Gerda
18-11-2016

Ik kan niet naar ziekenhuis

Ik moet wegens ernstige klachten zsm naar kno arts ziekenhuis Nij smellinghe te drachten Friesland. Ik bel drachten. Kan geen afspraak maken omdat ik bij Univé verzekerd ben. Ik bel Univé. Het klopt ik kan niet naar drachten. Drachten is 15 km van mijn woonplaats. Dus nu kan ik nergens heen. Budget is op in drachten tussen verzekeraar en ziekenhuis. Wat een idioterie. Regel de zaken dan goed. Daar betalen we toch die torenhoge maandelijkse premies voor?

Steven
26-10-2016

Oplichters en afpersers

Nadat Unive onterechte kosten in rekening brengt. zijn ze op geen enkele manier meer bereikbaar. telefoontjes worden afkekapt. en brieven worden niet in behandeling genomen. Ook aan de service balies staan ze je vriendelijk te woord maar vertellen ze uiteindelijk altijd dat ze niets voor je kunnen doen. Om hiertegen een gerechtelijke procedure te beginnen moet het bedrag minstens 500 zijn maar unive heeft er natuurlijk voor gezorgd dat deze kosten net iets minder zijn waardoor je hoog of laag kunt springen maar je moet gewoon betalen. Met een medewerker van het juridisch loket heb ik alle opties doorgenomen wat hiertegen te doen is maar in alle gevallen kost het meer dan het te betalen bedrag. kortom ga niet met deze afpersers in zee.

DK
18-10-2016

Heel slecht

Ben al vanaf het begin bij Unive nooit probelemen gehad tot vandaag. Het gaat over een premie van de zorgverzekering die ik niet had betaald maar later wel. Het moest voor 7 Oktober betaald zijn en ik betaalde op 6 Oktober via internetbankieren. Nu zeggen het kwam bij hun op de 10e binnen en moet ik alsnog € 25,- administratiekosten betalen omdat het te laat binnen is gekomen. Heb hierover gebeld 2 maal want bij de eerste viel opeens de verbinding weg. Bij de eerste telefoongesprek zei de mevrouw het bedrag € 25,- wordt geseponeerd. Maar de verbinding viel weg dus ik was er niet gerust op. Dus nogmaals gebeld en kreeg een andere meverouw aan de lijn die zei weer de tegenovergestelde dus dat ik het bedrag € 25,- nog wel moest betalen. Daar was ik het niet mee eens dus ging ik naar het kantoor in Den Helder. Bij deze mevrouw die mij te woord stond zag je aan de houding al dat het probleem niet zou worden opgelost maar probeerde het toch. Heb het uitgelegd wat de probleem is en de mevrouw belde naar een andere collega. Uiteindelijk zegt ze je moet de adminstratiekosten betalen en ik ga niet in discussie met je. Want je bent gewoon te laat ze hebben de 10e binnengekregen en dat telt. Zo gaat Unive om met een vaste klant die al ruim 10 jaar een klant is. Terwijl ik 6 Oktober het heb overgeboekt en op de brief stond voor 7 Oktober te betalen. Tuurlijk er is een fout ook door mij gemaakt maar ik heb wel reden. Nu denk ik erover na om volgend jaar over te stappen want de service is heel slecht.

Simone
13-10-2016

Super

Ik heb alle verzekeringen bij unive lopen, dus ook de zorgverzekering. Ik zou niet meer anders willen. Super service en alles snel geregeld. Gewoon een geweldige verzekeringsmaatschap

Janwim
21-08-2016

Prima Zorgverzekering

Ik vind het moeilijk een de verzekering te beoordelen aangezien ik weinig contact met ze heb maar de toen ik overstapte was alles zo geregeld. Ik heb daar niks voor hoeven doen. Ook toen ik bij de apotheek kwam en zei dat ik van zorgverzekeraar was veranderd was dat al bekend.

Dus ik ben zeer tevreden omdat ik geen klachten kan bedenken

Adri
17-08-2016

Unive komt om van de regeltjes, formaliteieten en procedures

Sinds enkele maanden heb ik door intern gerommel van Unive zorg de nodige problemen. Als ik dat aan de kaak stel waardoor dit ontstaan is, en mogelijke oplossingen aanbiedt waardoor dit voorkomen kan worden gaan de hakken onmiddellijk in het zand. Er wordt strak vastgehouden aan procedures die voor de klant slecht werkbaar zijn. Als je om contact met een manager vraag mogen ze niet doorverbinden. Na elk telefonisch contact krijg je standaard een voorgekauwd onderzoekje waar je nauwelijks je opmerkingen kwijt kunt. Ik heb er een stuk of 5 gehad met allemaal dezelfde standaard vragen.

Men gaat niet op oorzaken en oplossingen in. Als je na uren praten met een service medewerker een heel klein escuusje krijg, heb ik zowaar een bloemetje gekregen. Echter dit bloemetje was van dezelfde kwaliteit als hun service. Na 2 dagen was deze uitgebloeid..... Elke keer verzandt je weer in een eindeloze met een medewerker die geen enkele vrijheid heeft zich in de klant in te leven en zich vasthoud aan de procedures. Dit probleem is aan de orde sinds zij met VGZ gefuseerd zijn. Daarvoor was het prima. De overige verzekeringen heb ik ook bij Unive Regio lopen, daar is niets aan de hand en ben ik tevreden over. Maar Unive zorg is echt slecht.

Voor een simpele vraag wil men bijvoorbeeld van alles weten tot BSN nummers aan toe. Ik heb geleerd dat je met je BSN nummers heel voorzichtig om moet gaan i.v.m. identiteitsfraude en niet zomaar aan iedereen kan geven die er om vraagt. Daar zijn ze zich blijkbaar totaal niet van bewust.

Al met al raad ik deze zorgverzekering aan niemand aan:

-Klantonvriendelijk

-Zich niet in klanten willen verplaatsen en vasthouden aan onwerkbare procedures waar de medewerker niet van af mag wijken

-Niet naar klanten willen luisteren, ook als die komen met punten van verbetering. Alles wordt als kritiek gezien en ook zo naar gehandeld.

-Verslaafd aan de computer, heel snel verwijzen naar mijn Unive.nl terwijl ik over het algemeen niet van de pc ben en juist bel om het telefonisch op te lossen.

Voorbeeldje van zonet, ik confronteer de medewerker met het feit dat mijn vader 92 is en geen computer heeft. Hoe moet hij dit dan oplossen. Antwoord medewerker: naar een zorgkantoor gaan. Mijn vader kan nauwelijks nog lopen zeg ik hem. Dan neemt hij toch een taxi zegt de medewerker. Dit soort krankzinnige gesprekken is mogelijk bij Unive Zorg (onderdeel van VGZ-groep). Let op Unive Regio heeft dit probleem niet. Daar wordt je netjes en snel geholpen door een vriendelijke medewerker.

Ik schrijf dit stukje uit pure frustraties na een hele reeks vervelende telefoontjes met hen. Zolang je niets heb met hen is er niets aan de hand maar als er wat aan de hand is doen ze hun uiterste best om het je moeilijk te maken. Want je heb immers medische klachten voor je lol.........

Kortom bezint eer ge begint als u bij Unive zorg wilt verzekeren. Wij gaan volgend jaar op zoek naar een andere verzekeraar.

Marthijn
23-07-2016

Bij unive is alles goed geregeld!

Ik ben een week geleden door een hond gebeden in mijn arm, en heb toen Unive gebeld, die zeiden dat ik een tetanus prik moest halen, het was namelijk al jaren geleden dat ik er een had gehad. Ik ben vervolgens naar de dokter gegaan en heb de injectie gehad, ik ben blij dat Unive er mee kwam, ze helpen je dus niet alleen met de vergoedingen.

20-07-2016

Unive brengt extra maandelijkse zorgkosten in rekening

unive brengt extra zorgkosten in rekening en beweren dat zij niks hebben ontvangen! advies controleer je rekening!

Cor
03-07-2016

Niet alles van Unive geloven, zelf ook goed opletten !

In het algemeen is Univé wel goed. Jammer dat een aantal vergoedingen zo ingewikkeld zijn en Univé niet altijd even duidelijk is in het uitleggen! Pas op bij afwijkende zaken, altijd ook zelf goed nakijken of het wel klopt!

Janny
01-07-2016

Wij plukken niks!

Enkele jaren geleden zijn wij overgestapt van Univé naar Menzis (via bedrijf). Mijn man is op medische gronden besneden en Menzis zou dat vergoeden. Maar aangezien mijn man zijn eerste consult had gehad in het Unive-tijdperk moest Univé de kosten vergoeden. Deden ze niet dus.

We moesten de € 1200,00 zelf ophoesten.

Vandaag de Univé gebeld naar aanleiding van rekeningen van mijn overleden broer. Deze rekeningen heb ik voorgeschoten in de veronderstelling dat ik mijn geld weer terug kreeg.

Daar een aanvraag voor gedaan op 4 mei en vandaag (1 juli) maar eens aan de bel getrokken. Hij kreeg alle bekkenfysiotherapie vergoed tot 05-02-2019. Bij Maatschap Fysiotherapie Adfysio. Doordat hij geopereerd was aan prostaatkanker kreeg hij tijdelijk bekkenfysiotherapie bij FysioHolland Tergooi.

Alweer nul op het rekest.

Had ik zelf niet gebeld dan had ik waarschijnlijk nooit wat gehoord.

Blij dat ik niet meer bij Univé verzekerd ben.

Cathy
26-05-2016

De beste zorg verzekeraar

ik moet aangeven dat unive een goede zorg organisatie is ze vergoeden heel veel ten op zichten van cz

Dolf
13-03-2016

Nooit problemen

Zolang wij al bij unive verzekerd zijn, hebben we nooit problemen gehad.

Dia
10-03-2016

Medicijnen

Voor 4 euro per jaar bezuinigen zou ik steeds andere merken medicijnen moeten slikken.

Ik heb dit nog nooit gehad.

Zit er nu dus gewoon een jaar vast aan hun nukken.

Geweldig goed voor je bloeddruk....... Tja daar zijn Dus de medicijnen voor bedankt.

Ria
05-03-2016

Onduidelijke factuur

Ik ontvang een factuur voor eigen bijdrage zorgkosten. Ik heb op 01-02-2016 medicatie opgehaald bij mijn apotheek. Op de factuur staat vermeld 17-01-2016? Ook staat er op de factuur niet vermeld welke medicatie het betreft. Dit i.v.m. privacywetgeving. Zo kan men dus niets controleren of het wel juist is. Hier ben ik ontevreden over. Ben net dit jaar overgestapt naar Unive, maar begin nu al spijt te krijgen.

Gerda
04-02-2016

Een van de hoofdsponsoren van Unive....

Ik betaal per jaar incl. zorgverzekering 4800 euro per jaar aan Unive; zou t dan mogelijk zijn dat er iemand ook een fatsoenlijk antwoord kan geven over een te vergoeden medicijn. Nee wat wordt er gezegd; u moet dat bij uw apotheek navragen; ik betaal per maand 253,00 euro aan zorgverzekering zou je dan niet met je l....kont voor mij dat op kunnen zoeken. Als je net zo ingewerkt bent aan de telefoon bij Unive als ik destijds in 2004, begrijp ik je antwoord. Shame on you UNIVE

Dannie
19-01-2016

Lage kosten

Een verzekering van unive is ook zeer geschikt voor iemand en of gezinnen met een lager inkomen goede servies en klant vriendelijke makkelijk en snel geholpen

José
04-01-2016

Perfecte Zorgverzekeraar

Ben in 2015 naar de Open dagen geweest van Unive waar ze voorlichting gaven over alle soorten van verzekeringen die ze aanbieden. Ik kwam er op de site niet goed uit en ben daar daarom heen gegaan. Kwam met een uitgebreidere en goedkopere zorgverzekering waar we heel tevreden over zijn.

Evie
30-12-2015

Goedkope basisverzekering

Univé biedt een basisverzekering tegen een zeer scherpe premie, ik kon evengoed in vrijwel ieder ziekenhuis of zorginstelling terecht. Over de service ben ik erg te spreken. Zowel telefonisch als via de website geeft Univé uitgebreid antwoord op alle vragen.

23-12-2015

Slechte klantenservice

Univé verplicht mij - binnen het kader van van mijn eigen verplichte bijdrage aan het zorgstelsel - aan hen ziekenhuisbezoeken te betalen, waarvoor ik niet in het ziekenhuis geweest ben. Toen de de Univé daar telefonisch over aansprak, was het verrassende antwoord van de medewerker, dat ik Univé toch moest betalen en dat ik zelf maar het ziekenhuis moest aanspreken om mijn geld terug te zien te krijgen.

Lieske
21-12-2015

Top zorgverzekering

Echt alles is altijd perfect geregeld .

En alles is altijd netjes op tijd.

Nooit geen problemen met medicijnen onkosten of dat soort dingen.