02-01-2020

Koppelverkoop

Na schade te rijden aan een zijspiegel waarbij enkel de spiegel kap van de tegenpartij beschadigd is geraakt krijg ik een rekening van ruim €200,- omdat de kap enkel verkocht wordt met een nieuwe steun. Dit terwijl een particulier gewoon een los kapje koopt van een tientje en hem er in hooguit een half uurtje op schroeft.

Univé vind het schijnbaar allemaal prima.

Eelke
30-12-2019

Schade veroorzaakt auto

Heb mijn auto all risk verzekerd. Betaal een fors bedrag per maand en heb 7 schadevrije jaren. Nu heb ik kerst avond voor het eerst helaas schade gereden. Nu gaat mijn premie met 100 euro per maand omhoog. Voor een schade van 4000 euro inclusief tegenpartij. waar betaal ik in vredesnaam premie voor?

S.Jansen
27-12-2019

Unive onbereidwillig afschuiven hoofdpijn verzekerd!

Heb echt te veel om op te noemen waarom ik zeeeeeeer ontevreden ben over de gang van zaken bij Unive. Heb een schade van 4 december all risk ook nog maar het ongeval was niet mijn schuld, er is politie bij aanwezig geweest alles. Heb eerst al twee weken met een schadeauto moeten rondrijden omdat de expert tot twee keer toe niet kwam op dagen! Na meer als 20 dagen verder afstandsverklaring ondertekend en retour dekra en de unive en dacht simpel toevoegen int dossier en sluiten en mij de schade uit keren zodat ik weer een andere auto kan kopen. Blijkbaar moet het ter beoordeling weer langs een behandelaar die niet aanwezig was, dus moest ik maar afwachten en zonder auto kan ik niet werken dat heb ik ze ook al gezegd. Kreeg in eerste instantie geen leenauto en ik ben op mijn strepen gaan staan en heb de unive gewezen op de polis die ze aan me hebben verkocht na veel bellen en gezeur heb ik uiteindelijk een huurauto geregeld op naam van unive, moet je niet zien hoe want echt wederom muur van onwil. Nu moet ik de huurauto terug brengen morgen en heb niets anders als antwoord van de unive, tjah de schadebehandelaar is er niet u moet het maar afwachten. Die afstandsverklaring staan bedragen op zolang de unive zich niet aan de afspraken houdt hoef ik dat ook niet de auto is toegezegd aan de hoogste bieder maar het spijt mij zeer hoogste bieder maar ik heb geen geld ontvangen van de verzekering, sorry jullie geen auto want de unive heeft nog wat extra tijd nodig om het te beoordelen, ik denk dat ik zo maar eens naar jullie kantoor rij en de contraexpert ga inlichten over de gang van zaken. Mijn ervaring met unive is dat ze je aan het lijntje houden afpoeieren en proberen om onder hun eigen voorwaarden proberen uit te komen met leugens. Heb er echt een en al elende van geplukt GEEN VRUCHTEN!

26-11-2019

Onvriendelijk

Zeer onvriendelijke mensen en en begrijpen er geen ruk van.

Je wijzig je je auto verzekering van all risk naar Wa en vervolgens ben je niet meer verzekerd met je auto ja moet je dag wachten voor dat je weer verzekerd bent.

Willen alleen maar geld vangen en verder niks.

25-11-2019

Slechtste schadebedrijf ooit!

Al 11 jaar klant, in die 11 jaar pas 1x de verzekering nodig gehad. tot heden de verzekering niet meer gebruikt.

tot 4 maanden geleden, is door iemand anders mijn auto bekrast en beschadigd. schade gemeld bij unive, krijg je een eigen risico van 250 euro terwijl we all risk verzekerd zijn. als we het terug willen halen op waarborgfonds is dat ook nog eens 250 euro eigen risico. dus in totaal moeten we 500 euro uit eigen zak betalen. dan is de auto gemaakt. maar dan moet ik 5 schgadevrije jaren inlevren en ik ga flink achteruit met de premiekorting. bijna 900 per jaar. ze hebben zichzelf heel slim ingedekt voor de kosten wat er worden gemaakt om die te omzuilen voor hun zelf. wij zijn totaal niet meer te spreken over unive en vinden dit een hele slechte zaak. hun stoppen de centen liever in hun eigen zak als dat ze de schades of maken of naar waarde uitbetalen. mocht je verzekerd zijn bij unive, stap dan direct over naar een andere verzekering!

kleine lettertjes worden je niet vertelt moet je zelf achter komen. LEt OP!

Michel
27-08-2019

25 jaar trouwe klant betekent niks bij Unive

Het is al even geleden maar wil mijn ervaring toch even delen. Een fietser reed tegen de achterkant van mijn auto waarbij duidelijk was dat het een fout van de fietser betrof. Het glas van mijn achterlicht was kapot en later bij het schadeherstel bedrijf bleef ook schade aan de achterbumper. Dit was onder andere een scheur die op het blote oog moeilijk zichtbaar was. De fietser blijft erbij dat hij alleen een kapot achterlicht had veroorzaakt. Schijnbaar wordt alleen deze jongeman gelooft en niet ik. Zelfs een expert die naar de zaak heeft gekeken vanuit mijn rechtsbijstandverzekering had de conclusie getrokken dat het heel waarschijnlijk was dat de bumperschade door een fiets was veroorzaakt. Unive blijft echter bij het standpunt van de fietser zodat ik met de bumperschade blijf zitten. onbegrijpelijk! Ik heb mijn auto- inboedel- opstal en aansprakelijkheidsverzekering opgezegd en ondergebracht bij een andere verzekeraar.

24-07-2019

Snelle afhandeling

15 juni om 7.30 uur begaf mijn wagen het in zuiden Frankrijk net op de terugweg naar Nederland. Alarm centrale gebeld. Binnen anderhalf uur alles geregeld. depannage dienst. Vervangwagen voor terug tocht naar Nederland. Kleine schade door Franse depannagedienst toegebracht aan mijn wagen na indiening bij Univé onmiddellijk betaald.

Perfecte kordate afwikkeling.zowel van Univé hulpdienst. de transporteur Broekmans alsmede de klantendienst. Compliment!

Jeffry
05-07-2019

Kom op voor je klanten

In de avond krijg ik een aanrijding met een tiener op een voorrangsweg. De politie bevestigd dat de verlichting van de tegenpartij niet werkte, want de auto zag ik niet aankomen. Univé doet niets, want de kosten betaal ik toch wel via een hogere premie. Waardeloos!

01-07-2019

Unive geen aanrader voor uw autoverzekering

Negatief inzake het aantal opgebouwde schade vrije jaren bij het overstappen van mijn oude all-risk verzekering naar Unive.

28-06-2019

Werkt alleen maar vertragend en verwarrend.

Had een autoschade veroorzaakt door vallende tak van een boom, die slecht onderhouden was (aantoonbaar volgens de interne stukken van de gemeente). Na alles 3 keer opnieuw opgestuurd de hebben naar de juridisch medewerker, talloze berichtjes mijnerzijds met betrekking tot enige informatie over de voortgang, geen inzage in de correspondentie naar de gemeente, tot slot wel een zeer korte brief die naar de gemeente was gestuurd

met verzoek tot betaling en als bijlage/onderbouwing één foto van de schade van mijn auto.Dat neemt niemand serieus. Kortom, waardeloos, ik zou het zelf veel beter kunnen.Ik dacht dat dit een incident was maar nu ik de overige ervaringen hier lees, begrijp ik dat het van structurele aard is en dat we nog heel lang mogen wachten voordat de bezem door die afdeling daar gaat. Ik ben voor het overige tevreden over Univé maar dat de leiding daar het daar maar laat lopen, is voor mij onbegrijpelijk en onverteerbaar. Gauw een andere bijstandsverzekering zoeken, dan maar zonder pakketkorting.

25-06-2019

Prima bij het aangaan van een nieuwe autoverzekering vorig jaar!

Goed, netjes, snel

Arjan
03-06-2019

Unive, daar plukt u de vruchten van.

Het is maar hoe je de titel opvat. In het geval autoverzekering is het een schunnig bedrijf! Bij All Risk verliest u het zeggenschap over uw eigen auto bij schade. Unive bepaalt waar de auto gerepareerd wordt, leenauto's zijn vaak niet of onvoldoende beschikbaar door de te grote toestroom bij de schade herstellers.Het werk wordt veel te vlug en goedkoop verricht, waardoor de auto uiteindelijk verminkt uit het schade herstel terug komt.

Kortom een zeer dominant bedrijf met een dubbelzinnig karakter.

Jacko
20-04-2019

Premieverhoging autoverzekering

Vandaag heb ik mijn halfjaarlijkse nota weer ontvangen van Unive. De premie voor onze beide auto's zijn weer verhoogd. Vorig jaar was er ook al een stijging doorgevoerd op mijn auto van ongeveer 23% maar dit jaar is de stijging maar liefst 26% voor mijn auto. Dat is niet alleen heel stevig (…) maar ook heel vreemd omdat de premie van de auto van mijn vrouw maar 4% is gestegen. Een belletje naar Unive leverde geen bevredigend antwoord op. Er wordt gekeken naar de auto, de brandstof, het aantal km per jaar e.d. Dat wil ik best geloven maar daar is de basispremie al op gebaseerd, toch? Er kan dan toch naar rato worden verhoogd? (nee, ik bedoel niet dat de andere auto ook maar 26% moet stijgen.) Er wordt dus gekeken naar de doelgroep die de meeste schade claimt. Heel wrang voor mij omdat op de polis 34 schadevrije jaren staan vermeld. Daar wordt dan waarschijnlijk niet naar gekeken (polis van de auto van mijn vrouw: 17 jaren). Volgens een bijlage bij de nota is de verhoging ontstaan door aangepaste polisvoorwaarden, gewijzigde dekking, en de hoogte van het uitgekeerde bedrag van autoschadevergoedingen aan Unive-verzekerden.

Met die informatie van Unive zullen we het dan mee moeten doen.

Leo
15-02-2019

Perfect geholpen door unive

28 jaar verzekerd bij Unive. Mijn auto all risk verzekerd bij Unive. Veroorzaak een ongeluk waarbij mijn auto total loss is. Unive zorgt dat ik met een taxi naar huis kan, zorgt dat het wrak terugkomt naar mijn woonplaats; handelt de schade af en in de tussentijd krijg ik een leenauto; betaalt mij binnen twee weken een uitstekende dagwaarde voor mijn auto; betaalt binnen twee weken de tegenpartij een uitstekend bedrag voor hun auto; mijn premie wordt niet hoger; en helpt mij tenslotte herinneren om de verzekering voor de schadeauto af te melden. Jongens, ben ik de koning? Een 10 voor Unive!

Fausto
15-02-2019

Meest slechte afhandeling ooit

Ik had schade veroorzaakt door het opslaan van de auto deur. De auto die ik geraakt heb is 21 jaar oud en werd mij verteld dat de expert van de tegen partij de schade op 1030 euro had vastgesteld. Ben nooit ingelicht wat het schade bedrag zou worden en kreeg zomaar een mail met het bericht dat het bedrag volledig aan de tegen partij was uitgekeerd zonder mij daar van in te lichten. Daarnaast is er nooit een 2de expertise uitgevoerd door Unive en hebben de schade klakkeloos aangenomen. Tis toch heel raar dat een auto die nog geen 1500 waard is een en een deur laat herstellen voor meer dan 1000 euro. Dus mijn premie gaat nu bijna met 100% omhoog of ik heb de keuze zelf deze schade te betalen zodat ik mijn schadevrije jaren kon behouden. Pure oplichting wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ik ga met dit verhaal naar Radar want dit is in mijn optiek onacceptabel. Word vervolgd!

Herman
10-02-2019

Overstap autoverzekering

Na prettig met een geduldig vriendelijke medewerker overgestapt met 2 autos .Ik heb 19 schadevrije jaren opgegeven maar her zijn er 21 volgens huidige tussenpersoon. Op zaterdag mail ontvangen dat ik bij de royement test schade heb gehad en hun geen inzage hadden. Nu 0 procent korting en dubbel betalen voor 2 auto s. Helaas geen reviews gelezen over Univé Maandag direct wegwezen bij Unive!

Leon
24-01-2019

Sluipend de premie verhoogd met 20% van autoverzekering

Na een telefonische vraag om heldering bij Unive wat de reden kan zijn dat de autoverzekering met iets meer dan 20% van 2018 naar 2019 is verhoogd?komt als antwoord om de schadelast van Unive te compenseren. Genoeg reden om overstappen. Dit gebeurde sluipend, want er is bij ons geen enkel schrijven bekend van deze exorbitante prijsverhoging.

P.
14-12-2018

Slechte service op autoverzekering

Na buiten mijn schuld door iemand anders (!) te zijn aangeraden, contact opgenomen met de autoverzekering van Unive. Totaal geen hulp bij het ophalen van de auto. We hadden veel bagage bij ons van vakantie, maar er werd geen vervangend vervoer geregeld. Uiteindelijk zelf op eigen kosten een auto moeten huren. Ben naar andere verzekering gegaan.

As
05-12-2018

Schadevrije jaren door unive aan ander gegeven

Na een slechte ervaring eerder ( ca 5 jaar geleden) waarbij op basis van naam en geboorte datum een schade van een ander op mijn naam kwam nu een nieuwe variant

Een andere verzekeraar had schadevrije jaren in het gezamenlijk systeem gezet. Unive heeft die ongeveer een week later uit dat systeem gekoppeld aan een andere persoon met dezelfde naam en geboorte datum. Ik kwam daar pas na ongeveer een jaar achter

Er gaan 2 dingen fout. Blijkbaar is het systeem van Unive nog net zo slecht als 5 jaar geleden. Het ergste is echter dat er geen enkele excuse vanaf kan. Er werd zelfs gezegd dat de andere verzekeraar wel iets fout zou hebben gedaan terwijl de eerdere ervaring en uit haar kennis over het Roydata systeem ik een andere conclusie trek.

Paolo
22-08-2018

Univé Sucks

In mijn casus . lijkt het als of zij gebruik willen maken van valse getuigenissen, maar een forensisch autoschade expert inschakelen om aan de hand van sporen de waarheid naar boven te halen is blijkbaar niet hun ding.

Pas op voor dit en vraag naar een forensisch schade expert wanneer je te maken hebt met univé als tegenpartij . Want ze proberen op allerlei manieren om onderuit te komen want mijn casus spreekt hier over boekdelen