Zilveren Kruis reviews

4.1

A. Brink
24-11-2014

Ze doen er alles aan om niet te betalen

We zijn een gezin van 6 personen en hebben helaas een zeer slechte ervaring met Zilverenkruis Achmea. wij hebben al vele jaren onze continue wereld reisverzekering bij Zilverenkruis. Deze zomer is echter onze bagage gestolen vlak voordat we zelf in de auto stapte. Onze complete afgesloten bagagewagen met al onze bagage is meegenomen. hoewel de mederwerkster van Zilveren kruis bij de melding had aangegeven dat we verzekerd waren omdat alles reeds gepakt en ingeladen was kregen we na een fraude onderzoek door een extern buro en een schade inschatting door het zelfde buro door Achea ingeschakeld en geinitieerd toch nog te horen dat dit niet onder de Polis viel. Het lijkt er hier sterk op dat de verzekeraar daar waar maar enigsinds mogelijk zich onder haar verantwoordelijkheid als verzkeraar probeerd uit te komen. Het was immers over duidelijk dat dit onze vakantie betrof. Zodra je spullen uit huis zijn valt het nl. ook niet meer onder je inboeldel en de inboedel verzekering geeft aan je bent op vakantie dus... Al met al een hele grote schade voor ons waarbij Zilverenkruis Achmea veel geld uit geeft om te bewijzen dat ze niet hoeven te betalen. Dat lijkt me niet juist! Ik hoor dan ook graag van anderen die een zelfde situatie hebben meegemaakt

Natasja
24-11-2014

Foute informatie

Ik wilde weten of zorg bij een bepaald ziekenhuis zou worden vergoed. Nee was hun antwoord want die leveren slechte zorg. Nou, tot zover prima lijkt het. Ik ga werken bij dat ziekenhuis een maand later en die zeggen een contract te hebben met zilveren kruis. Heb het ook gezien zelfs. Nogmaals gebeldd met Zilveren Kruis Achmea, weer het antwoord dat dat ziekenhuis niet meer door hun wordt vergoed. Ik melde dit bij het ziekenhuis. Die belden om te vragen waarom ze in de zorgkiezer niet te vinden waren. Oh, dat was een vergissing. Ze hadden ook nog nooit gehoord beweerden ze dat er iemand naar had gevraagd want dan was het wel ontdekt (terwijl er bij het 2e telefoontje van mij wel contact is geweest met extra mensen om het helemaal uit te zoeken) Dag later stond het ziekenhuis alsnog bij de lijst zorgverzekeraars waar je terecht kan. Doordat dit pas na 8 maanden in het lopende jaar verbeterd werd is het ziekenhuis inkomen mis gelopen omdat mensen die online kijken denken, he ik kan daar niet terecht dan ga ik naar een ander. Logisch natuurlijk. Maar dan zijn er dus ineens minder declaraties van dit ziekenhuis bij Achmea en dat gebruikt Achmea nu om bij dit ziekenhuis de zorg nog goedkoper/ of nog minder in tekopen waardoor het ziekenhuis wellicht niet eens met Achmea in zee kan gaan meer. Zo proberen ze dus ziekenhuizen op te lichten, klanten foute informatie te geven en op die manier te besparen.(lees ziekenhuizen en patienten uit te buiten) Ik stap dus over en hoop dat veel mensen dat hele achmea concern links laten liggen want het zijn oplichters!

Alex
11-11-2014

Snauwende "service" desk

Na bijna 9 jaren klant te zijn geweest bij Zilveren Kruis is mijn tweede persoonlijke benadering ooit (door de verzekeraar), die door een incasso bureau geweest. Dit bureau handelde in opdracht van Zilveren Kruis (Achmea) omwille van een nota van een chirurg welke binnen mijn eigen risico zou vallen. Het schijnt dat Zilveren Kruis hier brieven over heeft gestuurd, maar deze zijn wegens een verhuizing of niet bij mij terecht gekomen of ergens in de verkeerde stapel beland, ik heb ze hoe dan ook nooit in mijn handen gehad.

Het is altijd vervelend als je hiermee wordt geconfronteerd, zeker als je dat niet verwacht. Wat mij het echter het meeste tegenstond was het contact wat ik daarna had met een dame bij de service desk van Zilveren Kruis. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n arrogante dame gesproken waarbij het woord 'service' in haar functietitel voor zou moeten komen. Een koude douche na een toch al niet te fijn moment. Het feit dat ik zaken over het hoofd heb gezien is iets wat ik mijzelf kan aanrekenen (al heb ik het gewoon niet gezien), echter om daar zo cru op gewezen te worden door een bedrijf die 9 jaren lang mij als goede klant hebben gehad, kan er bij niet in. Termen als ‘u moet maar eens in de spiegel kijken’ of ‘uw nalatigheid’ horen wat mij betreft niet thuis bij een klantbenadering…maar misschien wordt dat script bij Zilveren Kruis anders geïnterpreteerd.

Ik zou een ieder die een (nieuwe) verzekeraar overweegt dan ook vriendelijk willen aanraden om nog eens na te denken of dit wel de juiste keuze voor u is, ik ga dat in ieder geval doen.

06-11-2014

Schandalig, weigering duurdere polis voor tandarts zonder vermelding en nog slec

8 dagen op de filipijnen gezeten voor duikvakantie, koffers met verkeerde vliegtuig mee, alles moeten huren en kleding en toiletspullen nieuw moeten aanschaffen,ruim 500€, vergoeding Zilveren kruis: 50€, proficiat, wat een bak ellende zeg, waardeloos.

Geweigerd voor 3* tandarts verzekering op basis van?, niet te horen gekregen, had ruim 10 jaar geleden eenski ongeluk en twee kronen, dit jaar 1 gebroken tand en daarom een zenuw behandeling en nu wordt gezegd dat ik niet meer mag betalen voor een betere dekking, ik vind dit pure discriminatie, weer een klacht gestuurd naar zk, verwacht hier net zo weinig van als de reisverzekering, wegwezen hier dus, wat een bagger verzekering zeg, kortom geen aanbeveling

27-07-2014

Call centrum zegt maar wat

Gebeld met call centrum over vergoeding medicijn zocor en cozaar. Apotheker meldt dat zilveren kruis

deze niet vergoed ondanks dringend verzoek op recept door huisarts. Gebeld met call centrum. Medewerker vertelt mij dat apotheek het bij het verkeerde eind heeft en dat dit medicijn gewoon wordt vergoed. Apotheker weer gebeld. Deze meldt mij dat call centrum wel vaker verkeerd informeert.

Opnieuw gebeld met call centrum andere medewerker die na ruggespraak (intern) vertelt dat medicijn

Inderdaad niet wordt vergoed. Bovendien vind ik de website slecht toegankelijk.

Ben vorig jaar overgestapt van Amersfoortse door lokkertje Zilveren Kruis. Ik heb hoer spijt van!

Armen

CVZ OF GVZ WAS OOK VERBAASD

ZO IETS KUN JE NIET MAAKEN STOME ASOCIALE VERZEKERIGS MATSCHAPIJ

Frank Knuijsting
13-12-2013

Vergoeding aanvraag wordt beoordeeld als zijnde cosmetische ingreep, terwijl er lichamelijke en psychische problemen zichtbaar zijn bij me dochter. Twee specialisten en huisarts geven onafhankelijk aan dat ingrijpen noodzakelijk is. Zilv Kruis wijst af ondanks 3* aanvullende verzekering. Naast premie van € 3000 p.j ook dus € 1700 moeten betalen. Zeer slechte verzekeraar die ik niemand aanraad.

05-12-2013

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea was vroeger één van de beste zorgverzekeraar van Nederland. Dan heb ik het over minimaal 3 jaar geleden..

Momenteel is Zilveren Kruis Achmea erg onvriendelijk tegen klanten. Ze proberen van alles om de klanten niet te betalen. Een eurootje niet uitbetalen, zien ze zelfs als winst..

Tijdens mijn vakantie in het buitenland voelde ik me niet goed. Dus op bezoek geweest bij een ziekenhuis en moest ter plekke behandeld worden. Na terugkeer in Nederland heb ik de declaraties 'netjes' opgestuurd. Ze deden van alles om de declaraties niet te betalen. Na twee maanden wachten kreeg ik als antwoord dat ze het toch niet zouden vergoeden. Met als reden: 'declaraties niet in het Engels' (Alsof in een ziekenhuis in Nederland standaard in het Engels wordt gegeven)

Vorig jaar heb ik dit ook meegemaakt, toen hadden ze gelukkig mijn 102 euro declaratie betaald? Nou ja, van mijn eigen risico afgeschreven. Uiteindelijk heb ik die ook zelf betaald.

Tot slot mijn vraag.. Waarom ben ik dan überhaupt verzekerd Zilveren Kruis? Ben al op zoek naar een andere zorgverzekeraar en dat geld mogen jullie houden voor het maken van reclame.

Jo
16-11-2013

Ik ben ook verzekerd bij zilveren kruis al jaren maar de laatste 2 jaar zeer klantonvriendelijk!!!!!!!!

Ik zit er zelf over na te denken om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Saar
19-09-2013

Ben al jaren klant van Zilveren Kruis, betaal mijn rekeningen altijd netjes maar dit kan niet altijd op de 1e van de maand. Dus krijg je een eerste herinnering met € 10,00 incassokosten. Dit vergeten ze even te vermelden op de site. Ik was het niet van plan maar ga toch denk ik overstappen op een andere verzekering.

05-02-2013

Zilveren kruis staat je altijd netjes te woord, je staat maximaal 5 minuutjes in de wachtrij als je belt. Ze behandelen je met uiterst veel respect, zelfs als je erg jong bent. Je wordt aangesproken met meneer en mevrouw plus je achternaam ten allen tijden. De medewerkers zijn geen domme callcenter medewerkers, maar weten wat ze het over hebben. Iedereen die klaagt dat ze iets niet vergoeden moet zich beter verdiepen en zijn of haar polisvoorwaarden lezen die je elk jaar toegestuurd krijgt per mail en of per post. Dingen veranderen nou eenmaal.

Betalingsregelingen treffen is nooit een probleem, declareren gaat heel gemakkelijk online en dat allemaal tegen een zeer redelijke prijs. Ze adverteren niet met goedkope prijzen zoals goedkope maatschappijen doen, en vervolgens achteraf allemaal extra kosten nog bij komen.

Al jaren bij Zilveren Kruis en kijk niet eens meer naar anderen!

17-01-2013

IK heb een aanvullende verzekering afgesloten bij Zilveren/achmea

Wil ik mijn accupuntuur factuur declaren Van dr Liu uit Arnhem.

Die al ruim 30 jaar in Arnhem zit en de beste en bekendste acupuncturist van Nederland is,En zelfs klanten heeft uit belgie en Duitsland.

Vorig jaar werd deze rekening nog wel vergoed,dit jaar niet meer.

Een of andere achterlijke Pennenlikker heeft besloten dat dit niet meer vergoed word.

Terwijl 37 maatschappijen dit wel vergoeden

Mensen dure aanvullende verzekeringen aansmeren en niks vergoeden.

Mensen Zilveren kruis is een kutmaatschappij

26-06-2012

Na een hartaanval werd in mei 2012 bij mij een stent geplaatst. Niet alleen vanwege een bij mij geconstateerd verhoogd cholesterolgehalte - maar ook omdat dit een standaard procedure is na een hartaanval of het plaatsen van een stent - kreeg ik onder andere een statine (cholesterolsyntheseremmer) voorgeschreven. Dit soort medicijn is niet geheel zonder risico (van bijwerkingen) en de meningen over nut en noodzaak van statines zijn nogal verdeeld. Deze statine moet ik echter de rest van mijn leven slikken. Nou ben ik 42 en 'de rest van mijn leven' is hopelijk nog lang.

Na een bepaalde statine te hebben gebruikt en overleg te hebben gehad met mijn cardioloog, besloot deze specialist de verstrekking van de statine aan te passen door heel bewust te kiezen voor het merk Crestor (en dus geen ander). Wanneer iemand cholesterolverlagers, voorgeschreven krijgt, worden sinds 2009 alleen nog de goedkopere statines zonder toetsing vooraf vergoed door de zorgverzekeraar. De duurdere statines (zoals Crestor) vallen buiten het pakket, tenzij de goedkopere statines niet goed werken of om medische redenen ongewenst zijn. Dit moet vooraf worden uitgelegd door de voorschrijvend arts middels een zogenaamde artsenverklaring. Mijn cardioloog schreef zo'n artsenverklaring uit en lichtte dit toe. Ook de assistente lichtte dit op dezelfde wijze toe.

Om een lang verhaal kort te maken: eerst weigerde mijn apotheek Crestor te verstrekken (omdat de verzekeraar dit niet zou vergoeden). Verwijzen naar de artsenverklaring leverde niets op. Vervolgens gebeld met Zilveren Kruis en de situatie uitgelegd in de verwachting dat dit alles een misverstand zou zijn. Niet was minder waar. Met duidelijke - en zeker niet begripvolle - toon werd mij duidelijk gemaakt: dit was het beleid, Zilveren Kruis vergoedt dit merk niet (reden: kostenbesparing), trok zich niets aan van het oordeel van mijn cardioloog en de artsenverklaring had geen enkele invloed. Nu slik ik dus geen enkel cholesterolverlagend medicament (omdat ik weiger een toch al omstreden medicijn te slikken van een ander merk dan mijn cardioloog adviseert).

Mijn ervaring moge duidelijk zijn: ik vind het ronduit schandalig dat Zilveren Kruis op de stoel van mijn cardioloog gaat zitten en weigert om (vanwege de kosten) een (merk) medicijn te verstrekken dat mijn cardioloog bewust voorschrijft.

25-07-2011

Ik moest de afgelopen tijd veel gebruik maken van mijn zorgverzekering omdat ik momenteel ziek ben. Ik ben niet de rijkste dus gelukkig worden alle rekeningen van het ziekenhuis enzevoort doorgestuurd naar het zilverenkruis. Deze betaald alles netjes net zoals ik mijn zorgpremie elke maand overmaak.

Alleen nu was er een fout gemaakt en hadden ze een (klein) bedrag extra afgeschreven. Toen mijn man dit zag belde hij direct met zilverenkruis. Toen bleek dat er een fout was gemaakt en dat een medicijn als eigen risico werd afgeschreven, onterecht. Maar mijn man werd keurig behandeld en ze beloofde het bedrag binnen twee weken terug te storten. Dit is na anderhalve week ofzo gebeurt. Een foutje kan gebeuren maar dan moet je wel goed behandeld worden. En dat deden ze bij zilveren kruis! ik heb dus een positieve ervaring.