FBTO reviews

4.1

Mohamed
07-02-2020

Aanschafwaarderegeling is MISLEIDING

Je wordt door fbto gewoon genaaid waar je bij staat. Zelfs na het tonen van nota's voor je aanschafwaarde regeling wordt dat gewoon keihard weggezet als misleiding/fraude vanuit de consument zijn/haar kant. Al geef je alle bewijsstukken blijven ze er bij dat je geen recht hebt op de aanschafwaarde regeling. Het begon met de schade expert die even aan komt zetten met de dagwaarde en dat je dat maar moet accepteren. Geef je goede onderbouwde argumenten en weiger je dagwaarde? nou dan zegt de schadeexpert heel leuk : dan zet ik hem door en gaan we kijken wat er nog meer mis is? lekker denigrerend en probeert al vanaf minuut 1 goedkoper uit te komen. Tuurlijk verwacht je ook geen neutraliteit van een schadeexpert die aangesloten is bij de verzekeraar die natuurlijk zo goedkoop mogelijk uit wilt komen. Ditzelfde geldt voor de fraude afdeling. Qua onderzoek voeren snappen ze er ook geen reet van. Ze komen namelijk niet met feiten maar met aannames die door helemaal niets gesterkt wordt. ze geven ook aan dat ze alles binnen 10 dagen regelen nou ik ben een maand verder en er is nog geen reet gedaan. Fbto misleidt de consument met malafide praktijken. Dikke afrader!

Dick
03-02-2020

Opzeggen overlijdensrisicoverzekering

Van de zomer de overlijdensrisicoverzekering opgezegd en na een flinke tijd kwam een bericht dat er bepaalde gegevens moesten worden opgestuurd en dat intern bepaalde zaken moesten worden uitgezocht. Gegevens opgestuurd en daarna een brief ontvangen dat het druk is bij de behandeling van aanvragen dus de wachttijd is 6 weken. Vandaag werd voor de 2e keer de kwartaalpremie afgeschreven na het eerste verzoek tot beëindiging . Boze mail gestuurd en de reactie dat binnen 2 weken zal worden gereageerd. Ik ga mijn andere verzekeringen bij FBTO weghalen want mocht het tot een uitkering van een verzekering moeten komen dan heb ik weinig vertrouwen in deze club.

Wout
30-01-2020

Groots gebaar

Doorlopende reisverzekering opgezegd omdat mijn vrouw al enige jaren zo ziek is en we gewoon niet weg/ op vakantie kunnen.

De volgende dag werd een prachtige bos bloemen bezorgd met een lief kaartje waarin ons sterkte werd gewenst en mijn vrouw beterschap.

Wij waren blij verrast en waarderen deze attente reactie enorm.

Sowieso blij geweest met FBTO want een eerder schadegeval werd snel en zeer adequaat afgehandeld. Klasse????

Lujein
22-01-2020

Top verzekering

Hele goede ervaring met FBTO. Niks te klagen. Zowel de zorgverzekering als de inboedelverzekering met buitenhuisdekking zijn top. Contact is makkelijk en je wordt snel en vriendelijk geholpen!

Els
22-01-2020

Perfecte zorgverzekering - aangesloten bij al mijn zorgverleners!

Ik heb al járen en zorgverzekering bij FBTO en heb heel positieve ervaringen. Buiten het eigen risico wordt zo ongeveer alles vergoed zonder dat ik er verder zelf iets van merk. Alles wordt snel en adequaat geregeld. Verder zit er geen limiet aan de kosten

van gespecialiseerde GGZ ( wat niet bij elke zorgverzekeraar zo is). De klantenservice is verder bijzonder goed: heel vriendelijk, geen lange wachttijden en altijd goed geholpen.

Het enige is dat ik een aantal jaren het overzicht heel onduidelijk vond wat betreft het eigen risico. Er werden ook bedragen afgeschreven van laat ingediende nota's van zorgverleners van eerdere jaren, waardoor ik een aantal jaar vér boven de 385 euro eigen risico uitkwam, en geen overzicht meer had.

De laatste twee jaar is dat niet meer het geval.

Verder is het heel prettig bij de tandmodule dat je tot een bepaald bedrag vergoed krijgt, en een eventuele rest zelf betaalt. Geen gedoe met procenten . Je weet daardoor waar je aan toe bent.

Ik vind ze een aanrader.

Eldina
03-01-2020

Geen schadevrije jaren

In september vorig jaar heb ik mijn vaders auto overgekocht. Omdat mijn vader verder heel tevreden was over FBTO heb ik de auto op mijn naam, dezelfde dag dat de autoverzekering van mijn vader is stop gezet, afgesloten. Na een verkeersongeluk ben ik erachter gekomen dat mijn vaders gegevens nog in het systeem stonden! Dit was na 4 keer bellen nog steeds niet gewijzigd. Hierdoor heb ik mijn verzekering stopgezet. Nu zegt mijn nieuwe verzekeraar dat ik geen schadevrije jaren heb en dus meer moet gaan betalen. En dit allemaal door de slordigheid van FBTO. Ook vind ik hun manier van communiceren zowel over de mail als telefonisch niet plezierig.

03-01-2020

Sneller dan het licht.

Op 24 dec 2019 nieuwe auto verzekerd bij FBTO, polis oude auto beëindigd. Op 2 Jan. wordt maand premie afgeschreven voor nieuwe én oude auto. Gebeld: blijkt oude polis niet beëindigd. Wordt alsnog telefonisch opgelost en bevestigd per e-mail met toezegging premierestitutie binnen 14 dagen. Vanochtend 3 Jan. is de ten onrechte afgeschreven premie alweer bijgeschreven op mijn bankrekening.

Als dit geen goede service is.

Chapeau FBTO, zo kan het kennelijk ook.

22-12-2019

Dubieuse verhoging premie

Wij hebben bij de FBTO een levensverzekering lopen die overgenomen is van Interpolis. Na 5 jaar krijgen wij een bijna 100% verhoging premie. Voor ons is het een ondoorgrondelijke maatschappij FBTO, Achmea en Interpolis wij weten niets eens met wie we nu eigenlijk te maken hebben. FBTO kan geen inzage geven in je afgesloten verzekeringsdossier (digitaal) en hoe de nieuwe premie tot stand is gekomen. Ja we gaan lekker 34 uur werken en de klanten betalen wel!

Esmee
03-12-2019

Auto verzekering

Ik heb net 3 maanden mijn eerste auto. Krijg een mail dat ik verkeerde schadevrije jaren heb opgegeven. Dus dat mijn autoverzekering met 70 euro omhoog ging. Bleek het dat ze de schadevrije jaren van een ander persoon op mijn polis hebben gezet. Hebben ze opgelost. Kreeg een cadeaubon(die niet werkt, en ze laten niks meer van hun horen). De volgende dag staat er ineens 70 euro extra op mijn bank rekening. De dag erna is het er 2x afgeschreven. Ik er achteraan bellen. Geen uitleg alleen dat het binnen 10 dagen wordt teruggestort. ze schrijven dus te pas en onpas geld bij en af van je rekening.

Omar
14-11-2019

Schade wordt NOOIT uitbetaald!

Eind 2015 is er een poging tot inbraak geweest bij mijn achterdeur. Destijds is er aangifte hiervan gedaan bij de politie en de schade is ook gemeld bij FBTO. De melding hiervan was gedaan en ik mocht de schade laten herstellen en de kostenvergoeding verhalen wanneer dit uitkwam. Wegens verbouwingen heb ik dit jaar pas tijd gekregen om de deur te laten repareren, maar nu wordt mij verteld dat de kosten niet vergoed zullen worden, omdat ik niet binnen drie jaar de reparatie heb laten uitvoeren. Dit is een absurd argument gezien het feit dat ik niet ben verteld dat ik de schade alleen binnen een bepaald termijn mocht laten repareren. Ik heb hiervóór ook twee keer een schade gemeld en telkens werden mij absurde redenen verteld waardoor ik de schade niet kon claimen. Er worden telkens onterechte en totaal onjuiste redenen gegeven om uitbetaling van schadevergoedingen te voorkomen. Ik zou daarom iedereen sterk afraden een verzekering af te sluiten bij FBTO, het zijn professionele dieven!

Berend
08-11-2019

Eigen risico twee keer betalen

FBTO probeerde voor dezelfde waterschade twee keer mijn eigen risico te laten betalen.

Voor het herstellen van verfwerk heeft FBTO vaste partners die waarschijnlijk heel goed verdienen aan FBTO!

Voor de blijvende schade aan een laminaat vloer heb ik telefonisch een waardevermindering afgesproken van 10 euro per m2 (berekend voor de volledige kamer). Dat heeft FBTO vergoed. Ik had ook afgesproken dat ik voor eigen herstel werkzaamheden 15 euro per uur zou krijgen. Die afspraak is FBTO niet nagekomen.

Het eigen risico is wel ingehouden.

Ik heb een bedrag gekregen ZONDER specificatie, ondanks dat ik daar twee keer naar heb gevraagd.

Een aantal weken later kreeg ik een brief met de vraag of ik het eigen risico even wou overmaken. Dat had betrekking op het werk dat de partner van FBTO heeft uitgevoerd.

Nadat ik bezwaar heb aangetekend heeft FBTO het bedrag "gestorneerd". Ze hebben GEEN excuses aangeboden.

Mijn insziens is de interne communicatie bij FBTO slecht en FBTO is niet echt klantvriendelijk.

Margot
20-10-2019

Top! Heel tevreden over mijn reisverzekering!

Heel tevreden met mijn doorlopende reisverzekering! :)

Uitgebreide dekking, geldig voor lange reizen en relatief goedkoop.

Afgelopen reis was mijn laptop beschadigd geraakt. Ik kon deze schade heel makkelijk online via een formulier invullen (5 min werk) en binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat de door mij ingevulde reparatie kosten overgemaakt zouden worden op mijn rekening. En jawel 2 dagen later stond het bedrag daadwerkelijk op mijn rekening! Hele snelle afhandeling en zonder gedoe met schade aantonen of rekeningen opsturen e.d. Heel fijn! :D

Zou FBTO zeker aanbevelen aan mede reizigers! ??

14-10-2019

Caravan verzekering

Willen via websites net doen of zij een caravan kunnen verzekeren. Maar als je geen andere verzekeringen hebt bij FBTO en je hebt toevallig een lopende verzekering bij een andere Achmea dochter hebt lopen die duurder is dan de op de website opgegeven premie vinden ze altijd wel een kapstok om je als nieuwe klant niet te accepteren. Hieruit kan je concluderen dat er dus ook niet zo netjes met je privé gegevens wordt omgegaan binnen de Achmea groep.

Daarbij komt nog een kijken dat je steeds zelf moet informeren wat de stand van zaken is betreffende de acceptatie. Zij nemen zelf niet de moeite. Excuses dat het druk zijn.

Kortom een verzekeraar die eigenlijk te klein is om mee te spelen en dus geen risico's kan dragen.

En als je een keer een boete hebt gekregen voor te hard rijden. Vermeld dit dan niet. Dat is namelijk een kapstok waaraan zij de afwijzing kunnen hangen.

01-10-2019

Reisverzekering keert niet uit bij diefstal

Bij een reisverzekering van FBTO met module zakenreizen, keert de verzekering niet uit. Ik had de laptop in een kluis moeten achterlaten, als ik twee tellen bij het apparaat vandaan loop.

Volstrekt onmogelijk en compleet waardeloos dus!

Rune
20-09-2019

Uitstekende pechhulp buitenland bij autoverzekering

Op donderdag 5 september 'vast' komen te staan met een lekke achterband op een camping in Italie. Tevens ook nog een portie noodweer over ons heen waardoor natte bagage. Uitstekend en professioneel geholpen door de FBTO alarmcentrale, waardoor we de volgende dag met nieuwe banden én goede zin op pad konden. Speciale dank aan Henk en Daisy van de alarmcentrale!

Phlip
13-09-2019

Autoverzekering

Eerste auto via de website aangemeld, erg makkelijk en goedkoop. Hierna heb ik een importauto gekocht die niet via het internet verzekerd kon worden. Na 1 belletje alles geregeld en heel erg netjes te woord gestaan! toppers

Linda
07-09-2019

Rechtbijstand

Bureaucratisch en niet behulpzaam

Regina
31-08-2019

Pechhulp is TOP

Een lekke band, simpel maar wel een groot probleem. Gebeld met FBTO en doordat ik verzekerd ben voor pechhulp direct en supersnel geholpen. Monteur was er binnen 30 minuten, vriendelijk en vakkundig. Het kan dus toch, FBTO doet wat in de polis staat.

Bedankt!

Familie Vermeeren

Carlos
18-07-2019

Auto verzekering 2 x + rechtsbijstand

Wat ik me bij FBTO mee maak is gewoon een schande!

al jaren klant bij FBTO maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt 2 auto verzekeringen lopen bij hun

1 x 120€

1 x 55€

1 x 5€ rechtsbijstand

in januari ben ik van ING bank naar KNAB verhuist

een overstap service aangevraagd zodat alles vlekkenloos overgenomen zou worden

nou ING was hierin nalatig en heeft bij 2 instanties niet of te laat de juiste gegevens doorgegeven

dus kreeg op een gegeven moment post van FBTO

dat er een betalings achterstand is van 1 auto

netjes contact op genomen met FBTO en gesproken met RAMON hij zij dat ze probeerde te incasseren maar niet lukte wegens foutief rekening nummer dus gelijk alles telefonisch met hem geregeld en rekening nummer laten aanpassen

we hebben het over alle 3 de verzekeringen gehad en zou allemaal aangepast zijn zou ik me geen zorgen over hoeven te maken.

3 maanden later april wil ik een nieuwe auto verzekeren aangezien de auto van €110 verkocht was dus zij de telefonisten dat ze me niet kon verzekeren aangezien de rechtsbijstand is stop gezet wegens wan betaling voor 3 x 4.50 omdat RAMON die het hier uitbundig met me over heeft gehad niet goed zijn werk had gedaan!

oké zuur ze sturen me uit coulance omdat ze het inderdaad in het dossier heeft kunnen zien een bon van bol.com 20€.

ze ging met acceptatie bellen en het uitleggen en voorleggen dat ze me toch moesten verzekeren inmiddels ook al een klacht neer gelegd bij klachten van FBTO

3 dagen later werd ik op gebeld de verzekering konden ze niet doorvoeren aangezien er dan automatisch een blokkade van 1 jaar is bij fbto!

alleen bij fbto?

ja alleen bij fbto

dus kan ik me auto gewoon ergens anders verzekeren met me 6 vrije schade jaren?

ja dat kan gewoon is geen probleem

centraal beheer achmea gebeld voor een verzekering aangevraagd en moest door acceptatie nog bekeken worden dus eerst 3 dagen wachten

telefoontje nee we kunnen u niet verzekeren ivm betalings achterstand van FBTO geregistreerd ook al is het niet mijn fout en zou ik de 15€ gewoon betalen.

dus weer 1 week verder nu eindelijk bij een andere groep kunnen verzekeren dus niet de achmea GROEP dus mensen kijk uit voor deze verzekerings maatschappijen want het zijn boeven innen kunnen ze maar als ze zelf een fout maken en deze ook toegeven

ben en blijf je de gedupeerde!

Boaz
16-07-2019

Zielig zooitje

Elke maand wordt er op een andere dag afgeschreven. Zorgt voor een onhandig zooitje. Ook schrijven ze soms dubbel af en wordt de tandartscontrole niet betaald, ook al staat in de documenten dat dit bij de basisverzekering in zit.