10-01-2013

Na veel goede ervaringen met Unive nu een hele slechte. Mijn oldtimer (met sleutels in zijvakje portier, omdat hij af en toe aan de kant moet kunnen) is gestolen uit een afgesloten stalling en omdat er geen braakschade aan het pand is gevonden willen ze, ondanks dat ik all risk verzekerd ben (met taxatierapport) niet uitkeren. Wel is in het pand diverse sporen van braak te vinden, CV ketel van de muur gerukt, de gehele koperen leiding verwijderd van het gas, gebruikte takkenschaar om iets te forceren, kabels weggeknipt e.d. maar helaas niets te vinden aan de buitenkant van deuren en (dichtgetimmerde) ramen. Velen zeiden al tegen mij van dat ik de sleutels moest laten bijmaken en zelf even met een koevoet braakschade moest maken, nou zo zit ik dus niet in elkaar, ben van eerlijkheid duurt het langst en heb dus ook gewoon vermeld dat de sleutels erin zaten, het leek mij wel duidelijk dat er ingebroken was. Blijkbaar geldt dit helaas niet in deze maatschappij en wordt je dus bestraft voor je eerlijkheid.

Eerst word je dus genaaid met diefstal van jouw eigendom en daarna nog eens doordat het ook nog eens niet verzekerd blijkt. Heb nu rechtsbijstand ingeschakeld om toch te proberen om schade vergoed te krijgen, maar liever zie ik mijn eigendommen terug in ongeschonden staat. Maar ik voel me nu al flink in de steek gelaten door Unive, ondanks dat ik daar al mijn verzekeringen al meer dan 10 jaar heb lopen.

28-08-2012

Dat dit een bedrijf is zonder winst oogmerk lijkt mij duidelijk. Het zijn dan ook net ambtenaren daar.

Met univé heb ik verschillende problemen gehad.

Ten eerste heb ik tot 2 keer toe een nieuwe autoverzekering afgesloten bij univé en tot twee keer toe

werd het totale bedrag voor de verzekering, een maand naar afsluiting, van mijn rekening afgetrokken.

Ik had duidelijk aangegeven dat ik dit per maand wilde betalen niet per jaar. Hun reactie was dat dit helaas niet

was terug te draaien ook al was er schriftelijk bewijs. Ik heb meer dan 5 uur in een univé kantoor gestaan

om dit ongedaan te maken.

Ten tweede wilde ik een autoverzekering afsluiten en mijn 4 schade vrije jaren gebruiken die ik had opgebouwd met een scooter. Dit was geen probleem volgens univé. In het systeem van univé stond ook duidelijk dat ik die jaren had opgebouwd. Het probleem was dat ik hen een schriftelijke bevestiging hiervan moest opsturen. Uiteraard had ik deze niet meer. Volgens univé waren de schade vrije jaren dan niet geldig. Lang leven de

bureaucratie. Zoals ik al zei, "net ambtenaren".

Natuurlijk ging ik hiermee niet akkoord en dreigde ergens anders een verzekering te nemen. Pas toen werd mij

verteld dat ze mij wel degelijk als klant wilden houden en mijn schade vrije jaren wilden meenemen. Erg

jammer dat je eerst moet dreigen voordat je service krijgt.

Tot slot heb ik bij univé voor de derde keer een schade claim ingediend. Gevolg. Ik kreeg bijna niks meer terug.

Reden: omdat ik nu voor de derde keer een claim indien ( samen nog geen 100 euro) krijg ik de dagwaarde

vergoed. Deze dagwaarde gaat volgens een kromme berekening waardoor je nog maar 10 euro terug krijgt voor iets wat minstens 60 euro waard is. Wat heb ik dan nog aan een verzekering=

Samengevat, univé mag dan wel een verzekering zijn zonder winst oogmerk maar het geld wordt gehaald over

de rug van haar klanten. De service is slecht en heb je ze een keer nodig dan kun je net zo goed uit eigen

portemonnee betalen.