Bunq reviews

2.7

George
12-05-2020

Snelle reactie en goede service!

Communicatie via de chat als goed ondervonden! Hopelijk blijft mijn ervaringen positief.

Ramona
12-05-2020

Makkelijk en gebruiksvriendelijk

Bunq is heel erg makkelijk te gebruiken, ze bieden ook echt heel veel opties om jouw geld te beheren. Het leuke is ook dat zij zichzelf steeds weten te vernieuwen en ook naar de gebruikers luisteren. Het kost wel wat, 5 euro per maand, maar je krijgt daar dan ook meerdere passen, bankrekeningen en functionaliteiten voor terug.

Pascal
11-05-2020

Langdurig, onpersoonlijk en onbereikbaar

De aanvraag (zakelijk) duurt eerder 5 dagen dan 5 minuten. Communicatie is afwisselend in het Engels en het Nederlands. Er is geen telefonische bereikbaarheid, alles moet via de chat (in de app) en dat duurt gewoon te lang.

10-05-2020

Innovatie en flexibiliteit

Bunq loopt nog steeds voorop, met veel producten die andere banken niet aanbieden. Ook de API voor consumenten is uniek.

Jelle
09-05-2020

Bunq is top!

Ik gebruik al enige tijd bunq, de app is erg gebruiksvriendelijk en maakt het makkelijk om overzicht te houden van je betalingen en budget. En maakt bankieren leuk! De klanten support is ook aardig en behulpzaam.

Henk-Jan

Henk-Jan

Slechte communicatie, veranderen plots je abonnement.

Anne-Jan
08-05-2020

Van eerste uur fan naar bijna einde bunq

Al sinds 2015 klant en sinds een jaar maken we er ook zakelijk gebruik van. Support is bedroevend slechter geworden. Login met verschillende eigenaren werkt voor geen meter. Beide wachtwoorden worden gereset na 1 reset. Al 6 keer aangegeven maar zonder gehoor. Het wordt als maar duurder. Bomen planten is goed voor de wereld maar we hebben er niet om gevraagd om 10€ per maand meer te betalen. Nog steeds geen Instant Payments (al snap ik dat jullie al in het Europese netwerk zitten en andere NL banken niet). Bijna einde bunq en over naar Knab. Jammer Ali, had veel sympathie voor je maar zie geen vooruitgang meer.

Juan
08-05-2020

Ones you go bunq, you never go bank!

Ge wel dig! dankzij bunq ben ik veel meer gaan budgeteren omdat het een piece of cake is in de app. Allemaal handige functies maken het leven makkelijker. Maar nog belangrijker dan al die mooie snufjes. Ik kan zelf kiezen waar mijn geldnin wordt geinvesteerd én met al mijn pasbetalingen worden boompjes gepland! #supergreen #bunq

Deveney

Top app!

Ik gebruik bunq nu al zo'n 2,5 jaar en het bevalt me erg goed. Het is gewoon makkelijk in gebruik, en heeft alle functies waar ik naar op zoek was (en die bij andere banken niet aangeboden worden). Zo maak je bijvoorbeeld gemakkelijk meerdere rekeningen aan in de app. Zelf gebruik ik deze vervolgens dan weer als 'potjes'. Werkt top!

Tim

Kan het nog slechter?

Slechte communicatie, met terugwerkende kracht je abonnement aanpassen en censuur als je daar iets van zegt. Wat een tent.

Arjan
30-04-2020

Onbetrouwbaar, slechte communicatie

Tijd tevreden geweest met Bunq. Maar sinds het veranderen van lidmaatschappen (zonder communciatie) en de daaruitvolgende prijsverhoging van 60% is het lastig nog positief te zijn.

Mike
28-04-2020

Heel duur, geen contactmogelijkheden

Bunq is gewoon achterlijk duur voor wat je er voor krijgt. Helaas heb ik zelf 100€ betaald voor enkel een pasje voor een jaar(!) maar kwam er later achter dat ze ook nog eens 9,99€/maand vragen. Die prijzen zijn inmiddels wel bijgesteld, maar bestaande klanten zijn nooit gecompenseerd.

Verder is de support-chat de enige manier waarop ze te bereiken zijn; geen telefoon/email oid. En die chats worden bemand door Portugese uitzendkrachten. Wat betekent dat je minstens 8u moet wachten op antwoord, alles in het Engels gecommuniceerd moet worden en dat de medewerkers vaak zelf ook geen idee hebben.

Als klant moet je 8u wachten op antwoord, maar wanneer je vervolgens zelf niet binnen 30minuten reageert wordt de chat gesloten en kan je weer een nieuwe openen. En alles opnieuw uitleggen. Echt absurd. Geen aanrader dus, helaas zit er dus nog een jaar aan vast.

10-04-2020

Van Gratis naar bijna 8 euro? de meeste reguliere banken zijn goedkoper

Al een aantal jaren gebruik ik de bunqbank. Ging prima, nooit problemen gehad. en dan krijg je plotseling een mail, over 3 maand betaal je 7,95 per maand: en dat de klanten dat graag willen? idioten!

Ricardo
05-04-2020

Duur premium voor oude gebruikers forceren

Duur premium account forceren voor oude gebruikers. En dan ook nog eens 8 euro per maand voor een online bank zonder kantoren en telefonisch support. Ik ga lekker richting ING voor €1,65 per maand. E-mail, telefonisch en kantoor hulp en lekker goedkoop. Bunq is bunq niet meer. Jullie waren misschien ooit beter dan de traditionele banken, maar nu zijn jullie erger.

Michael
03-04-2020

Onbetrouwbare bank

Onaangekondigd zomaar het grootste gedeelte van je abonnementen wijzigen. Ik dacht dat bunq niet wilde zijn zoals al die andere banken die je blijkbaar niet kunt vertrouwen, maar inmiddels hebben ze wel aangetoond met ff een tikkie erger te zijn.

Dan
02-04-2020

Onbetrouwbaar als de neten

Voor de zoveelste keer verhogen ze de tarieven met 10-tallen tot honderden procenten en zeggen dat ze dat doen omdat hun klanten dat zo graag willen; klanten worden zonder pardon in een veel duurder abonnement geplaatst.

Karel
02-04-2020

Kosten stijgen met 60% kan niet opzeggen zonder 130 euro kwijt te zijn.

Neem je een gezamenlijke rekening voor 10 euro p/m, gaan de kosten van de ene op de andere dag met 60% omhoog. Opzeggen kost me ~130 euro omdat er nog een overstapservice actief is. Nog nooit zoiets meegemaakt.

Danny
19-03-2020

Geen service

Een paar weken geleden voor bijna 900 euro gescamd via mijn bunq green card welke ik nog niet eens had ontvangen. Het heeft 2 dagen geduurd om de kaart te laten blokkeren ondertussen is er geprobeerd nog een aantal keer te scammen. Alleen contact via de chat en verschillende personen. Ondertussen werd mij verteld dat ik zelf contact moest opnemen met het desbetreffende hotel waar ik ben gescamd en 7 dagen zou moeten wachten tot zij antwoord geven. Pas daarna kon de bunqbank gaan kijken wat zij voor mij konden doen. Heb ondertussen nog steeds niet mijn geld terug terwijl dit alles plaatsvond op 7 maart.

De greencard welke ik nog niet had ontvangen maar wel 100 euro voor had betaald. Daar wilde ik graag een vervanging voor hebben. Bunq dacht hier echter anders over. Dit was wat zij zeiden:

I'm afraid, in your case, your cards details have been stolen. You are responsible for protecting your card's details and you have to be care where you use these details. ? I checked with our team what can be done in this situation, as there was nothing we could do to prevent this issue from happening on our end. However, I'm afraid that we cannot refund you the Green Card, nor give you one free of charge.

What we can do, in this case, is offer you the replacement card for 89 EUR. However, as we blocked the card from our end - you are unable to order the replacement card. Instead, you will be initially charged the 99 EUR fee for the card. What we can do after that is recalculate the invoice and return the 10 EUR difference. ?

Let me know if this works for you!

Oftewel het komt er op neer dat het mijn eigen schuld is.

Nou na dit bericht brak mijn klomp, als je voor veiligheid en service wilt gaan zou ik bunq ten zeerste afraden.

Dimitri
06-02-2020

Niet bereikbaar als er echt iets is

De titel zegt het al, laffe honden geen telefoon numer en geen een fysieke locatie die je makkelijk kan bezoeken zondere door de beveiligers heen te moeten beuken

Chantal
03-02-2020

Bankpas vervalt, dus duurder abonnement

Ik ben Bunqer vanaf het begin. Nu vervalt binnenkort mijn bankpas, en ik kan alleen een nieuwe bankpas krijgen als ik overstap naar een nieuw abonnement (€7,99 per maand!, dus veel duurder dan alle andere banken) Ik ga dus maar weer naar een "reguliere" bank, daar weet ik tenminste wat ik eraan heb.