Zalando.nl reviews

2.6

Diana
09-01-2020

Alleen maar goede ervaring

Ik shop nu al een aantal jaar bij Zalando en koop er echt heel veel: kleding-schoenen-tassen-sieraden; en heb nog nooit een slechte ervaring gehad. Het is een paar keer voorgekomen dat ik iets retour heb gestuurd, dat is altijd goed gegaan, ook de keren wanneer ik al iets had betaald: het betaalde bedrag kreeg altijd binnen een paar dagen, hooguit een week weer op mijn rekening retour gestort.

Jean-paul
08-01-2020

Niet bereikbaar en betalen retour niet juist

Al dagenlang onbereikbaar per telefoon, mailadres is nergens te vinden. Retouren zijn niet volledig terugbetaald.

Nic
08-01-2020

Zalando betaald retour en niet terug

Een artikel 3 maanden geleden retour gestuurd. Nooit geld terug ontvangen. Volgens Zalando komt het omdat de boekhouding het te druk heeft! Ze zijn telefonisch onbereikbaar! Reageren niet op mail. Alleen nog op Facebook!

Niet bestellen, je bent je geld kwijt!

Waarschijnlijk gaat Zalando failliet, anders doen ze niet zo!

Maart
05-01-2020

Zalando al weken niet bereikbaar

Gemaild, gebeld, zalando niet bereikbaar, was fan, maar dit is niet meer leuk

Tsioe
30-12-2019

Prijsverschillen tussen Belgie en Nederland

Kijk uit wanneer je iets online koopt bij Zalando. Zelfde product van meer dan 200,00 in Belgie voor ca. 150,00 te koop. Zalando Nederland - 30% , Zalando Belgie - 45 % ( en ook nog eens extra nieuwe klant korting van -10 % extra. Ze geven aan ligt aan inkoop afdeling, en afspraken die per land worden gemaakt.

Uiteindelijk gaat het allemaal van de zelfde voorraad hoop af ergens uit Duitsland of waar dan ook.Ongelooflijk hoe ze met hun klanten omgaan en een uitleg geven alsof ze met stel idioten te doen hebben. Ik koop er niks meer …. en we waren met de familie een goede klant.

Maak er nu een principe kwestie van.

Wendy
22-12-2019

Hele tevreden klant!

Ik heb werkelijk geen idee waar alle slechte reviews hier vandaan komen! Zelf winkel ik al een paar jaar heel regelmatig bij Zalando en nog nooit problemen gehad. Zowel bestellen als retourneren is altijd heel soepel verlopen. Van de week voor het allereerst contact opgenomen met de klantenservice omdat een rokje wat ik ontvangen had al eerder gedragen leek te zijn (o.a. waslabel was eruit geknipt). Het rokje wilde ik echter wel graag hebben en was verder helaas niet meer verkrijgbaar in mijn maat. Vrijwel meteen kreeg ik reactie van Zalando: het volledige aankoopbedrag word teruggestort en het rokje mag je houden. Dat is toch wel echt top service!

Mina
18-12-2019

Geen service, geen contact

Mijn bestelling bij Zalando is kwijtgeraakt. Dat kan gebeuren bij Post NL. Maar. vervolgens is Zalando klantenservice al weken niet telefonisch te bereiken door een 'technische storing'. Via de site gemaild, er zou een onderzoek ingesteld worden ed, vervolgens hoor ik helemaal niks meer.

Wat een slechte bereikbaarheid, je weet totaal niet wat er nu wel of niet gebeurt.

Piotr
17-12-2019

Niks kopen hier!

Ik heb een week geleden een jas besteld in maat xl kreeg een L geleverd. Oke kan gebeuren dus ik stuur hem terug en ik bestel een nieuwe. De postbode heeft net een pakketje afgeleverd en ik heb net weer een L binnen gekregen in plaats van een xs. echt een slechtere webwinkel heb ik nog niet gezien. zeker niks kopen hier en ik raad het sterk af.

Sven
17-12-2019

Retour drama

Levering prima, echter stuur je wat retour dan krijg je onzin verhaaltjes dat je geld al gestort is maar dat je dat pas over een maand ziet, uhuh in 1980 misschien maar niet in 2019. Hier bestel ik dus niks meer

Mar
14-12-2019

Één ster is eigenlijk nog teveel.

De levering was prima, de service daarna dramatisch slecht. 1 artikel geretourneerd, maar wel meerdere onterechte aanmaningen ontvangen en de klantenservice is onbereikbaar. Voor mij nooit meer.

Steggink
10-12-2019

Slecht service en bereikbaarheid

27 nov schoenen besteld black friday prijs. De prijs was goed maar dat was ook het enige. schoenen niet ontvangen. Het pakje is tijdens het transport verloren gegaan. Dan maar bellen met Zalando maar ze kunnen mij niet horen. Eerst denk je mij telefoon is stuk, dus gebeld met de huistelefoon en met mijn mobiel en de mobiel van mijn vrouw en op het werk gebeld maar steeds dezelfde storing. Ze kunnen mij niet horen en verzoeken mij nogmaals terug te bellen maar telkens hetzelfde liedje. Het maakt niet uit met welke telefoon ik bel ze kunnen mij niet horen. Dit was mijn eerste ervaring met Zalando maar tevens ook de laatste.

Lisa
07-12-2019

Slechte service en misleidende prijzen

Slechte service en misleidende prijzen. Tijdens Black Friday weekend mijn winkelmandje gevuld met sale artikelen. Op het moment dat ik wil afrekenen (ca. 30 minuten later) waren de producten opeens niet meer in de sale.

Reactie: De prijzen veranderen per seconde, we kunnen helaas niks voor je doen.

Hele slechte klantenservice, je zou denken dat er naar een oplossing gekeken kon worden, maar nee helaas. Ik had tenslotte print-screens gemaakt van het moment dat de producten nog in de sale waren, en 30 minuten later opeens geen korting meer hadden. Bewijs maakt ze dus niks uit, ze blijven met het excuus dat prijzen per seconde kunnen veranderen.

Just
02-12-2019

S l e c h t

Was online aan het winkelen, was klaar en wilde dus bestellen, wat blijkt, opeens zijn twee artikelen niet meer in de aanbieding! een kwartier geleden was dat nog wel zo. ik volg de prijzen van deze artikelen nu al 3 dagen, en ze blijven maar afwisselen. je kan niet ieder uur gaan besluiten of je het nou wel of niet in de sale wil zetten. wat een onzin.

Vesela
22-11-2019

Nooit weer Zalando!

Op 7 december schonen gekocht voor mij dochter . Binnen de termijn van 14 dagen voor prijsaanpassing waren schonen van 249.95 naar 153,95 afgeprijsd. De laatste dag, 21 november meerdere keren heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen met Zalando ( dat is te zien op mijn bel gegevens en deze had ik ook gestuurd naar Zalando) , maar dat was niet gelukt ( hun staat bekend met heel slecht klantservice en nemen telefoon nooit op ). Vandaag eindelijk contakt met Zalando via Facebook chat, maar vandaag zeg Zalando :“ 6 november hebben wij het pakketje verstuurd. Vanaf daar tellen we de 14 dagen.” , maar dat klopt niet! Op hun site staat duidelijk - 14 dagen na ontvangst! Ik ben opgelicht en daarvoor zou ik nodige maatregelen nemen!

Mensen, besteld beter bij andre bedrijven. Hier klant is niet belangerijk!

Ereny
16-11-2019

Nooit bij zalando

Hallo ik heb een broek besteld van zalando en nu is de broek terug bij zalando en nu moet ik met van de incasso de broek betalen voor niks

Ik heb gebromeerde contact met zalando nemen om te oplossen lokt

Rex
07-10-2019

Erg klantonvriendelijk

Bestelde altijd kleding bij Zalando, op rekening en betaalde dan achteraf of ik retourneerde. Dit was ineens niet meer mogelijk, Prima dan betaal ik vooruit. Echter is de enige aanwezige optie nog creditcard en deze heb ik niet in bezit. Een grote webshop in 2019 die geen iDeal optie heeft, dat is natuurlijk enorm amateuristisch. Mail je ze krijg je als antwoord dat zij er niets aan kunnen doen en dat ik pech heb maar dat het misschien eens zal veranderen. Prima, dan zijn zij dus wederom een klant kwijt. Ik begrijp wel dat Zalando richting faillissement gaat.

Linda
11-09-2019

Prima geregeld

Ik had een horloge twv 160 euro gekocht. Na een paar dagen werd deze geleverd door Zalando. Tot mijn grote verbazing was het doosje waar het horloge in hoorde te zitten leeg. Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, ik kreeg bijna direct iemand aan de telefoon. Hij vertelde mij dat ik een formulier moest invullen en moest mailen. Dit heb ik gedaan.

Ondertussen las ik de ervaringen van Zalando op meerdere sites. Vanwege de vele slechte beoordelingen die ik las kreeg ik er nogal een hard hoofd in, ik dacht dat ik naar mijn geld kon fluiten. Maar niets was minder waar: binnen een paar dagen had ik het volledige bedrag teruggestort gekregen.

Dat het goed gaat mag ook weleens gezegd worden toch?

Alexandra
04-09-2019

Onterechte aanmaning

Geachte heer/mevrouw,

Op 17 juni heb ik een bestelling van Zalando ontvangen met daarin drie artikelen. Deze artikelen heb ik enkele dagen later teruggestuurd. Enige tijd later bleek dat mijn retour was aangekomen en heb ik het retourbewijs van het postkantoor weggegooid. Vervolgens bleef ik mails ontvangen met het verzoek om te betalen. Bij deze mails stond ook dat als het een geretourneerd artikel betrof ik kon wachten, omdat het artikel dan nog niet was verwerkt als retour. Hierop heb ik dan ook gewacht.

Weer enige tijd later ontving ik ineens een aanmaning van een incassobedrijf. Wat bleek was dat één van de drie geretourneerde artikelen niet als retour was verwerkt. Ik heb contact opgenomen met Zalando en het incassobedrijf en uitgelegd dat ik het retourbewijs niet meer heb, omdat ik al had vernomen dat mijn artikelen waren aangekomen. Het lijkt mij dat ik als klant kan aannemen dat als ik bericht krijg dat één artikel als retour is aangekomen, dat de andere twee artikelen die in dezelfde doos zaten dan ook zijn aangekomen.

Zalando verzocht mij om contact op te nemen met PostNL om het retourbewijs te achterhalen, maar dit kan PostNL niet doen. Dit aan Zalando te hebben gemeld, is Zalando op zoek gegaan naar mijn retour in het systeem. Hieruit bleek dat mijn pakket inderdaad was aangekomen en dat daarin drie artikelen zaten. De medewerker van de klantenservice zei ook dat een retourbewijs dan niet meer nodig was. Ik was opgelucht en nam aan dat het probleem hiermee opgelost was. Dit bleek echter niet het geval te zijn. Ze zei namelijk dat twee artikelen wel waren verwerkt, maar het derde artikel niet. Van het derde artikel kon ze nu ook niet meer zien dat dit de laarzen waren geweest die dus niet als retour verwerkt waren. Naar mijn mening had ik nu bewezen dat ik alles netjes heb geretourneerd en dus geen schuld heb aan wanbetaling. De medewerksters was het niet met mij eens, omdat zij niet kon zien dat het om dat specifieke product ging. Ik legde uit dat dit niet aan mij verweten kon worden, omdat het pakket buiten mijn macht is wanneer het bij Zalando is aangekomen. De medewerkster vond dat ik dit had kunnen voorkomen door tijdig contact met hen op te nemen toen ik mails over betalingen begon te ontvangen. Ik legde uit dat ik dit juist niet heb gedaan, omdat in deze mails altijd staat dat als het een retour betreft je het beste nog even kunt wachten. Volgens haar was het heel redelijk dat ook al hadden zij de fout gemaakt, ik alsnog een aanmaning had ontvangen.

Als laatste deed de medewerkster het volgende voorstel. Ze zei dat ik de schuld aan het incassobureau moest betalen, zodat zij dan later het bedrag van de laarzen kan vergoeden. Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik dan alsnog zelf de kosten van de aanmaning betaal. De medewerkster vond dit wel terecht, omdat het volgens haar aan mij te wijten was dat ik nu deze aanmaning heb. Ik had volgens de medewerker hun fout kunnen voorkomen, door met hen contact op te nemen toen ik mails bleef ontvangen. Naar mijn mening is dit volledig onterecht. Doordat mijn pakket met drie artikelen bij Zalando is aangekomen, heb ik bewezen dat ik mijn pakket in zijn volledigheid heb geretourneerd. Dat niet al mijn artikelen verwerkt zijn is een slordige fout van Zalando die niet aan mij verweten kan worden. Daarnaast vind ik het onterecht dat ik nu de kosten van hun fout aan het incassobureau moet betaling en dat ik vervolgens niet de kosten van de aanmaning vergoed krijg.

De eis van Zalando en het incassobureau was dat ik moest bewijzen dat ik mijn pakket had geretourneerd. Nu dit bewezen is, heeft Zalando naar mijn inziens niet het recht om mij de kosten van het incassobureau te laten betalen die door een slordige fout van Zalando veroorzaakt zijn. Ik verwacht dan ook dat het verzoek tot betalen, inclusief de kosten van de aanmaning door Zalando ingetrokken worden. Daarnaast krijg ik nog een bedrag van Zalando terug van een ander geretourneerd artikel. Dit artikel is al als retour verwerkt, maar het bedrag wordt momenteel ingehouden.

Met vriendelijke groet,

Alexandra Verburg

Judith
04-09-2019

Klantenservice

Ik ben al een paar jaar klant bij Zalando en betaal altijd met I-deal. Ik betaal altijd op tijd, heb nooit betalingen open laten staan. Plotseling kan ik hier geen gebruik meer van maken en moet ik met credit card betalen. 2 keer gemaild naar de klantenservice, ze geven aan dat ze dat zomaar doen, zonder reden. Het kan zijn dat er ineens wordt besloten betaalopties stop te zetten. Ze kunnen daar niets aan doen, maar misschien dat ze het over een tijdje wel weer terugzetten.

Geprobeerd een klacht in te dienen hierover, maar deze wordt niet aangenomen. Ze kunnen er niets aan doen. Na de 2e keer mailen heb ik gechat. Ik kreeg de tip om nog een keer (voor de derde keer) de klantenservice te mailen. Want ja. De mevrouw van de chat? Die kon er niets aan doen!

Yo
02-09-2019

Geen reactie

Heb een jurk geretourneerd en nooit geld ontvangen! Verscheidene keren contact gezocht en wordt niet op gereageerd .

Bestel nooit meer bij Zalando.

Ze zijn mij voorgoed als klant kwijt. Spijtig.