Zilveren Kruis reviews

4.1

Debbie
03-08-2016

Slechts betalende verzekeraar

Indien u gehoorapparaten moet aanschaffen zoek een andere verzekering. Je krijgt leen apparaten bij winkels die zich beter met brillen bezig kunnen houden. Er werden al jaren vergoedingen betaald bij echt audiciens maar daar zijn ze nu schijnbaar vanaf gestapt. Je mag wel naar een andere aangesloten audicien maar dan krijg je bijna niets. Het verhaal veranderd ook iedere keer als je weer een andere medewerker aan de lijn hebt gehad je snapt er niets meer van ze vertellen allemaal een ander verhaal.

Het Zilveren Kruis vergoed 75 % van wat zij aan de gehuurde gehoorapparaten kwijt zijn mits de audicien is aangesloten bij star. Mijn man heeft 2 gehoorapparaten besteld voor bijna 1500,00 euro per stuk (totaal c.a 3.000,00 euro) daar wordt maar 651,00 euro van vergoed.

Ondanks dat we een 3 sterren polis met extra vitaal pakket hebben, wordt er weinig of niets vergoed betalen we een godsvermogen en wat we ook declareren wordt niet vergoed of valt er net buiten. Ik vraag me soms af waarom we nog verzekerd zijn. Ik hoop niet dat ik het Zilveren kruis nu een dienst bewijs door de grote posten naar een andere verzekering te sturen. Ik vindt dat ze nul sterren verdienen.

Deborah
03-08-2016

Really bad service

I changed to ZK when Agis merged with them. Apparantly they lied when they said "for same conditions" as I had a coverage for physiotherapy with Agis which isn't present with ZK in the normal conditions. Okay. That could've been figured out with their policy but well if you say SAME conditions why not trust it?!

Well....

ever since I am with them I double pay my anticonceptie - once at apotheek, once to insurance - as they don't seem to understand that this is a non-legit charge as I already paid it.

The guys on facebook are actually nice but in general this is an overpaid insurance that basically covers nothing and just charges, charges, charges

Jordi
31-07-2016

Slechte administratie

Ik ben gedagvaard voor een premie welke ik wel betaald had. Nadat ik in gelijk ben gesteld, krijg ik wederom een aanmaning, terwijl op de website staat 0,00 euro schuldig. Tot slot krijg ik ook nog een brief waarin staat dat ik de proceskosten dien te betalen, terwijl ze eerder per e-mail hebben aangegeven dat zij dit zullen betalen. Samengevat: Hele goede administratie bij de Zilveren kruis....

Het mooiste is, dat ik de laatste 10 jaar, 50 euro heb gedeclareerd....

Ik heb natuurlijk ook opgezegd :)

28-07-2016

Geen vergoeding voor verblijfkatheters

Moet mijn vader ineens z'n verblijfkatheters zelf betalen, werd altijd verged maar nu ineens niet meer.

staat niet op de lijst zeggen ze

Jaap
25-07-2016

Snelheid

ik laat me regelmatig behandelen bij een voetreflex deskundige. Die moet ik cash betalen. Als de de rekening indien bij het Zilveren Kruis, heb ik binnen de korste tijd het geld weer op mijn rekening staan. Helemaal Top!

Alice
21-07-2016

Prima Zorgverzekeraar

Werkt prima, duidelijke keuze mogelijkheden, is goed telefonisch en via de mail bereikbaar. Biedt waar voor het geld wat het kost.

Asmae
19-07-2016

Declaraties worden slecht uitgevoerd

Ik ben erg ontevreden over de werkwijze van achmea zilveren kruis wat betreft declaraties en betalingen ervan.

Beide zoontjes hebben een medische ingreep gehad (beide dezelfde op dezelfde dag) ik heb van beide kinderen de nota's ingedient, vervolgens wordt er maar van 1 de nota's verwerkt. Drie maal heb ik contact opgenomen, middels chat. Op mijn persoonlijke pagina van zilveren kruis staat ook maar van 1 kind de declaratie. Volgens de medewerkers waren ze bezig met de declaratie van mijn tweede zoontje. Dat bleef echter uit. Uiteindelijk kreeg ik ook maar van 1 kind geld uitgekeerd. Maar ook dat verliep niet juist. Ze hadden er een bedrag van ingehouden voor mijn medicatie. Terwijl op de site duidelijk staat dat over het bedrag geen eigen risico wordt afgetrokken.

Wederom contact met ze opgenomen, echt antwoord heb ik niet gekregen. Ik kreeg een heel onlogisch verhaal wat ging over de timing van mijn declaratie.

Ik heb maar weer een nieuwe declaratie ingediend voor mijn jongste zoon, aangezien die niet verwerkt/in behandeling is genomen.

Outman
19-07-2016

Terugbetaling declaratie

Het overzicht van de declaraties en de uitbetalingen ervan kan beter.

Ik heb ruim een week geleden een medische behandeling van beide kinderen (tegelijk) gedeclareerd. Op mijn persoonlijke pagina staat slechts een van mijn kinderen op het declaratieoverzicht. Bovendien staat er al een paar dagen "afgehandeld". Geld heb ik echter nog niet ontvangen.

twee maal contact opgenomen via chat, over de declaratie van mijn tweede kind. Afwachten dan maar...

Loes
02-07-2016

Ik hoor pas achteraf wat de zorg mij gekost heeft.

Al jaren ben ik collectief verzekerd bij het Zilveren Kruis Achmea

Ieder jaar krijg ik een nieuwe polis met een heleboel pagina's met artikels en voorwaarden, die ik nog nooit gelezen heb; ben ik de enige die dat nog nooit gedaan heeft?

Wat mij zo verbaasd heeft, dat mijn premie altijd op tijd wordt afgeschreven en dat ik keurig bericht krijg van het, wederom, verhoogde eigen risico. Ook de afrekeningen van bezoeken aan een specialist of poliklinisch onderzoek altijd heel duidelijk zijn.

Achteraf dus. En zo ben ik al meerdere keren me rot geschrokken als er zo'n afrekening komt. Voorbeeld: Bezoekje van 5 minuten bij KNO-arts, bloed onderzoekje en voorschrijven van neusdruppels kost me 285 Euro.

De communicatie van deze arts was slecht, maar dat terzijde.

Waarom kan de zorg mij niet meteen vertellen wat 'behandelingen' mij gaan kosten?

De zorgverzekeraar verteld me dan ook heel 'netjes', dat er op datum x het bedrag van 285 zal worden afgeschreven. DAT komt me heel slecht uit, maar ja, achteraf kan ik niets meer doen. Klagen over een onnodig bezoek of zeggen, dat ik als ik geweten had, wat het me ging kosten, ik nooit gegaan was? Nee, heeft ook geen zin, natuurlijk.

Ik denk, dat de polis en al die bijgevoegde A-4tjes gewoon veel duidelijker en leesbaarder moeten worden, zodat ik (en ik denk velen met mij) dan van te voren kunnen bedanken voor onbetaalbare bezoekjes (die dan ook nog een vrije dag kosten).

Zeker voor zo'n ervaren verzekeraar kan ik me voorstellen, dat hij een koploper zou moeten zijn in duidelijkheid.

J.
01-07-2016

Zilveren kruis

dure zorgverzekering, pluspunt is dat declaraties snel worden behandeld!

Hadda
26-06-2016

Verzeker

Alltijd goed om verzekerd te zijn en de kosten van de verzekering is niet zo duur

Lukasz
20-06-2016

Tevreden

Hee man ik heb gisteren een mail naar de nieuwe versie van de week van de week van het jaar van de week ga ik er niet meer. De volgende dag weer in uw eigen gratis account 7ujujjhgg

Cheryl
18-06-2016

Zilverkruis

ik ben heel tevreden over myn zorgverzeraar betalenalles op tijd ik krijg nooit aanming thuis ik loop ook by de pedicure en die betalen zy ook op tyd ik geen klachten over zorgverzeraar

Karim
16-06-2016

Mijn zorgverzekering

Ik ben nu sinds 3 jaar lid deze zorgverzekering en ben heel erg tevreden met de goede service. ik regel al mijn dingen digitaal en heb er geen omkijken naar.

Doreen
15-06-2016

Goed geregeld

Wij zijn al heel lang via mijn werkgever verzekerd bij het Zilveren Kruis Achmea. Het declareren gaat helemaal prima sinds het on-line kan. Er wordt aardig snel geld naar je rekening overgemaakt als je nota's declareer. Wij zijn al met al wel tevreden over Zilveren Kruis Achmea

G.Keenan
15-06-2016

Wat een verrassing!

Gisteren heel duidelijk geholpen aan de telefoon en wat zie ik vandaag? Een pakketje met roosjes en beterschap-kaartje op de deurmat......

Nou geweldig attent...

Heel erg bedankt hiervoor, vind het heel bijzonder!

Met vriendelijke groeten van Ellen.

10-06-2016

Tjonge tjonge das lekker

Je krijgt gewoon een rekening van iets wat je zelf al hebt voldaan bij de aphotheek ,stumperts!

Xander
05-06-2016

Top zorg verzekeraar

ik zit nu een half jaar bij het zilverenkruis en ik ben heel tevreden.

Lisa
04-06-2016

Ze betalen niet uit! wel beloven niet doen

Ben bezig met de administratie. heb mijn zilveren kruis erbij en online bankieren. wat zie ik? over het hele jaar genomen ziek dat ik 7 keer een bedag vergoed heb gekregen. wat er echter daadwerkelijk is gestort is 3 keer! daarbij hebben ze een keer het bedrag dat ik vergoed zou krijgen nog extra eraf gehaald. dit is niet d e eerste keer. pislink word ik ervan. vooral omdat ik 3 ster maximaal verzekerd ben en de hoofdprijspolis elke maand betaal, krijg je nog geen 40 % van je kosten terug. en DIE kosten storten ze uiteindelijk dan niet. vraag me af of er ook eerlijke partijen zijn, dan stap ik morgen over. maar eerst mijn geld terug.

Lisa
04-06-2016

Ze betalen niet uit! wel beloven niet doen

ben bezig met de administratie. heb mijn zilveren kruis erbij en online bankieren. wat zie ik? over het hele jaar genomen ziek dat ik 7 keer een bedag vergoed heb gekregen. wat er echter daadwerkelijk is gestort is 3 keer! daarbij hebben ze een keer het bedrag dat ik vergoed zou krijgen nog extra eraf gehaald. dit is niet d e eerste keer. pislink word ik ervan. vooral omdat ik 3 ster maximaal verzekerd ben en de hoofdprijspolis elke maand betaal, krijg je nog geen 40 % van je kosten terug. en DIE kosten storten ze uiteindelijk dan niet. vraag me af of er ook eerlijke partijen zijn, dan stap ik morgen over. maar eerst mijn geld terug.