Bunq reviews

2.7
Positief17%
Neutraal0%
Negatief83%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Henk
19-06-2020

Slechtste update ever!

Ik wil gewoon een overzichtelijke app en ik wil bij m’n geld kunnen zonder die groene troep!

Jan-Paul
19-06-2020

Verschrikkelijk

Was altijd trouwe fan & gebruiker maar wat er nu gebeurd is absurd. Alles draait om bomen, er wordt censuur toegepast op de community, er is een veel te prominente rol voor de Instagram feed van bunq, de app is niet meer logisch & ondertussen steekt CEO Ali Niknam een middelvinger op naar alle gebruikers in interviews. Dat het maar gewoon wennen is. Absurd & ik ben weg.

Steffanie
19-06-2020

Niet aan beginnen

Sinds versie 3 is uitgebracht is Bunq de slechtse bank-app die ik ooit heb gezien. Ik zou alternatieven zoeken, want Bunq is niet van plan versie 2 weer te gaan gebruiken.

Verder luisteren ze slecht, deleten fatsoenlijke en bruikbare feeback van hun forum en reageren nonchalant als je zegt dat je van plan bent je abo op te zeggen. Blijkbaar hebben ze geen boodschap aan klachten van betalende klanten en zijn andere zaken belangrijker.

Mvdp
19-06-2020

Vertrouwen is weg

Bankieren gaat om vertrouwen; bunq schaadt dit keer op keer. Open hier geen rekening, je wordt keer op keer teleurgesteld. Het belangrijkste is dat ze geen respect hebben voor gebruikers.

Mike
19-06-2020

Het was een fijne bank, maar er wordt totaal niet meer geluisterd

Met de komst van v3 app blijkt maar weer dat de bank niet luistert. Een poos geleden werd zomaar verschillende abonnement vormen geschrapt zonder te vragen of de gebruiker dit wilde. Hierna is een stormvloed aan commentaar gekomen over oa de joint abonnement. Uiteindelijk kwam bunq met de reactie om binnen 2 maanden met een alternatief te komen, waar na 2 maanden nog steeds op moet worden gewacht. Nu met v3 is de app volledig anders in gebruik, iets waar wederom veel gebruiker niet om hebben gevraagd. Forum staat vol kritiek, vooral omdat de app er doorheen is gedrukt met veel bugs en ontbreken van functies die er in v2 in zaten. Ook zijn veel functies onder de veel te grote plus knop gestopt waardoor er veel meer handelingen nodig zijn voor de zelfde actie. Kortom, leuk dat de bank innovatief wilt zijn, maar druk geen zaken door waar niet om wordt gevraagd, zoals een insta feed of bomen teller.

Joost
19-06-2020

Forced to leave Bunq

So this is my goodbye to Bunq. I’ve been banking with Bunq since 2016. For all my banking business. Up until a month ago I had no other active account with any other bank. But I really felt I had no other choice than to switch now and leave Bunq. Why?

Bunq has proven to be unreliable. The official statement was that as a Bunq More member, at the time that type of membership was discontinued, I could continue as-is until my cards expired. But all of a sudden without any communication beforehand, my Bunq More account was suddenly changed to a Premium account. I had to ask customer support what was going on.

And this was after they had already tried to convert me to Premium some time earlier by sending an email telling me I would be automatically upgraded if I didn’t opt-out within 24hrs or so. Well I did opt out, and finally they just upgraded me anyway a few weeks ago.

Right in the middle of the whole COVID-19 pandemic! When people have other things on their mind and don’t need their bank to start pulling tricks on them. I really had to go out of my way to get a new banking account elsewhere with all the restrictions in place, but I did.

This is just unacceptable behavior for a bank. And there is not any way to justify this. It basically forced me to leave. A bank needs to be reliable and trustworthy.

Also the whole tree loving and rainbow emoji thing doesn’t appeal to me at all: Bunq is a bank. To get my environmental itch scratched I’ll go somewhere else. But I could have ignored that if the core banking business was up to par. But it looks to me to be at the expense of new innovative banking features. The Bunq update events became less interesting to me as the years went by: each time less and smaller features that appealed to me.

Best features of Bunq that I already miss? Ability to easily forward an incoming payment, and converting an automatic debit to a request. That last one is really a killer feature. Also having a custom picture (photo) for each bank account is great, to help quickly identify and locate it. Though this seems to be removed in the latest version of the app.

But alas, there is just no way I can stay. Maybe one day I’ll come back. But my trust in Bunq will first have to be rebuilt. A good first step in that would be to not moderate, move or even remove this post. As Bunq seems to be doing to some posts, for questionable reasons imho.

Goodbye Bunq.

Vincent
19-06-2020

Bunq luisterd niet naar klanten

Joint abbonement zomaar verwijderd, nu ineens veel meer betalen.

Een nieuwe app gelanceerd, waarbij ik de helft van mijn rekeningen niet meer kan zien in het overzicht.

Bekijk hun forum maar voor vergelijkbare klachten.

Rene
19-06-2020

Dramatisch sinds de laatste grote update

Als bunqer vanaf gegevenste uur moet ik melden dat ik vind dat Bunq doorslaat. De laatste update is zo slecht en onwerkbaar dat ik overweeg om privé en zakelijk afscheid te nemen van de bank waar ik altijd een warm hart voor had. Functies worden ongevraagd verwijdert en de kosten worden even lekker opgeschroefd. Het ooit zo mooie principe van Bunq is helemaal weg en maakt plaats voor een zwaar commercieel bedrijf, wat probeert met boompjes en CO2 alles te compenseren. Jammer. Grt René Loman

Bas
19-06-2020

Het was zo mooi

Alles in V2?

Nu met V3, het is er allemaal nog wel maar wet voelt niet handig meer. Alles zit in vage menu’s en ben alleen nog maar aan het zoeken naar dagelijkse essentiële handelingen

Wilco
19-06-2020

Waardeloze Upgrade app v3

Echt een grove misstap van Bunq.

Een fikse uitglijder, ik zeg snel terugzetten!

Kevin
19-06-2020

V3 had nooit gemogen

Ik vond de vorige versie van bunq lekker makkelijk in gebruik. Dit is helemaal het tegen deel. Zeker dat bespaarde co2 gebeuren wat steeds me gezicht in word gedouwd. Daar heb ik nooit om gevraagd

Alex
19-06-2020

Zelfde grappen in een nieuw jasje

Ben jij toe aan een bank die je betaalpakket opheft zonder opgave van reden? Wil je een hypermoderne app met nutteloze badges en geluidseffecten waar je niks van snapt? Of zoek je bank die je taal wel spreekt, maar alleen wanneer je bij toeval de juiste medewerker treft?

Je krijgt het allemaal bij Bunq!

Gerwin
19-06-2020

Sinds update heb ik er nog weinig vertrouwen in.

U geeft aan dat ervaring voorop staat, maar pas na 6 klikken kan ik nu een betaling doen. Ik heb echt heel veel kritiek.

- Startscherm is hopeloos,

- plus waar ik niets aan heb, want alles wat erin staan wil ik niet.

- ik heb geen geld bespaard, bunq kost me geld. Al heb ik daar natuurlijk geen probleem mee, maar zeg niet dat ik geld bespaard heb terwijl dat niet is.

- ik doe niet mee met bomenprogramma en toch zie ik een boompje

- ik heb geen week tijd bespaard door gebruik van bunq. Dat is gewoon een leugen. Ik heb ook zeker geen behoefte dat zo groot in beeld te hebben

- de pagina over bunq is leuk, maar dat hoef ik niet met 1 klik te bereiken.

En dan nu de belangrijkste. Een bank moet betrouwbaar zijn en een update als deze maakt me grote zorgen over de continuïteit. Ik ben echt bang dat klanten nu massaal bunq verlaten en sta zelf ook op het punt. Dit terwijl mijn eerste ervaring zo positief was.

Wisse
19-06-2020

Op dit moment niet

Bunq is een goede innovatieve app, alleen met de V3 update twijfel ik over hun richting. Ze hebben mij vervreemd met het nieuwe design en door alle tumult die eromheen ontstaat verlies ik vertrouwen in de bank.

Maar features als: meerdere rekeningen, auto verdelen van je salaris over je rekeningen en spaardoelen, 7 dagen om incasso’s te accepteren of weigeren en de nieuwe features die blijven worden toegevoegd houden me mogelijk binnenboord.

Op dit moment raad ik ze niet aan totdat ze het design van de app gefikst hebben.

Stephan
18-06-2020

Update naar v3 is slechtste beslissing ooit

Ik heb reeds 3 berichten geplaatst op de community. Bunq is een bank en die ervaring moet centraal staan. V2 was zo goed, als v3 de toekomst is, is bunq dat niet voor mij. En dat vind ik erg jammer, ben als sinds 2016 tevreden en zelfs een ambassadeur. v3 moet teruggedraaid worden.

Anton
18-06-2020

V3 was a mistake

My friends and I used to love the V2 app and the experience bunq brought. Now with the v3 release, the ignorance to the community and bunq becoming a Tree Forrest company (also the constant up selling), we seriously doubt the future of us staying a customer here.

I’m sure deep down, all the core features from V2 are still there in v3, but it’s not the same anymore. And from an UI/UX perspective it horrible. If I want to request money, I’ve to press 3 buttons, instead of 1. Even my dad doesn’t know what to do with the V3 version.

I hope sincerely that bunq will come to the community, apologise and fix the app to a more V2 one. But I really doubt that because Ali told news sources he won’t. and this saddens me.

I really thought that I’ve found the bank I had not to worry about, but now I’m looking with Excel who else will bring me the same.

At least give the community a IPA (iPhone App) we can sign ourselves so we can back to when it was good.

Kees
18-06-2020

Jullie communicatie.

Lijkt te verslechteren. Ik ben onlangs verkeerd voorgelicht door een support medewerker over het aanvragen van extra passen. Daarnaast ben ik van een joint account gedwongen geupgrade naar een premium account, zonder aankondiging. De communicatie rondom V3 lijkt ook dramatisch. Ik hoop dat dit zal verbeteren.

Qwerk
18-06-2020

De update V3

De update is niet banken klant vriendelijk. Het is gericht op gamers, groene mensen, die bankieren ondergeschikt achten. Tenminste zo komt het over.

Daarbij komen de vele vele bugs, meer dan 90% moet in de beta naar boven zijn gekomen, dat deze versie breed gelanceerd is, is ronduit onprofessioneel te noemen.Ook niet de oude versie meer willen aanbieden, maar volharden in de mening dat verandering altijd lastig is, en maar door gaan, geeft een beeld dat Bunq niet voor de bankklanten is. maar alleen maar hip wilt zijn ofzo.

Ties
18-06-2020

Nieuwe update is verschrikkelijk en bunq luistert niet naar klanten

Ik was groot fan van bunq maar de v3 update is waardeloos. Het ergste is nog dat bunq kritiek op hun eigen forum censureert en gebruikers daar blokkeert.

Henk
18-06-2020

Updatee

Laatste update is in één woord: knudde. Ziet er mooi uit maar werkt gewoon niet goed.