Bunq reviews

2.7

Cor

Teveel (CO2-)spam, maar moderne bank

Hoewel ik ongevraagd geupgrade ben naar een Premium account, ben ik tevreden. Ik heb andere banken opgezegd, mijn creditcard opgezegd, en laat nagenoeg alles via Bunq in één app lopen. Vind het soms storend dat ik op fora naar het antwoord op vragen moet zoeken, maar als ik dan toch bij de chat uitkom is het antwoord er snel. Nieuwe passen komen snel, de integratie met Transferwire spreekt aan, de webomgeving valt in het niet bij de app (wat nou als je je telefoon kwijt bent?), en ik vind de mailspam wat overdadig. Maar wil je een no-nonsense bank die doet wat het moet doen, en allerlei foefjes heeft die je waarschijnlijk nooit gebruikt, dan is bunq een uitstekende kandidaat. Laatste pluspunt: je kunt zelf kiezen wat voor type investeringen/beleggingen er met jouw geld gedaan worden. En je krijgt rente!

Sandy

Ontdekken

Ben pas bij de Bunq groep aangesloten.

Ik heb echt nog geen idee hoe alles werkt of in elkaar steekt!

Lees van alles en kijk wat zoal de anderen doen en of zeggen.

Ga het nog allemaal ervaren denk!

April

Lekker simpel

Zeer eenvoudige en toch uitgebreide app. Alles gaat echt heel makkelijk. Support is super snel en ook duidelijke antwoorden waar je iets aan hebt. IDeal betalingen gaan veel sneller. Kortom geweldig

Mohammed

De meest behulpzame klantenservice

Je word als een persoon behandelt en niet zomaar een nummertje!

Stefan

Kleine dingen

- Support is vaak in het Engels wat soms lastig uitleggen is wat het probleem is.

- Opvallend is ook dat het antwoord op een vraag tijdens de chat vaak erg lang duurt :(

- koppeling met InformerOnline is super maar er komen vaak transacties dubbel de boekhouding binnen terwijl deze niet in Bunq staan. Na onderzoek met Informer blijkt dit aan de kant van Bunq te liggen.

- Kleindingtje, maar heb net een nieuwe pas gekegen voor mijn prive rekening. Hartstikke mooi maar op de voorzijde van de pas staat alleen het logo van Bunq ZONDER de naam van de rekening. Wanneer je 1 rekening bij Bunq hebt is dat geen probleem, maar ik heb ook een zakelijke rekening met een pas en wanneer ik straks 2 dezelfde pasjes heb is dit heel verwarrend wanneer je even snel wilt betalen.

- GooglePay is een grote wens maar tot op heden horen we er weinig over :(

- Niet om het 1 of ander, maar waar ik me een beetje aan irriteer is dat er steeds over CO2, bomen en environment gepraat. Dit is iets waar ik totaal geen interesse in heb. Ik wil gewoon en GOEDE bank waarmee ik mijn bedrijf kan runnen en het liefst voor een goede prijs. De prijzen zijn de laatste tijd behoorlijk gestegen en ik heb geen zin om dit allemaal in het groene toestanden te besteden.

- Bunq.me is echt TOP! Wat ik alleen mis is een tekstregel die mensen kunnen meesturen. Dan weet je niet alleen van welke rekening het geld komt maar ook een omschrijving als men dit achter laat.

- Graag zie ik een mogelijkheid dat ik een QR-code kan printen of in mijn telefoon kan laten zien die iemand anders scant met zijn telefoon en dan alleen nog het bedrag hoeft in te voeren om te betalen.

Sorry voor het lange verhaal maar dit was denk ik een mooi moment om het allemaal in 1 overzicht te zetten in het Nederlands ;)

Verder doen jullie het echt super goed!

Lorie
10-06-2020

Bunq is amazing and I've recommended it to everyone

I joined bunq a year ago and I am so happy with it, the features are great and support is amazingly kind and professional, I've recommended it to my friends and they love it too now

Laurens

Snel en makkelijk!

Gebruik het al een tijdje en het werkt perfect!

Voornaam
10-06-2020

Luistert niet naar gepassioneerde klanten

Bunq heeft een geweldige app, maar is nu bezig met een nieuwe versie (v3). Hierin zitten functies die op zijn minst discutabel zijn. Discussies hierover in de bunq together community worden consequent verwijderd.

Persoonlijk ben ik bezig om te wisselen naar een andere bank. Erg jammer

Hugo
10-06-2020

Moeilijk om meerdere gebruikers toe te voegen

3 aandeelhouders toevoegen met dezelfde rechten blijkt nog steeds erg lastig. Er wordt weinig hulp geboden en alles moet via de app op je telefoon. Verder krijg ik veel fancy berichten waar ik niet op zit te wachten. Ik zoek gewoon een goedkope simpele zakelijke bank. Jammer dat KNAB geen 3 aandeelhouders toestaat. We testen BUNQ op dit moment dus we wachten af. Op dit moment nog een stevige onvoldoende.

Wiljan

Uitstekende service

Er wordt snel gereageerd. Makkelijke chatfunctie. Geen onpersoonlijke robotachtige functie. Tevens komen ze snel terug op verzoeken met concrete oplossingen

10-06-2020

Prijzen stijgen gigantisch, duurste bank van Nederland inmiddels

Was hier ooit klant geworden omdat het een goedkoop abonnement was met redelijk veel opties. Inmiddels stijgen de prijzen gigantisch. Het is nu de duurste bank van Nederland, terwijl de support behoorlijk matig is. Ook het op korte termijn aanpassen van abonnementsvormen is erg storend. Een abonnement van 1 euro per maand gaat vanuit het niets ineens 8 euro per maand kosten. Het ergste is dat dit als feature wordt aangekonigd, maar het is een schaamteloze gigantische prijsverhoging. Pas dus op met dit bedrijf.

Thomas

Great customer support

I love the app and their customer support is super friendly. I had a problem with a payment which they could solve very fast. I recommend it!

Mike
27-05-2020

Zeer fijne bank

Het was in het begin ff wennen met alle functies in de app maar na 2 uurtjes ging het super vlot. de pasjes kreeg ik in 2 dagen binnen. en het werkt gewoon super!

Gertjan
18-05-2020

Tot 25 rekeningen openen voor 1 bedrag

Ben nu al 3 jaar klant bij Bunq en volg ook de updates graag om te kijken wat ze nu weer hebben uitgevonden.

Sinds kort is mijn gratis rekening met 1 pas (waar ik 1 euro per maand voor betaal) ineens omgezet naar een Premium account. Ik mag dit voor 3 maanden kosteloos proberen om te kijken of het iets voor me is.

De communicatie hierover heb ik gemist en dat vind ik jammer, die keuze had ik graag zelf willen maken(bunq lezen jullie mee?)

Ondanks deze ervaring een rekensommetje gemaakt:

gemiddelde bank betaal je ongeveer 2 euro per rekening per maand, x25= 50 euro per maand (sommige zelf meer tot wel 90 euro per maand)

Bunq 25 rekeningen voor 1 bedrag van 7,99 euro

Inclusief 3 passen, en dual pin optie waardoor je met 3 passen van 6 rekeningen kunt betalen.

En/of kun je een +1 kiezen voor 2,95 per maand waardoor partner/kind/liefje/kameraad een gratis rekening met jouw kan delen.

Toen Triodos met een ongevraagde verhoging kwam voor haar rekeningen (van 3,50 naar 5 euro) en extra kosten voor een spaar rekening (2 euro per rekening) ben ik volledig overgestapt naar bunq.

de green rekening vind ik dan weer iets te hoog gegrepen met 16 euro per maand.

Bunq is een mooi initiatief, maar ik moet toegeven dat als je niets met techniek en apps hebt dan is het misschien niet een geschikte bank, het is dan ook echt een bank voor de nieuwe generatie!

Yucel
18-05-2020

Klantenservice

Snel en duidelijke reacties en behandelingen

17-05-2020

Geen incassocontract voor zakelijke rekening

Rekening openen gaat snel en je word goed geholpen, maar je mag in deze tijd toch wel verwachten dat je een incasso contract kan afsluiten bij een zakelijke rekening. Voor mij toch reden om rekening bij andere bank te openen en binnenkort weer afscheid te nemen van bunq

Thomas
16-05-2020

Goede bank teveel gefocust op bomen planten

Ik zit nu 2 jaar bij bunq en kan tot nu toe zeggen dat ik er met plezier zit.

Het aanbod van 25 echte betaalrekeningen is super fijn waardoor ik goed gebruik kan maken van potjes en het verdelen van de inkomsten voor zorg, eten, abonnementen etc. Ook is het super handig om makkelijk iemand toegang te kunnen geven tot je rekening als je bijvoorbeeld samen met iemand op vakantie gaat.

Daarnaast is bunq erg veel gericht op bomen planten en vind ik persoonlijk dat ze daar iets te veel op gefocust zijn.

Bastiaan
15-05-2020

Innovatief en gebruiksvriendelijk

Een erg innovatieve en gebruiksvriendelijke bank! De app bevat veel handige functionaliteiten voor een schappelijke maandprijs ?

Ben zelf erg blij met bijvoorbeeld meerdere IBAN's, bunq.me voor betaalverzoeken, Apple Pay, de Metal Card en "ZeroFX"!

Pauline
14-05-2020

Best tevreden, maar één puntje

Hallo allemaal,

Op zich ben ik behoorlijk tevreden over bunq en ook over de klantenservice. Alleen is het erg vervelend dat als er een gecompliceerde kwestie ligt en je stelt er een vraag over.dat je soms een standaard antwoord krijgt, waardoor je weet dat de vraag is ontvangen. Wat ik belangrijk vind is dat je de mededeling krijgt dat er iemand aan de slag is met je klacht.zeker als er een overboeking is blijven hangen en je geen kant op kunt met een standaard antwoord.

Dan krijg je het gevoel dat je geld weg is en dat je geen antwoord krijgt.

Als dan ook nog blijkt dat je op een gegeven moment een antwoord krijgt dat het bij de ontvangende bank nog binnen moet komen en alles aan jullie kant ok is.een tijdje later krijg je een standaard bericht voor alle klanten dat er toch een probleem bij jullie was.

Gewoon direct het goede antwoord geven of aangeven dat jullie er mee bezig zijn. Ik begrijp ook wel dat er soms onderzoek nodig is.maar geen stilte of verhaaltjes .da's niet leuk.

Groetjes,

Pauline

13-05-2020

Als je van gemak en vooruitgang houdt :)

Mijn vrouw en ik gebruiken bunq ongeveer al 2,5 jaar naar volle tevredenheid. Doorslaggevend was vooral de 25 volledige bankrekeningen en het grote gemak waarmee je die kan delen. Daarnaast het flexibel kunnen toewijzen van je pas aan rekeningen. Dit maakt het echt overzichtelijk en help ons met budgetteren ?.

Daarnaast zit de app echt propvol met echte innovatie en gaan ontwikkelingen zeer snel bij bunq. Ook de enige bank die ik ken waar nog echt naar gebruikers wordt geluisterd. Sinds kort ook mogelijk om zonder enige inspanning bij te dragen aan compensatie van CO2. Ik ben niet zo groenig, maar wel tof dat het kan. En ik doe er ook aan mee ?

Kortom: zeer aan te raden als van extreem gemak en flexibiliteit houdt. Bankieren wordt er zelf leuk van ?