Allianz reviews

30-06-2020

Van allianz direct een lange vinger

Door een strenge spamfilter de melding gemist dat mijn jaarpremie voor de auto weer betaald moest worden.

Dan opeens door toeval horen dat je niet meer verzekerd bent.

Betaalde juist per jaar om dat te voorkomen.

allianz direct stuurt je gewoon het bos in en zoek het maar uit .

Waardeloos bedrijf met waardeloze service.

Jean
30-06-2020

Al 4 maanden bezig mijn claim in te dienen

Na schade aan telefoon geprobeerd mijn claim in te dienen.

na contact met Allianz lag het aan het IT-Systeem waarbij mijn polis nog niet is geactiveerd en ik geen melding kon doen.

Na herhaaldelijke belletjes ben ik naar de MM gestapt en hier mijn beklag gedaan. Na 4 maanden kan ik mijn Claim eindelijk indienen.

Het valt mij vies tegen. Slechte desk en ze komen hun woord niet na.

Roos Koning
27-06-2020

Verzekering laptop via mediamarkt

Wat een waardeloos kut bedrijf! Ik kocht een jaar geleden een laptop bij de mediamarkt in Middelburg en besloot die te verzekeren direct bij aankoop. Zou 9 euro per mand kosten, 3 jaar lang. Prima! Automatische incasso aangemaakt en dat ging soepel. Na een jaar kreeg ik ineens een vreemde mail uit naam van Allianz. Ik zou 4 cent te weinig betaald hebben en moest dat per direct overmaken. De mail stond vol vreemde spelfouten en meerdere spaties tussen de woorden. Dus die verplaatste ik meteen naar mn spambox, maakte er een melding van en besteedde er verder geen aandacht meer aan.

2 weken later weer een mail.de verzekering was geannuleerd vanwege wanbetaling. Zelfde spelfouten, maar in mn inbox gekomen omdat de afzender anders was dan de eerste mail.

Toen de maand erna geen incasso werd afgeboekt heb ik ze gebeld. Na LANG wachten kreeg ik een aardige man an de lijn die maar moeizaam nederlands sprak. Maar hij was uiterst behulpzaam en zei dat de fout volledig bij hun lag. Iets met een prijsverhoging van 4 cent die "zijn grote vriend het systeem" niet met de laatste incasso had verrekend. Het enige wat ik moest doen was een mailtje sturen met uitleg en de verzekering zou weer lopen. Direct gedaan! Binnen een uur antwoord.weer zeer slecht nederlands, geen naam onder de mail en hele vreemde zinsopbouw.

Er stond dat ik een wanbetaler ben en niet meer verzekerd kan zijn bij alianz.

Gaat om 4 cent! En lag aan hun systeem!?!

Dat antwoord direct doorgestuurd naar de mediamarkt, maar die hebben helaas (na 2 dagen!) nog niet geantwoord.

Ik.moet hier toch ergens mn beklag over kunnen doen?

R.koning

Kor
17-06-2020

Gewoon niet doen!

Zelf een All risk verzekering, van achteren aangereden door een ander. De veroorzaker van de schade heeft aanspraklijkheid erkend. Allianz direct weigert de schade te verhalen. Na ontelbare telefoontjes (steeds min 15 minuten wachten voordat je iemand krijgt of de verbinding wordt verbroken) kom ik geen steek verder. UIteindelijk zit ik met € 7000,- aan onbetaalde schade.

Gert
17-06-2020

Waardeloos bedrijf

Auto verzekering afgesloten voor 15-20.000 km. Bleek in de polis door een fout van hun kant dat max 15.000 km staat. Contact opgenomen met de klantenservice. Bleek helaas onmogelijk om aan te passen. Of het kon wel, maar de premie zou 50% duurder worden. Beetje gek als de fout bij Allianz ligt. De verzekering weer opgezegd. Toen ik dat deed kon het ineens voor een meer bedrag van 30 euro. Uiteraard uit principe ook niet mee akkoord. Verzekering 'gewoon' opgezegd. Nu duurt het maar liefst 56(!) dagen voordat je de jaarpemie a 600 euro terug krijgt. Waardeloos bedrijf!

Camille
16-06-2020

Duw het ze de strot door

Ik heb een zeer slechte ervaring met Allianz! Ga nóóit bij deze maatschappij!

Op de dag dat ik een nieuwe auto heb gekocht kwam mijn oudere auto verzekering te vervallen en wilde ik eerst hun prijs met anderen vergelijken. Allianz bleek te duur en zij vertelde mij dat ik dan niets hoefde te doen: er ging géén nieuwe verzekering in. Toen begon de ellende! Ze gingen gewoon premie afschrijven die ik telkens weer stoneerde. Zéér slecht, onvakkundig en onbegripvol geholpen. Je wordt behandeld alsof je maar een kneus bent, een ver van hun telefoon nummertje.

Nu 8 maanden later weer een dreigmail met 2 maanden premie direct te voldoen terwijl er óók staat dat direct ná aanschaf van mijn auto de verzekering is gestopt. Naast dat ik geen verzekering heb gewild wat ze ook zelf terug kunnen lezen en horen heb je 2 weken opzeg termijn.

Weer schandalig gepusht EERST het geld over te maken om vervolgens een niet mee eens email te sturen.

Ze maken van hun probleem jouw probleem mensen! Ga alsjeblieft naar InShared of een andere maatschappij. Stuk goedkoper en veel beter. Tim en Tom zijn niet voor niets WEG bij dit FLUT bedrijf. Als het naar Kassa of TROS Radar gaat doe ik mee. Grote organisaties zijn een slechte zaak blijkt maar weer. je kunt niet gemeend vriendelijk zijn als de bedrijfscultuur een shitzooi is vind ik.

Reindynalow
15-06-2020

Oversluiten hypotheek

Na gekozen te hebben voor Allianz begon de ellende.

We hebben 8 januari 2020 besloten om de hypotheek over te sluiten,er kwam maar geen eind aan documenten aanleveren en elke keer zeiden ze van ‘ nee dit is het laatste wat we moeten hebben en dan is het in orde’ nu zijn we nog bezig en ze houden maar niet op met wat verzinnen,en we zijn al een half jaar bezig en kreeg vandaag 15-6-2020 weer tehoren dat ze nog een bestand en uittreksel nodig ,hebben .

Ik raad iedereen af om hier een hypotheek aftesluiten.

Leo
15-06-2020

Klantenservice onbereikbaar

Ik probeer een vraag te stellen over mijn autoverzekering, maar kom er telefonisch niet door en die handige chat wordt ook niet beantwoord. Ook ik ben aan oud Allsecur klant.

Ga maar eens kijken naar overstap mogelijkheden.

Cola
11-06-2020

Totaal niet bereikbaar

Sta je 12 minuten in de wacht, dan hang je op omdat je niemand aan de lijn krijgt. Begin je een chat, wordt daar ook gewoon niet op gereageerd. Ik dacht: laat ik het een andere dag proberen, misschien hebben ze het druk. Nope. Niks, nakkes nada. Ik wil naar een andere autoverzekeringsmaatschappij. Ik wil gewoon wat vragen. Als je hen nú al niet te pakken krijgt, hoe zal het zijn als je hen écht nodig hebt in nood of schade?

Ali
10-06-2020

Zeer inefficiënt en klantonvriendelijk bedrijf

Na bijna 20 jaar klant te zijn geweest en zonder schade te hebben gereden reed iemand anders tegen mij auto in geparkeerd staat zonder contactgegevens achter te laten. Toen begon het drama met Allianz. Ondanks een getuige, politieaangifte en een schaderapport gaat alles erg langzaam.

8 maanden houden ze mij aan de lijn. 8 maanden krijg ik te horen dat ze bezig zijn met het schadeonderzoek te verwerken. Ze hadden intern 8 maanden nodig om een schaderapport te lezen en ondertussen blijven ze liegen over hoe ver ze waren. Nog steeds is de schade niet hersteld, maar ik betaal wel verkering en wegenwacht voor een auto die al 8 maanden stil staat en niet verkocht kan worden zonder een flink verlies in waarde. Terwijl ik wacht op Allianz kan ik niet overstappen omdat het anders ten koste gaat van mijn schadevrije jaren.

Omdat ik jarenlang geen schade had en alleen maar facturen betaalde wist ik niet hoe slecht Allianz is! Ik kan niet wachten tot dat het schade hersteld is zodat ik kan overstappen naar een ander bedrijf. Nooit meer Allianz. Let op! Op sommige review sites, zoals een aanbieder dat begint met een i laten ze reviews zien gebaseerd op hoe de klantenervaring is bij het afsluiten van een verzekering en niet hoe hun ervaring is bij schadeafhandeling!

Bibiane
08-06-2020

Slechte bereikbaarheid

Heb een vraag wat nu te doen na total loss met de WA beperkt casco verzekering, pauzeren of gewoon opzeggen? Via chat en na lang wachten via telefoon geen duidelijk antwoord en word maar doorverwezen en doorverbonden met ellenlange wachttijden. Ben er voor nu klaar mee en heb opgehangen. Zeg de verzekering wel gewoon op als ik vrijwaringsbewijs heb als opkoper de auto heeft weggehaald.

Bianca
05-06-2020

Schadeclaim wordt kompleet genegeerd.

Van de homepagina van Allianz:

"85 miljoen klanten die we serieus nemen"

Ervaring:

Allrisk verzekering, schade online via hun formulier gemeld. Hiervan bevestiging ontvangen dat melding in goede orde ontvangen was en dat er binnen 5 dagen contact zou worden opgenomen. Ivm Corona nog een maand gewacht, toen vond ik het genoeg en een mail gestuurd. Hiervan een ontvangstbevestiging ontvangen. Na week nog steeds niets gehoord en gebeld met het nummer dat vermeld stond voor vragen in de bevestigingsmail van Allianz. Verbazig daar, ik had gebeld met de verkeerde afdeing. Juiste afdeling: van een schademelding en/of mail was niets bekend. Er stond niets in systeem. Medewerker wilde schademelding wel opnieuw opnemen. Hier niet in mee gegaan, de schade was immers al gemeld en in goede orde door Allianz ontvangen. Medewerker gevraagd de gegevens te zoeken. Dit was absoluut niet mogelijk, er stond namelijk niets in hun systeem dus kon medewerker niets volgens haar? Verzoek van medewerker om onze schade opnieuw online te melden. Hier niet mee akkoord gegaan en opnieuw een mail gestuurd met het verzoek onze schademelding en onze mail te zoeken en de schademelding met spoed af te handelen. Groene kaart, polis, telefoonnummer, alles toegevoegd. In CC de directeur van Allianz toegevoegd. Ook van deze mail een ontvangstbevestiging (mail in goede orde ontvangen) ontvangen en óók een leesbevestiging van de directeur. Nu 5 dagen later worden we nog steeds totaal genegeerd door Allianz. Denk dat het tijd wordt voor juridische bijstand, er is iets goed mis met dit bedrijf en ik rij nog steeds met schade :(

Usman
26-05-2020

Ongeval gehad met de auto. Tegenpartij was van Allianz. Allianz was niks anders dan koppig en irritant bij elke stap. Om tot een conclusie te komen tot wie zijn fout het was moest er een rechtzaak komen omdat ze mij in fout wouden steken omdat ik 20 jaar ben terwijl de verkeersregels hun in fout zette. Uiteindelijk rechtzaak gewonnen en we wachten maanden op een betaling voor de schade van Allianz. Nu nog altijd niet gekregen. Ze doen niks anders dan slapen daar precies. Wa een kut bedrijf met achterlijke mensen.

Bardouin
20-05-2020

Allianz niet bereiken.

Chat en telefoon . geen kontakt. Da's jammer. Had altijd met All Secur goede ervaringen. Zonde. Stap nu over.

Jennifer
01-05-2020

Zeer slechte service

De klantenservice weet niet waar ze het over hebben, raden extra dekkingen af zonder correcte uitleg. Daarnaast was ik bijna onderverzekerd als ik er na 3 keer erachteraan te gaan er geen 4e keer achteraan was gegaan.

Zo geeft een van de medewerkers de uitleg dat als een dier op je voorruit beland waardoor je blik en ruit schade hebt, alleen de blikschade wordt vergoed. Wanneer ik vraag of ze dit wil navragen omdat dit gek klinkt, komt ze na overleg met haar collega na een half uur terug met de informatie dat het wel vergoed wordt maar dat je daarvoor eerst bij een garage de blikschade moet laten maken en dat de auto dan naar een andere garage gebracht moet worden voor de ruitschade, omdat ze het ander niet vergoede, wanneer ik nogmaals zegt dat dit gek klinkt gaat ze het nog een keer navragen bij een andere collega en komt ze na een half uur terug bij mij met het feit dat het alleen niet vergoed wordt als de ruitschade niet passend is bij de blikschade. Ze hebben dus geen kennis!

Daarnaast raden ze inzittende verzekering af want 'dat komt toch nooit voor zegt de medewerker' en raden ze rechtsbijstand af omdat dat zogenaamd ook in de allrisc verzekering zit. Niet dus, want daar zit geen juridische hulp bij.

Als laatste heb ik 3 keer contact gehad waarbij ze 3 keer aangeven dat ik verzekerd ben en dat het goed geregeld is. Op de dag dat de verzekering overgezet zou worden was er nog niets van geld afgeschreven en had ik nog geen enkel bewijs dat ik uberhaupt verzekerd was. Dus heb ik opnieuw contact opgezocht (4e keer). Opnieuw zegt de medewerker dat het wel klopt en goed geregeld is. Wanneer ik vraag of ik dan uberhaupt bewijs mag dat ik wel gewoon verzekerd ben vraagt hij of ik een moment heb en komt hij na 10 minuten terug met de conclusie dat ik gelijk heb en dat het inderdaad niet klopte en ik dus nog niet verzekerd was. Als ik er dus niet achteraan was gegaan en niet had volgehouden was ik nu dus onderverzekerd geweest!

Onwijs slecht dus!

Ben
20-04-2020

ELLENDE

Er wordt niet op bezwaarschriften gereageerd, rare constructies verzonnen, kastje naar de muur etc. Laag bedrag uitgekeerd, klopt allemaal niks van. Dit bedrijf is echt verschrikkelijk om mee te communiceren. Na terug eisen van documenten en sleutels en dreigen met rechtsbijstand en directieklacht eindelijk een regeling getroffen, die zwaar onder de maat was, maar ik was er gewoon klaar mee en maar geaccepteerd.

Marion
14-04-2020

Reisverzekering

Je kan jaren betalen en als je wat hebt dan valt het natuurlijk niet onder de polis. Zeer slechte verzekering Allianz en nog de duurste ook.

Kirsten
10-04-2020

Supersirvice

Na een ongeluk te hebben gehad, telefonisch contact gehad met Allianz. Zeer betrokken medewerkers! Alles werd vergoed en zelfs meer voor onze geleden schade. Mijn zoontje kreeg gisteren ook ineens een cadeau, een grote taddybeer, via de post met een kaartje eraan. Ik ben nog steeds zo positief verrast. Mijn dank!

Wendy
31-03-2020

Allianz heeft hart voor de mens.

Allereerst wil ik zeggen Allianz bedankt voor het lieve gebaar.

Afgelopen week belde ik met een vraag over de dekking van de autoverzekering naar de klantenservice. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon die netjes al mijn vragen heeft beantwoord. Ook hebben we het kort over het corona virus gehad. Hoe bizar deze tijden nu zijn en hoe we met zijn allen hier omgang mee proberen te vinden. Ik gaf aan dat ik mogelijk het virus had opgelopen en nu ziek thuis zit. Vandaag kreeg ik van Allianz een fruitmand bezorgt en wordt mij beterschap gewenst. Wat is dit een aangename en blije verrassing. Het doet me goed. Allianz en medewerker nogmaals bedankt.

Vera
19-03-2020

Prima afgehandeld!

Ik belde over een factuur van een fietsverzekering die ineens hoger uitviel dan verwacht. Meteen iemand aan de lijn die aanbood om de verzekering op te zeggen waardoor ik maar voor één maand hoef te betalen. Prima service!