FBTO reviews

4.1

21-01-2015

Ga niet naar FBTO

Ga niet naar FBTO als je veel schadevrije jaren hebt.

Heb je 1 kleine schade die wel gemaakt moet worden en je hebt 16 schadevrije jaren, dan val je terug naar 4 schadevrije jaren.

Als je hier dan over belt vinden ze het heel normaal dat je 12 schadevrije jaren naar beneden valt. Als je bij FBTO aangeeft dat het op de website wel heel anders wordt aangegeven hoeveel je terug valt, weten ze van niks. In mijn geval had ik dan nog geluk dat ik een no-claim beschermen had. Niemand kan begrijpen dat ik zoveel ben terug gevallen na 1 schade, hierdoor zit je dan ook jaren vast aan FBTO. We hebben nu veel meer verhalen op internet gelezen van mensen die ook zelfs rond de 25 schadevrije jaren zaten en nu op 4.

Gelukkig heb ik een andere autoverzekering gevonden (die net zo goed, zelfs beter is zonder meer te betalen) waar ik toch naar toe kan omdat mijn partner veel meer schadevrije jaren heeft waar ik op mee kan surfen.

Kortom heb je veel schadevrije jaren, ga dan met piepende banden weg bij FBTO, hier zit je dan niet goed. Onze beide autoverzekeringen hebben we nu dus snel verzekerd bij een andere verzekeraar.

Anne
17-12-2014

Mwah

Wij gaan weg bij fbto. Zolang er niets is,is het een top verzekering. Echter, zodra je wat wilt wijzigen, krijg je foutieve facturen, herinneringen, aanmaningen. Ik had op een gegeven moment twee inboedelverzekeringen lopen bij fbto? Ik vind het jammer om weg te gaan, want de voorwaarden waren prima. Hopelijk gaat het bij een volgende verzekeraar beter.

Margreet
30-10-2014

Ik mag niet behandeld worden bij de dermatoloog waar mijn huisarts me naar verwi

Ik heb een bultje bij mijn neus en moet naar de dermatoloog omdat de huisarts het niet vertrouwd.

Hij verwijst mij naar een dermatoloog maar die mag mij dit jaar niet meer behandelen omdat ze van FBTO geen toestemming krijgen meer patiënten te behandelen dan dat ze dit jaar al gedaan hebben! vanaf 1 januari mogen ze weer nieuwe patiënten aannemen. Het is een erkende kliniek voor dermatologen. Zo ben ik gestopt met roken en heb ik medicijnen voor maar de enige zorgverzekering waar je het zelf eerst moet voorschieten is FBTO. Ik ben na dit jaar in ieder geval weg bij FBTO WAARDELOOS!

Hertjens
16-09-2014

Doorlopende reisverzekering

Fbto vergoedt snel, misschien wel te snel waardoor klanten even vergeten dat wat ze uitgekeerd krijgen niet in verhouding staat tot je schade. Als je bv meerdere schades hebt gehad op je vakantie bv rugzak van je kind nieuw ter waarde van 110,- krijg je volledig kapot van de bagage band en bv verlies van een camera 500,- in dezelfde vakantie wordt echter maar 20% van de nieuwwaarde - 100 eigen risico per onderdeel, dus in dit geval 2x 100,- in mindering gebracht en nog eens 20% van de waarde ? Dus krijg je 10,- terug voor je rugzak en 300,- voor de camera als schade bedrag vergoedt en dus in totaal 310,- van je 610,-

Dus snap bovenstaande berichten niet dat je weer een nieuwe camera of rugzak kan kopen, een camera in deze misschien wel maar dan een stuk goedkopere om van de rugzak maar niet te spreken. Tevens een beetje jammer dat voor elke vraag die je stelt een tijdspad van 10 werkdagen wordt gehanteerd die ook ten volste worden benut.

08-09-2014

Aanspraaklijkheidsverzekering

ik had tijdens verhuizen van me schoon moeder de tv uit me handen laten vallen

nu wacht zei al meer dan een week op fbto die nog steeds geen contact heeft opgenomen met mijn schoon moeder ik vind het schandalig om na 10 dagen van schadedatum doorgegeven te hebben nog steeds niets heeft vernomen mailen helpt niet en bellen zeggen ze het komt goed een groot woord SCHANDALIG!

Bianca van Zuylen
19-06-2014

FBTO zorgverzekering: SCHADALIG SLECHT EN ONBESCHOFT!

FBTO is een schandalige en onbeschofte verzekeraar! Ze gaan op de stoel vd arts zitten en bepalen zelf of ze wel of niet vergoeden. De nota's kunnen alleen via de apotheek worden ingediend maar dan vergoeden ze maar de helft aan de apotheek! Logisch dat die dat niet wil. Ik ben nu zo vaak van het kastje naar de muur gestuurd, en m'n medicijnen met medische noodzaak worden nog steeds niet vergoed, dat ik m'n rechtsbijstand ga inschakelen en aan het einde vh jaar al mijn verzekeringen bij FBTO opzeg!

NOOIT naar FBTO gaan, ze lachen je gewoon uit!

Sabrina
19-05-2014

FBTO of beter: Rampenplan!

Vanaf vorig jaar november t/m februari van dit jaar ben ik bezig geweest met het treffen van een betalingsregeling. Ik heb letterlijk gesmeekt of ze wilden luisteren. Na 2 keer een groot bedrag te storneren (Op hun eigen advies) en dus in totaal drie maal OP TIJD! de regeling proberen aan te vragen is het dan eindelijk gelukt.. Het is gewoon belachelijk. De klantenservice lijkt heel slecht op de hoogte te zijn van allerlei zaken, is gewoon heel brutaal en geeft enorm slechte adviezen. Elk persoon aan de andere kant van de lijn bij de FBTO geeft een ander advies en zeggen letterlijk dat wat hun vorige collega gezegd heeft, bullshit is.

Buiten dit alles vind ik de vergoedingen voor iets wat bijzondere zaken, wat wel bij veel andere verzekeraars vergoed word of gedeeltelijk, op en top slecht/minimaal is.

Misschien zijn er veel mensen het niet met mij eens maar, mijn ervaring met de FBTO is heel erg slecht.

Raymond
17-03-2014

Na overlijden geen premie terug, geen reactie, geen initiatief

Begin dit jaar overlijdt mijn vriendin en ik informeer FBTO hiervan om de teveel betaalde premie die ik zelf voor haar heb vooruit betaald voor het jaar, terug te vragen. Enkele dagen later krijg ik de bevestiging dat deze binnen enkele dagen wordt terugbetaald. Zes weken later vraag ik waar mijn geld blijft, pas na twee weken antwoord dat ze al twee geprobeerd hebben om geld te storten op haar rekening, in plaats van de mijne, waarvan het betaald is, en dat dat geld is teruggestort (logisch, want die rekening is opgeheven door haar dood). Zelf contact opnemen is er blijkbaar niet bij. Ik geef mijn rekeningnummer door en vraag wederom voor terugstorting per omgaande. Geen reactie, geen geld. Inmiddels is het bijna drie maanden geleden en ik heb nog steeds geen geld teruggekregen wat rechtmatig van mij is. Dan maar de rechtsbijstand inschakelen. Alsof ik niets beters te doen heb in deze moeilijke tijd. En bedankt, FBTO!

Esther
09-03-2014

Enorm hoge premies, slechte afhandeling

Wegens collectief zou ik 15% korting krijgen, achteraf bleek het eerder een toeslag van 15%.

Let op mensen, de noclaim-korting is nl erg laag waar anderen maatschappijen veel meer korting geven.

Tevens bij opzegging van autoverzekering heeft FBTO verzuimd om dit administratief in RoyData in te voeren.

Hierdoor heb ik een gigantische naheffing gekregen van mijn nieuwe verzekeraar wegens het ontbreken van het aantal schadevrije jaren. Deze naheffing moet later weer geannuleerd worden, als de FBTO wakker is geworden.

Jullie worden bedankt FBTO!

Doe je werk, daar heb ik jaren rijkelijke premie voor betaald en als dank nu in de problemen.

04-03-2014

Dik tevreden!

Onlangs een kapotte voorruit opgelopen na een flinke storm. FBTO gebeld. Twee dagen later kwam een gespecialiseerd bedrijf de ruit bij mij thuis vervangen en klaar was kees. Geen eigen risico of papieren rompslomp dus dik tevreden.

Jansen
25-02-2014

In 2013 had ik bij fbto een zorgverzekering. Deze einde 2013 opgezegd. Later toch een fbto zorgverzekering opnieuw afgesloten. Door de verwarring van eerdere opzegging bleek ik 2014 niet verzekerd te zijn. Ze hebben alles gewoon beëindigd. Nu weer een vraag ingediend gaat die nu pas in ipv 1-1-2014. Erg klant onvriendelijk deze manier van handelen. Volgend jaar gelijk naar een andere zorgverzekeraar. Is een puinhoop bij de acceptatie van fbto.

Loes
20-01-2014

al jaren klant, maar nu niet meer zo tevreden. Als je een klacht hebt word er slecht op gereageerd. Je word afgescheept als vaste klant dat je je email maar beter moet lezen.... Maar als er in 1 gezin 3 emails niet zijn aangekomen(dus niet verstuurt...) zegt FBTO dikke pech. Dus nu mijn klacht maar weer ingediend bij klachtenmanagement van fbto. We wachten weer af....

Felicha
27-09-2013

Ik heb een kortlopende reisverzekering afgesloten.

Mijn telefoon was kapot gegooit door kindje van vriendin van mij heb ik de telefoon van mijn schoonmoeder meegenomen zodat ik toch contact kon hebben thuis met mijn kindjes en man.

Telefoon gestolen en portomonee...

Dus ik bel op met een niet vriendelijke man en die verteld mij dus dat je voor contant geld niet verzekerd bent en ook niet voor de telefoon omdat die van mijn schoonmoeder is en niet van mijzelf...

Jacki
16-07-2013

Echt een top verzekering! Ik ben net terug van vakantie waar ik samen met mn vriendin was beroofd onderweg van het vliegveld naar ons hotel. Onze paspoorten, camera, galaxy s3 en portemonnee (incl inhoud) waren weg! Toen wij contact opnamen met fbto werd ik vriendelijk te woord gestaan door de meneer aan de telefoon. Niet alleen de woorden waren vriendelijke, ook de daden van fbto zijn echt geweldig. Fbto heeft onze reis die slecht begon een beetje goed gemaakt en wij konden de vakantie gewoon "afmaken". Ik zeg mijn reisverzekering bij fbto nooit te nimmer meer op!

11-06-2013

Waardeloze maatschappij

Ik dacht zoek even ervaringen op van FBTO, want zit met het zelfde probleem. Echt waardeloze maatschappij.

Ik had gebeld dat ik elke maand netjes mijn rekeningen over had gemaakt en dat ze maar een mailadres moesten geven waarin ik dat netjes kon laten zien.

maar die meneer weigerde me dat te geven. Hij zei gewoon je moet betalen waarop ik antwoorde ik ga niet iets betalen wat ik al betaald heb.

na een hoop gezeur aan de telefoon heb ik maar opgehangen en ze een mail gestuurd met de afschriften waarop ik een mail terug krijg dat ik alsnog de betalingen moet voldoen.

Dus heb maar weer een mail erachter aan gestuurd van lees onderstaande mail daar staan de afschriften en hierbij laat ik zien dat ik mijn betalingen elke maand netjes heb voldaan.

Nu maar weer wachten op reactie....... moe word je ervan

06-06-2013

Begin dec 2012 via andere verzekeraar overstappen aangekondigd. Andere verzekeraar deed dat de volgende dag!. FBTO had me in een wanbetalersregister geplaatst, wat volledig onterecht bleek. Ik sta daar nog steeds in, ik heb nooit een excuus gekregen van FBTO.

De laatste week den december FBTO maar eens gebeld, "moet ik nog separaat opzeggen?" Dat bleek niet nodig, de overstap was ontvangen en in verwerking. Ik zou van de andere verzekeraar (Menzis) de overstap bevestigd krijgen.

Menzis kreeg half januari van FBTO het verhaal over de wanbetalerslijst te horen, belden me netjes op en wachten (nu in juni wachten ze nog steeds) Omdat FBTO dit in januari gedaan heeft, is overstappen ineens onmogelijk, en dat terwijl de reden niet legitiem was.

Ik heb natuurlijk FBTO in gebreke gesteld en gemeld dat ze de overstap toch maar moeten regelen, zij hebben immers de fouten gemaakt. Daar wil men niets van weten, mijn argumenten worden volledig en ongelezen genegeerd. De laatste 3 maanden reageren ze al helemaal niet meer, tot afgelopen week, toen ik weer een mail ontving waaruit bleek dat men de schuld niet wil toegevenb en totaal niet ingaat op wat er werkelijk is gebeurt. En de premie, die betaal ik niet, de deurwaarder is twee weken terug geweest, alle bewijzen getoont en hij gaat de opdracht teruggeven aan FBTO (helpen is er natuurlijk niet bij) Door FBTO ben ik nu niet verzekerd (al 6 maanden). Waardeloze maatschappij!

09-04-2013

Ik ben helemaal weg van de FBTO zorgverzekering. Ik heb hem voornamelijk genomen omdat ik zwanger ben, dus voor de gezinsplanningmodule.

Een goed kraampakket gehad, 3x een boekje van pauline oud (9maanden, kraambezoek en baby 1e jaar) en de pretecho krijg je ook vergoed tot 100 euro!

Daarnaast kreeg ik een snelle reactie op mijn vragen via mail/twitter. Kortom, helemaal tevreden!!

22-02-2013

Na een juridisch conflict met mijn werkgever in 1993 heb ik indertijd een advocaat moeten inschakelen en de kosten zelf moeten betalen. Ruim 5.000,00 gulden. Dit was voor mij een reden om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten. Ik heb destijds gekozen voor de FBTO. Een zelfstandige verzekeringsmaatschappij met gunstige polisvoorwaarden. Op dit moment is de situatie dat ik een woning huur via Achmea Vastgoed Bank, een ziektekostenverzekering heb via Zilveren Kruis Achmea en juist omdat ook mijn rechtsbijstandverzekering nu loopt bij FBTO/Achmea denk ik erover om over te stappen naar een verzekeraar die niets met Achmea te maken heeft. Ik heb nu een conflict met mijn verhuurder over servicekosten doch de rechtsbijstandverzekering heeft mij laten weten hierin niet te kunnen bemiddelen. Dit is natuurlijk, ook al melden ze zelf dat dit niet zo is, snijden in eigen vlees. Ik heb nu de huurcommissie moeten inschakelen wat ook weer extra geld aan legeskosten betekent. In 2007 heb ik door een reorganisatie mijn baan helaas verloren. Ook toen weer mijn rechtsbijstandverzekering via de FBTO ingeschakeld. Ik heb heel veel werk zelf moeten verrichten (zelf verweerschriften schrijven etc.) De advocaat die mij indertijd is toegewezen gaf als reden op dat het door tussenkomst van een advocaat hard zou worden gespeeld en de zaken voor mij negatief zouden kunnen uitvallen. Ben eigenlijk wat teleurgesteld en hoop nu op een betere bijstand via Univé.

08-01-2013

Een hele nare verzekeraar. Ik heb in 2012 flink gebruik moeten maken van FBTO - er worden teveel fouten gemaakt en men is het meeste van de tijd niet klantgericht.

Grootste ergenis: er staan nog dossiers open. Deze worden niet afgehandeld. Ik moet er telkens achteraan.

Ik ben gekke Henkie als ik hier nog verzekerd zou blijven.

Ik hoop dat de recessie blijft aanhouden dit jaar, zo niet erger wordt en dat het FBTO heel hard mag treffen.

Ik zeg: succes!

06-01-2013

Recentelijk heb ik een behoorlijke schade aan mijn auto gehad waardoor ik ook niet meer verder kon rijden. Contact gehad met de alarmcentrale die een bergingsbedrijf regelde. Bij thuiskomst online een schadeformulier ingevuld. Ik vind het erg prettig dat je bij FBTO alles online kan regelen en dus niet aan kantoortijden gebonden bent. Ik heb dan ook mijn zorg- en woonverzekeringen hier ondergebracht. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de geleverde service en ook de prijs hiervan is erg concurrerend.