Zilveren Kruis reviews

4.1

Neuteboom
15-08-2015

Mooie praatjes; maar het is zooitje daar.

De financiële organisatie bij ZK is een zooitje. De afdelingen onderling weten van elkaar niet welke afspraken worden gemaakt, of systemen slaan op tilt, als je het niet doet volgens de regeltjes van ZK.

Betaal het hele jaar mijn premie op een andere manier (via telebankieren) dan automatische incasso! wordt vandaag mijn aanvullingen verzekering stopgezet. Volgens mij.. heb ik heel 2015 netjes betaald meneer ZK.

Stel je dus een Automatische Incasso in bij ZK, dan wordt bedragen zonder overleg afgeschreven. Volgens mij is dat diefstal. Want ik geef toch alleen toestemming voor mijn zorgpremie.. en mijn eigen risico is een ander potje..

Een brief thuiskrijgen met de datum van 11 augustus en die dan 15aug (in het weekend) ontvangen, bedankt ZK, het hele weekend in de stress.

Mss is ZK te groot geworden.

Waarheid
08-08-2015

één van de slechtse zorgverzekeringen van nederland

Premies of betalingen zogenaamd nooit ontvangen zodat zilveren kruis, incassade en vgz van de consumenten kan profiteren en winst op dit manier kan maken. Geld gaat voor klant tevredenheid moet hun logo zijn.

Ils

Harteloos en mens onterend

Ik betaal deze oplichters elke maand €161,77

Ik Ben hefting migraine patient met aan aanvallen die na een mishandeling met zwaar letsel sterk verergert zijn.

Na jaren van medicatie uit proberen zonder of met weinig effect was daar

MAXALT. Ik kon aan het werk als ik migraine had nam ik een tablet en na 1 1/2 uur kon ik normaal functioneren.

Mijn migraine betekend alles donker een emmer geen geluid en soms zelfs gevoelloze armen en benen.

Maxalt is weg bezuinigt en voor het vervangende exemplaar ben ik allergisch krijg het heel benauw eng voor mij en voor ieder om mij heen.

Een aanval in combinatie met de zenuw pijn is vreselijk op deze momenten een paar keer per week wil ik niets liever dat niet meer wakker worden.

Heftige woorden over je eigen leven en schrik er zelf van gelukkig heb ik een dochter waar door ik vecht om door te gaan.

Zilveren kruis weigert mijn medicatie ook met medische indicatie te vergoeden.

Zij maken mijn leven dus nog moeilijker dan het al is

Na de mishandeling was mijn gebit er slecht aan toe bewerkt met niks minder dan een hamer.

Het moest er uit er was geen andere optie, ik moest me niet druk maken zeiden ze nog ik was hier voor verzekerd.

Toen de gebits elementen met heel veel ellende er uit waren hebben ze zich bedacht ( ik heb dit op papier staan )

Ik moest zelf de dader aansprakelijk stellen zodat hun ook hun gemaakte kosten konden verhalen op de dader ( ook zwart op wit )

Inmiddels zit ik in een zeer heftige juridische procedure

( erg gezond voor de gezondheid ik moet immers met de daders in de zelfde zaal zitten u begrijpt dat gaat je niet in de koude kleren zitten.

Nu vertelt een vrouw van de afdeling letsel schade dat ik deze procedure nooit had hoeven straten ik was algeheel gedekt tandheelkundig en het had immers medische noodzaak de gebits elementen te verwijderen.

( ook dit staat op papier )

Voor mijn medicatie word ik door zilveren kruis Achmea van het kastje naar de muur gestuurd

( overigens heb ik na de mishandeling EMDR therapie )

Hun laatste antwoord slaat echt werkelijk alles ik heb migraine en zenuw pijn waar voor ik voor de migraine niet de gewenste medicatie krijg omdat hun het simpelweg te duur vinden krijg je dit onder je neus

Ils, wij hebben geen achtergrond om jou de steun te geven die je nodig hebt. Ik kan je sterk aanraden om met iemand te praten binnen de geestelijke gezondheidszorg. Deze zorg is volledig gedekt onder de basisverzekering dus vraag hier eens naar bij de huisarts. Voor jezelf en voor je dochter. Wij zijn een verzekeraar en kunnen je niet de steun bieden die je nodig hebt. Anton

Ilse Philipsen

Harteloos en mens onterend

Ik betaal deze oplichters elke maand €161,77

Na jaren van medicatie uit proberen zonder of met weinig effect was daar

Zilveren kruis weigert mijn medicatie ook met medische indicatie te vergoeden.

Zij maken mijn leven dus nog moeilijker dan het al is

Inmiddels zit ik in een zeer heftige juridische procedure

( ook dit staat op papier )

( overigens heb ik na de mishandeling EMDR therapie )

ongeloofwaardig

achterbaks

niet serieus

wil rekeningen niet betalen

schrijft wel gewoon ongevraagd geld van jou rekening

Tamara
22-07-2015

Belabberde klantenservice / Financiële Administratie

Voorheen zat ik bij Agis en was er nooit iets aan de hand.

Toen ging Agis over naar Zilveren Kruis Achmea en begonnen gelijk de problemen.

Men zegt dat je een zelfde soort polis krijgt, maar daar zitten nog wel wat addertjes onder het gras.

Agis zat er altijd bovenop en alles verliep altijd vlekkeloos.

Het eerste wat ik van Zilveren Kruis kreeg was een herinnering over achterstallige premie november 2014, terwijl deze al voldaan was.

Dit hebben ze dan gecorrigeerd, maar nu was het achterstallige premie mei 2013 geworden.

Hierover gemaild, daar praatte ze helemaal overheen en vonden het noodzakelijk om mijn polis eenzijdig te wijzigen.

Nog een e-mail gestuurd en kreeg daar helemaal geen antwoord meer op, maar sturen ze Sezo op mij af vanwege die achterstallige premie.

Met alle berichtgeving in de media zie je dat het niet goed gaat met Achmea.

Door forums als deze snap je ook waarom het niet goed gaat.

Mijn advies aan iedereen, laat Zilveren Kruis links liggen.

Joke
10-07-2015

Waardeloos zeg

Ik schijn opeens het kenmerk verkeerd steeds te hebben waar ik dus incasso kosten bij moet betalen wat nog nooit is gebeurd bij de AGIS.

Ik ga hiervan even bij een advocaat informeren ze zijn niet zuiver bezig en ik stap eind van het jaar over stelletje oplichters.

Omi
10-06-2015

Geen vergoeding

Zilveren kruis is ontzettend slecht. Ze willen een besnijdenis van mijn zoon met ontzettende pijn klachten niet vergoeden omdat ik ooit te laat was met betalen door omstandigheden en uit de aanvullende verzekering ben gezet. En niet er opnieuw in mag. Zelfs niet als ik de premie van de aanvullende verzekering in 1x wil betalen voor 1 jaar. Dus met andere woorden. Mijn zoon kan niet geopereerd worden omdat hun niet een beetje menselijkheid kunnen tonen. Zeer asociaal

Tess
08-06-2015

Bar slecht

Hele slechte service. Veel dingen vallen buiten je polis, alles is erg slecht terug te vinden en als je al terug vind wat er in je polis valt moet je er veel moeite voor doen.

Ook de financiële administratie maakt er een potje van.

Onvriendelijke klantenservice, als je ze op hun fouten wijst en het ze te heet onder de voeten word gooien ze gewoon de hoorn erop.

Ik raad het zilveren kruis aan iedereen af.

Maartje
16-05-2015

Zeer slecht en onbetrouwbaar

Medicatie wordt ineens niet vergoed indien apotheek zelf geen contract (meer) heeft met Zilveren Kruis. Met niet goed onderbouwde regels wordt er geprobeerd om niet te hoeven uitbetalen. Iets met kastje naar de muur. Slechte communicatie, onverwachte bedragen ten onrechte afgeschreven van de rekening .

Aan crimineel grenzend gedrag.

Tutu
13-05-2015

Slechte klantenservice.Werken eigen administratie slecht bij.NIet klantvriendelijk.Niks wordt opgelost als je een verkeerde factuur ontvangt van een zorgaanbieder.wees gewaarschuwd

Tikica
11-05-2015

Zeer slecht

De klantenservice is zo slecht.. zilvere kruis zal altijd met moeite iets vergoeden of helemaal niet (wat bij mij het geval is), omdat de nota van de ortho niet zo staat opgeschreven zoals zij dat willen zien. Belachelijk voor woorden!

Diana
27-02-2015

Zeer slecht

Ik kreeg vorig jaar in september een declaratie overzicht waarop er iets stond wat ik niet had gekregen maar dus wel voor moest betalen.. Ben naar de apotheek gegaan en die zouden het melden bij zilveren kruis dat ik dat inderdaad niet gehad had. Ik moest van zilveren kruis er wel gewoon voor betalen maar zou het bedrag zodra het bericht van de apotheek binnen was teruggestort of verekend krijgen. Nu kreeg ik begin februari weer een declaratie overzicht maar er was nog steeds niks op verekend! Dus ik had weer contact opgenomen met de apotheek die me daarop het bewijs mailde dat ze daadwerkelijk zilveren kruis hadden gemailt eind september dat ze dat bedrag weer aan mij over moesten maken. Ik heb dit bewijs ook doorgestuurd naar zilveren kruis maar ze doen er gewoon helemaal niks mee! 1,5 week geleden weer gebeld en die dame aan de telefoon zei vandaag of morgen zullen we contact opnemen met de apotheek. Maar dat is dus nog steeds niet gebeurd! Ik vind het werkelijk waar schandalig! Dat ik al sinds september 2014 wacht om mijn geld! En nu ik die laatste declaratie weigerde te betalen kunnen ze wel dreigen met aanmaningen daar hebben ze wel tijd voor! Maar klanten helpen die al vanaf september geld te goed hebben van ze ho maar! En dan vraag ik via twitter of er al wat bekend is, krijg ik te horen dat er meer klanten zijn die ze moeten helpen, dat begrijp ik best maar ik wacht al een half jaar op mijn geld! Raad niemand aan om naar zilveren kruis over te stappen! Was vroeger tevreden maar waar ze de laatste jaren mee bezig zijn! Gelukkig nu geen klant meer, daarom waarschijnlijk ook onbelangrijk voor ze om me te helpen!

Sardjoe
17-02-2015

Slecht en medogenloos

Beste lezers,

Ik slik al enkele jaren oxinorm. Dit is morfine in de vorm van een smelttablet tegen mijn chronische rugklachten, krijg ik ineens van de apotheek te horen dat ze mij deze smelttabletten niet meer gaan verstrekken, omdat het hun te duur is want zilverenkruis vergoed hun maar €11,- hiervoor.

Dus ben ik als patiënt maar een nummer en moet ik nu gaan slikken wat zij goed en goedkoop vinden.

Ze willen mij oxicodon pillen geven die ik enkele jaren terug gehad heb en waarvan ik erge maagklachten steeds overhield. Dit was niet het geval bij de smelttableten.

Zilverenkruis gebeld en die zei doodleuk dat je maar mee accoord moet gaan want het kost hun anders te veel geld en dat ze geen mededeling hadden aan het feit dat ik maagklachten( bloedingen zal overhouden).

Dus m.a.w betaal optijd je premie en liefs meer dan voorheen en voor de rest mag je dood vallen!

Ik ga een rechtzaak hierover starten.

Het automatische incasso van mijn premie heb ik nu gestaakt.

Mijn advies: maak deze fout NOOIT in je leven om Zilverenkruis als zorgverzekeraar te kiezen.

Akpinar
12-02-2015

Zeer slecht niet doen

21 december 2014 stond ik een bedrag open van 22,86.

Die bedrag heb ik overgemaakt met het kenmerk die de Agismedewerker die mij heeft gegeven. Vandaag 12 februari 2015 krijg ik een acceptgiro met het zelfde bedrag met extra kosten.

Ik heb gebeld met de klantenservice zilveren kruis en wordt mij verteld dat de kenmerk niet klopt? Maar die kenmerk heeft agis personeel zelf aan mij gegeven en ook is het bedrag van 22,86 op tijd overgemaakt! Waarom moet ik de extra kosten nog betalen?

Zilveren kruis klantenservice verteld mij dat ik het bedrag als nog moet betalen! ONTERECHT!

Schande hoe het met een klant wordt omgeven die al jaren lang klant is.

Hanna
06-02-2015

Slechte Diensverlening, Niet hulpzaam, Slecht Slecht Slecht!

Betreft: Klacht slechte Diensverlening, geen reactie mogen ontvangen.

Almere 02-02-2015.

Geachte heer / mevrouw,

Beste medewerkers van het Zilverenkruis hoe moeilijk is het nu om mij een declaratie overzicht te geven van januari 2015, en de zorgverleners te betalen?

Waarom na dat ik had gebeld kreeg ik te horen om welke kosten het ging. Inmiddels 2 weken verder een meerdere telefoontjes en brieven hebben mijn zorgverleners en ik nog steeds niks ontvangen, niet per post en niet per mail.

Ook als ik inlog op mijn Zilverenkruis staat er helemaal niks bij 2015 en kan ook niks declareren Wat ik 5 x heb geprobeerd. Hier door komen mijn zorgverleners in gevaar, en kunnen de zorgverleners hun huur en gas en licht, niet betalen, zijn deze extra kosten te verhalen bij de Zilverenkruis.

Hoe moeilijk is dat nu om mij van het laatst afgeschreven bedrag een declaratie overzicht te geven of in tezien? En de zorgverleners te betalen en op mijn brieven, en e-mails te reageren, ben nu 2 maanden bezig en geen stap verder gekomen.

Door fraude en machtsmisbruik is mijn keuzevrijheid om een andere zorgverzekeraar te kiezen en rechtspositie ernstig aangetast. Daarom verzoek ik de NZA een onderzoek in te (laten) stellen.

Tot slot verwijs ik naar het volgende. Ik ben van mening dat er bij deze kwestie sprake is van een geraffineerde chantage. Bepaalde zaken in het privéleven van Norbert Hoogers, de divisievoorzitter van Zorg & Gezondheid van Achmea, die zonder meer schadelijk zijn voor zijn carrière, liggen mijn inziens ten grondslag aan de hier boven beschreven onregelmatigheden.

Ik verzoek de NZA om een onderzoek in te (laten) stellen en mij over de uitkomst te informeren. Natuurlijk ben ik bereid om nadere inlichtingen te verstrekken

Neco
13-01-2015

Slecht! Ze zijn niet goed breikbaar duur geen klantgericht service, en online wijziging met digi d syteem werkt geen ene meter! Ze luisteren klant niet. Mails worden niet beantwoordt. Ik adviseer zowiezo mensen deze zorgverzekeraar niet. Als klant wordt je echter niet serieus genomen met klacht. Erg jammer!

Sascha
27-12-2014

Ga niet met Zilveren Kruis in zee!

In 2013 heb ik 12 behandelingen ondergaan. Elke behandeling mocht ik zelf betalen, waarna ik het kon declareren. Elke declaratie werd afgewezen, terwijl ik een machtiging van Zilveren Kruis zelf had! Na elke keer mailen en bellen, en dat 12x achter elkaar, kreeg ik het uiteindelijk vergoed. Maar het kosten een hoop tijd, moeite en emotionele pijn om elke keer weer te zien dat ze niks wilden betalen. Mijn advies: STAP OVER! doe jezelf een groot plezier in 2015!

Claudia
06-12-2014

Geweldig!

Goede service, altijd goed geholpen en ik bel best vaak... zit al 21 jaar bij zilveren kruis! Ook via de chat een goed contact.

A. Abdihoxha
27-11-2014

Door mijn ervaring met Zilveren Kruis raad ik deze verzekering NIET aan.

Door mijn ervaring met Zilveren Kruis raad ik deze verzekering NIET aan.

Door een gemeen spelletje van deze verzekeraar heb ik voor de behandelingen bij een specialist(en) meer eigen risico ( € 402) betaald dan de vastgestelde norm (€ 360).

Het spelletje ging zo: van twee behandelingen, die beide plaats hebben gevonden in maart en april 2014, heeft Zilveren Kruis de kosten van één van deze behandelingen naar het eigen risico van 2013 verplaatst.

Toen ik mijn ongenoegen hierover aan Zilveren Kruis had geuit, heeft deze verzekeraar mij laten weten hoe een deurwaarder voor haar werkt als ik niet zou betalen, een bedreiging dus. Ik heb het onterechte bedrag met het eigen risico van 2013 betaald, hoewel ik in dat jaar geen specialist heb gezien. Zilveren Kruis heeft zeer klant-onvriendelijk opgetreden en ik kan nu gelukkig overstappen naar een andere verzekeraar en raadt dus niemand Zilveren Kruis aan.