Bunq reviews

2.9
Dap
20-12-2023

Bunq heeft mij geblokkkeerd wegens saldotekort, fair enough maar inmiddels heb ik meerdere keren geld gestort en ik blijf geblokkeerd. De app zit vol met fouten, loopt vast, er is geen klantenservice te bereiken

20-12-2023

Omdat de communicatie met mijn huidige bank niet voldoende is ben ik op zoek gegaan naar een andere bank voor een privé, en als zzp-er, een zakelijke rekening.

Bunq belooft dat binnen 24 uur je de rekening kan worden gebruikt. Niet dus! Altijd een ruim positief saldo, zowel zakelijk als privé. Nooit betalingsachterstanden en mijn bedrijf bestaat al ruim 17 uur. Toch doet Bunq heel moeilijk. We zijn 4 weken verder en ze blijven maar vragen om aanvullende gegevens.

Weet je Bunq, iets beloven is je belofte nakomen. Wat ik weet, ik blijf bij mijn bank die de communicatie moet verbeteren en Bunq, doei doei!

Thijs
19-12-2023

Ga niet in zee met Bunq

Het is onmogelijk om van de bank af te komen.Dat komt doordat het niet mogelijk is om de rekening op 0 euro te krijgen omdat Bunq meldt een factuur uit te hebben staan van 9 euro. Er staat voldoende op de rekening, maar het bedrag wordt simpelweg niet afgeschreven en het is onmogelijk om te vragen wanneer dit gebeurt.

ND
17-12-2023

Voedingsbodem voor criminelen.

Zeer slechte communicatie, geen support. Helaas geld verloren door neppe betaallink van een Bunq account. Direct actie ondernomen. Support geeft alleen maar standaard antwoorden met wat ik moet doen, en zelfs als ik alles doe krijg ik het zelfde mail met het zelfde tekst.

Fraude formulier ingevuld, totaal geen reactie. Na verder onderzoek blijk ik 1 van de velen te zijn te gewoon geen reactie krijgen van een “support” afdeling die niet te bereiken is. En het meest bizarre: Het Bunq rekening nr die via betaallink namens “belastingdienst” mij belazerd heeft blijkt al 3 jaar actief! Zelfs ookgemeld door andere gedupeerden en is nooit geblokkeerd… En hoe meer je zoekt hoe gekker het wordt. Bunq maakt het voor criminelen erg makkelijk om mensen te scammen.

Particulier, stichtingen, bedrijven… allemaal slachtoffers van internetfraude door criminelen met Bunq accounts

Laurens
08-12-2023

Gewoon nooit aan moeten beginnen.

Voor een paar tiende meer rente alleen maar gezeur gehad . Rekenen 18 euro per maand voor een spaarrekening en als je die wilt aanpassen loopt de app vast. Support robot heb je niks aan. Kies voor een bank waar nog mensen werken.

Pauline
07-12-2023

Het gaat allemaal goed totdat je je geld wil opnemen. Dat lukt zomaar niet. Contact lukt uitsluitend via mail en chat. De (standaard) antwoorden bieden geen soelaas en zijn allemaal in het Engels terwijl ik dacht te maken te hebben met een Nederlandse bank.

Een telefoonnummer hebben ze niet.

Helaas kan ik nog steeds niet bij mijn geld. Nu maar een klacht indienen en daarna laten adviseren bij het Kifid.

Wat een waardeloze bank, mensen pas op!

Sandeep
05-12-2023

Bunq heeft 3000 euro van mij gestolen en wil geen support geven. Ze zijn niet bereikbaar behalve da chatbot dan.

Support bestaat niet bij bunq. Zeker geen echte bank

05-11-2023

We hebben geprobeerd om een gezamenlijke spaarrekening te openen. Wat een drama van een customer journey. De opening van de rekening is bij de ene gebruiker afgerond, maar dit wordt niet bij de andere gebruiker herkend. De ene gebruiker kan de rekening ook niet zien. Support is een computer die geen antwoord geeft en je met een link het bos in stuurt.

Na 3 uur hebben we de handdoek in de ring gegooid.

31-10-2023

Bank heft zonder overleg je rekening op en blokkeert je saldo voor 4 maanden. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar en om een antwoord via de mail te krijgen geven ze een termijn van 2 weken aan! Schandalig!

28-10-2023

Drie keer vragen om gevens/foto's in te voeren omdat ze het niet kunnen lezen?

Chatten lukt niet.

Klacht indienen lukt niet.

De aangevraagde rekening afzeggen lukt niet.

Wanneer je verder de website induikt staat het geschrevene niet in het nederlands.

Ik ben klaar met bunq.

En dan volgt er een reactie van bunq:

Even afgezien van het standaard bla bla verhaal.

In het begin nog netjes met "u", waarna ze later overgaan met "je" .

We kennen elkaar niet dus gaan we niet tutoyeren lijkt me.

Adriaan
23-10-2023

Deze bank geeft niet thuis bij een gezamenlijke (en/of) rekening.

In plaats van het totaalbedrag en de totale rente zie je alleen het totaalbedrag en de helft van de rente. Zogenaamd hebben ze de rente gesplitst over de twee rekeningen. Let op! Dit is niet juist. Je ontvangt maar de helft van de rente.

Het is heel moeilijk om daar met de supportafdeling over van gedachte te wisselen. Zij snappen niet dat je rente misloopt en bestolen wordt!

Daniel Hulskes
17-10-2023

Ik houd van de cashbackfuncties die ik krijg bij bunq, vooral die voor het openbaar vervoer en restaurants.

Met deze cashback betaal ik praktisch de maandelijkse kosten bij bunq 😀

Coen Biekart
02-10-2023

Nu realiseer ik me waarom neobanken tegenwoordig aan de top staan, vooral bunq.🏦 Deze bank neemt niet alleen de hoogste positie in alle beoordelingen in, maar wordt vergeleken met concurrenten ook beschouwd als de beste mobiele app.

Ze hebben in de jaren dat ze diensten leveren al veel uitdagingen overwonnen om te worden wat ze nu zijn. ☝️

Ik ben echt blij dat ik een toegewijde klant van deze bank ben, vooral omdat het mijn leven drastisch vereenvoudigt. Ik beheer alles via de mobiele app. Als ik vragen heb, zoek ik het antwoord bij de Veelgestelde vragen en dat was het. Bovendien is er een leuke community opgebouwd rond dit merk, dus je kan chatten met medegebruikers.

Kan het nog beter? Waarschijnlijk wel, maar dan kan geen enkel bedrijf ze bijhouden.😁

Teun Coster
22-09-2023

Ik weet zeker dat bunq erg handig en nuttig is voor persoonlijk gebruik, maar de echte schat is volgens mij hun zakelijke rekening.

Ik zou elk klein of zelfs middelgroot bedrijf aanraden om bunq te overwegen als ze op zoek zijn naar een bank.

De aanmeldprocedure is eenvoudig en ongecompliceerd, het kostte me letterlijk 5 minuten om me aan te melden en mijn rekening was klaar. De functies die je tot je beschikking hebt zijn eindeloos en heel handig. Zo wordt budgetteren eenvoudiger en kun jij je concentreren op wat echt belangrijk is: het ontwikkelen van je bedrijf.

Eliseu
21-09-2023

Spaarrekening geblokkeerd al meer dan 4 maanden, Ik vraag mijn geld terug en waarom ze mijn rekening hebben geblokkeerd maar krijg geen uitleg terug. 😡😡

Lars
30-08-2023

Bunq - uniek bedrijf, verbazingwekkende services en uitmuntende bankoplossingen. Het is een van die dingen waarvan je nooit wist dat je ze nodig had totdat je ze ook echt had. Ik kan me mijn leven zonder bunq nu niet meer voorstellen. Het gemak dat ze bieden overtreft wat traditionele banken bieden.

Maar in plaats van een doorsnee beoordeling te geven, wil ik het hebben over de uitdagingen waarmee mensen vaak worden geconfronteerd bij het kiezen of veranderen van bank en hoe we vaak twijfelen bij het nemen van dergelijke beslissingen. We hebben de neiging om alle aspecten nauwgezet te analyseren, uit angst om een slechte keuze maken. Als gevolg daarvan blijven veel mensen bij hun huidige bank, zelfs als er geschiktere opties zijn.

Ja, ik baseer dit op mijn eigen verhaal en waar het op neerkomt is: maak niet dezelfde fouten als ik, grijp nu je kansen.

Ian
29-08-2023

Ben je op zoek naar stabiliteit in je leven, dan hoef je maar één bank te kiezen. Ben je op zoek naar een toekomst, dan moet je deze bank kiezen. En die bank is bunq. Je profiteert van bijna de hoogste rente, denk daar maar eens over na. En dankzij de rente op rente overtref je iedereen die bunq niet gebruikt. Denk er nog eens goed over na.

Steef Pluimers
13-08-2023

Ze steunen me altijd op het moment dat ik het nodig heb. Bedankt Bunq!

CC-FW
02-08-2023

Makkelijk aanmelden, soms staat alles voor de helft in het Engels.

Na app verbetering ( miv juli )krijg je nu per week de rente uitbetaald ipv per maand, maar kijk uit dat je dat niet per ongeluk uit zet(1 schuifje)

want dan krijg je helemaal geen rente meer.

Belachelijk dat je zo makkelijk per ongeluk je rente betaling uit kunt zetten.

Als je geen rente wil zet je het geld toch niet op een rekening die een hoge rente geeft?

Jurre Soekhoe
31-07-2023

Naast de andere handige dingen die ze hebben, wil ik het hebben over hun vreemde-valutarekening. Het is superhandig om geld te versturen en te ontvangen in verschillende valuta over de hele wereld.