Zalando.nl reviews

2.6

Joost
12-12-2017

Mijn nummer 1 website!

Ik bestel hier al jaren mijn kleding. Zalando heeft een uitgebreid assortiment en de retourtermijn van 100 dagen geeft je genoeg tijd om te beslissen over je aankoop. De ophaalservice is ook ideaal. Onlangs was er een retourpakketje niet aangekomen en hiervoor heb ik contact gehad met de klantenservice. De medewerkers waren erg vriendelijk en behulpzaam en zorgden voor een vlotte afhandeling.

Mea
01-10-2017

Geen kwaliteitscontrole door Zalando

Laarsen besteld en ook vlot ontvangen. Rits van een van de laarzen blijkt defect. Gebeld met Zalando met verzoek het paar om te ruilen. Niet mogelijk. Terugsturen en ondertussen een nieuw paar bestellen voor hetzelfde geld. Bij de retourbevestiging staat dat het momenteel druk is en dat retourbetaling nog even op zich kan laten wachten. Klant verschaft Zalando dus 100% krediet en heeft daarvoor nog niets in huis! Slechte service voor de klant maar vanuit het perspectief van Zalando: slim zaken doen! Jammer; voor mij geen Zalando meer tenzij ze hun service en procedures verbeteren.

Charlotte
19-09-2017

Smoesje waarom mijn retourzending niet wordt geaccepteerd

Mij wordt het verwijt gedaan dat de bestelde schoenen gedragen zouden zijn, terwijl dit absoluut niet het geval is. Schoenen zijn enkel binnenshuis enkele momenten gedragen, om deze te passen. Ronduit belachelijk dat er zonder enige verdere toelichting of fotomateriaal (dus bewijs) een dergelijk verwijt wordt gemaakt. Het betreft vier paar schoenen en er wordt geen eens onderscheid gemaakt in welke van de vier (of allemaal?) het betreft. Klinkklare onzin.

Bert Jan
03-09-2017

Tot over mate van ramp

Zalando1 wat een geweldige winkel is het toch! kuch kuch . euhuhm, ik zal mijn ervaring dan toch maar is delen, want naar 1,5 week niet 1 maar uit eindelijk 3 bestellingen te verknallen vind ik dat maar is hoog nodig tijd.

Het begon allemaal bij een bestelling van wat kleding 3 broeken en 3 t shirts! Na een 2 dagen kreeg ik een automatische email met daar in de melding dat de bestelling wat vertraagd was, ai ja wel dat kan gebeuren geen probleem. Echter naar bijna een week vond ik het wel welletjes. Ik bel en krijg een heer aan de telefoon.

Het gesprek duurde niet lang. "ik zie het" luid het antwoord van de medewerker. "De spullen moesten uit verschillende warenhuizen komen, en zijn inmiddels in het centrale warenhuis aangekomen. Ze worden vandaag verstuurd!" Ik meld dat is mooi dan kan ik vandaag van jouw een Track & trace ontvangen? "jawel meneer dat komt goed, ik zal er ook nog even een mailtje achter aan sturen" was het antwoord van de medewerker. Ik ben tevreden wens de jonge man netjes een fine dag en hang op.

Jawel het mocht niet zo zijn de volgende dag het volgende telefoon gesprek. Ik leg de situatie nogmaals uit aan de dame aan de telefoon. "och wat vervelend" zegt ze en zoekt mijn bestelling op en ziet dat er iets "mis is, heeft u een momentje" tuurlijk heb ik dat! En geduldig wacht ik af tot dat ze terug komt met de tekst en uitleg die ze van haar collega heeft gekregen. "Er is wat fout gegaan met het bestel proces, de bestelling gaat zo vreselijk lang duren. Ik kan voor u de bestelling annuleren, en u kunt dan opnieuw bestellen" is haar oplossing. Als pleister op de wonden geeft ze me een kortingscode, immers was haar ook lekker fout bezig!

Afijn ik bestel opnieuw, zie er enigszins de lol er nog wel van in fouten worden immers wel is gemaakt. Toch ben ik niet blij met de situatie want ik zit immers al een week te wachten op mijn spullen! Ik heb besteld en check de bestelling, verbaast zie ik dat er 1 broek van af een leverancier moet komen! "verdorie alles was toch op voorraad" denk ik bij mijzelf. Ik bel nogmaals en krijg van de medewerker de garantie dat, dat als een apart pakket verstuurd zal worden.

Jawel hoor de medewerker had gelijk de broek is zelfs sneller binnen dan de overige bestelling geweldig! Nu wachten op de rest. een dag later de rest van de handel komt binnen! Echter wat schetst mijn verbazing, . jawel er ontbreekt een artikel en er zit een soort van trainings BH bij mijn pakket in! Ik denk bij mijzelf "hoe krijgen ze het voor elkaar tot 3 maal toe een bestelling bij 1 persoon zover te verkloten! ongelofelijk!"

Ik bel wederom opnieuw nu op zondag morgen want het pakket was zoals gebruikelijk op mijn adres ontzettend laat binnen gebracht door postnl. Enig sinds geagiteerd maar wel netjes doe ik mijn verhaal bij de dame van dienst. opnieuw klinkt het "och wat vervelend voor u" ze begint haar procedure uit te leggen hoe ik netjes dat ene artikel kan terug sturen, ik mijn geld terug ontvang, en dan voor een derde keer opnieuw mag gaan bestellen! Nu ben ik echt kwaad ik zit daar niet op te wachten! Ik bestel gewoon simpel 3 t shirts en 3 broeken! En men krijgt het bij Zalando klaarblijkelijk niet voor elkaar om zonder een probleem meer dan 1 artikel te versturen! Ik vraag nog of ze dat t shirt niet gewoon dat t shirt kan versturen, maar ze blijft stee vast bij haar "procedure". Mensen lijken vandaag de dag wat dat betreft net robots! Geen enkele empathie meer te vinden! Voor mij is t dan ook wel klaar met deze web winkel! T krijgt van mij een dikke 1 met een griffel! En ik adviseer een ieder met klem deze webwinkel te vermijden als de pest! Mits je het niet erg vind natuurlijk als je 3 tot 4 keer achter je spullen aan moet!

Mari
29-08-2017

Levertijd

Zalando is een fijn groot online warenhuis, maar wat zijn de levertijden lang! Echt niet meer van deze tijd! Wacht al een week op een jasje. Uit China is het er zelfs nog sneller.laatste keer wat besteld dus

Ralph
24-08-2017

Tjonge jonge zalando!

In mijn beleving is dit de enige manier om wat van mijn frustraties kwijt te kunnen, want via de klantenservice geen mogelijkheid om een verantwoordelijke te spreken en boos worden op de telefoniste is niet reëel. Wat een teleurstelling zalando! Een artikel retour gedaan en uiteraard het bewijs hiervan bewaard. Na een bericht van zalando waarin aangegeven werd dat er nog niet is voldaan aan de betaling, contact opgenomen en aangegeven dat het artikel (weken geleden) retour is gegaan. Dit zou worden uitgezocht. Vervolgens weer een herinnering gehad van betaling en weer contact met ze opgenomen. Uiteraard aangegeven het bewijsmateriaal aanwezig is. Op verzoek dit naar zalando verzonden. Het vervolg is een bericht van het incassobureau (incl de extra kosten) waarin betaling wordt verzocht. Uiteraard (nu met het incassobureau) contact opgenomen en de situatie uitgelegd. Tjonge jonge, zalando geeft niet thuis! Er is zo'n lange periode verstreken ondertussen. Uiteindelijk (na weer zelf de contacten te leggen) is het dossier gesloten en gelijk gekregen. Ik kan me in veel situaties inleven, maar hier is een excuus op zijn plaats van zalando! Wat mij betreft verdient zalando geen hoofdletter en als ik er één had, dan kwam ik persoonlijk de 'koude douche' langsbrengen! Uit principe gaat mijn account in de vriezer. Ralph

Loes
27-07-2017

Geen geld retour

Ik heb een deel van mijn bestelling teruggestuurd en wacht nu al meer dan anderhalve maand op de terugbetaling van de aankoopkosten. Er is over gebeld en gemaild. Ik krijg excuses en een kortingscode maar geen geld. Schande!

25-07-2017

Waardeloze winkel

Zaterdag een poging gewaagd iets te kopen met een kortings code, dit werkte niet! Medewerker begreep er ook niets van. Moest het maar gewoon kopen en achteraf een mail sturen voor een restitutie van de korting. Heb dit niet gedaan, dit is uiteindelijk de omgekeerde wereld! Wel iets besteld zonder de korting, verzendtermijn is echt belachelijk lang.

Wanka
15-07-2017

Snelle verzending is nep

Ik heb twee maal een bestelling gedaan op een dag, omdat we bang waren dat t niet op tijd aankwam.namen we de snelle bestelling van dhl 9,95 aan verzendkosten maarja garantie dachten we. de gewone zending kwam binnen, de snelle een dag later. nep dus. retour gestuurd omdat hij telaat kwam, maar krijg mijn verzendkosten niet terug, terwijl dit wel wettelijk verplicht is. Voel be echt opgelicht.

14-06-2017

24 uurs levering niet mogelijk

Geprobeerd om twee paar sneakers voor de vakantie te bestellen, maar dat is niet mogelijk bij Zalando. Gewoon een levertijd van een werkweek. Wat een slecht bedrijf is dat toch. Bij Omoda geen probleem morgen in huis. Nooit meer Zalando voor mij.

KM
29-05-2017

Leuk die gratis klantenservice.not

Leuk die gratis klantenservice. ik had een vraag over mijn bestelling (nog niet besteld gelukkig), 2x meer dan 10 min in de wacht gestaan om daarna gewoon eruit geknikkerd te worden? Dan maar fluiten naar jullie centen.

Ik heb liever een klantenservice waar je wat voor betaalt en dan wel goed geholpen wordt.

Il
24-03-2017

Bestellingen automatisch retour gezonden door foute aanlevering Zalando

Oké, voor ik mijn ongenoegen uit over mijn afgelopen 2 bestellingen, wil ik even zeggen dat ik echt al vaker besteld heb bij Zalando en dat ik toen nooit problemen heb ondervonden. De laatste keer dat ik bij Zalando besteld had, was alweer ruim 2 jaar geleden. Toen had ik nooit een probleem met het retour sturen van de kleren, of de levertijd lang of kort was weet ik niet meer maar er waren in elk geval geen problemen mee. Dus toen ik een kortingsbon thuisgestuurd kreeg waarbij ik 20 euro korting kon krijgen op een bestelling van ten minste 75 euro dacht ik: och, laten we weer eens doen.

Nou, afgelopen zondag voor 130 aan kledingstukken besteld bij Zalando. Wilde er eigenlijk nog een kledingstuk bij, maar deze was net uitverkocht op het moment dat ik wilde gaan bestellen. Kan natuurlijk gebeuren. Ik heb afgelopen dinsdag een mail gehad waarin stond dat het kledingstuk weer beschikbaar was, dus heb ik het erbij besteld.

Inmiddels had ik een mail ontvangen met de track&tracecode van de bestelling van zondag. De zending was nog niet gevonden, meldde de app van Post NL. Twee dagen later kreeg ik een mail met de T&T van de dinsdag-bestelling. Deze zending kon ik na een aantal uren wel al vinden: die zou gisteren afgeleverd worden tussen 11 en 13.

Gisteren tussen 11 en 13 is er niemand aan de deur geweest en er is evenmin een briefje in de bus gedaan. Ik heb nog eens de T&T geraadpleegd en die gaf aan dat de zending verkeerd was aangeleverd door Zalando en dat het adres onbekend was. In de tussentijd was de bestelling die ik zondag had geplaatst, nog steeds niet te vinden op de T&T.

Ik gemaild naar Zalando over de problemen met beide leveringen. Er werd me verteld dat beide zendingen retour afzender waren gegaan vanwege 'onbekende redenen' en dat het gewoon als retour werd behandeld. Dat wil zeggen: zodra zij het binnen hebben, krijg je je geld teruggestort en als je dan nog iets nieuws wil bestellen, moet je dat dan maar doen. Erg leuk allemaal, maar ik had bij de bestelling van 130 euro een kortingsbon gebruikt van 20 euro. Weg 20 euro korting, dus.

Ik vind het erg vreemd dat er twee keer hetzelfde verkeerd is gegaan met twee losse bestellingen en vind het onwijs vervelend dat het nu sowieso retour wordt gestuurd en ik dus, als ik mijn spullen alsnog wil ontvangen, ik alles opnieuw kan gaan bestellen. Ten eerste omdat ik er zelf achter moet komen dat er iets is misgegaan (het zou netjes zijn als Zalando een berichtje stuurt met dat de zending verkeerd is gegaan en ik mijn pakket dus niet meer krijg in plaats van dat ik hier zelf achter moest komen), ten tweede omdat het omslachtig is (kan ik weer een week wachten en hopen dat het dit keer wél goed gaat zeker) en ten derde omdat ik bij de andere bestelling een kortingsbon van 20 euro heb gebruikt en die dus weg is.

Nope, ik wacht gewoon tot m'n geld terug binnen is en voor mij geen Zalando meer!

Annett
10-10-2016

Perfecte leveringen en goede service

De levering van kleding, schoenen duurt enkele dagen, maar je krijgt de spullen altijd perfect verpakt aangeleverd. Nog nooit een beschadiging ontdekt. Voor de mogelijkheid om gratis retour te sturen is perfect! Binnen 1 week is het bedrag weer op je eigen rekening teruggestort. Alleen maar goede ervaringen.

Zita
14-06-2016

Iets gekocht maar lang wachten

ik kocht onlangs schoen bij zalando en er stond binnen de 5 dagen gelverd euuuh 6 weken!

Gijs
25-04-2016

Sneakers

Zalando heeft een ruim en goed aanbod van de nieuwste sneakers! Echt een goede website.