FBTO reviews

4.1

Tim
11-07-2019

Fbto independer tegen misleiden aan

Vandaag gezocht op independer.nl voor een autoverzekering, kwam op prijs uit bij fbto, wilde weten wat er is gedekt bij een inzittende verzekering.

Eerst een algemeen stukje tekst gevonden waarom dit zo belangrijk is, bijvoorbeeld bij medische kosten, letsel schade en onderhoudsderving. Echter na even gezocht op de uitgebreide details van deze verzekering kom je hele andere voorwaarden tegen zoals -> medische kosten niet gedekt, letselschade niet gedekt, onderhoudsderving niet gedekt. Heb uiteraard gebeld met independer, deze uiterst vriendelijke man vond t ook vreemd, hij speurde in de algemene polisvoorwaarden van fbto en vond dat je 30% van je salaris vergoed kunt krijgen. Ikzelf heb dat nergens kunnen terugvinden. Vindt daarom dat fbto op de site van independer bij lange na niet transparant is betreft je dekking. Zelf ga ik op zoek waar het duidelijker is en vindt dit tegen het misleiden aan hangen omdat mensen in t algemeen niet heel gedetailleerd kijken, wat bij bedrijven algemeen bekend is en daar ' handig ' gebruik van maken. Hoop dat er iemand aan dit stuk tekst heeft. Gr tim

Liane
27-06-2019

Waardeloze woonverzekering

Ruim 12 jaar geleden via VEH alle verzekeringen rond het huis afgesloten bij FBTO, waaronder de woonhuisverzekering. Na 12 jaar premie betalen bij de eerste de beste schade aan het dak veroorzaakt door vandalisme te horen gekregen dat deze niet wordt vergoed door de opstalverzekering. Direct opgezegd. Nooit meer FBTO.

Fruts
07-06-2019

Moeilijk bedrijf

Tijdens een vakantie op Cran Canaria is onze strandtas naast onze ligstoelen op het strand gestolen. Het was al laat in de middag toen we naar ons hotel wilden rijden en we ontdekten dat de tas was verdwenen. Rijbewijzen, zonnebrillen, sleutel huurauto etc weg. Schade met contant geld ca. €1000,00

Daar stonden we dan in onze badkleding op de boulevard van Puerto Rico. Hoe moesten we naar het hotel komen 40 km verderop en zonder geld. We werden fantastisch geholpen door de jongens van de ligbeddenverhuur. Zij brachten ons naar de Politie en vertaalden alles in het Spaans. Belden het autoverhuurbedrijf die een takelwagen stuurde en kregen een nieuwe huurauto op het vliegveld van Las Palmas. Ook werd het hotel gebeld om de kamer te blokkeren en onze geldpassen werden geblokkeerd. We kwamen na uren oponthoud in ons hotel.

FBTO reageerde snel door mee te delen, dat er niets wordt vergoed, omdat er onvoldoende toezicht is gehouden tijdens het zonnen op de ligbedden.

Hiertegen hebben wij bezwaar gemaakt, omdat de strandtas binnen bereik lag maar dat we deze moeilijk op onze buik kunnen plaatsen als we zonnen en er ook geen kluis is naast onze ligbedden. Volgens de Politie gebeurt het regelmatig en zijn het Roemenen die snel toeslaan als het rustig is.

Nadat we bezwaar hebben aangetekend, gaf FBTO toe toch uit te keren. Wij hadden inmiddels verzekeringsklachten.nl in kennis gesteld van ons bezwaar en die liet weten dat het te gek voor woorden zou zijn als FBTO ons bezwaar zou afwijzen. FBTO staat bij haar slecht bekend, omdat zij er altijd onderuit proberen te komen.

Inmiddels het schadebedrag uitgekeerd zonder opgave van de vergoeding mobiele telefoon. Ook hebben zij een aantal posten onder diversen geplaatst zodat wij niet kunnen zien wat wel, gedeeltelijk of niet wordt vergoed.

Tevens moesten wij vaststellen dat er tweemaal een eigen risico van € 100,00 is ingehouden. Na hierover weer gecorrespondeert te hebben, kregen we een excuus. Het was een systeemfout. We zijn er nu klaar mee en kiezen voor een andere verzekeraar.

Nardy
20-05-2019

Mijn premie per jaar 430 euro goedkoper bij andere verzekeraar

Toen ik mijn nieuwe premiebedrag voor de auto las schrok ik, 71 euro per maand! 842 euro per jaar.

Ben andere verzekeraars gaan zoeken, op de autoverzekering bespaar ik per jaar nu 170 euro, en op de woonhuisverzekering ( opstal en inboedel) 26 euro per maand! Bizar gewoon. 430 euro per jaar.

Ben al 30 jaar bij FBTO verzekerd, maar niet aan denken wat er veel te veel betaald is.

Yvonne
17-05-2019

Fijne positieve ervaring, zo kan het dus ook.

Begin dit jaar na ski ongeluk waar ik nog steeds van herstellende ben, een hele nare ervaring gehad met annuleringsverzekering bij Unigarant. Hun totale gebrek aan empathie en de ronduit onbeschofte reactie heeft me destijds behoorlijk geraakt. Vandaag schoot me te binnen dat ik de annuleringsverzekering nog om wilde zetten naar de FBTO. En de medische verzekering wilde toevoegen. Zeer fijn geholpen door Sabina van de FBTO. Het kwam zo ter sprake waarom ik de doorlopende annuleringsverzekering naar de FBTO wilde overzetten en zij reageerde heel begripvol. Fijn dat mensen ook zo met je kunnen omgaan. Een uurtje later gaat bij mij de bel en staat Fleurop voor de deur. Met een bos bloemen namens de FBTO van Sabina met een voorspoedig herstel toegewenst. Dat is toch geweldig attent?

Nog even ter aanvulling: vanuit de doorlopende reisverzekering die al wel bij de FBTO liep ben ik trouwens begin dit jaar zeer goed geholpen. Dus ik was al een tevreden klant.

FBTO: ik wens jullie veel klanten toe.

MCC van Eekelen
29-04-2019

Water schaden

Je bent allriskverzekert maar na 20 jaar wordt er niets meer vergoed ik had een lekkage aan verwarmings platen de kurkvloer was los gegaan maar omdat de vloer meer als 20 jaar oud was werd het nier vergoed als ik een nieuwe vloer zou laten leggen zou ik 10 procent vergoeding krijgenbij aankoop.Waarom bij je dan nog voor verzekert.

26-04-2019

Zeer goed!

Hier moeten mensen zichzelf laten verzekeringen, normale werknemers verhoord. Prima bedrijf. Ga zo door!

Angelique
17-04-2019

Inboedelverzekering

Mijn zoontje had een kop thee over de laptop gegooid per ongeluk.

Laptop kon niet meer gemaakt worden helaas.

Schade €599 euro.?

Gelukkig alles binnen een dag geregeld en weer een dag later stond het geld op de rekening. Top!

Matthew
11-04-2019

Prima afhandeling

Vanwege ziekenhuisopname van zoon vlak onze vakantie overlegd met FBTO over vergoeding van extra vliegtickets om een aantal dagen later te kunnen gaan. (reis + annuleringsverzekering) Dit omdat we (ondanks positief reisadvies artsen) een paar dagen wilden kijken hoe het ging omdat er een flinke verkoudheid aan zat te komen.

FBTO dacht mee aan een goede oplossing voor beide partijen. Uiteindelijk konden we een aantal dagen later op vakantie en vergoedde FBTO de kosten van de nieuwe tickets. Dat we de paar gemiste dagen niet vergoed kregen vonden we geen issue vanwege de flexibele opstelling en het meedenken. Geld stond de dag na indienen al op de rekening!

Ed
22-03-2019

All Risk Verzekerd waardeloos

Op 12 maart 2019 heb ik een schade gemeld bij fbto , ik ben all risk verzekerd ( inboedel ) ik wou mijn scooter uit de schuur halen en hij glipte uit mijn handen, waardoor de scooter schade heeft opgelopen. vervolgens heb ik daar met fbto contact over gehad en zei zouden op 21 maart 2019 een schade expert langs sturen bij de scooterzaak waar de scooter nu op dit moment staat. op 21 maart 2019 om 16:55 word ik gebeld door de scooterwinkel dat er GEEN schade expert is langs gekomen, ik heb daarop contact gezocht met FBTO, FBTO vertelde mij dat er iets verkeerds was gegaan en dat expert helemaal niet ingeschakeld was omdat hun een fout hadden gemaakt in hun systeem waardoor de expert de melding niet gehad heeft dat hij op 21 maart 2019 bij de scooterzaak aanwezig moet zijn voor de expertise , ik heb daarop gezegt dat het jullie schuld nu is en ik voor niks die scooter daar heb staan en dat ik toch een schade rapport heb laten opstellen die dag dat de expert zou langskomen, kosten 75 euro wat je zelf moet betalen/voorschieten hoe je het wil zien , waarop ik heb voorgesteld , jullie hebben nu de mogelijkheid om van een ERKENDE scooterdealer een rapport te krijgen waar instaat wat de schade is. toen zeiden ze we gaan even kijken wat we hier op de afdeling daar van vinden, dus ik heb op 22 maart 2019 weer contact gezocht met FBTO , en verdomme tot mijn grote verbazing blijven ze voet bij stuk houden dat ze toch een schade expert er bij willen hebben en dat er OPNIEUW een nieuwe afspraak gemaakt gaat worden, ik ben nu op dit moment aan het wachten op het telefoontje ( als die al komt ) en dan moet ik nog een keer weer een afspraak inplannen zodat de schade expertise kan langs komen bij de scooterwinkel waar de scooter NU op dit moment al staat. en je word door een sekreet aan die telefoon een beetje weggewimpeld van FBTO dat het niet anders is en dat het maar op deze manier kan en niet anders . in die tussen tijd moet ik dus maar zien hoe ik vervoer moet regelen omdat ik NOG LANGER mijn scooter kwijt ben , ik vind het een waardeloos zooitje . FBTO vraagt aan mij op 12-3-2019 of ik een scooterzaak kan vinden , vervolgens doe ik dat, scooter staat daar netjes te wachten, schade expert komt zelf niet opdagen . en nu zit ik met de ellende en het geregel , en in die tussentijd moet je maar afwachten omdat je afhankelijk van die schade expert bent, nou ik kan je zeggen ik ben nog nooit zo behandeld als stront ! all risk verzekerd me reet! punt van mij is gewoon , de scooter kan door een erkende scooterdealer nu bekeken worden waardoor een rapport opgesteld kan worden, maar nee hoor er moet een schade expert bij komen die eigenlijk op 21 maart al zou langs komen! en dan word je aan de telefoon afgewimpeld door fbto dat je een klacht kan indienen, alsof ik daar mee opschiet dat me scooter nu klaar gemaakt word!

Jamal
19-03-2019

Onrechtvaardige BKR registratie!

Ongeveer een jaar geleden heeft mijn vader (zonder mijn weten) een inboedel verzekering proberen af te sluiten op mijn naam. Dit gaat blijkbaar veel te makkelijk aangezien hij mijn geboortedatum, adres enz weet. Deze verzekering is geweigerd omdat mijn vader BKR geregistreerd staat. Nu kan ik bij geen enkele andere verzekering meer een verzekering afsluiten omdat een familielid van mij een ‘wanbetaler’ is? Ik vind dit uiterlijk belachelijk dat ik moet boeten voor een ander zijn/haar fout is dit normaal? Ik heb zelf nog nooit een rekening niet betaald ik betaal altijd optijd en nu ineens omdat ik geweigerd ben door een ander zijn fout mag ik nergens meer een verzekering afsluiten tenzij ik zakken met geld extra moet betalen per maand belachelijk dit. Heeft iemand advies voor mij? (e-mailadres verwijderd)

Annet
22-02-2019

Super geholpen en nog een mooi boeket bloemen gekregen ook

Vandaag telefonisch contact gehad met FBTO (mandy). wat een aardige vrouw zeg. goed advies gekregen en ze heeft me even teruggebeld voordat ze vrij was om te kijken of alles goed was gegaan.

zo lief kreeg ik vanmiddag ook nog een boeket bloemen thuis bezorgd met de tekst een nieuwe auto verdient ook wel een nieuw bloemetje. FBTO super bedankt.

Ruby
01-02-2019

Onwijs slechte CS

Bij een probleem proberen ze je niet op een professionele manier te helpen. In plaats daarvan doen ze alsof de cliënt gek is en laat dit ook weten. Verder proberen ze geen oplossing te zoeken. Je mag het zelf uitzoeken. Als je ze daarop wijst, krijt je nog een bijdehante opmerking van heb ik jou daar.

Esther
24-12-2018

Prima

Goede zorgverzekering. Nooit problemen mee gehad.

19-12-2018

FBTO en declaraties zorgaanbieders

Afgelopen jaar twee vervelende ervaringen met FBTO gehad. Ten eerste stuurde kraamzorgbedrijf Care4U een rekening voor de kraamzorg. Direct betaald want valt immers onder eigen risico. Bij latere controle van zorgnota's bleek Care4U dezelfde rekening ook bij FBTO te hebben gedeclareerd. Kregen we dezelfde nota ook nog eens via eigen risico FBTO gepresenteerd. Ja, verklaart FBTO, in januari hebben we de regels aangepast voor zorgaanbieders, daarom had Care4U per ongeluk de rekening verstuurd. Maar onze nota was wel in juni. Hebben ze het dan al die tijd fout gedaan? Hoeveel dubbele declaraties zijn er verstuurd aan mensen die niet hun zorgnota's checken?

Ten tweede dan de diabetesstrips die de apotheek ons liet betalen. Deze vallen binnen de basisverzekering. Apotheek stelt dat we de rekening maar moeten opsturen naar FBTO. Rekening opgestuurd: FBTO reageert dat ze een contract hebben met de apotheek en dat die de rekening direct naar FBTO had moeten sturen. FBTO vergoedt ons niets. Tientallen Euros hebben we uitgegeven die wel onder de basisverzekering vielen.

Beide incidenten tonen aan dat FBTO de afspraken met de zorgaanbieders niet goed op orde heeft. De problemen die daardoor ontstaan worden afgewenteld op de klant. Zorgaanbieders doen alsof ze van niets weten en wijzen naar FBTO. FBTO wijst vervolgens weer naar de zorgaanbieders.

Andrea
17-12-2018

Zorgverzekering Aan te raden!

Ik ben al jaren verzekerd bij FBTO.

Ik vind het prettig dat ik uit verschillende pakketen kan kiezen die in het komende jaar bij mij van toepassing zijn en deze kan aan zetten. Informatie wordt goed uitgelegd en snap ik iets niet helpt de klantenservice graag verder. Zeer tevreden en ook aan te raden.

Mo
27-11-2018

Zeer slecht en onprofessioneel

Zeer slecht. Aanrijding plaatsgevonden en tegenpartij in gelijk gesteld zonder mij te informeren. Ook verzoek om rechtsbijstand hierin te betrekken gewoon naast zich neergelegd. Pas bij twijfels over schadevrije jaren hier achtergekomen.

Eldin
20-11-2018

Auto verzekering

Verzekeraar opzicht ok maar heel slecht personeel aan de telefoon. Te kort door de bocht en niet meedenkend.

Ev
13-11-2018

Voortreffelijke service! Vriendelijk en gemakkelijk

Wij hebben een doorlopende reisverzekering bij FBTO afgesloten omdat we ongeveer een jaar in het buitenland zijn. FBTO was de goedkoopste optie voor wat wij nodig hadden.

We hadden gehoopt de verzekering natuurlijk niet nodig te hebben maar helaas hadden we een ongelukje met water over de laptop. Na onderzoek door een bedrijfje hier bleek de laptop niet meer te redden. De hulp en service van FBTO tijdens dit proces was meer dan uitstekent!

We konden gewoon via Whatsapp doorgeven wat er aan de hand was en ze maakten er totaal geen lang en ingewikkeld proces van. De medewerkers op de whatsapp waren vriendelijk en we hebben de laptop volledig vergoed gekregen

Ik heb altijd het beeld van verzekeringen dat ze onnodig moeilijke vragen stellen om je te strikken in je antwoorden zodat ze niet uit hoeven te betalen. Van FBTO kreeg ik dit beeld totaal niet! 10/10 dat ik FBTO zal aanraden voor een doorlopende reisverzekering

Niels
10-11-2018

Wat een scheinheilig bedrijf!

Ze adviseren je om niet in zowel je reis als je zorgverzekering de werelddekking aan te zetten, want dit is dubbelop. Vervolgens mag je wel 200,- voor je vaccinaties betalen omdat je niet in zowel je reis als zorgverzekering de werelddekking aan hebt staan.

Wat een oplichterij!