Bunq reviews

2.7

Dani
12-10-2020

AL mijn rekeningen en passen geblokkeerd.

Bunq heeft ten onrechte en zonder opgaaf van reden AL mijn rekeningen en passen geblokkeerd, ook gezamenlijke rekeningen met mijn partner.

Het geld wordt nu 2 maand (!) vastgehouden waarna ik een IBAN op kan geven waar het naar over wordt gemaakt.

Ik heb meerdere malen om de reden van deze drastische beslissing gevraagd, hier wordt geen gehoor aan gegeven en er wordt verwezen naar de algemene voorwaarden.

07-10-2020

Fraude via BUNQ bank

Via een fishing mail ben ik er in getrapt en heb ik 1.500 overgemaakt naar een vriend, dacht ik. Enorm stom. Het geld is op een BUNQ rekening gestort. Dat is blijkbaar veilig voor criminelen, want niet te achterhalen meer.

Jean-Phillippe
04-10-2020

Zonder reden bankrekening blokkeren

Zeer slechte customer support, veelste duur.

Sinds v3 allerlei bugs. En nu sinds vandaag “wegens onveilige transacties” mijn account zomaar verwijderd.

Export gemaakt van mijn transacties staat niks geks tussen.

Support zegt alleen de beslissing is definitief tot ziens.

Ik raad iedereen deze maffia bank af!

Anthon
25-09-2020

BUNQ gaat de verkeerde kant en verliest de grip op de werkelijkheid.

Allereerst: Bunq is niet echt een bank want zij hebben geen kantoren, verstrekken geen leningen, zijn niet bereikbaar per telefoon enz. maar ze zijn toch voor mij wel een handige oplossing om o.a. bij 1 instituut meerdere rekeningen te kunnen hebben zonder veel poespas en ze zijn snel.

Maar twee dagen geleden kreeg ik, na een storting vanaf mijn eigen rekening bij een andere bank - die ik, via Bunq splitste (ik gebruik Bunq grotendeels als een soort tussenrekening) en direct doorboekte naar twee andere banken (allemaal rekeningen van mezelf) een aantal vragen van de afdeling compliance van Bunq met daarbij direct een totale blokkade van alle rekeningen. Zonder enige opgaaf van reden alle rekeningen blokkeren is onbeschoft. Mijn reactie daarop (uitleg en vragen) kreeg geen enkele terugkoppeling. Ook daarna een totale stilte. Via allerlei andere wegen geprobeerd ergens een reactie te krijgen. Helaas reageert totaal niemand erop. Zeer negatief allemaal en ik lees dat als je ergens negatief gaat doen over Bunq dan gooien ze je als klant eruit. Hoewel het Kifid Bunq hiervoor nog onlangs op de vingers heeft getikt met de uitspraak dat dat niet zomaar kan. Ik begrijp best dat Bunq bang is voor torenhoge boetes (kijk naar de meer dan 750 miljoen die de ING betaalde) omdat Bunq dan gewoon omrolt maar dan nog kun je fatsoenlijk met je klanten omgaan door simpel te communiceren. Bunq heeft daar dus een enorm probleem en dat lees ik ook uit de stroom klachten die ik op Trustpilot zie. Bunq verliest mij dus hierdoor ook als klant want voor dit soort gedrag bestaat er voor mijn totaal geen excuus. Bunq begon goed door de bankwereld wakker te schudden maar verliest langzaam aan de greep op de werkelijkheid door meer aandacht te hebben voor het planten van bomen dan te letten op de belangen van de klant. Bunq was: 'the bank of the free' (is hun leus) en wordt steeds meer: 'the bank of the tree'. Helaas is Bunq meer bezig met het popiejopie-gedoe dan met het serieus nemen van klanten. En over de helpdesk zal ik dan maar verder niets zeggen want dan ben ik nog wel even bezig; weinig Nederlands sprekende mensen en veel standaardantwoorden die laten zien dat men het of niet weet of men je liever het bos in stuurt en dat bos wordt steeds groter door al die nieuwe bomen. Maar het is wel een fout bos.

11-09-2020

Geen terug gaat van geld na sluiting account

Ik had 830€ op de bunq bank gezet omdat mijn vrouw die vastzat in Frankrijk geld kon opnemen maar zonder opgaaf van reden gesloten maar na drie maanden nog steeds geen geld terug

Ed
09-09-2020

Klantenservice en communicatie ondermaats

Waar zal ik beginnen? Er zijn enorm veel mogelijkheden die de bunq app biedt; Zelf je pincode instellen, je cvc code wijzigen, bankpassen eenvoudig aan andere rekeningen koppelen. Apply pay, en alles is binnen enkele seconden geregeld. Wat ook binnen enkele seconden is geregeld, is dat je abonnement zonder communicatie wordt omgezet naar een abonnement dat ipv 10, 16 euro per maand kost. Daar hebben al velen over geklaagd maar heeft bunq nooit officieel op gereageerd. Of dat je een korting toegezegd krijgt van 3 maanden vanwege deze foutieve actie, maar als je voor een ander abonnement (ook duurder) kiest, je geen recht meer krijgt op die korting. Ook dat stond nergens aangegeven. Heb je een vraag voor de klantenservice, dan mag je deze vaak in het engels stellen. En dat is alleen via de app mogelijk, een telefoonnummer is er niet, ook niet als je bent beroofd, je telefoon is gestolen of er iets dringend aan de hand is. De gemiddelde tijd die je moet wachten tot je wordt geholpen door de klantenservice, is circa 2 dagen. Wil je ook een antwoord, dan kan het oplopen tot wel 3 dagen. Nu zou je denken, waarvoor heb ik ooit contact met de klantenservice? Dat is vaker nodig dan bij een andere bank; dingen gaan vaker fout dan bij andere banken, zie de vele bunq forums, gehele accounts worden geblokkeerd, doorstuur services lopen langer door dan de standaard 13 maanden, door een app update missen ineens details van een overboeking, ga zo maar door. Blijf ik bij bunq? Ja, voor de app, maar wel als tweede bank, waarbij het grootste deel van m’n geld netjes bij een grote bank blijft, die de communicatie en procedures wel op orde heeft.

Arjan
08-09-2020

Waardeloze bank

Echt nog nooit zo'n waardeloze bank gezien! Niet doen, dit levert alleen maar ellende op! Ben nu 2 jaar lid en de enige reden is omdat bunq de enige bank is die een zakelijk account voor cooperaties mogelijk maakt EN een koppeling heeft met ons boekhoudprogramma. Maar ik overweeg zelfs gewoon handmatig te gaan boekhouden met alle ellende die Bunk al veroorzaakt heeft.

LL
06-09-2020

Blokkeren zomaar je rekening , onbetrouwbaar

Bunq blokkeert zomaar je rekening zonder opgaaf van redenen. Leuk als je 3 dagen niet bij je geld kunt en je moet wachten tot ze je geld in elk geval naar een externe rekening overmaken. Op berichten wordt niet gereageerd.

Vincent
05-09-2020

Niet klantvriendelijk en niet voor zakelijk gebruik

Klanten die kritiek uiten worden gecensureerd of geblokt. App v3 zit vol met social media ongein en klimaatgekte. Je wordt steeds geconfronteerd met berichten over bomen planten. Ik wil gewoon een cleane app voor prive en zakelijk gebruik. KNAB en andere fintech begrijpen beter dat het simpel en functioneel moet blijven. De app ombouwen wat Bunq doet naar een social media platform is een heel slecht idee en echte innovatie van mobiel bankieren lijdt hier onder naast het feit dat je je kan afvragen of security niet in het geding is met al die integratie van social media binnen de app. Na 2 jaar Bunq ga helaas opzeggen en over naar KNAB en blijf ik ook veilig mijn oude traditionele bank ABN AMRO erbij houden.

Qua
05-08-2020

Voelt een beetje als oplichting

Ik heb een aantal jaar een bankrekening gehad waar geen maandelijkse kosten voor in rekening gebracht werden. Ze hebben dit 3 maanden terug automatisch omgezet in een Premium account, omdat het free abonnement verviel. De eerste drie maanden gratis, daarna 7,99 per maand. Ik heb nergens bevestigd dat ik dit account wil en ze hebben 7,99 afgeschreven. Ik heb nu handmatig om moeten zetten naar het gratis “travel” account, wat ook weer gratis is.

Vreemd dat een gratis “free" account niet omgezet wordt in een gratis “travel” account.

Ze hebben hier wellicht melding van gemaakt tussen alle losse advertorial mailtjes, maar ik heb het premium account nooit bevestigd.

De bank zelf wilt niet meewerken om het geld terug te boeken. Ze verwijzen naar de voorwaarden en mail updates.

Ik heb het idee dat ze dit "trucje" bij veel mensen toe hebben gepast.

Lorenzo
05-08-2020

Top!

Ideaal en snel om een rekening te openen!

Thomas
21-07-2020

Zijn totaal de controle kwijt.

Sinds de V3 app is uitgebracht is het totale bedrijf ontspoord. De bugs vliegen je om de oren en nauwelijks reactie van de support. Ze kunnen ook zelf niet meekijken dus je moet alles met screenshots aantonen. Meest schokkende fout is nog wel dat iemand bij al mijn rekeningen kan terwijl ik in mijn app zie dat zijn toegang is beëindigd. Meld je dat wordt er luchtig over gedaan dat dat een 'bug' is. Weken er na nog steeds niet opgelost. Van een bank zou je toch verwachten dat er in dit soort gevallen alle alarmen afgaan. Niet bij bunq, die hebben het nog steeds over hoe 'awesome' ze zijn.

Fred
21-07-2020

Waarom wordt een rekening geblokkeerd?

Mijn rekening is geblokkeerd en krijg nauwelijks fb op de reden. Vreemd.

Jasper
21-07-2020

Was altijd goed maar sedert v3 extreem slecht.

Vanuit Bunq kreeg ik de melding; 'alles wat nieuw is is even wennen'. Koekkoek; service en de app zijn gewoon slecht!

Elmira
15-07-2020

Slechtste service ooit

2 dagen geleden is geld overgemaakt naar mijn zakelijke rekening en staat nog steeds niet op mijn rekening , ze hebben geen telefoonnummer dat je contact op kan nemen en ze geven via chat en email geen antwoord , ik ga overstappen naar een normale bank met een normale service , nooit meer bunq slechtste service oooooooit

Laurens
13-07-2020

Ren! zo hard als je kan!

Bunq is (meer) niet de bank voor jou.

Sinds 2016 zit ik bij bunq als mijn enige bank en was daar altijd redelijk tevreden over. vette features, snelle response van support, een superieure app die logisch en goed in elkaar zat. Een par jaar geleden besloten ze om hun prijzen met 800% te verhogen, ja je leest het goed 8 x zoveel. naja dat kan natuurlijk gebeuren ze waren een startup en die moeten misschien nog ff wennen aan de manier van business doen.

Echter flikken ze keer op keer dit geintje, Abonnementen worden om gegooid en de gebruiker raakt op eens features kwijt, of moet opeens na 3 maanden gratis te hebben gehad betalen. Zo zit de wereld niet in elkaar. hiervan is ook melding gedaan bij de ACM.

In de afgelopen 1,5 jaar heeft bunq zijn focus verlegd van bankzaken naar het planten van bomen. en dit proberen ze al hun gebruikers door hun strot te douwen, zo worden push-notificaties gebruikt om je te motiveren om een nog duurder green of supergreen abonnement af te sluiten.

Bunq heeft haar app met V3 compleet om zeep geholpen; de focus ligt nu niet meer op het geld dat je bij de bank hebt staan, maar op het behalen van je doelen of de doelen die je kan instellen in je zo genoemde "tribes". ook is er een prominente pagina aanwezig waarin bunq zichzelf neerzet als wereldverbetreaar (de "us" tap) hier laten ze zien hoeveel bomen er geplant zijn en hoeveel donaties en investeringen er gedaan zijn. ook toont bunq hier een soort van instagram feed waarin ze laten zien hoe ongelofelijk goed zij zichzelf vinden.

En dan ben ik nog niet eens begonnen over de censuur die deze bank pleegt; App-store/ Play-store recensies en sterren worden gemanipuleerd, negatieve commentaar wordt verwijderd, berichten op hun eigen forum waarin constructieve feedback wordt gegeven worden verwijderd. bunq is zelfs uit hun eigen subreddit gegooid als moderator omdat ze te veel berichten verwijderden.

Google maar ff op bunq v3 en je ziet ongelofelijk veel klachten en opmerkingen dat bunq duidelijk niet naar haar gebruikers luistert

Ik voorzie dat deze bank op deze manier niet lang meer zal voortbestaan. Daarom ben ik momenteel bezig met de overstap naar ING en raad deze bank dat ook ten strengste af.

En dat is echt jammer. het WAS een ongelofelijk gaaf en mooi product.

Thomas
12-07-2020

Een bank met échte service

Een vernieuwende bank, die veel geeft tegenover wat je er voor betaalt. Als ik hetzelfde allemaal zou willen bij een conservatieve bank zou je zo het dubbele kwijt zijn. Ze geven je de optie zelf te kiezen waarin jouw geld geïnvesteerd wordt, geven daarover een redelijke rente en álles is te regelen vanuit een app. Als klap op de vuurpijl is hun klantenservice simpelweg top. Snelle reacties, met een uitgebreid antwoord op al je vragen, waarbij ze echt meedenken.

100% een aanrader. Nu nog een soort vriendenactie waarbij je mensen aan kan dragen en je er beide wat voor krijgt en het is helemaal perfect :)

10-07-2020

Ali geef geld terug

Geef mijn 8 euro terug

Account is wel weg nu want onbetrouwbaar

Maar ik heb wel een andere bank

Ali, natnek

Teleurgesteld
07-07-2020

Nieuwste update is verschrikkelijk, houding bunq nog erger.

Stel je voor. Je hebt een hartstikke leuke vriendin. Alles erop en eraan, leuke kop, goed lijf en super slim. Helemaal goed voor mekaar show. Dan op een dag, zonder iets te vertellen komt ze thuis. D'r hele kop verbouwt door een chirurg die haar ervan overtuigd heeft dat dit echt beter is. Iedereen die haar nu ziet denkt hetzelfde, het ziet er niet uit. Maar zelf is ze ervan overtuigd, ik ben nog steeds dezelfde, ook al zie ik er nu totaal anders uit. Ik trek me niets aan van al die meningen en ga gewoon door met m'n leven.

Power to her natuurlijk, maar dan moet ze niet raar opkijken als niemand je meer wilt. "Karakter is belangrijk, maar ge moet er ook mee over straat kunnen" aldus Theo Maassen.

Dat is wat bunq is geworden. Alles erop en eraan, maar nu ineens totaal veranderd, zonder aankondiging, zonder de mening van de gebruikers in acht te nemen, zonder open te staan voor verandering. Koppig, onverantwoord, en ronduit teleurstellend.

Ik ga op zoek naar een nieuwe relatie, eentje die best opeens iets anders mag zijn, maar dan wel met mate.

07-07-2020

Hoge kosten voor bagger service

100 euro per maand ben ik kwijt aan een bank die

- Niet telefonisch bereikbaar is

- Er lang over doet om je gestandaardiseerde berichten in het Engels te sturen waarbij ze niet echt op je vraag ingaan

- In de afgelopen jaren steeds duurder is geworden

- Om feedback van gebruikers vraagt, om dit vervolgens totaal te negeren en aan ongegeneerde zelfpromotie te doen

- Grote woorden heeft dat ze een "movement" zijn terwijl ik gewoon een overzicht van mijn geldzaken wil

- Pretendeert duurzaam te zijn, maar ook dit zijn holle woorden want over het precieze hoe/wat/waar/welke onafhankelijke instantie conctroleert dit, geen antwoord kan geven (de knop in de app met "learn more" staat er voor de sier want als je erop klikt gebeurt er niks). Is dit überhaupt legaal?