Bunq reviews

2.7

Ben
21-03-2022

Zeer slechte ervaring.

Onpersoonlijk, niet werkende app, willen belasting gegevens uit een ander land (dit terwijl ik in NL belastingplichtig ben), halen je persoonlijke gegevens in de war met een ander persoon/bedrijf, onbetrouwbaar

Ferhat
09-03-2022

Slechte service er is niemand te bereiken app is als een computer spel slecht slecht slecht begin er absoluut niet aan pure oplichting

ALEX
19-02-2022

Dit is voor mij een criminele bank. Steeds moet ik per maand andere bedragen betalen mbt bangpas. Na een onrechtmatige afschrijving has bunq zonder dit te laten weten 50 euro in rekening gebracht dat ik na veel gezeik heb terug gekregen. 7 keer was mijn rekening geblokkeerd. Doe geen zaken met deze naar mijns inziens criminelen. Een bank moet je kunnen vertrouwen en criminaliteit niet de kans geven.

Wat erger is dat de Nederlandse overheid dit niet verbied. Er is nog meer gebeurd wat ik over heb gedragen aan mijn advocaat.

Peiyao
10-02-2022

Great app that really helps me to save money, enjoy using it.

Aaron
09-02-2022

De app geeft veel flexibiliteit om aan te passen, ik kan het laten werken voor mijn budget systeem.

Judy
03-02-2022

Goede bank app en ook makkelijk in gebruik. Heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Mariska
22-01-2022

Bank zet mij weg als fraudeur zonder enkel bewijs en dit is ook zeker niet aan de orde. Ze blokkeren mijn bank en houden al het geld wat erop staat vast waardoor ik nu een aantal duizend euro kwijt ben zonder wat verkeerd te hebben gedaan. De bank zelf wilt mij niet verder helpen. Dit is toch te bizar voor woorden dat dit zomaar kan. Blijf zo ver mogelijk weg bij deze bank.

Victor
22-12-2021

Niet betrouwbaar en veel te duur. Maar als 95% van je beoordelingen negatief zijn, dan zegt dat genoeg.

15-12-2021

Net als Bert beleg ook ik in Crypto munten.

Ik stort dus zoals dat niet anders kan omdat Bung de tussenschakel is, 2000€ naar Satos (Lelystad).

Kreeg vrijwel direct de melding van Satos dat er wat mis was gegaan bij Bunq.

Ik navragen, en men zei dat ze het aan het uitzoeken waren.

Om een lang verhaal kort te houden. € 2000,- overgemaakt en na 12 dagen niks van terug gezien. Hoor al een week van Bunq dat het terug gestort wordt, maar helaas.

Schandalig dat men zonder opgaaf van reden zomaar mijn geld vast kunnen houden. Ga ik het nog terug krijgen, heb daar erg mijn twijfels over.

Roxanne
13-12-2021

Door eerst te zijn opgelicht was ik erg blij met de hulp van bunq en was ik dolblij dat ik niet mijn geld kwijt zou zijn. Na een declaratie zou ik mijn geld terug zien dus ik blij. Echter kreeg ik vorige week mijn salaris gestort en maakte ik naar mijn partner geld over, wat trouwens wel vaker heen en weer gaat tussen ons. Ineens weer mijn rekening geblokeerd en kreeg ik een mail of ik deze transactie herkende. Ik gaf aan dit zelf te hebbben gedaan naar mijn partner en hij moest dan even het gelf terug storten ter verificatie dan zou ik direct weer in mijn rekening kunnen. Zo gezegd en zo gedaan. Nu kan ik nog steeds mijn rekening niet in en gaan ze ineens een heel onderzoek instellen. Ik heb aangegeven zelf de transactie te hebben gedaan. Nu zit ik al langer dan 4 weken zonder geld omdat ze mijn loon hebben bevroren en het niet willen vrij geven. Ik zit hoogzwanger met een kind van 4 en de feestdagen voor de deur zonder geld. Vaste lasten niet kunnen betalen en geen boodschappen.

30-10-2021

In beleg al langer bij Bitvavo op Crypto munten.

Nu was hij erg aan het stuiteren dus wilde ik wat extra geld hebben om mee te spelen.

Ik stort dus zoals dat niet anders kan omdat Bung de tussenschakel is, 2000€ naar Bitvavo over.

Echter na 2 dagen stond het er nog niet op.

Ik navragen, en men zei dat ze het aan het uitzoeken waren.

Nu blijkt Bunq het vreemd te vinden dat een klant van Bitvavo, beleggings bank, daar meer dan eens geld naar overmaakt en ze houden mijn geld zomaar vast om eens te kijken waar ik dat geld voor gebruikt (Bitvavo, Beleggen.?)

Nu 22 dagen verder en ng geen geld of contact.

Moet je je voorstellen dat je ergens iets besteld en betaald en zei vervolgens jou aankijken dat je de rekening nog niet betaald hebt.

Affijn, ik zit nog te wachten en heb even nagerekend wat mij dit gekost heeft.

Ik wilde met die 2000€ Shiba Inu kopen, die 2000€ had nu 6777€ geweest.

Mikey
15-10-2021

PRUTSERS!

Ze laten je eerst een zakelijke account openen. Bunq opent meteen een persoonlijk account erbij, waar ze dan ook nog veel geld voor vragen. Dat moet je dan weer ooheffen. Daarna sturen ze wel facturen voor die accounts, terwijl er op hun site staat probeer het nu, je zit nergens aan vast.

Vervolgens moet je allerlei gegevens aanleveren (prima) en vragen ze hoe je bedrijf aan zijn inkomen komt. Bij een holding is dat dividend (100% in dit geval).

Daarna vragen ze nog meer info en lopen ze te zeuren dat je account een negatief saldo heeft (door hun eigen factuur waar je niet aan vast zou zitten).

Gelukkig had ik nog geen geld overgemaakt vanuit mijn Holding, want na 3 dagen krijg je vervolgens de melding dat je account is geblokkeerd. Reden, het bedrijf past niet binnen acceptatiecriteria. Na wat zoeken blijkt het dat ze niet meer dan 50% aan dividend inkomen accepteren. IDIOTEN. Noem dat dan meteen bij de intake!

15-09-2021

Zeer slechte app en service om te huilen. De app zit vol met basale fouten en wanneer je dit probeert op te lossen is dit onmogelijk vanwege support die niet reageert of niet capabel. Zeer sterk af te raden.

Joey
12-09-2021

Leuke app maar geen service

Maandelijkse kosten zijn echt hoog, geen klantenservice, via de app en mail geen contact te krijgen. een mega tegenvaller deze bank. Ik adviseer vooral verder te zoeken

Ferry
25-08-2021

Een en al frustratie

Werkelijk te veel om op te noemen wat er in 8 maanden allemaal mis is gegaan met Bunq. Ik wil gewoon bankieren! En niet uuuuuren per maand met een support medewerker contact hebben om bugs op te lossen. Echt om te huilen. Ik ga weer terug naar ABN. Dat een dergelijk bank mag en kan bestaan. Geen woorden voor. Laat iemand alsjeblieft toezicht houden op dit soort praktijken.

Ballie
17-08-2021

Slechtste bank ooit

Ik zou hier geen rekening nemen. Telefonisch niet te bereiken. Enkel via chat te bereiken en dat duurt eeuwen. Hoge kosten. En als er een betaling zoek is. Moet je de hele wereld op ze kop zetten om het te voorschijn zien te halen. Overstappen en je word niet meer geholpen. Geld zoek. Jou probleem. Dit is gewoon de slechtste bank ooit.

Hadewig
24-07-2021

Onduidelijke app en verborgen kosten

Zeer onoverzichtelijke en onduidelijke app. Lijkt meer op een soort social media gadget dan een bank app.

Ondoorzichtig proces bij het aanmaken van een zakelijke rekening. Je bent verplicht om ook een persoonlijk account te hebben (niet betaald?). Blijkt opeens toch een duur betaald account te zijn, die je vervolgens op een onduidelijke manier wel weer kunt opzeggen.

Er verschenen ook onduidelijke subaccounts, die ik niet bewust zelf aangemaakt had, waar je ook voor betaalt. Ook weer opgezegd, maar wel nadat al minimaal 1x de kosten daarvoor waren afgeschreven.

Daarnaast ook gewoon duur.

Verder waardeloos dat er geen klantenservice is die je gewoon kunt bellen.

Pretentieuze geldklopperij.

Raf
20-07-2021

Ongevraagd omgezet en kosten afgeschreven

Na een jaar installeer ik de mobile app weer. Mijn gratis rekening was kennelijk automatisch omgezet naar betaalvorm en er werden gelijk kosten ingehouden. Zonder ook maar 1 goedkeuring of melding. Ali en Bunq zijn gewoon oplichters met een veel te duur slecht platform. De hele bank sector weet al jaren dat bunq verlieslatend is, de vraag is wanneer de AFM ingrijpt.

17-07-2021

De SNS probeert nu al meer als 2 maanden om geld teruggeboekt te krijgen, vanwege een oplichting via whatts app. Het bedrag is achterhaald door de BUNQ maar het wordt maar niet terug gestort door ze. Deze story duurt nu al meer als 2 maanden.

Pietertje
15-07-2021

Schimmige organisatie

Als ik de reviews hier maar eerder had gelezen was mij zo ontzettend veel stress bespaard gebleven.

Bunq probeert fris en modern over te komen. Maar achter die façade zit een smerig onbereikbaar bedrijf wat zelfs in een bananenrepubliek niet mee zou kunnen als Bank.

Na 4 dagen de rekening zonder pardon opgeheven zonder enige opgaaf van reden. Eenmaal uitgesloten uit je rekening kan je alleen nog een email sturen naar support. Deze reageren met een standaard template email waarin letterlijk staat dat je niet de klant bent die ze hadden verwacht en dat ze geen diensten meer kunnen aanbieden aan je.

Als je daarop doorvraagt zoals "Hey, wat heb ik misdaan dan?" Krijg je gewoon geen reactie. Deze bank zou per direct ambtshalve opgeheven moeten worden. Schandvlek voor de banken branche.