzocht had.

Vorige week aangifte bij de politie gedaan! zij zijn oplichters en dieven van eerste qualiteit. Niets kopen en niets bestellen bij deze bedrijf.

Rik
23-11-2018

Zelden zo'n dubieuze webwinkel meegemaakt

Ik heb een Chromecast Ultra bij ze besteld begin oktober. Begin november was deze (na 30 dagen) nog niet geleverd en kreeg ik een email van eGlobal central dat de bestelling retour wordt verzonden. Of ik een tweede levering wil welke over ongeveer 2 maanden binnen zou komen (product moest eerst terug naar Hong Kong en dan weer naar Nederland).

Uiteindelijk geef ik aan de bestelling in dat geval te annuleren. Vervolgens ontvang ik een mail dat voor annuleringen na 30 dagen 18 euro administratiekosten in rekening wordt gebracht.

Gelukkig heb ik het via PayPal besteld en kan ik me op hun aankoopbescherming beroepen.

Dit heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt.

Nordemann
22-11-2018

Geen levering

Op de site stond een levertijd van 6-8 dagen vermeld. Nu krijg ik een mail dat het 5-6 weken gaat duren.

Na het lezen van de ervaringen ben ik bang dat er nooit iets geleverd gaat worden.

Koop dus NOOIT bij Globaal

Angelique
17-11-2018

Slechte klantservice pakket kwijt en geld kwijt

Levering goed. Alleen de klantenservice is slechter dan slecht. Mijn pakjet us door een fout van DHL kwijt geraakt. Nu heb ik al meerdere keren aan eglobal gevraagd of ze AUB een onderzoek willen starten bij DHL. Maar dit is te veel moeite. Krijg een mailtje terug met de mededeling dat een andere koerier bedrijf Bpost uit België geen compensatie kan geven omdat het pakket geleverd is. Maar ze moeten bij DHL zijn. Vanaf het mailtje is het stil asn de kant van eglobal. Ik heb al het werk al voor hun gedaan bij DHL. Ze hebben en case nr en alles maar . Ik heb van af dinsdag niet meer gehoord.Ik vraag toch niet het onmogelijke gewoon even contact opnemen met DHL. Ik ben nu mijn pakketje kwijt maar ook het geld waar mijn dochter lang voor heeft moeten sparen. De zending was verzekerd en toch krijg ik er niets voor terug. Ga maandag er maar een juridische zaak van maken. Ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik hoop dat iemand binnen eglobal dit leest en wel de moeite wil doen. Dus de klantenservice is bar en bar slecht.

07-11-2018

Geen garantie

In juli 2017 gekocht een JBL Charge3 via eglobal.nl Blijkt daarna via factuur dat bedrijf in Hong Kong is gevestigd, dus buiten EU. Normaal geen probleem maar wel als er na 14 maanden defect optreedt en er dus geen enkele vorm van garantie wordt verleend, want buiten EU slecht 1 jaar garantie, terwijl je als consument toch uit mag gaan van een normale levensduur wat voor dit product toch minimaal enkele jaren moet zijn.