Zilveren Kruis reviews

4.1

Fr.
02-02-2021

Basisbudget polis studenten

De Budgetpolis wordt aangeboden als een studentenverzekering. Slogans als "Studenten Goed Verzekerd" en "Kom erbij". In een studentenstad als Nijmegen blijken in de verre omtrek geen contracten te zijn afgesloten met reguliere ziekenhuizen, zodat studenten hierdoor ernstig gedupeerd kunnen worden wanneer ze zorg nodig hebben. Dit is misleidend.

Kader
27-01-2021

Slechte service -

Een aantal keer gebeld met zilveren kruis over een vergoeding van een behandeling. Elke keer een ander antwoord gekregen. Heel erg frustrerend. Als je vraagt of je het antwoord zwart op wit kunt krijgen, is het antwoord nee en dan wordt je verwezen naar de zorgwijzer. Kortom, ik zou nooit aanraden om voor deze zorgverzekeraar te kiezen en ik zal dan ook nooit meer bij deze verzekeraar een verzekering afsluiten. Ze zijn heel erg onprofessioneel.

Eden
12-01-2021

Binnen 1 week al spijt, gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht.

Na wat twijfelen toch besloten over te gaan naar Zilveren Kruis. Bij Basis Budget heb je een beperkt aanbod ziekenhuizen en zorgverleners om uit te kiezen, iets wat volgens mij al eerder uitzondering dan norm is. Om wat vragen beantwoord te hebben, belde ik voor het afsluiten van de premie met de klantenservice van Zilveren Kruis waar mijn vragen goed beantwoord werden wat resulteerde in het besluit mijn zorgverzekering hier af te sluiten.

Eenmaal verzekerd, kwamen mijn eerste doorverwijzingen. Toch nog even gecontroleerd bij de zorgzoeker van Zilveren Kruis of het daadwerkelijk vergoed zou worden bij bepaalde zorgverleners en hier kwamen allerlei vragen van. Bij een zorgverlener stond voor de ene doorverwijzing 'Contract in behandeling'. Bij de andere doorverwijzing stonden er kosten bij een gecontracteerde zorgverlener en bij de derde doorverwijzing stond 'gecontracteerd met afspraken' Afspraken betreffend een omzetplatform. Iets wat ik al vrij bijzonder vond. Maar goed, duidelijke antwoorden op de vragen die ik had, vond ik hier niet dus besloot ik te bellen met de klantenservice en die ervaring is nog geen 1 ster waard.

Ik vroeg de meneer van de klantenservice hoe het zat met de contracten en zorgverleners. De betreffende meneer las vervolgens op wat ik zelf ook al kon lezen bij de zorgzoeker. Na wat antwoorden die ik zelf al op de site vond, vroeg ik of ik doorverwezen kon worden met iemand die de antwoorden wel had. Dat kon niet zei hij. Ook zei hij dat hij ook niet meer kon vinden dan ik, omdat hij zelf ook gebruik maakt van de website. Toen ik vroeg of ik ergens anders terecht kon met vragen over mijn verzekering waarvan ik de antwoorden niet online kon vinden, gaf hij aan dat ik nergens anders terecht kon. Daarop vroeg ik weer waarom hij mij die antwoorden niet kon geven, want hij is tenslotte de klantenservice die je belt wanneer je er zelf niet uitkomt. Daarop zei hij dat hij daar zit voor geldzaken en verder niets "We kunnen moeilijk elke vraag die de klant heeft beantwoorden" Werkelijk waar té gek voor woorden vind ik dat! Ik moest maar bellen met de betreffende zorgverlener. Verbijsterd besloot ik dat maar te doen en zij waren net zo verbaasd als ik. Zij konden me helaas ook niet alles duidelijk maken, maar van hen kreeg ik nog meer informatie over mijn verzekering dan dat ik van mijn verzekeraar blijkbaar kan krijgen.

Voor vragen over mijn verzekering, kon ik dus niet terecht bij mijn verzekeraar. Maar ja, niemand anders heeft alle informatie over mijn verzekering, behalve ikzelf en de verzekeraar. Je verwacht toch dat als je er zelf niet uitkomt, je terecht kan bij de verzekeraar die je betaalt voor hun zorg en diensten. Niet dus, bij Zilveren Kruis, kan dit blijkbaar niet.

Gelukkig zat ik nog in de eerste 14 dagen van mijn polis, waardoor ik me kon beroepen op het herroepingsrecht. En dit heb ik gedaan bij een medewerker genaamd Fiona. Laat ik nou bij haar heel erg tevreden zijn over de afhandeling. Jammer dat het zo erg wisselt van service, niet betrouwbaar waardoor ik me niet meer zeker voelde bij Zilveren Kruis. Nogmaals, een erg slechte ervaring gehad met de klantenservice die nog geen 1 ster waard was, gevolgd door een erg vriendelijke en behulpzame mevrouw. Dit tenzamen met het feit dat ik geen vertrouwen heb in de verzekering resulteert in 2 sterren.

Bodhi
12-01-2021

Proberen onder terechte vergoeding uit te komen

Begin dit jaar had mijn dochter een ongeval waardoor ze ernstige schade aan haar gebit had en al een jaar lang steeds naar endontoloog en tandarts moet . hiervoor was na veel administratieve rompslomp toestemming verkregen van de verzekering om dit te vergoeden via ongevallen verzekering. gandeweg doen ze steeds moeilijker en proberen er onder uit te komen met vage bureaucratische verzoeken om meer informatie , worden steeds van het kastje naar de muur gestuurd en er worden rookgordijnen opgetrokken.steeds iemand anders aan de telefoon die het ook niet weet en steeds nieuwe verhalen over de reden waarom ze de kosten niet vergoeden. wij betalen jaarlijk 7000 euro premie , maar als je eens wat hebt doen ze dus moeilijk over de vergoeding.

21-12-2020

Moeilijk doen voor een vergoeding waar je recht op hebt

Beste mensen, ik betaal samen met mijn gezin al heel lang zorgkosten met een duur pakket. Voor het eerst heb ik een declaratie ingediend en om hun toestemming gevraagd. In het begin had zilverenkruis enkel 2 papieren nodig. Omdat het om een vergoeding boven de 2000 euro gaat vragen ze nu telkens opnieuw een ander document. Ik heb samen met mijn vrouw maanden lang mooiete gedaan en 15 extra documenten aangeleverd war ze om vroegen en tot op heden vinden ze het nog steeds niet genoeg. We hebben onze huisarts ingeschakeld en die heeft ook heel wat aangeleverd maar zilverenkruis doet alleen maar moeilijk. We gaan met ons gezin overstappen. We betalen per jaar 4800 aan zilverenkruis buiten de eigenrisico. Zilverenkruis moet je nooit aan beginnen.

Carla
16-12-2020

Bureaucratie en starre regels staan centraal

Vanaf 1-1-2021 mag hoogbejaarde moeder haar incontinentiebroekjes niet meer via de apotheek krijgen maar moet via de groothandel. Die levert echter pas vanaf 1-1-2021. En de apotheek heeft slechts toestemming om aantal broekjes t/m 31-12 te leveren. Jammer dat 31-12 op een vrijdag valt, dan mag moeder het dus een paar dagen zonder incontinentie materiaal doen. SERIEUS! (en dan proberen als mantelzorger tussen je werk door dit probleem op te lossen)

Patricia
30-11-2020

Slechte service, geen begrip.

Slechte service, geen begrip.

Slechte service. Nadat ik een declaratie ingediend heb voor een behandeling van mijn zoontje, blijkt dit niet verzekerd te zijn. Mijn zoontje valt namelijk blijkbaar alleen onder de polis van mijn partner. De uitleg van zilveren kruis is dat ik bij de aanvraag voor de polissen heb aangegeven dat we beide verzekeringnemer zijn. Hierdoor zijn er twee aparte polissen ontstaan en zijn de kinderen alleen bij mijn partner verzekerd. Echter lopen ze wel mee op mijn collectiviteit. Het is bij hun dus wel duidelijk dat het mijn partner is en we één gezin vormen, maar we staan toch apart geregistreerd? Normaal gezien is het dus zo dat kinderen gratis meeverzekerd zijn op de hoogste dekking van de ouders. In dit geval zou dat dus mijn dekking zijn, maar omdat ik als aparte verzekerde in het systeem sta is dit dus niet het geval. De verzekeringen zijn overigens tegelijkertijd aangevraagd en worden betaald vanaf dezelfde en/of rekening en nog zijn we volgens hun geen gezin omdat ik heb aangegeven verzekeringnemer te willen zijn. Ik heb uitgelegd dat dit dan onbewust is gedaan, niet beseffende wat het voor consequenties zou hebben. Het brengt namelijk geen enkel voordeel om niet als gezin geregistreerd te staan. De medewerker aan de telefoon gaf aan dat de verzekeringnemer diegene is die ook betaald, maar de rekeningen worden door zowel mij als mijn partner betaald van dezelfde e/o rekening. Alle info wijst er dus op dat we één gezin zijn. Mijn partner en kinderen lopen ook mee op mijn collectiviteit, maar ze zijn niet verzekerd voor mijn dekking. Als ik aangeef dat ik me niet bewust ben dat mijn kinderen geen recht hebben op mijn dekking geven ze weer aan dat ik bij de aanvraag niet had moeten aangeven dat ik ook verzekeringnemer ben. Ze kunnen dit echter wel zo aanpassen dat we als gezin verzekerd worden maar wel pas per 1-1-2021. Dit gaat volgens hun helaas niet eerder. Terwijl we toch echt al een gezin zijn vanaf de aanvraag. Als met al dus 0 begrip vanuit hun kant. En wijzen ze je af, niet omdat je niet één gezin vormt, maar omdat het niet zo bij hun geregistreerd staat.

20-11-2020

Onacceptabel; medicijnen via webwinkel

Waarom mogen wij onze medicijnen vanaf 2021 niet meer bij de apotheek afhalen?

Waarom moet dat via een webwinkel? Moet alles nog meer geautomatiseerd worden zonder goede controle? Nog meer pakjesbezorgers in de straten die door de opdrachtgever worden uitgeknepen!

Moeten wij thuisblijven om onze medicijnen in ontvangst te nemen? Vrije dagen opnemen voor het ontvangen van medicijnen!

Verzekeraar heeft niet het fatsoen verzekerden hierover te informeren en laat dat over aan de apotheek!

Onacceptabel! Verzekeraar bepaalt voor de verzekerde. Wij zijn nog niet dement! Door online bestellen is er geen persoonlijk contact meer en geen persoonlijk advies!

Het wordt tijd dat de verzekerden de macht van de verzekeraars gaan breken!

Over de rug van de verzekerden worden de verzekeraars steeds machtiger en worden hun eigen vermogen en reserves veel te groot. De uitkeringen aan bestuurders zijn te hoog.

Icw
09-11-2020

Gewoon prima

Wij zijn al 42 jaar bij zilveren kruis nooit klachten gehad en ook met een belletje zeer vriendelijk personeel dat alles goed uit legd.

Niels
22-09-2020

Leeftijdskorting oneerlijk

Deze week maakten minister Tamara van Ark (Medische zorg) aan de Tweede Kamer bekend dat het vanaf 2023 niet meer is toegestaan dat zorgverzekeraars hun klanten een korting geven op de basispremie, omdat ze als groep een zorgverzekering aanschaffen.

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis liet aan de media weten ‘verbaasd’ te zijn over het voornemen van de VVD-bewindsvrouw. “De maatregel veegt de jarenlange investeringen in preventie en gezondheid voor werknemers, patiënten en chronisch zieken, senioren en mensen met een laag inkomen in één keer van tafel.” beweert de zorgverzekeraar.

Diezelfde zorgverzekeraar hanteert bij zijn aanvullende pakketten een leeftijdskorting. Dat oneerlijk is en verboden zou moeten worden. Bij een ZieZo fysio en tand zit een totaal verschil van 3,50 euro per maand. Als je tussen de 18 en 29 jaar bent ben je 3,50 euro per maand goedkoper uit dan als je 30 jaar en ouder bent.

Alita
22-06-2020

Een ronduit criminele organisatie

Al mijn hele leven lang verzekerd bij zilveren kruis Achmea. Wat een vergissing. Een wassen neus wat op hun site staat. Onmenselijke geldwolven. Grote organisatie die zich zo kan opstellen: onbereikbaar of je nu in je recht staat of niet.

Arthur
08-06-2020

Luie kennisloze medewerkers

Dat ik tot 5x toe contact moet hebben inzake een vergoeding van een beroepsgroep welke bij jullie op de lijst voor vergoedingen staat (bron: www.zilverenkruis.nl) En nog steeds niet uitgekeerd heb gekregen

1e keer was d behandelcode niet vermeldt?

2e miste de AGB code?

3e keer onjuiste registratie?

4e keer stond het in Vectis niet goed?

5e keer quote medewerkster ‘ja sorry meneer dit had voorkomen kunnen worden wanneer het direct in Vectis was opgenomen’ klopt niets van want hoe kan ik anders 2 afwijzingen op schrift van jullie hebben ontvangen met verschillende redenen?

Zilveren Kruis is in mijn beleving het contact met haar klanten verloren, denkt niet mee en komt al helemaal niet met oplossingen.

Derhalve bij dezen een officieel verzoek voor onderzoek naar de moraliteit en capaciteit van jullie medewerksters die mij te woord hebben gestaan alsmede een toetsing op kennisniveau van de functie. Wat een ongeorganiseerde bende

Oh ja en de oplossing? Vrij simpel, de klant (ik dus) bij het 1e belletje compleet informeren, meedenken en zorgen dat jullie systemen goedstaan zodat de declaratie er vlot doorheen loopt, hoort bij je werk toch? En wordt je er zelf ook niet meer gelukkig van ga dan wat anders doen met je leven is mijn advies.

Arthur

Wesley
07-06-2020

Opgezadeld ten onterechte incassokosten.

Het is vaker dit jaar en vorige jaar voorgekomen dat er onterechte incassokosten bij mij zijn berekend. Omdat er bij de automatische incasso iets fout is gegaan waarvoor ik meerdere malen heb gebeld om de datum te laten veranderen maar blijkbaar word er niets me gedaan.

Wytse Pyt
14-05-2020

Zadelen je onterecht op met hoge kosten

Heeft Achmea wellicht aandelen in het incassobureau Flanderijn? Hoewel ik volledig in mijn recht sta, kan er geen vordering meer teruggetrokken worden door Zilveren Kruis, aldus de verzekeraar. Heel vreemd! Absoluut geen aanrader en zeer onheuse 'klant'-benadering!

16-04-2020

Zadelen je op met incassokosten

Sturen je betalingsherinneringen per email zonder dat je weet dat dat is ingesteld door hen. Na 2 maanden kom je per brief uiteindelijk erachter dat er een betalingsachterstand is met bijhorende kosten. Zeer slecht geregeld dit en totaal niet vanuit klantbelang gedacht. Maak je instellingen duidelijker voor klanten.

Rochel
15-04-2020

Niet klantvriendelijk voor bestaande klanten!

Stelletje prutsers. De eerste 2 reminders niet ontvangen per mail. Vervolgens 3e reminder per brief gekregen inclusief een boete. Eerste 2 reminders NOOIT ontvangen, maar oke de boele toch maar betaald. Vervolgens maaStelletje prutsters. De eerste 2 reminders niet ontvangen per mail. Vervolgens 3e reminder per brief gekregen inclusief een boete. Eerste 2 reminders NOOIT ontvangen, maar oke de boele toch maar betaald. Vervolgens maak ik het geld over voor heel het jaar. Krijg ik daarna een mail dat ik weer geld terug ontvang het het ZK. Omdat ze het zonder reden naar een maandbetaling hebben gewijzigd. Zonder enig overleg. Echt NIET klantvriendelijk. k ik het geld over voor heel het jaar. Krijg ik daarna een mail dat ik weer geld terug ontvang het het ZK. Omdat ze het zonder reden naar een maandbetaling hebben gewijzigd. Zonder enig overleg. Echt NIET klantvriendelijk.

Sayf
24-03-2020

Duurder uit door lage dekking

Je betaalt per maand minder maar betaalt achteraf veel meer.

- Slechte dekking

- Beperkte aanbod ziekenhuis waardoor je achteraf apart aan zorgvelener erbij moet betalen

Doe het gewoon niet!

Anton
16-03-2020

Ze houden zich niet aan de basisverzekering

De cursus die mij van het roken afhielp willen ze niet vergoeden terwijl die vergoeding onder de basisverzekering valt. Er was een rechter voor nodig om mijn gelijk te krijgen. Nog steeds vergoeden ze niet aan anderen. Wat een commerciële honden!

Lenn
04-03-2020

7 maanden

Na een fout van de zorgverzekeraar in september 2019. hebben zij 10 december 2019 bekend schuldig te zijn aan een fout.

Dit alles zou voor 17 december geregeld zijn. Ik heb in de tussentijd wel al een dagvaarding en meerdere deurwaarders aan de deur gehad.

Inmiddels is het 4 maart 2020 en zijn we nog steeds op het punt van sept 2019. Ik heb nog nooit zo een zooitje meegemaakt bij een zorgverzekeraar. Echt krankzinnig slecht!

Danielle
24-02-2020

Slechte klantenservice

De mevrouw aan de lijn vond mijn vraag over de declaraties ook gek maar wist niet hoe het kwam. ‘Heel gek, misschien moet je het ziekenhuis maar bellen. ik heb geen idee. Oké dag!’ Er werd niet echt meegedacht of uitgelegd hoe zo’n berekening tot stand kwam.