Berend
15-12-2015

Geen problemen met deze verzekering

Vragen worden goed beantwoord

Kunt bij alle hulpverleners terecht(in mijn geval)

Goede polisvoorwaarden

Betaalbare premie

Ingrid

Prima polis

alle vragen die wij hebben worden goed afgehandeld zowel aan de telefoon als op kantoor met of zonder afspraak.

Mariska
15-12-2015

Unive de beste zorgverzekeraar voor mij prive

Vanwege een borstamputatie moet ik protheses en aangepaste lingerie dragen en unive is voor zover ik weet de enige zorgverzekeraar die hiervoor jaarlijks 500 € vergoed en ook elke 2 jaar een nieuwe prothese of vaker indien noodzakelijk.

En in het filiaal te Schagen uiterst behulpzame en meedenkende medewerkers.

Ben al ruim 25 jaar lid van Unive en peins er niet over om naar een ander te gaan.

M. Siffels te Schagen

Jannita

Bereikbaar en meelevend

ze nemen alle tijd voor je vragen, en vertelling ook nog hun eigen ervaringen.

Alexandra

Unive is er voor jou

Mijn man en ik slikken beide dezelfde medicijnen, echter hij zit bij een andere verzekering. Hij krijgt de medicijnen niet vergoed en ik wel, via unive een dikke pluim dus.

14-12-2015

Zorgverzekering opnieuw aanvragen

op 26-11 heb ik een zorgverzekering aangevraagd bij unive (online). Een paar minuten later kreeg ik een bevestigingsmail dat alles goed was aangekomen en dat de aanvraag in behandeling zou worden genomen.

Vandaag 14-12 heb ik telefonisch contact gehad met klantenservice omdat ik maar niets hoorde van Unive.

Ruim een uur in de wachtrij gestaan voordat ik iemand te pakken kreeg.

Bleek dat de hele aanvraag nergens te vinden was in het systeem. Dus Ik moest zorgverzekeringsaanvraag opnieuw indienen en woensdag informeren of alles goed was gegaan.

Hopelijk is nu alles wel goed gegaan, want het wordt wel erg kort dag voor 1-1-2016

Olga

Prettige zorgverzekering

Een prima zorgverzekering, alleen een tikje te duur in vergelijking met Anderzorg. Maar voor de rest, dik tevreden, ook met hun beleid.

Annet

Vertrouwen

Ik ben sinds jaar en dag verzekerd bij de Univé en heb nog nooit problemen gehad. Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar zijn betrouwbaar en eerlijk. Je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan en problemen worden opgelost.

Christian

Unive is prima.

Prima en niet te duur

Fred

Nooit problemen

nooit problemen en word altijd correct geholpen

Lydia
11-12-2015

Ze luisteren niet, en er worden teveel kosten door berekend naar de verzekerde!

We hebben geen vergoeding voor de tandarts, dit is schandalig, heb dit wel aangegeven bij het afsluiten van de polis, maar is niks mee gedaan, nu hebben we hele hoge tandarts kosten!

07-12-2015

Univé zet ouderen op verkeerde been!

Wij zijn meer dan 30 jaar trouwe en tot voor enige tijd tevreden klant van Univé.

De laatste jaren is de zorgverzekering een rommeltje. Onterechte facturen, aanmaningen, een directeur die wel ondertekend maar absoluut niet bereikbaar is, medewerkers die hoorbaar worden ingefluisterd om "die lastige klant af te wimpelen". Ervaringen van laatste weken zijn helemaal triest. Ergens helemaal verborgen op de site van Univé kwam ik er achter dat er (nog) geen contract is met het ziekenhuis bij ons in de buurt. Dit was tot nog toe wel steeds het geval. Wij hebben dit gezien, Univé gebeld, een onbevredigend antwoord gekregen en direct een andere verzekering afgesloten. Mijn moeder van 84 heeft een zelfde polis met de nodige aanvullende verzekeringen. Zij was hier niet van op de hoogte! Je zou toch minimaal mogen verwachten dat Univé haar klanten op de hoogte stelt van het niet of te laat afsluiten van contracten. Sterker nog hoe haalt men het in het hoofd verzekeringen te verkopen zonder dat de voorwaarden bekend zijn. Dit riekt naar oplichting.

Bjorg
25-11-2015

Bedragen betaald en staan toch open

sinds een paar jaar zijn wij verzekerd bij unive

en iedere keer dat getreiter

is het niet met het eigen risico dan met de premie

ze waren akkoord gegaan met de regeling van de schuldhulp

en dan zou na een fikse betaling uit onze reserves door de schuldhulp de deurwaarder zich terugtrekken

is allemaal gebeurd

nu zeggen ze ineens dat er nog bedragen open staan

buiten het eigen risico van mijn partner om

dat van mij is volledig betaald

volgens unive dus niet, terwijl er op het overzicht staat dat mijn eigen risico 0 euro bedraagt

vandaag alles opgezocht en wat bleek ik heb teveel eigen risico betaald

meer dan 100 euro

brief met betalingsbewijzen is onderweg maar ik vind dit echt niet kunnen

06-11-2015

Polis

ik heb een zorgverzekering afgesloten ik heb helemaal geen polis of zorgpas ontvangen maar er is wel geld geicasseerd. ik heb inmiddels de verzekering opgezegd

Silvia
22-10-2015

Geen dekking ouders medische vlucht vanuit buitenland

Medische hulp ouders uit buitenland niet vergoed!

Mijn ouders zijn helaas beidde (ma: luchtweg infectie en scheurtje ruggenwervel en pa: hartfalen en herseninfarct en prostaatkanker) opgenomen in het Ziekenhuis in Benidorm nu moet ik ze terug halen naar Nederland om hier opgenomen te worden.

Mijn ouders staan ingeschreven hier in Nederland bij een vriendin van hun, ze wonen daar niet maar de post komt daar sowieso dus ingeschreven in het GBA.

Als ze overwinteren in Benidorm zitten ze uiteraard in Benidorm maar in de zomermaanden in Nederland in vakantiehuisjes. Nu wil het geval dat je je niet kan inschrijven in vakantiehuisjes in Nederland! En nu vergoeden hun de terugreis van mijn ouders NIET omdat ze geen vast woon of verblijfplaats hebben........ zeiden ze tegen UNIVE (waar ze verzekerd zin) en wel tegen de reiskostenverzekering en de zorgverzekering

Hoezo BELACHELIJK betaal je jaren premie moet je r helaas gebruik van maken dan doen ze het niet! Die vrouw zei gewoon: dat is 1 van de polisvoorwaarde en dan worden mensen ziek in het buitenland en willen ze opeens terug.... Gaat het niet?

Mijn ouders zijn ingezetene in Nederland (staan in de gemeentelijke basisadministratie), zijn belastingplichtig in Nederland dus zijn gewoon Nederlanders geen zwervers!

Ik zei: ik zet jullie op een bootje terug naar Nederland dan wordt je wel geholpen

Nu kun je ook nog de ANWB particulier inhuren om toch alles te regelen kosten tot 1700 Euro bovenop de medische vlucht, prima kun je nog overheen komen.

Maar toen ik de goedkeuring gaf aan ANWB om ze in te huren )met mijn ouders overlegd'

werdt het kostenplaatje opeens 7000 euro)! Huh? wat heb ik gemist

Nu ben ik het zonder ANWB zelf aan het regelen met het ziekenhuis en ben benieuwd wat daaruit komt.

leven de ANWB en UNIVE (weg ermee)

ByHajare
26-09-2015

Meest ordinaire maatschappij! Waardeloos!

Ik ben al jaren ontevreden en toch heb ik deze maatschappij toch kansen gegeven. Ik ben heel goed verzekerd. (Zou je denken) Aanvullende zorgverzekering, inboedel, auto...alles. Elke keer als ik een beroep op Univé wil doen (en dat is niet vaak) is het antwoord altijd nee of de ene x zegt de ene medewerker sus om vervolgens van een andere medewerker wat anders te horen te krijgen. Ik wilde een paar maanden terug een beroep op mijn inboedelverzekering doen en de dame die ik sprak heeft twee keer in mijn gezicht opgehangen. Walgelijke onbeschoftheid! Ik was heel beleefd en zei zegt; ja mevrouw ik kan weinig voor u doen en ik ga nu echt verder dag! Ik dacht misschien per ongeluk dst verbinding verbroken was. Toen ik terugbelde was het...alweer u mevrouw? Ik ben zojuist heel duidelijk geweest en ik ga echt niet met u in discussie. Bam! Weer opgehangen. Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen en ik heb nooit meer wat gehoord. Geen excuses niks. Nu zijn mijn ouders en zus ook hier verzekerd en alleen al om deze onbeschoftheid beeindigen we alle verzekeringen bij Univé. ..niet dat we veel aan ze hebben gehad, maar heb al goede gesprekken gehad met AON. Bye Univé! Tot nooit.

R Reedeker
18-08-2015

Drama! Nooit meer unive!

Wat een drama bedrijf is unive! Nooit meer! Vandaag valt een brief op de mat van het ministerie waarin staat dat ik niet meer verzekerd ben. Dus direct unive gebeld, en het verhaal voorgelegd waarop ik het antwoord kreeg ja meneer dat klopt ook gewoon u bent als sinds mei niet meer verzekerd! Maar hoe kan dat vraag ik, waarop ik antwoord krijg ja als wij de brieven die wij u sturen retour krijgen en wij geen telefoon nummer hebben en u dus niet kunnen bereiken schrijven wij u uit en beëindigen uw verzekering. En dit terwijl ik gewoon contact heb gehad met unive maar niemand heeft mij in al die tijd verteld dat ik allang niet meer verzekerd was en dat ze dus niets meer voor mij kunnen betekenen. En het enige antwoord dat je krijgt als je belt is ja meneer dan moet u maar een klacht indienen ik ga hier geen discussie met u aan en u moet maar gewoon snel een nieuwe verzekering afsluiten. Nou 1 ding dit dus nooooooooooooit meer bij unive wat een stelletje ongemanierde stumpers daar.

Myron Makkink
18-07-2015

Hoi

Heb een betalingsachterstand bij unive van 2 maanden door werkloosheid.

Inmiddels weer een baan gekregen heb een betalingsregeling getroffen via de mail maar 2 dagen later stuurt unive gewoon een incasso bureau erop af.

Weet wel ga lekker terug naar oude zorgverzekering wel duurder maar tenminste op klanten gericht en niet op geld.

Didi
07-07-2015

Horrror

na jaren trouwe tevreden klant te zijn

ben ik nu zwaar in de problemen

rekeningen van onbekende aphothekers en zziekenhuizen

absurd hoge bedragen elke maand plus je premie ff er bij betalen

en dat er zomaar auto incasso gedaan word terwijl ik dat al 25 x had afgebeld maar nooit doorkwam elke x

januari trokken ze 211 eraf huur enz net nog kunnen bekostigen

heb ny 7 betalingsregelingen kome nog 1 bij van 330 ambulance kosten

dus nu is doodgaan goedkoper geworden

BEDANKT UNIVE

P. Bonnet
07-07-2015

Rond uit slecht!

Als kind al verzekerd bij Univé en later ook als volwassen. Daar houdt Univé geen rekening mee! Als het een keer niet goed gaat met de betaling van je premie, krijg je gelijk een incassobureau op je dak en trekken ze je aanvullende zorgverzekering meteen in. Er over praten dat willen ze niet. Eerst moet je alles in 1x betalen en dan mag je per 1 Januari 2016 opnieuw een aanvullende zorgverzekering aanvragen. En wie gaat in de tussentijd alle Orthodontie kosten betalen? Moet ik de beugels van mijn dochters en maar uit laten halen omdat Univé alleen maar aan geld denkt? Nee, het getouwtrek ben ik zat! Mijn zorgverzekering zeg ik in december op en mijn andere verzekering deze maand! Dank je wel voor de financiële problemen Univé!