Bunq reviews

2.7

Selman

Heel erg slecht

Dit is puur een maffia bank. Hou gewoon je afstand met deze bank. Er zijn betere opties. Bunq heeft totaal geen supporten respect tegen hun klanten. Ze blokkeren ook accounts zomaar. Ben een slachtoffer geweest van bunq. Mijn bank account was bevroren. En wat grappig is , ik ben gewoon een HBO student in Nederland ik had niets verkeerd gedaan.

Mdv

Onbetrouwbaar, onervaren.

Ik ben volledig overgestapt naar bunq van ING. Ik vond dit best spannend om al mijn geld bij een nieuwe “bank” te zetten. Maar de app was zo goed en als Software Engineer kan ik dit erg waarderen. Daarom ook super green je kreeg waar je voor betaalde. Maar nu met de nieuwe versie is mijn kijk op bunq compleet veranderd. Niks in de app is nog intuïtief en er zaten een paar grote buqs in. Zoveel buqs in productie is niet goed te praten en heeft mij erg doen twijfelen over de betrouwbaarheid van het platform waar al mijn geld op staat. Elke keer als ik de app open werd ik eigenlijk steeds meer boos en teleurgesteld. Daarom heb ik mijn rekening bij ING weer geopend en ga ik mijn abonnement stop zetten bij bunq.

Joel
06-07-2020

Unauthorised charges, bad customer service

They charged me for premium service without my permission, then it took hours to get them to refund me.

Not a good idea to use Bunq!

Carolien
06-07-2020

Fraude gevoelig en verschrikkelijke service

Iemand heeft zonder mijn weten een bank rekening op mijn naam geopend bij Bunq. Als ik door de autoriteiten gevraagd wordt om navraag te doen bij Bunq willen ze me niet laten weten of er een bankrekening is of niet. De politie heeft dit voor me moeten achterhalen. Hoe kan het zijn dat iemand frauduloos een bank rekening op mijn naam kan openen en dat ze me vervolgens geen info willen geven over iets dat op mijn naam staat. Volgens mij is dit omdat het niet mogelijk is telefonisch contact met Bunq op te nemen of langs een kantoor te gaan. De service is werkelijk verschrikkelijk. Ik zou Bunq nooit mijn geld toevertrouwen.

Matthijs
04-07-2020

Terug naar de vorige versie

Ik was erg tevreden over Bunq, heb zelf andere klanten aangedragen. De nieuwe versie van Bunq is op geen enkel mogelijkheid of manier een verbetering. Van een bank verwacht ik stabiliteit en niet in eens zonder mogelijkheid om hier niet voor te kiezen een dikke verandering.

Jammer, jullie app wat mooi, overzichtelijk en niet onnodig flashy.

Werner
03-07-2020

V3 Changed the world

App and service were great. Was a very happy bunq’er, though with V3 I can hardly do my bank business anymore. Worthless. If this doesn’t change soon, I’ll swap to another bank. :-(

02-07-2020

Bunq, het had zo mooi kunnen zijn ;-(

Was heel tevreden met de free versie, deed wat het moest doen en had een paar leuke features zoals controle over de incasso en aanpassen van passen in de app. Ook bij vragen snelle reacties en had hier ook best wat voor willen betalen. Was aan het overwegen om van de ING helemaal over te stappen maar dan. Eerst word je dan omgezet naar een premium abbo voor 8 eu (3 maanden gratis test). Voor die paar zaken die ik gebruik best wel veel geld, dan met wat familie en vrienden na de gratis periode maar in een pack zodat het nog maar 5 eu per maand kost maar toen kwam V3, wat een ongelofelijke miskleun, klanten gebruiken als proefkonijn en commentaar gewoon negeren. Ik heb nu ineens een app waarbij bomen, rare bespaarberekeningen en social media belangrijker zijn als de bankfuncties. Ik zie dat er heel af en toe wat wordt aangepast, maar dat zouden eigenlijk zaken zijn die in een betaomgeving al opgelost moesten worden. De mensen waar ik een pack mee ga starten twijfelen ook of we hier mee verder willen. Ik denk dat ik het maximaal 3 maanden geef en als de bankzaken dan nog net zo waardeloos zijn is het einde bunq. Mocht de ING eerder besluiten om de incasso's net als bunq af te gaan handelen dan ben ik gelijk weg.

Charlotte
02-07-2020

Sinds laatste update is de app niet overzichtelijk meer

Helaas is de app sinds de V3 update zo erg veranderd dat het niet fijn meer is om hem te gebruiken. Als deze versie er was toen ik nog niet was overgestapt had ik het niet gedaan. Er staat veel te veel, voor mij, nutteloze informatie en dat gaat ten kosten van een duidelijk overzicht van mijn saldo's en de transacties van de afgelopen dagen. Ik zie hier heel veel klachten over, maar helaas geen actie van bunq. Daarom zou ik deze bank niet aanraden

Jordy
02-07-2020

Luister niet naar hun klanten

Luister naar je klanten! #V2back

Chantal

Geblokkeerd

Ik was super blij met bunq. Raadde het aan een ieder aan. Maar uit het niets blokkeren zij mijn rekening. Hoe ik mijn rekening gebruik komt niet overeen met hun terms & conditions. Wat precies wordt niet uitgelegd en ik kan niets doen tegen het besluit van bunq. Wauw. Elke andere bank stelt netjes vragen waarop je de mogelijkheid krijgt om die te beantwoorden. Deze bank gooit je gewoon eruit, terwijl ik niets strafbaars of illegaal of wat dan ook heb gedaan. Betaalde mijn vaste lasten via bunq. Bovendien moet je 2 maanden wachten totdat je geld teruggestort krijgt in zo een situatie. Fantastisch.

Bunq ik ben zeer teleurgesteld in jullie en ik raad niemand deze bank aan. Jullie compliance team laat de oplichters lekker hun gang gaan, maar de normale klanten. ik zal niet schelden of wat dan ook, maar je kan het voor jezelf invullen.

Niet in zee gaan met bunq. Bunq is een bank voor oplichters en dieven.

Klaar met Bunq

Inmiddels verschrikkelijke app. Onbetaalbaar. Onbereikbaar. Welke afslag heeft Bunq genomen? Niet aan beginnen

Yorinde
01-07-2020

Als je problemen hebt duurt het erg lang voordat je geholpen wordt

Ik heb anderhalve dag moeten wachten om een situatie opgelost te krijgen omdat ik dit zelf niet kon door een bug. Laatst kon ik niet meer in de app waardoor ik ook geen betalingen meer kon doen: ik kon toen ook niet in de app naar support. Het is heel lastig dat je dan niet even kan bellen en geholpen kan worden, hierdoor kom je echt in benarde situaties terecht.

Marlies

Geen aanrader

Rommelige app. Onze zakelijke rekening is nog steeds niet goed geregeld. Je krijgt snel antwoord op je vraag, maar probleem wordt niet opgelost. Geen aanrader.

Jordy

V3 sucks

V3 is verneukt ohja en ik ben blijkbaar hovenier geworden zonder dat ik dat wou

Kevin

V3 is een verkeerde keuze geweest

De v2 versie met alle innovatieve banking features was fantastisch. De v3 versie is verschrikkelijk:

1. De ruimte bovenin het scherm (prime time ruimte) wordt benut door de niet belangrijkste informatie voor mij in de meeste gevallen.

2. De 3 circels bovenin worden voor van alles en nogwat gebruikt waardoor het geen passend design is. (er staat bijvoorbeeld soms een getal in maar soms ook een icoon van een betaalkaart?)

3. De instagram feed is zwaar nutteloos en is genante zelfpromotie en neemt en veel te prominente plek in de app

4. De plus buttonstaat in de weg ipv ergens in een hoek en doet altijd wat anders (dus niet alleen zaken toevoegen want dat is niet zo erg om dat per context te bepalen maar ook fungeert ook als doorverwijzer naar het together forum en andere onderdelen van de app alsof het een link is?)

5. De meest gebruikte functies voor mij (totaaloverzicht van alle events, geld overmaken, van betaalrekekening switchen voor ik met apple pay betaal met m'n mobiel) zijn nu allemaal minimaal 1 klik verder.

6. Overzicht van mijn rekeningen zie ik door de afkapping van de tekst niet meer welke rekening wat is. Eigen herkenbare foto's die ik als ico's gebruikte zijn ook weg.

7. Het is ook totaal niet duidelijk welke rekening ik nu aan welke betaalpas heb gekoppeld. Ik moet 3 kliks verder om daar achter te komen tov 1 klik in de oude situatie. Ook is het overzicht van kaarten (cards tile) onduideijk welke kaarten nu online creditcards zijn, welke echte creditcards zijn en wat mijn normale maestro pinpas is. Het lijkt nu allemaal hetzelfde ding terwijl het echt wezenlijk andere soorten kaarten zijn.

8. De plus op het startscherm van de "me" tab geeft aan dat ik een premium account kan aanmaken. Die heb ik al laat me met rust.

9. Als je bunq eenmaal een tijdje in gebruik hebt, hoe vaak ga ik nog een nieuwe rekening toevoegen? niet dagelijks. Dus ook niet belangrijk genoeg om onder die plus button context te hangen.

10.het zijn allemaal marketing teksten, geen duidelijke omschrijving van wat je nou precies gaat doen "save 3% on your next trip with the eye catching travel card". Oh en moet ik nieuwe kaarten niet onder de "cards" tile aanvragen ipv onder de plus bij "me"?

11.dark mode forever vind ik persoonlijk ook niet fijn.

12.echte support van bunq verwacht je onder "us", omdat dat blijkbaar het onderdeel van bunq is en niet van mijzelf, maar nee, dat valt dan weer onder profiel. Onder de plus verstopt?

13.ze hebben de core banking features naar achteren gedrukt, terwijl dat juist zo helder was in de vorige app (bijv overzicht automatische incasso's of autosort op basis van rules)en laat dat nou juist de reden waarom de meesten enthousiast waren over de app

Overall, is het gewoonweg niet intuitief. Ze hebben dit veel te gehaast gedaan. In de beta kregen ze dezelfde reacties en hebben ze nagenoeg niets mee gedaan. Zelfs de fouten hebben ze voor livegang er niet uitgehaald. Ik ben best voor verandering en gewenning, en ik heb echt goed erdoorheen geklikt om te kijken of ik nog alles kan doen, maar het is en blijft een onoverzichtelijke boel vergeleken met andere goede apps, dus niet alleen banking apps. Echt super jammer want ik was helemaal over met alles.

Bram

De maat is vol

Ik was sinds een jaar een erg tevreden klant van Bunq. De manier hoe zij het traditionele bankwezen verbeterden was erg vooruitstrevend. Geen enkele op of aanmerking tot een week geleden.

Een week geleden is er een update live gegaan. V3. Deze update zou beter moeten zijn dan V2. Wat je zou verwachten na een update. Echter bleek dat er veel kritiek is ontstaan na deze update. Rare UX keuzes zijn gemaakt en ik twijfel tot op de dag van vandaag of dit niet een foutje is geweest. Dat moet bijna wel en verklaart ook waarom er nu een gigantische radiostilte is tegen betalende klanten met kritiek.

Fouten maken is menselijk. Zelfs voor een bank. Loop alleen niet voor je fouten weg en ontken ze al helemaal niet. De kritische opmerkingen worden nu door Bunq verwijdert en er wordt geen gehoor aan gegeven. Hierdoor komt het op de gebruiker over alsof hij niet serieus wordt genomen. Wat in feite ook zo is.

Wat Bunq nu doet is een grote “fuck-you” naar betalende klanten. Dit kan niet. Bij mij is de maat vol en ik stap over naar een andere bank. Niet eens doordat ik de update niet goed vind, maar puur om de manier van communicatie (eigenlijk non-communicatie) die nu plaatsvindt.

In en in triest.

Rik

Was goed, nu slecht

Alles draait nu om bomen planten. Kies liever voor een stabiele bank waar ik al mijn bankzaken kan onderbrengen. SEPA incasso, verzekeringen en financieringen.

William

Was good, became horrible

In summary:

1. V3 is an absolute nightmare, sufficient (ignored) feedback available.

2. Ali Niknam, CEO (Chief Evasive Officer) of Bunq, is given his outings actually thinking the current vision of the company is good. I honestly cannot comprehend this.

3. Bunq is, which might surprise you, a bank. Please do not pretend you are more than this. So focus on your core business.

4. Feedback is professionally ignored. Despite having contacted support multiple times, where they only give generic and evasive answers, confirming they will NOT support (change back to V2), I do not feel as a valued customer.

5. No outlook on a change for the positive.

Conclusion; without a doubt I am leaving.

Gaston
30-06-2020

Bunq used to be good, now it's a disaster

Bunq just updated to V3, they claim to know what their customers want however, they've put unnecessary counters, like how many trees you planted, how much time you supposedly saved and. their Instagram feed! They just ignore all their customers complaining about their Instagram feed - they are seriously not addressing it and when I complained about that, they blocked me from their forums.

Bunq, you're a good fintech bank and I like your features, but you've just gone in the completely wrong direction. The UX is terrible and nobody, I repeat NOBODY cares about your IG feed!

To summarize: Bunq, bank of the trees and bank of the censorship.

Gerben
30-06-2020

Tevredenheid in een paar maanden om zeep

Ik was zeer tevreden over bunq. Ze waren vernieuwend, dachten goed na over klantvragen, kwamen met leuke ideeën voor de app. Ze waren wel aan de dure kant, maar dat was voor mij acceptabel voor de functionaliteit.

Maar in een paar maanden hebben ze dat om zeep geholpen. Ik had met mijn vriendin een joint account. Dat is zonder opgaaf en vrij plotseling stopgezet en nu zit ik met een abonnement dat 60% duurder is met functionaliteiten die ik helemaal niet gebruik.

daarnaast wordt ik overal op bomen gedrukt. Jullie zijn een bank, geen goed doel. Het is prima om een visie te hebben, maar het zou ze sieren als ze het niet in mijn gezicht drukken. Dan heb ik het nog niet eens over de rampzalige uitrol van v3 gehad.

Heb al een klacht ingediend en wacht nog op reactie van bunq zelf.