Bunq reviews

2.7

Jort de Boer
14-02-2023

Ik ben al heel lang klant bij deze bank. En ik ben tevreden met de kwaliteit van de bankdiensten.

Ik heb wel een paar ideeën om de service van de bank te verbeteren. Ik stel voor om een aparte lijn te creëren voor klantenservice met de mogelijkheid een kort en snel antwoord te krijgen. Het is nodig om niet op een formeel en gedetailleerd antwoord te hoeven wachten, maar om kort antwoord te kunnen krijgen met "Ja" of "Nee".

Van Dongen
11-02-2023

Ze hebben een aantal goede functies. Ik heb ook veel premium passen bij verschillende banken en ben bekend met deze functies. Niets heeft me hierbij verrast.

Wat wel voor dit bedrijf spreekt, is dat ze dit allemaal doen zonder dat ze duizenden kantoren openen en duizenden mensen in dienst hebben, dus ze zijn flexibel en snel. Dat is erg belangrijk. Ik probeer dus te genieten van alle functies en steun hun inzet.

Niek Martens
01-02-2023

Geen zorgen met deze bank. Was eerst wel beetje bang dat mn rekening mss geblokkkeerd zou worden, maar is gelukkig niet gebeurt en zal hopelijk ook niet gebeuren. Ik kan met alledrie mijn passen altijd geld opnemen.

Duuk Koning
27-01-2023

Door het een paar maanden te gebruiken besefte ik pas hoe eenvoudig het kan zijn om je financiën te beheren. De app verdeelt al mijn uitgaven automatisch in categorien, zodat ik precies zie waar ik veel en waar ik weinig aan uitgeef.

Elliott Claes
20-01-2023

Een van de dingen die ik prettig waren aan het openen van een account was dat makkelijk was om mezelf aan melden. Is gewoon een soepel proces. Enige issue is dat het een uitgebreid platform is en dat je vaak veel moet lezen om te begrijpen wat je allemaal met de bunq app kan.

Maar als je daar eenmaal doorheen bent is het allemaal erg makkelijk verder.

Katie
12-01-2023

De beste banken! Als expat was bunq de enige manier waarop ik zonder lange wachttijden een kaart kon krijgen die ik in Nederland kon gebruiken. De enige keer dat ik een probleem had, was de klantenservice efficiënt en vriendelijk en werd het probleem onmiddellijk opgelost. Ook dol op de nieuwe rentetarieven! 🚀

Yuli
11-01-2023

Super slechte website. Ieder keer heb een moeite met inloggen.

10-01-2023

Zeer ondoorzichtelijke website en slechts een BOT-app als helpdesk.

Wanneer je je rekening wilt opzeggen wordt dit je opzettelijk moeilijk gemaakt en wordt je gedwongen eerst allerlei vragen te beantwoorden.

Vera
09-01-2023

Fijne bank, transparant, goede overzichtelijke app, makkelijk geld sorteren en sparen en de hoogste rente van Nederland!

Bp
19-10-2022

Na CC fraude kan je fluiten naar je centen

Layla
09-08-2022

Ideale app en je kan direct beginnen met het gebruiken. Veel features (soms zelfs te veel) en er is veel mogelijk.

Ik zat voorheen bij ING en hoewel het prima bankieren is, heeft bunq net dat beetje extra.

Peyer
30-07-2022

Eerste maand een en al frustratie. Die in 5 minuten een rekening openen koste me zeker 2 urr en 3 weken wachten en met de chatbot in discussie…. Maaaaartrr…. nadat ik helemaal los was gegaan op socials kwam de helpdesk in actie en daarna ging alles eigenlijk super smooth. App werkt goed, automatische tips zijn handig en de betaalkaart kwam snel en ziet er strak uit. Alles werkt net even hipper dan bij een traditionele bank. Dus geen pincode via de post maar gelijk zelf aanmaken via een QR code doe je met je persoonlijke app account scanned. Wat wennen is is dat je écht zelf in control bent, dus je moet bv ook zelf je kaart aanvragen enzo. nu een 7 vanwege de slechte start. misschien straks een 10 als er niks meer mis haat.

James
26-07-2022

Zonder legitieme reden is mijn account met een paar duizend euro bij Bunq geblokkeerd. Ik heb geen enkele e-mail of bericht ontvangen met een uitleg. Na veel dwingen om een reactie blijkt dat men mijn activiteiten niet vinden passen bij het dagelijkse betaalverkeer, daar heb ik nog nooit van gehoord. Nadat ik heb gevraagd om voorbeelden, kon men die niet noemen. Naast het blokkeren van de rekening, zijn ook de tegoeden voor maar liefst 4 maanden geblokkeerd, omdat men vond dat Bunq in staat moet zijn om eventuele openstaande bankkosten te incasseren. Niet te begrijpen valt waarom Bunq daarvoor duizenden euro’s moet bevriezen, wat financiële gevolgen heeft voor mij in het dagelijkse leven. De stomste fout is dat ik een dergelijke bank met mijn geld heb vertrouwd.

Ik heb mijn geld met spoed nodig, gelukkig ben ik goed voor rechtsbijstand verzekerd en zullen wij elkaar op korte termijn bij de rechtbank zien! Ik raad iedereen aan om een procedure te starten.

Sander
13-07-2022

Superslechte bank. App is complex en zit volk met bugs. Klantenservice is onbereikbaar en een drama. Ook nog eens duur. Niet aan beginnen. Echt niet doen

Jose
10-06-2022

Mijn grootste vergrijpen in mijn leven zijn enkele bekeuringen voor een paar km te hard rijden en het doodslaan van wat vliegen en muggen. Ik opende rekeningen bij Bunq en ineens werden mijn bankrekeningen geblokkeerd en vervolgens opgeheven. Ik was ineens een crimineel. Voor hen dan? . Ik ben nog steeds in een shock. Al mijn spaar geld weg en normale communicatie is NIET mogelijk. Ze geven geen antwoord op mijn vragen maar sturen steeds herhaalberichtjes. Zo frustrerend. Waar is al MIJN spaargeld? Als ik volgende week mijn geld niet terug krijg onderneem ik verdere stappen. Ik geef nog net zo lief meer geld uit aan mijn advocaat dan dat ik hun mijn spaargeld laat behouden. Zij zijn degenen die ten onrechte mijn geld in hun bezit hebben. Aub ga NOOIT met Bunq in zee.

Jordy
08-06-2022

Gebruik al sinds 2016 bunq en ben er erg over te spreken.

Zelf heb ik potjes gemaakt voor de verschillende soorten uitgaven, en deel ik er ook enkele met mijn partner. Ook kun je met 1 pas (en natuurlijk Apple Pay) gemakkelijk van al je rekeningen betalen.

De nieuwe features die zoals de community / friends tab doen mij niet zo veel, maar heb ik verder ook geen last van.

Radboud
04-06-2022

Onlangs een rekening bij Bunq gestart. Leek allemaal erg mooi en vernieuwend. Vervolgens een bedrag op mijn nieuwe rekening overgemaakt. Het geld is al meer dan 4 weken kwijt in het Bunq-systeem. Er zou een 'bug' in hun banking system zitten. De klanteservice zegt iedere keer dat er aan gewerkt wordt en sluiten daarna direct de conversatie. Dramatisch slechte service. Ook het verzoek om het bedrag terug te storten naar mijn andere rekening bij de andere bank wordt gewijgerd. Het is niet eens het woord 'bank' waardig. Tot nu toe een groot drama!

04-05-2022

"Bank account in 5 minutes" is een mooie slogan; helaas geldt dit helemaal niet.

"Mocht je account niet binnen 5 minuten aangemaakt kunnen worden, dan komen we met een voorstel om op een wachtlijst geplaatst te worden"; helaas geldt dit niet.

"We beantwoorden je vraag binnen 12 uur"; helaas geldt ook dit niet.

Mooie beloften maken kan iedereen, deze beloften nakomen is het moeilijke gedeelte. Helaas slaagt Bunq hier helemaal niet.

Verder prima bank met een prima app dus vandaar nog drie sterren. Maar als ze iets roepen kun je er helaas niet op rekenen.

13-04-2022

Onbegrijpelijke emails. Er gaat heel vaak wat mis. Support kan alleen via chat, waarbij ieder antwoord weer door een ander wordt gegeven. Meestal spreken ze ook geen Engels.

Ik kon eens enkele dagen niet inloggen doordat mijn telefoonnummer ook aan een oud persoonlijk account zat die ik had opgeheven. Dagenlang zitten chatten voordat iemand bij support het probleem begreep. De meeste medewerkers kunnen alleen met eenvoudige dingen helpen.

Helaas zijn reviews van andere banken niet veel beter, anders was ik zeker over gestapt.

Sam
07-04-2022

Na twee jaar klant te zijn ben ik in eens een nieuwe klant en is mijn account geblokkeerd.

Ze willen belasting nummer van Frankrijk , dat is prima ik heb niets te verbergen.

Contact is bagger, geen zelfde persoon.

Iedere keer een ander.

Schiet niets op.

Als ze me niet deblokkeren ga ik er verder mee.