Bunq reviews

2.7

Doeii

Bank wordt marketing promotiemachine

Erg slecht geworden. De eens zo vernieuwende bank en app is een marketing machine geworden waar je niets meer kan vinden en blijkbaar door irritante meldingen moet doen wat zij willen. Koppelingen maken met je bank werkt niet meer en support is waarschijnlijk al op vakantie. Ik moet mijn klanten eens een dag laten wachten als hun business stil staat. Als ze voor vrijdag 23 juni niet hebben gereageerd gaan we alle rekeningen sluiten

Sophie

V3 update is terrible

Unfortunately they updated the app to V3. I very much miss the "Events" page, I find notifications of actions taken in the app (for example, actions taken in joint accounts by the other person) to be untraceable in the app. The new lay-out lacks overview. The "Us" page is ridiculous, I don't want to see an Instagram-like page of bunq messages. Please consider going back to V2. I joined this bank because of the customer-friendly app, and this version is far from that.

Hubert

Behoefte aan meer vertrouwen

Ik ben jarenlang een klant en fan van bunq. De communicatie is nooit geweldig geweest, maar hoe omgegaan wordt met de overstap naar V3 grenst wat mij betreft aan het bizarre. Ik heb er vertrouwen in dat de nieuwe app uiteindelijk dichtbij het niveau van V2 zal komen, maar het doodzwijgen van alle klachten en koppig blijven vasthouden aan kinderachtige terminologie als 'geweldig' etc, heeft mijn vertrouwen in bunq geschaad. De app rammelt aan alle kanten. Wees daar open over! Dat neemt een hoop irritatie weg. De huidige 'communicatie' wekt de indruk dat bunq niet de juiste mensen en kennis in huis heeft om een volwassen bedrijf te zijn, laat staan een bank waar ik al mijn geld onderbreng.

Mijn wens: communiceer eerlijker, sneller en beter. Gebruik vooral emoji's als jullie vinden dat dat moet, maar wees transparant. Jullie klanten zijn volwassen mensen. Behandel ze ook als zodanig.

En twee: haal die bomen en instagramfeed uit de app. Kom op zeg. Ik betaal voor dit product, ik hoef niet constant naar upselling te kijken. Dit is alsof je een gratis spelletje download, betaalt om de reclames uit te schakelen, en dat dat vervolgens niet gebeurt. Als ik voor supergreen betaal wil ik die bomen zien op mn voorpagina. Zo niet, dan niet. Dat lijkt me niet onredelijk toch? Zelfde geldt voor Instagram. Het is onnodig, lelijk ik heb er geen boodschap aan. Ik haat Facebook. Ik wil er niet mee geconfronteerd worden zonder ervoor te kiezen.

Gertjan
24-06-2020

Bank met heel veel mogelijkheden

Bunq kun je downloaden vanuit je favoriete app store, hierna kun je al snel aan de slag met de nieuwe V3 app.

Wat krijg je dan precies wat je bij een andere bank niet krijgt?

voor € 7,99 per maand mag je 25 betaalrekeningen openen in de app (bij een andere bank betaal je per betaalrekening als snel 1,65)

Dit is inclusief 3 gratis passen, die een unieke Dual Pin hebben.

Dit betekend dat je met 1 pas van 2 verschillende rekeningen kunt pinnen door 2 verschillende pincodes op 1 pas in te stellen.

Met 25 rekeningen kun je dus heel gemakkelijk budgetteren en voor ieder doel in je leven een bankrekening aanmaken.

Bunq is aangesloten bij SEPA, dus als je bij ABN zit dan kun je binnen een seconde geld naar Bunq overmaken.

Via een andere Nederlandse bank duurt dit gemiddeld een dagdeel.

Bunq staat gewoon als keuze tussen de ideal betalingen.

Je kunt alles in de app op je telefoon regelen, maar het kan ook even op je computerscherm worden bekeken.

Tot zover de super gave premium onderdelen van Bunq

Heb je iets meer geld te besteden en houd je enorm van de Natuur, dan kun je overwegen een Supergreen abonnement te nemen van € 16,99 per maand. Je krijgt dan wel een optie om een Metalen creditcard te ontvangen en bij iedere 100 euro die je besteedt wordt er een boom gepland. Bij Bunq noemen ze dat Co2 uitstoot verminderen door geld uit te geven.

Op dat laatste (bomen planten) zit niet iedere gebruiker te wachten, daarnaast betaal je bijna 2x zoveel aan abonnementskosten. heb je veel te besteden dan is dit uiteraard een leuke optie, maar kijk ik naar mezelf (Jan Modaal) dan is 8 euro per maand al een hele uitgave aan bank kosten.

Maar wat je daarvoor terug krijgt vindt ik dan weer heel gaaf en kun je bij een andere bank niet vinden.

Helaas dus geen 10 omdat er momenteel (te)veel aandacht gaat naar de supergreen gebruikers.

Harutun
24-06-2020

Bancontact werkt niet overal in België

Het is heel ambetant om in een winkel te blijven hangen met verschillende pogingen om iets betaald te krijgen. Alsof de chip niet alle apparaten herkent. Bunq is al zoveel jaren bezig aan het verbeteren en te vergemakkelijken van de betalingen en het lukt toch nog altijd niet om in België dat verhaal te realiseren. Als dat nu in een Afrikaans land was zou ik denken dat het nog niet zover is, maar het is Europa man hallooo.

Rienk

Geen Joint en V3 laten ons een andere bank kiezen

Na het verdwijnen van Joint waren wij zwaar teleurgesteld. Het werd gebracht als 'onduidelijke pakketten' maar daaronder ging schuil dat we simpelweg meer gaan betalen. Bunq was vooruitstrevend en stond technisch een flinke stap voor op de andere banken. De weg naar 'groen' is ingeslagen, wat goed is, maar daarmee verdwijnen de welkome functies voor vele gebruikers naar de achtergrond. Helaas niet de koers die wij mee willen varen.

Als klap op de vuurpijl kwam daar V3. Een erg onhandige app voor dagelijks gebruik. Waar het schakelen tussen een rekening per pas zeer gemakkelijk was, is het nu een drama. Tevens staan er 'bomen' in mijn scherm maar ik maak geen gebruik van supergreen. Wederom alleen met de gedachte naar de mensen die meegaan naar de 'groene' bank. Helaas betekent het voor ons dat we, na het verlopen van de overstapservice, op zoek gaan naar een andere bank. Zij zullen ongetwijfeld de techniek 'afkijken' en met minder grote prijsstijgingen komen.

Ik was zeer lyrisch een half jaar geleden maar nu raad ik jullie sterk af in mijn kring. Zonde. Hopelijk trekken jullie het ooit weer recht.

Sylvia

Bungaccount aanmaken

Als ik niet kan inloggen en zoveel malen inlogcode gekregen maar het werkt nog steeds niet dan heb ik niet veel aan.

Heen
23-06-2020

Bunq Bank is de weg kwijt

Wat waren we tevreden over Bunq. Snel simpel, helder van structuur. Sinds het uitrollen van de nieuwe app - waar ze overigens zelf heel tevreden over zijn - is het een groot drama.

Om te beginnen de darkmode, het turen in op een donkere achtergrond met felgekleurde accenten is niet bepaald bevorderlijk voor de rust aan de ogen.

Daarnaast "verplcht" de app je om alle rekeningen van de verschillende BV's gezamenlijk waar te nemen en wordt hier een totaalsaldo getoond in plaats van het saldo per entiteit.

Veelvuldig uitloggen en weer opnieuw inloggen voor een andere rekening. Na 6 x denkt de App " bekijken het maar" en weigert iedere dienst nog te accepteren.

Klachten worden niet gehoord en men is geenszins van plan het advies ter harte te nemen.

Wij stappen met alle bedrijven over naar Knab Bank.

Heel jammer Bunq!

Ernst
23-06-2020

Van innoverende bank naar onduidelijke hovemier.

De focus is totaal verschoven van innoverende bank met duidelijke en eenvoudige opties om te bankieren, naar zoveel mogelijk bomen planten. Totaal niet interessant bij een bank. Bomen planten doe ik wel op een andere manier, indien gewenst.

Verder zit de laatste app versie vol met onzin statistieken en marketing gimmicks. Erg jammer.

Simon

De missie is verandert

Een innovatieve bank sprak mij erg aan. In eerste instantie ook met veel plezier gezeten, maar toen in korte tijd de joint-accounts (en/of) verdwenen, de prijzen omhoog gingen en de innovatie geen richting meer had, hield het voor mij op.

Hendrik-Jan
22-06-2020

Als je van bomen planten houdt, dan is dit je ideale bank.

Bunq is de weg kwijt sinds de V3 update. Een complete redesign waarmee alle positieve aspecten van de app ineens niet meer vindbaar zijn of extreem onlogisch werken. Ineens zijn het aantal boompjes belangrijk (terwijl ik geen gebruik maak van hun Supergreen pas) en krijg je allerlei BUNQ reclame in je app te zien, terwijl ze de hoofdprijs vragen. Ik betaal €22,50 per maand(!) Met zoveel frustratie ga ik dit niet lang meer volhouden. Dan maar een bank met minder features. Echt jammer dit.

22-06-2020

Geld transfer duurt 2 dagen.

Als je een iDeal link stuurt heb je het geld meteen, maar overmaken duurt 2 dagen. Hoe vooroorlogs is dat?

Verder prima systeem maar die lange transfer van IBAN naar IBAN kan echt niet.

Koos
22-06-2020

Was een 10, maar de nieuwe app heeft nog veel werk nodig.

Ik denk dat er geen vooruitstrevendere bank is in Nederland dan bunq. Nieuwe innovaties en features komen haast maandelijks uit en de grote banken volgen hun voorbeeld. Ook in duurzaamheid staat bunq vooraan.

Sinds een week is er een nieuwe versie (versie 3) van de bunq app, en het lijkt er erg op dat deze net een paar maanden te vroeg is uitgekomen. Waar versie 2 van de app bijna tot in perfectie was uitgewerkt, lijkt de huidige app niet tot nauwelijks getest bij de daadwerkelijke gebruikers en ook zitten er nog veel foutjes en gekke dingen in.

Maar dat is misschien dan ook wel weer de charme van bunq, al is het de vraag of je gerommel wil als het gaat om je geld.

Mees
21-06-2020

Ze zijn de weg kwijt

Update 3 was het slechtste wat ze ooit bedacht hebben

V3 is waardeloos

V3 is waardeloos. Niet aan beginnen

René
20-06-2020

Goede bank maar momenteel nog niet professioneel (volwassen)

Bunq heeft al jaren heel veel potentie om de beste bank van europa te worden. Echter worden er keer op keer rigoreuze beslissingen genomen die de bankervaring van de gebruikers niet ten goede komen.

- abonnementen veranderen om de haverklap

- app ontwikkelingen slingeren alle kanten op

- core bankzaken worden steeds moeilijker te gebruiken

- etc.

Bunq heeft ondanks alles de beste app op de markt maar bunq luister a.u.b. Naar jullie gebruikers. Pak onderstaande punten voor eens en altijd aan en wordt de beste bank van europa!

- core bank features binnen 1 a 2 klikken bedienbaar maken en zo houden. Geen grote veranderingen in deze categorie, gebruikers willen stabiliteit en betrouwbaarheid.

- heldere visie voor de komende jaren en deze uitspreken naar de gebruikers en je hieraan houden. Alleen dan blijft men jullie supporten

- gedegen verdienmodel introduceren die voor bunq werkt, gebruikers betalen liever iets meer, dan dat alles continu verandert (kleine wijzigingen zijn oké). Gebruikers willen zekerheid bij een bank!

Ik hoop dat jullie de core bankervaring weer tot zijn recht gaan laten komen in V3 en dan ben ik zeker nog heel lang klant!

RVL Webshops
20-06-2020

Verschrikkelijke upgrade van de app

Ben zakelijke bunq gebruiker van het eerste uur. Wat in het begin een innovatieve bank leek te zijn, is het inmiddels veranderd in een bank die niet wil luisteren naar zijn klanten. Als zzpér met diverse webshops leek bunq een paar jaar geleden een goed alternatief. Het begon eerst met 0,- naar later 9,99 per maand. Daar kan ik nog inkomen want verdienen moeten we allemaal. Maar sinds kort moet je voor de extra 25 "gratis" bankrekeningen 2,99 extra betalen. Dit omdat de betreffende extra rekening gekoppeld was aan een handelsnaam. Voor 4 extra webshops met bankrekening tikt dat dan aardig aan. Tel daar nog eens de 0,10 euro bij op voor alle transacties (zowel betalingen als ontvangsten) en je zit in no-time op ruim 30,- per maand aan bankkosten! Daarmee zijn ze dus de duurste bank in Nederland.

En als klap op de vuurpijl ook nog eens een upgrade naar V3 van de bunq app waar ik niets van snap. Totaal niet gebruikers vriendelijk, uitsluitend verkrijgbaar in de donkere modus en overal waar je op klikt verschijnen er onzinnige meldingen over 'bomen planten' en 'badges die je hebt verdient'. Als zakelijke gebruiker zit ik daar niet op te wachten.

Ben inmiddels overgestapt naan KNAB. Hopelijk snappen ze het daar wel.

Goodbye bunq!

Mike
19-06-2020

Ik was heel erg te spreken over bunq!

Ik was heel erg te spreken over bunq, totdat er laatste paar maanden een aantal grote/grove veranderingen zijn doorgevoerd. Voornamelijk zonder aankondiging en zonder alternatief of weg terug. Dit heeft mijn vertrouwen in bunq wel geschaad. En voel mij als klant best benadeeld en “verwaarloosd”.

Bunq had dit veel beter kunnen aanpakken in mijn ogen, ik hoop ook dat ze vooral naar de negatieve feedback van de laatste dagen kijken en deze ook snel ter harte nemen. Een antwoord op de “waarom” vraag zou ook erg prettig zijn. waarom al deze wijzigingen? Waarom niet het oude model nog beter maken maar een geheel nieuwe app bouwen? Waarom wijziging in abonnement structuur? Waarom.

ah fijn ik hoop dat bunq weer snel terug op het pad komt waarom ze ooit begonnen zijn, en dat is de gevestigde orde in de banken wereld laten zien hoe het wel moet!

Ties

Verschrikkelijke app

Bunq had ooit een fantastische app en was een bank die het echt beter deed dan de traditionele banken. Sinds de laatste update lijken ze echter elke connectie met hun klanten kwijt te zijn. De app heeft een verschrikkelijke UX en bevat een Instagram feed, het láátste dat ik in mijn bankieren-app wil. Als de app als bank het enige is dat jou met je klant verbindt, moet je heel goed nadenken over updates. Dat is in dit geval niet gebeurd en dit toont mij dat dit bedrijf nog niet volwassen is.

Klaas
19-06-2020

Leuke bank met eigenzinnige aanpak en zienswijze

Bunq is leuk, Bunq is innovatief, Bunq creëert tijd en maakt bankieren makkelijk. Over het algemeen zeer positieve bank ervaring. Je merkt alleen dat de innovatie een beetje op is en dat men zich meer transformeert naar een soort ASN Bank met een te veel focus op groen en duurzaamheid. Men probeert je steeds over te halen tot 'upselling' naar nog duurdere pakketvormen. Eerst betaal je 1 euro per maand, daarna Premium voor een 10/maand en nu proberen ze je te verleiden naar Premium Supergreen voor nog eens 7 euro extra per maand.

Al met al wel een goede bank, maar ik hoop maar dat ze dit kunnen vasthouden. Eindoordeel, toch zeker wel een aanrader.