FBTO reviews

4.1

15-10-2018

Firma Bedrog Ten Overvloeden

Ik heb jaren een reisverzekering bij FBTO. Onlangs was ik mijn paspoort kwijtgeraakt in Kuala Lumpur en ik kon daardoor niet mijn eindbestemming bereiken: Bali. Ik heb een nieuwe ticket moeten kopen van KL naar Bali. Ik dacht dat deze vergoed zou worden door mijn reisverzekering van FBTO, tenslotte is een reisverzekering ervoor, dat je je eindbestemming kunt bereiken. NIET DUS! Een FBTO medewerker zei echter, dat een nieuwe ticket extra reiskosten zijn die niet vergoed worden. Dit is de service die je krijgt van FBTO! Waar heb ik dan tenslotte een reisverzekering voor nodig?!? Uiteraard meteen de verzekering opgezegd!

05-10-2018

Netjes geholpen

We hebben in de loop der jaren een paar keer een beroep moeten doen, zowel inboedel als aansprakelijkheid als auto schades. Nooit problemen gehad en altijd keurig geholpen aan de telefoon of via whatsapp. Nooit moeilijk gedaan over uitkering, factuur per foto gedeclareerd.

22-08-2018

Wwonverzekering zonder opgave van reden beëindigt, met terugwerkende kracht.

Slechte ervaring gehad met FBTO woonverzekering. Na ruim 30 jaar klant te zijn geweest en nooit ook maar een 1 euro gedeclareerd werd op 15 Augustus een brief ontvangen dat met ingang van 1 Augustus zonder verder opgave van reden de woonverzekering werd beëindigt.Waarschijnlijk te late betaling maar geen aanmaningen gezien. In Mei werd nog een brief ontvangen dat de verzekering gewoon werd gecontinueerd.

Een direct uitgevoerde spoedbetaling mocht niet baten. Uit de reactie per e-mail bleek dat de acceptatie afdeling niet wenste te continueren.

Zo ga je toch niet om met klanten die al 30 jaar verzekerd zijn en nooit hebben geclaimd, wat gebeurd er als je werkelijk schade hebt.Heel bijzonder!

31-07-2018

Heb je na 30 jaar een keer schade, krijg je 10% vergoed!

Al 30 jaar heb ik een opstal en inboedelverzekering. Door een windhoos een stuk van mij dak af. Dat betalen ze al helemaal niet. Water stroomde naar binnen. Krijg ik 10% van de waarde van de vernielde spullen terug. Omdat mijn bank niet nieuw is, de gordijnen al even hingen! Alsof ik van dat bedrag ook maar iets kan vervangen! En wat zegt juffie aan de telefoon? Ja. u mag er niet beter van worden! In dit soort gevallen weet je pas wat je aan ze hebt. Wij gaan er per direct weg! Afzetters!

MvM
31-07-2018

FBTO geeft zeer slechte en onvolledige informatie bij een 18 jarige!

Als je kind 18 jaar wordt, moet deze zich zelf verzekeren. FBTO geeft aan, als de ouders niets doen, blijft het kind verzekerd zoals hij verzekerd was toen hij nog onder de polis van zijn ouders viel. Totdat de tandarts bezocht wordt door de 18 jarige en ineens een factuur voor de tandarts moet betalen. Nu is FBTO niet meer thuis! Alle modules zijn door gezet (ook de module gezinsplanning.) maar behalve de module Tand. Deze had volgens hun apart individueel afgesloten moeten worden maar hoe moeten wij als ouders dit weten? Hier wordt niets over gecommuniceerd. Informatie van FBTO ver onder de maat. Ze zijn wel goed om de hoge premie met de modules waar een 18 jarige niets aan heeft automatisch van je rekening af te schrijven. Stelletje geldwolven. Bij ons GEEN FBTO meer!

San
18-07-2018

Rekening gemist, direct deurwaarde

Helaas had ik een rekening gemist door redenen, kreeg een brief waarin ze direct gingen dreigen met een deurwaarder.

Marscha
03-07-2018

Afgelast concert

Ik ben super tevreden over de snelle service van fbto. Binnen 1 telefoontje waren mijn problemen opgelost en kreeg ik mijn geld retour van fbto.hun regelen verder de afhandeling. Super fbto bedankt.

Gr fam goeman

29-06-2018

FBTO Oranje Investeringsfonds(Pure misleiding van de Consument!)

Op 15 juli 1998 een FBTO Oranje Investerings Fonds polis afgesloten voor een tijdsperiode van 20 jaar. Het premiebedrag is dan NLG 50,00 per maand oftewel EUR 22,68 PER MAAND. In de FBTO brochure van destijds worden fondsrendementen van NLG 54.903,00(=EUR 24914,00) oplopend tot NLG 108953,00(EUR 49.441) in het vooruitzicht gesteld. Op 24-04-2018 een expiratie brief ontvangen die waarde op dat moment schat op EUR 6933,01. Haal je hier de premieinleg vanaf(=EUR 5443,20) dan blijft het er een fondsrendement over van EUR1489,81 bij het beleggen over 20 JAAR!. Ik heb een schadeclaim bij FBTO neergelegd(bovenop het fondsrendement van EUR 1489,81) van totaal EUR 3067,00 wat mij een zeer bescheiden bedrag lijkt. Maar U raadt het al, de professionele FBTO schade afwijzers hebben dit ook afgewezen.Inmiddels mijn claim op 22-06-2018 bij het KIFID neergelegd voor een BINDENDE uitspraak .FBTO ik laat niet meer los: ''Never give up'' is mijn devies. FBTO je maakt er een potje van!. Dit wanproduct had nooit maar ook nooit verkocht mogen worden!

Janine
28-06-2018

FBTO! DOE HET NIET!

Ba ba wat een oplichters, al vanaf het begin van de aansluiting (zorg) problemen mee, niks woord vergoed alles brengen ze in rekening, zelfs sturen ze rekeningen die niet kloppen gelukkig had ik bewijs dat die niet klopt anders was ik weer 400 euro opgelicht.

Als u niet onnodig geld kwijt wil, sluit u dan alstublieft niet aan bij de zorg van FBTO.

Sabine
26-06-2018

Geldklopperij

Voor een lange reis was ik evrzekerd bij de doorlopende reisverzekering van FBTO. Met berovingen en schade aan camera's e.d. had ik weinig aan ze, zelfs na aangifte kon ik fluiten naar een geldbedrag dat gestolen was, de andere items had ik ook niks aan want over élk artikel is de eerste 100 euro die het waard zou zijn voor jezelf. Oftewel, haast geen van de dingen die ik mee had waren boven die 100 euro en hier had ik helemaal niks aan. Ik dacht eerst nog dat het eenmalig een eigen risico was maar toen bleek dit over elk iotem te zijn. geldklopperij als je het mij vraagt.

Cor
24-06-2018

Wat zorg!

Debiteuren afdeling zorg. Onbeschofte arrogante domme harken. Zijn zo eigengereid als de pest en hebben de godsgruwelijke brutaliteit 10 euro kosten plus 150% incassokosten in rekening te brengen op een openstaande eigen risico bedrag. Of die 385 al niet genoeg is!

Ze dreigen ook de 25 euro uit handen te geven aan een deurwaarden wat de vordering jkan doen vertienvoudigen. En dat noemt zich zorg. Tuig van de richel is meer passend.

En de tweede kamer maar roepen dat incassokosten evenredig moeten zijn en niet nog meer schulden moeten veroorzaken. Ze moesten de debiteurenafdeling van fbto zorg met pek en veren door de straten van leeuwarden jagen op weg naar het slachthuis. Waarvan akte!

Ch
21-06-2018

Administratie totaal niet op orde

Je kan niet inloggen en al je gegevens zien Je krijgt geld terug op je rekening en moet je na twee maanden terug betalen met veel incassokosten Wat hun schuld is niet de mijne! En dan zijn ze ook nog eens altijd alwetende. Kijk uit! neem bij deze maatschappij geen verzekering!

Rudi
21-06-2018

Zorgkosten niet toegankelijk.

Inloggen met DigiD lukt. Zorgkosten bekijken lukt niet. Al vele malen contact gehad, nog geen resultaat.

Anita
12-06-2018

Auto kan niet verzekerd worden

Zeer slecht. Telefonisch informatie opgevraagd over een auto of deze verzekerd kon worden op mijn naam. Bij andere verzekeringsmaatschappij was dat namelijk niet mogelijk, wegens mijn leeftijd en de type auto. Volgens een medewerker van FBTO was het bij hen wel mogelijk en geen enkele probleem.

Uiteindelijk de auto van 13000 euro gekocht. Meteen belde ik FBTO op om de auto te verzekeren, alle gegevens doorgeven, aan het einde van het gesprek krijg ik te horen dat de auto niet verzekerd mag worden vanwege mijn leeftijd.

2 keer gevraagd om afdeling klachten, maar niemand kan mij helpen of überhaupt terugbellen. Nu heb ik een auto van 13000 euro hier staan waar ik niet mee mag rijden omdat er geen verzekering op zit.

Ivanka
08-05-2018

Slechtse klantenservice ever

1. Oplichters met extreme premie verhogingen op basis van niks. 2. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd 3. De personen op de klantenservice geven hun bek maar een douw. Je bent 5 telefoontjes verder voor je wat weet.

Boris
03-05-2018

Super autoverzekering!

Ongeval gehad en hierbij goed geholpen door FBTO. Vriendelijke mensen en snelle uitkering!

Mike
26-03-2018

Zeer slechte verzekeringen

Wel bijna 20 jaar klant geweest bij FBTO, nooit wat gehad. Alle verzekeringen liepen bij dit bedrijf. 2x Achter elkaar schade gehad in mijn badkamer, 1x maal lekkage tot aan de hal en 1x een kapotte douchedeur. Wordt alleen verwezen naar de polisvoorwaarden 0 euro vergoed in beide gevallen, Heb alle verzekeringen maar opgezegd wat een oplichtersbende, geen goed woord voor over.

Miep
26-02-2018

Een regelrecht zooitje

4 jaar geleden autoverzekering aangeschaft bij fbto, maar nooit iets gedeclareerd. Desondanks blijven er dingen misgaan. Vorig jaar werd ineens een hoger bedrag afgeschreven dan goedgekeurd. Zonder mijn akkoord werd zomaar een inboedelverzekering gedeclareerd. (Hier was nergens een bevestiging van te vinden en ook nergens formeel bericht van gehad). Na veel gedoe werd dit teruggedraaid. Het lijkt wel of alle afdelingen van fbto langs elkaar heen werken. Je krijgt ook niets zwart op wit. Zo had ik bijv laatst aangegeven dat ik mijn autoverz voortaan per maand wilde betalen. Netjes de eerste maand betaald, de rest zou via automatische incasso gaan. Kreeg ik een maand later ineens een brief via de post dat mijn verzekering is opgezegd en dat ik geregistreerd ben als wanbetaler. Nou ja zeg! Met een bedrag er bij dat nergens te plaatsen is. Klantenservice is niet bereikbaar en ook via je eigen mijnfbto dat sinds kort werkt is niks terug te vinden. Al met al heb ik een zeer slecht oordeel over fbto en ik raad het dan ook iedereen af. Over de toekenning v schade etc kan ik niet meepraten, maar gezien het gedoe dat alleen al bestaat om de incasso verwacht ik dat ook deze afhandeling niet veel soeps zal zijn.

Hendrik
19-02-2018

FBTO heeft ons in de kou laten staan

Omdat we voor onze wereldreis van 12 maanden goed verzekerd wilden zijn, hebben we alles bij de FBTO ondergebracht. Tijdens onze reis hebben we verschillende persoonlijke en materiële ongevallen gehad. Dit varieerde van geannuleerde vluchten, tot een defecte laptop en een behandeling in het ziekenhuis. In alle gevallen heeft de FBTO ons in de kou laten staan. Wij zijn hiervan erg geschrokken en hebben we ons de rest van de reis niet veilig gevoeld. Mijn advies is om niet een verzekering bij de FBTO af te sluiten maar op zoek te gaan naar een partij die daadwerkelijk is ingesteld op lange en verre reizen.

Claudia
19-01-2018

Zeer slechte klantenservice

Schandalig te woord gestaan door 2 medewerkers, eind van het jaar weg bij hun.