Bunq reviews

2.7

15-07-2021

Bunq bank? Begin er niet aan!

De app is nodeloos ingewikkeld gemaakt met 'communityies' en boompjes, maar wat het moet doen is werkelijk een ramp! Doe het niet neem bankrekening bij N26, ook nog veel goedkoper!

Roy
12-07-2021

Betaald voor prepaid creditkaart, nu een duur abonnement

Ik heb 10 euro betaald voor een prepaid creditcard. Nu per ongeluk een trial gestart waardoor ik 17 euro per maand moet betalen. Kan niet meer terug naar gratis travel card.

Service is echt belabberd. Communicatie alleen online. Ga nooit naar deze "bank" toe!

06-07-2021

Zomaar zonder reden bunq zakelijk en prive rekeningen geblokkeerd door bunq

Mijn prive en zakelijke rekeningen zijn zonder opgave van reden geblokkeerd. Geen of slechte reactie van helpdesk die traag of niet reageren

22-06-2021

Bunq neemt sneller actie op een negatieve review dan een normaal verzoek

Na 5 dagen dramatische ervaringen met Bunq:

1. Onterechte afwijzing van company account, zonder enige specifieke toelichting

2. Jolig, dismissive en onbeschoft helpdesk personeel

3. Sturen van een rekening van E5 voor een rekening die nog niet eens geopend is

4. Na 5 dagen een onbereikbare helpdesk.

Krijg ik na 5 dagen drama en uren en uren wachten binnen 5 minuten een reactie na het plaatsen van een slechte ervaring. Zelfs na een volledig vertrek en de vraag om volledige verwijdering van alle data weten ze alsnog je nekharen overeind te krijgen.

Nogmaals: blijf weg van dit boeventuig.

D de vries
22-06-2021

Terug betaling oplichting

Ben door woning365 opgelicht. Vraag aan bunq of ze de 2 bedragen van €49 kunnen terug boeken. En dat moet onderzocht worden. Stuur alles mee was 7 dagen op reactie van woning365 niets. En toen naar bunq nu te horen gekten ze doen er niets aan. Storten het bedrag niet terug. Slecht service ( ing bank kan je terug boeken je geld) en hun kunnnen niets slecht slecht slecht vragen genoeg geld van de klanten

Alan
18-06-2021

De meest slechte ervaring ooit met een bank

Eigenlijk vind ik alles slecht aan Bunq.

Allereerst is de app een van de slechtste ervaringen ooit die ik met een app heb gehad. Later kwam ik er achter dat vermoedelijk komt dat ze zo ontransparant kunnen zijn om je iets aan te smeren wat je niet wilt.

Ze blokkeren functies zoals ideal totdat je een abonnement neemt, iets wat ik bij Revolut nooit ervaren heb.

De klantenservice is verschrikkelijk en eigenlijk heb ik nog niks gevonden waar ik positief over ben. Ik zou deze bank eigenlijk aan niemand aanraden.

Ing
04-06-2021

Klacht indien AFM en Nederlandse bank

Als je een rekening bij deze bank hebt geopend en je rekening wordt vervolgens zonder opgaaf van reden geblokkeerd. Dan ben je helaas de enige niet.

Wij hebben een zakelijke rekening geopend en er vervolgens geld op gestort. Omdat ik in een later stadium zag dat er veel klachten waren over blokkeren heb ik een deel terug gestort.

Dit ging van ABNAMRO naar ABNAMRO, niks vreemds .

De volgende dag een factuur betaald aan de Kamer van koophandel en niet geheel onverwachts volgende dag rekening geblokkeerd.

Niets nieuws voor wie bij deze bank bankiert en dat in 4 dagen tijd.

Deze bank heeft vergunning van de Nederlandse bank en de AFM. Zij zijn onderdeel van een Nederlands concern van een private Bankier.

Voor hen geld net als voor alle Nederlandse bankiers de BANKIERSEED

Kort gezegd moet men ethisch handelen.

Dus voor blokkeren vragen stellen en met hoor en wederhoor en de mogelijkheden tot het leggen van contact.

Daar doen ze echter niet aan. Waar bij het openen van de rekening de communicatie snel en in het Nederlands ging, wordt erbij klachten niet meer gereageerd.

Deze eed laten zij volledig links liggen. De mogelijkheid om een individuele medewerker aansprakelijk te stellen is niet mogelijk omdat die anoniem is (slim van ze)

Mijn schade is beperkt maar vele zijn inmiddels gedupeerd . Er is eigenlijk maar een oplossing voor een dergelijke bank zorgen dat de toezichthouder hiervan op de hoogte is.

Dit doe je door een klachten formulier bij de AFM en de Nederlandse bank in te dienen. Dit kost niets en bij voldoende klachten moeten zij wel onderzoeken of deze bank nog wel mag bankieren.

Zij behandelen geen individuele klachten maar zijn als toezichthouder wel verantwoordelijk voor het verstrekken van de vergunning aan de Banken in Nederland.

Mijn klacht ligt er en ik hoop dat reeds gedupeerde dit alsnog doen en nieuwe klanten, Bankier gerust elders.

Daar is het misschien minder trendy en snel.

Maar snel maakt ook dat je snel van je geld af bent, je snel je zaken niet meer kan doen,

je snel rekeningen niet meer kan voldoen

als je toevallig je salaris er op hebt laten storten heb je misschien ook snel een aantal schuldeisers achter je aan om dat je niemand meer kan betalen.

Jaod
02-06-2021

Jaod

Bank is zomaar opgeheven zonder enige reden. gevraagd waarom maar ze geven geen antwoord via email.

Kathy
26-05-2021

Snel zakelijke rekening openen

Binnen no-time zakelijke rekening kunnen openen voor mn eenmanszaak, top voor mij als zzp-er.

Willemijn
26-05-2021

Super blij mee

Ik heb bunq nu 4 maanden, het is wel even wennen want de app is echt anders dan ABN of ING app.

Maar ik vind het echt geweldig want je kunt met sub-accounts je geld automatisch organiseren. Dus ik heb altijd inzicht in waar mijn geld heen is gegaan en heb geen stuk maand meer over aan het einde van mijn geld.

Daan
20-05-2021

Bunq houdt je geld vast, heeft verschrikkelijke klantenservice

Lang verhaal kort:

- bunq hield al mijn spaargeld vast omdat ze het verplaatsen van mijn spaargeld naar bunq een verdachte transactie vonden.

- ze deden hier geen enkele melding over en ik moest eerst met veel moeite achterhalen dat ze het vasthielden

- vervolgens moest ik eerst bewijzen dat het op legale wijze verkregen was en wat ik ermee ging doen.

- bunq opereerde onder "schuldig tot het tegendeel bewezen is" en hield al mijn geld vast.

Wat er gebeurde:

- na een account te hebben geopend maakte ik een al mijn spaargeld over van mijn oude bank (asn) naar bunq.

- de volgende dag was het nog niet bijgeschreven. Asn was makkelijk telefonisch te bereiken, en meldde dat de transactie aan hun kant 100% was afgewikkeld

- bunq (die tot mijn irritatie alleen per chat te bereiken is, waarbij je mensen te spreken krijgt uit mexico en polen) bleef alleen vragen om "je moet eerst een transactie id bij asn opvragen".

- na 3 telefoontjes bij asn verder kreeg ik een transactie id.

- pas toen kreeg ik op zeer vage wijze van bunq te horen dat ze mijn geld vasthielden. Zelfs dat bevestigde ze niet, ze kwamen alleen met een hele rits vragen over hoe ik aan het geld kwam en wat ik ermee ging doen.

- in de tussentijd werd ik elke 5 minuten rondgepaasd tussen verschillende medewerkers uit polen, mexico en oekraine.

Dit duurt nu al 3 dagen en ik heb mijn geld nog niet terug.

Bunq dit is echt schandalig.

- neem een nederlandse klantenservice met een telefoonnummer!

- als je geld achterhoud omdat het verdacht is, prima, maar dan bel je diegene direct en neemt een proactieve houding om het op te lossen. Je kunt niet geld laten verdwijnen en denken dat mensen het zelf maar moeten oplossen.

- oh ja, neem een nederlandse klantenservice met een telefoonnummer.

17-05-2021

WAARDELOOS!

Echt gruwelijk slechte app en hele slechte klantenservive. Bagger niet aan beginnen.

Wouter
06-05-2021

Duur

Duur en moeilijke interface

29-04-2021

Echt slecht

Erg onduidelijk en niet telefonisch bereikbaar. Na een jaar de app weer geïnstalleerd en nu kom ik niet van dreig mails af dat ik blijkbaar voor iets moet betalen. Mooi populistisch verhaal, maar waardeloze uitvoering.

Deckers
27-04-2021

Bunq zou geen vergunning in Nederland moeten hebben.

Mijn moeder is vorige week slachtoffer geworden van fraude met behulp van Bunq bank. Ze weigeren mee te werken, sturen mijn moeder e-mail met smiley's en ik vraag me uberhaupt af of de medewerkers van de klantenservice meerderjarig zijn. Bij e-mail nummer 10 vraagt een medewerker of mijn moeder de app kan downloaden en ik kan loggen op haar account. Ze is niet eens klant, ze zit bij de ING. Bunq heeft geld van haar gestolen. Hoe kan het dat deze 'bank' een vergunning heeft van de toezichthouder.

Sm
19-04-2021

Bunq heeft me zomaar geblokkerd

Ik ben geld kwijt door bunq en ik heb geen toestemming gegeven dat ik ging akkoord en zij stelen gewoon van de mensen die misschien ook geblokkeerd en volgens mij de sommige medewerkers zijn crimineel .

raad jullie dat niet meer in de zee bij Bunq om de rekening openen

Shahr
09-04-2021

Slechte Bunq!

Dit is puur een slechte bank. hoe kunnen we als klanten aangifte doen tegen Bunq, die bank heeft totaal geen respect voor hun klanten. Ze blokkeren ook mijn accounts zomaar voor niks! Ik ben gewoon een eerste jar student, ik had niets verkeerd gedaan.

Hulp!

27-03-2021

Bank geblokkeerd slechte service

Kortgeleden klant geworden bij deze bank.

Slechtste keuze ooit na de te testen hoe snel het zou duren dat me geld op de rekening zou zijn werd bij aankomst van het geld me bank geblokkeerd.

Als reden werd gegeven verdachte transacties.

De overschrijvingen kwamen van me eigen bank note benen, zelfs met dat bewijs werd gezegd we heffen niks op. De support van bunq via de chat is teleurstellend.

Ontzeggen je van je eigen geld zonder enige reden nooooooooit hier een account nemen.

Je financiële belangen kunnen hierdoor in gevaar komen.

Daan
23-03-2021

Waardeloos en duur

Wat een flutbank. De app werkt slecht, is traag en is ontzettend onoverzichtelijk. Voorheen was hij beter, maar sinds de update vorig jaar is hij echt amper bruikbaar. Naar klanten wordt blijkbaar niet geluisterd, want het internet staat vol met klachten.

De webinterface is nog nog slechter dan de app. Veel belangrijke functies ontbreken en wederom is ook deze interface zeer traag.

Support is alleen via de chat, is traag en reageert alleen in het engels. Antwoorden op problemen met betalingen zijn algemeen en als het wat lastiger wordt dan snappen ze het niet meer.

Tot overmaat van ramp zijn ze ook nog een stuk duurder dan andere banken. Ik ben 2 jaar geleden in de belofte van bunq getrapt waar ze niks van waar hebben gemaakt. Vandaag daarom maar de stap genomen om een rekening te openen bij een andere, beter beoordeelde en goedkopere bank.

Conclusie: Vooral verder kijken en Bunq links laten liggen.

Marnix
09-03-2021

Bunq sluit rekening zonder reden te geven.

Nadat ik een halfjaar lang een rekening had bij bunq, sluiten zij de rekening met het geld erop, zonder daarvoor een reden te kunnen geven. Als je met bunq contact op neemt om achter de reden te komen word je van het kastje naar de muur gestuurd. Een tip voor een ieder die dit leest, maak geen gebruik van bunq.