Bunq reviews

2.7

Olivier

Geweldige app, verschrikkelijk klantenbeleid

Al jaren gebruik ik met onwijs veel plezier Bunq. Eindelijk een bank die het lijkt te snappen. Vervolgens kwam de V3 app, ik was hier op het forum van Bunq wat kritisch over, juist omdat Bunq aangeeft graag te horen wat mensen denken. Sinds mijn reactie wordt ik echter afgesloten van het forum. Vrijheid van meningsuiting lijkt dus niet te bestaan. Sowieso, kritische reviews betitelt bunq als negatief en zodoende als ongepast. Heel erg jammer dat zo'n jong/nieuw bedrijf zich als zo ouderwets gedraagt. In wezen is Bunq dus niet anders dan de gemiddelde bank.

Walter

Waanzin

Die v3 is zo extreem slecht.

29-06-2020

Totaal geen focus meer op de klant.

Recent heeft Bunq een nieuwe versie gelanceerd die ronduit slecht te noemen is. Een groot deel van de klanten is hier boos over maar ze doen hier niets mee. Klanten die erover klagen worden genegeerd en bunq doet alsof hun neus bloed.

Wessel

Niet meer wat het was.

Was enorm (echt enorm) fan van Bunq. Maar door de recente gebeurtenissen rondom de V3 update geeft Bunq het signaal af dat ze niet naar hun leden luisteren. Ze gaan roekeloos om met hetgeen waarmee ik mijn financiën beheer.

Als er een andere bank zou zijn met vergelijkbare features was ik allang overgestapt.

Desondanks mijn kritiek heeft de bunq app wel wat handige features die geen andere bank aanbiedt.

29-06-2020

Het was zo goed maar sinds een aantal maanden hard achteruit gegaan.

Ik ben jaren geleden over gestapt van Rabobank naar Bunq vanwege de goede vibes, mijlen verre technologische voorsprong en het gemak van de app.

De laatste maanden zijn er wel een aantal zaken gebeurd waardoor ik het vertrouwen in Bunq wel verloren ben. Eerst waren er de plotselinge prijsverhogingen en sinds een aantal weken ineens de vernieuwde V3 app.

Vergeleken met de V2 app is deze nieuwe ervaring 'a giant leap back'. De usability is echt dramatisch geworden. In V2 was alles helder en zat alles op plekken waar je het verwacht. In V3 zijn alle features die je van een bankapp mag verwachten (betalen, receiven, passenbeheer) weg gestopt. In de plaats daarvan zie je nu veel onzinnige zaken als bomen geplant en CO2 / tijd bespaart. Ook werken heel veel basale zaken niet meer. Sommige dingen zijn inmiddels wel gefixed maar het is overduidelijk dat een beta-app er doorheen gedrukt is.

Het hele greenwashing van Bunq is wel een enorme domper. Het lijkt erop of alles om het milieu gaat maar Bunq blijft natuurlijk een bank. Je ziet aan alles dat ze geld nodig hebben en proberen je overal in de app supergreen cards, accounts, extra bomen planten e.d. proberen te verkopen, ongeacht of je het al hebt.

Ook zit er ineens een Instagram feed in. Ikzelf wil niets te maken hebben met social media en al helemaal niet in een bankingapp. Het doel is mij ook een beetje onduidelijk. Het is allemaal puur marketing waarbij ze zichzelf alleen maar veren steken op plekken waar de zon nooit schijnt.

The bank of the Free houdt ook niet van kritiek. Na de lancering van de V3 app stroomde het forum van Bunq vol met boze reacties, sommige boos maar velen waren ook wel constructief. Gebruikers konden bijv. niet meer bij hun geld. Nog al wiedes dat ze boos waren!

Negatieve onderwerpen werden verwijderd en er kon alleen geklaagd worden in 1 topic. Mensen die in de ogen van Bunq niet constructief waren werden resuluut gebanned. Ik ben 1 van de gebande personen. Ik heb contact gehad met support en de ban is voor altijd. Onacceptabel.

Het is ongehoord dat ik gebanned wordt zonder waarschuwing. Bunq is verreweg de duurste bank en ik betaal inclusief Pack ruim €360 per jaar. Ik wens niet als kind gebanned worden als ik kritiek geef. Als aanpassingen goed zijn dan horen zij het ook. If you can't take the heat, stay out of the kitchen.

Wat ook best erg is: de app stores stroomden vol met negatieve reacties van ontevreden gebruikers. Er zijn kennelijk (door Bunq of mensen die Bunq in een kaad daglicht wilden stellen) reviews gekocht die allemaal uitermate positief waren. Het waren reviews in gebrekkig engels, overduidelijk ergens in India oid gekocht.

Al met al ben ik het vertrouwen in Bunq kwijt. Het overdreven greenwashen, de dramatische uitrol van de nieuwe app en de censuur op het forum. Ik heb dan ook besloten om weer terug te gaan naar een old-skool bank (Ing). Bijkomend voordeel is dat je deze bank ook kunt bellen / bezoeken als er problemen zijn. Dat het technologisch iets minder is bij een andere bank neem ik dan maar op de koop toe.

Dominique
29-06-2020

Bij problemen moeizaam hulp/antwoorden te krijgen

Te vaak opent de Bunq-app niet goed,(vastloper zowel met mijn oude áls met mijn nieuwe telefoon ) meerdere keren de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maakte geen verschil. Uiteindelijk besloten om bij een andere bank mijn zakelijke rekening te nemen. Voor het overschrijven van mijn saldo was een wachtwoordzin nodig die ik niet meer zeker wist en het was voor mij onduidelijk hoe dit te resetten. Ik stuurde een chatbericht, omdat het bellen geen succes bleek en pas de volgende dag kreeg ik een bericht terug met hoe je je gegevens beveiligt met een wachtwoordzin. Dat wist ik al.

Al met al voor mij teveel gedoe en geen fysiek pand om naar toe te gaan of telefonisch goede bereikbaarheid voor vragen blijken voor mij geen goede match.

De updates met veranderingen in de vormgeving hoefden voor mij ook niet steeds en de permanente zwarte achtergrond die niet te wijzigen is was voor mij ook geen verbetering.

Als alles werkt, was dat laatste nog geen reden om voor over te stappen, maar het niet bij je geld kunnen door een niet werkende app en moeizaam contact kunnen krijgen is dat voor mij zeker wel. Helaas.

Mina

Unieke bank app❤️

Mijn ervaring:

Ik gebruik unieke bunq met een prachtig gevoel over:

Snelheid

Veiligheid

Betrouwbaarheid

En

Enorm uitgebreide functies en mogelijkheden

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Martijn

Extreem slechte UI

Je bent een speelbal van wat iemand bij bunq denkt dat handig is. Als je het leuk vind te zoeken naar features die als Easter eggs zijn verstopt en met een update opeens elders zijn, dan is dit wel de app en bank voor jou!

Martijn

Bunq is de weg kwijt met V3, luistert niet naar klanten

De update naar V3 is dramatisch. Zit vol fouten en missende features. Een prominente plek voor marketingfuncties als bomen sparen, terwijl de knop om geld over te maken ineens verstopt is. Ze luisteren niet naar klanten en weerspreken feedback, terwijl het in de App-store negatieve reviews regent.

Emiel

V3 is een drama

Altijd redelijk tevreden geweest met bunq, maar de laatste versie is een drama. Stuk minder gebruiksvriendelijk geworden helaas.

Leon

Crab

Ik wil dat die rekening opgezegd wordt. Alleen contact lijkt onmogelijk. Kutbank.☝?

Tamara

Valt me wat tegen

Ik was heel tevreden toen ik me een paar weken geleden bij bunq aan had gemeld.

Na de nieuwe update is mijn enthousiasme volledig gedaald. De navigatie is heel onduidelijk, ik kan geen rekeningen meer aanmaken en de zwarte achtergrond maakt het er niet beter op.

Daarnaast zou ik heel graag zien dat net zoals de btw opzij zetten je ook potjes kan maken met percentages of dat je potjes kan maken als er boven een bepaald bedrag een percentage apart gezet kan worden.

Dit zou het voor mij zoveel leuker en heel veel makkelijker maken.

Ik hoop dat jullie snel de bugs fixen en de percentages splitsen toe kunnen voegen.

Groetjes Tamara

Aldaier

Jammer joh !

Je kan hun niet bellen en te woord staan heel jammer ,T was eerst veel overzichterlijker achtergrond is nu zwart alles aangepast jammer hoor!

Axel

Best aardig

Voor mij is de voornaamste reden om bunq te gebruiken dat het een moderne bank is. bunq biedt een hoop functies die bij andere banken niet te krijgen zijn, en daar ben ik erg blij mee!

Wel merk ik dat het een jong bedrijf is, want de klantenservice is in mijn ervaring matig. Ook heeft bunq de neiging om grote wijzigingen door te voeren die niet altijd even goed uitgewerkt lijken te zijn.

Hanno

Nieuwe V3 is echt een stap terug

Sinds de update naar App V3 is de ervaring een stuk minder geworden. Overzicht in de app is verdwenen. Social functies als Instagram hoeven niet in de app (misschien dat het een plek kan krijgen op https://together.bunq.com maar in ieder geval veel minder prominent. Daarnaast wordt heel hard ingezet op duurzaamheid in de vorm van het SuperGreen abonnement. Dit wordt helaas niet getarget naar de SuperGreen Users.

Maar het vervelends is nog dat de app verschrikkelijk traag is geworden na de update. Het snel even je pas wisselen in de rij bij de kassa is een hele opgave.

Maarten
29-06-2020

De update die een downgrade is.

De app is echt veel slechter geworden na de update. Super onlogisch en functies zijn niet te vinden. Onbegrijpelijk dat dit door de bèta test is gekomen.

De ideeën van bunq en het gemak van het bankieren was de reden voor mij om voor hen te kiezen, maar had dit niet gedaan als ik dit had geweten.

Van de beste bankervaring naar de slechts in slechts 1 jaar tijd

Er wordt niet naar feedback geluisterd. Er wordt gecensureerd. We worden ongevraagd doodgegooid met co2-bomen-gezever. v3 is ontworpen door een stel kleuters. En dat allemaal in 1 jaar tijd.

Edwin
27-06-2020

Een eens fantastische bank die onlangs een flinke val maakte.

Ik heb al jaren Bunq, en ben daar altijd zéér tevreden over geweest! Ik heb al verschillende mensen aangebracht bij Bunq. Ik maak me nu zorgen over de toekomst van Bunq. In het verleden had ik een Bunq free account. En ineens was je verplicht een Bunq premium account te nemen. In de nieuwe V3 app is Bunq Premium ineens niet meer zo premium! Nu moet je een super green account hebben om van alle functies gebruik te kunnen maken! Zoals het automatisch toevoegen van je bonnetjes. Ik verwacht (ik hoop het niet, want dan ben ik weg bij Bunq!) dat Super green ineens verplicht word en dat het premium account verdwijnd. Net zoals dat ging met van free naar Premium. Bunq voelt nu dus grillig en onvoorspelbaar. Daarnaast is de gebruikers ervaring drastisch verslechterd met de nieuwe V3 app. Ik vraag mij oprecht af waarom V3 in zijn huidige vorm er moest komen. V2 was veel fijner en logischer in gebruik. De dark modus had een leuke toevoeging geweest die ik zeker gebruikt zou hebben in V2. Maar de + knop in V3 is onlogisch en lelijk. En dan nog de “instagram” sectie met reklame achtige posts is iets wat ik totaal niet wil zien in zo’n app. Ik kijk er ook niet naar want het interesseert mij niet wat daar staat. Ik wil gewoon een easy to use app waar alles op een logische plek zit en waar je snel en overzichtelijk je bank zaken kunt regelen. Die plank heeft Bunq volledig misgeslagen. Ik zal nog niet weg gaan zolang Bunq verbeteringen blijft doorvoeren aan V3 maar ik ben veel minder tevreden! Mijn ervaring is van een 9,5 naar een schamel vijfje gegaan. Ik zal nu ook niemand Bunq aanbevelen. Want ik sta niet meer achter de gebruiks ervaring. Het enige dat mij nog bij Bunq houdt zijn de vele iban rekeningen die je kunt hebben. Daarin zijn jullie uniek!

Kevin
26-06-2020

Slechte v3 app

Slechte v3 app vol bugs

Ty
26-06-2020

Begin er niet aan!

Slechte app interface, focus ligt meer op bomen en een Instagram feed in de app dan om je geld. Ik was een paar jaar fan van deze bank, maar ben inmiddels aan het overstappen naar ING!