Allianz reviews

17-12-2019

Door de voordeur naar binnen en via een doolhof eruit.

Ben enkele jaren bij vh Allsecur / Allianz met m’n auto verzekerd geweest. Toen mijn nieuwe auto niet geaccepteerd werd ivm te hoog motorvermogen heb ik getracht mijn autopolis op te zeggen. Ondanks het feit dat ik zelf uit de verzekeringswereld kom, bleek het een vrijwel onmogelijke taak deze polis te beëindigen. Allianz hanteert een geslepen systeem teneinde te voorkomen dat men contact kan leggen. Niet via het account, niet via email, niet via whatsapp, niet dmv. chat en ook niet per telefoon. Uiteindelijk heb ik het gedaan door een aangetekende brief te verzenden rechtstreeks aan hun hoofdkantoor en tegelijkertijd de automatisch afgeschreven premie te laten terugboeken. Dmv dit paardenmiddel is me het gelukt deze mensen (die m. i. een schande zijn voor het verzekeringswezen) wakker te maken.

Als dank kreeg ik nog een ‘echte papieren’ brief van hun die bol stond van de arrogantie en niet gespeend was van onwaarheden.

Een gemeend advies van mij als oud- assurantiemakelaar; ga niet met deze organisatie in zee!

Mellesca

Valt zwaar tegen

Bijzonder dat ik hier geen autoverzekering kan afsluiten. Sinds het halen van mijn rijbewijs nooit schade gehad, geen boetes en altijd goed rijgedrag. Blijkt ook nog eens uit mijn vorige verzekering die mijn rijgedrag in de gaten hield. Enkel omdat er hooguit 1x per maand iemand in mijn auto rijdt die 6 jaar geleden een korte rijontzegging heeft gehad (daarna nooit meer iets gebeurd), kan ik hier geen verzekering afsluiten. Fijn dat ik daar de dupe van wordt.

Sebastiaan

Ga niet naar allianz

De arrogantie en grote bek die je krijgt over de telefoon is stuitend(vooral dames).Ik ben ooit eens aangereden in de file kreeg ik van allianz te horen dat ik dat zelf maar moest gaan regelen met de verzekering van de tegenpartij.totale desinteresse in de cliënt.tevens rijd ik momenteel meer dan 20 jaren schadevrij met zogenaamde 75 procent korting ipv verlaging van de de premie gaat het ieder jaar aanzienlijk omhoog onder het grote smoesje van de zoveel schadeclaims die binnen komen nou daar geloof ik niet meer in want de mijne werd totaal genegeerd en niet behandeld.allianz hou op 1 grote grap bah

Irene

Super afhandeling claim

Heel erg blij met deze verzekeringsmaatschappij. Van de zomer (bijna een half jaar geleden dus!) Is mijn koffer kwijtgeraakt door Transavia, waarna een ellenlange procedure volgde over de kostenvergoeding. Bij het inschakelen van mijn verzekering bij Allianz werd er binnen 2 weken een passende vergoeding overgemaakt. Erg tevreden dus.

Mehmetali
13-12-2019

Allianz Verzekeringen dupeert ondernemer voor tonnen euro’s in 1 jaar!

30 januari 2019 ben ik van achteren aangereden op de snelweg door een bestuurder welke zakelijk verzekerd is bij Allianz Schadeverzekeringen. Na ongeval heeft de behandelaar, zijn hakken in het zand gezet en letterlijk de drie apen uitgehangen.

Maanden ben ik genegeerd op alle vlakken, volgens Allianz betrof het een low impact schade. Er wordt door Allianz niet gemotiveerd dat de klachten niet door het ongeval veroorzaakt zijn of van wel.

Ik ben niet geholpen om aan mijn herstel te werken waarbij in de tussentijd een aanvang gemaakt kon worden met het onderzoeken van de hypothetische verdiencapaciteit zonder ongeval. Ondanks de negeer modus van Allianz werden er wel verschillende financiële stukken opgevraagd, waaronder mijn ondernemingsplan. Uiteraard zijn deze stukken binnen enkele dagen aangeleverd, echter werd er niets mee gedaan.

Mijn advocaat, Wolthers Jagersma letselschade advocaten, heeft diverse pogingen gedaan om Allianz in beweging te krijgen, welke weer genegeerd en opgeschoven werdt. Uiteindelijk heeft mijn advocaat bij Niewold Advies BV een medisch adviesrapport aangevraagd en een second opinion bij Baan Hofman ongevallenanalyse.

In het medisch adviesrapport vraagt Wolthers Jagersma letselschade advocaten specifiek vraagt de medische informatie te bespreken en aan te geven in hoeverre de klachten in causale relatie met het ongeval staan. Daarnaast vraagt hij Niewold Advies BV om in te gaan op de medische voorgeschiedenis en aan te geven of deze voorgeschiedenis relevant is en mogelijk het causale verband doorbreekt, en in te gaan op het entameren van een medische expertise, inclusief discipline, namen en vraagstelling. Op basis van het rapport komt het volgende advies en conclusie tot stand welke is opgesteld op 21 november 2019.

Conclusie

Gezien de aard van het ongeval kan aangenomen worden dat er sprake is van een mechanisch te begrijpen geweldsinwerking op de cervicale wervelkolom. Ten gevolge van dit ongeval heeft betrokkene klachten ontwikkeld passend bij een Whiplash Associated Disorder (WAD): nekklachten, pijnklachten in de rug en schouders, duizeligheid en concentratieproblemen. De in het dossier beschreven klachten hebben zich aansluitend aan het ongeval ontwikkeld, waren voor het ongeval niet aanwezig en persisteren tot op heden. Naar mijn mening bestaat er dan ook geen enkele twijfel over het medisch causaal verband tussen het ongeval en de daarna ontstane klachten. De medische voorgeschiedenis betreft geen nek-, rug en/of schouderklachten en is naar mijn mening niet relevant. Het ongeval heeft in januari 2019 plaatsgehad, er kan voorlopig nog niet gesproken worden van een medische eindsituatie.

Advies

Ik begrijp dat betrokkene een multidisciplinair revalidatietraject overweegt. Een dergelijk traject is het meest aangewezen bij de klachten die betrokkene ervaart. In een dergelijk programma neemt de fysieke belasting geleidelijk toe en wordt hij daarnaast op psychisch/cognitief vlak begeleid. Op deze manier probeert men een maximale verbetering in de huidige situatie te krijgen en leert betrokkene zo goed mogelijk om te gaan met de resterende beperkingen. Ik adviseer hem dan ook om een dergelijk traject te gaan volgen. Tenslotte vroeg u mij naar het entameren van een medische expertise. Ik adviseer u om een neurologische expertise te entameren. Neurologen die deze expertise kunnen uitvoeren zijn o.a. Verlooy te Haarlem, Verhagen te Nijmegen of Oosterhoff van het NOC. De standaard IWMD- vraagstelling voldoet.

Volgens het rapport van Baan Hofman lijkt het Delta-V onderzoek welke door Allianz is uitgevoerd, na herstel van mijn auto, onvolledig en daarom onbetrouwbaar.

Middels deze schrijven wil ik dan ook aandacht vragen aan de zaak en alles op alles zetten om de situatie, hoe makkelijk Allianz Nederland Verzekeringen de drie apen uithangt, bekend te maken bij de publieke opinie.

Ben je van de pers en heb je interesse in meer informatie omtrent deze zaak? Schroom niet om mij te contacten. Uiteraard ben ik bereid alle medewerking te verlenen om deze handelswijze van Allianz bekend te maken.

De reden van connectie verzoek is omdat ik naar aanleiding van een aanrijding

met mijn auto op 30 januari 2019 door Allianz Schadeverzekeringen voor enkele tonnen in euro's ben gedupeerd en qua gezondheid in het nauw ben gedrukt.

Hoewel het rapport van Baan Hofman ongevallenanalyse en Niewold Advies

BV mijn schade erkennen wil Allianz Nederland Schadeverzekeringen niets van zich laten horen.

Middels deze schrijven wil ik dan ook aandacht vragen aan de zaak en

Gezien de schade die ik momenteel lijd zowel financieel als qua gezondheid

ben ik bereid alle benodigde informatie ter beschikking te stellen.

In de bijlage doe ik je dan ook drie bijlagen toekomen.

1. schrijven van mijn advocaat Wolthers Jagersma Advocaten

2. Medisch adviesrapport van Niewold Advies BV

3. Second opinion Baan Hofman

Mocht deze zaak jullie interesse wekken dan verneem ik graag van jullie.

In afwachting van jullie reactie.

Ronny
11-12-2019

Autoverzekeraar misleidend

Mijn gehele autoverzekering slecht. aangemeld voor een autoverzekering voor een lagere maandbedrag, maar bij aangaan contract met lage maandbedrag ligt de bedrag opeens hoger. ik klagen maar zeggen ze dat ze recht hebben op verhoging zonder klant te waarschuwen. Dus advertentie was een misleiding om mensen te lokken voor een goedkopere bedrag. bedrijf reageert slecht op mijn klachten en als ze reageren blijven ze vaag en draaien ze erom heen.

Harm
09-12-2019

Opzeggen autoverzekering niet mogelijk

Telefoon wordt niet beantwoordt. Whatsapp doet het dus niet. En op chat komt ook geen reactie. Wat een bende is het daar. Met Allsecur nooit ellende gehad maar dit is ongelofelijk. Neem contact op voor het beeindigen van de verzekering. Moeten jullie er wel zijn. Wat een amateurs

Emile
06-12-2019

Probeer over te stappen maar zelfs naar de door hun aangegeven contact mail komt een bericht terug dat zie niet bereikbaar zijn. Kan echt niet, duurt du al meer dan een maand.

27-11-2019

Net een kwartier aan de telefoon gehangen tot ik verbinding kreeg.

Uiteindelijk verbinding en de stem aan de andere kant hoorde mij niet dus verbrak de verbinding weer. Heel irritant. (met mijn zakelijke vast lijn is niets aan de hand.)

Pauline
27-11-2019

Te extreem voor woorden

Een half jaar geleden verzekering opgezegd nu krijg ik ineens weer enorm veel begeven van ze met rekeningen. Na tien keer gebeld te hebben(werd steeds weer doorverbonden met iemand anders na gem steeds 20 minuten wachten. Echt een hel. en nu blijkt dat mijn verzekering over gezet is naar iemand anders en dat daar twee autos postman. O.a de auto die ik heb weggedaan. Hoe kan dit in godsnaam? Kan iedereen dan zomaar op jouw naam een verzekering van Allianz afsluiten?

Stephan
26-11-2019

Het is een bende

Sinds de transitie werkt niks meer. Ik kan mijn documenten niet meer downloaden, ik kan mijn verzekeringen niet meer inzien en ik kan ook niet meer inloggen zonder continu een code via sms of email te ontvangen. Waardeloos. Daarbij zie ik als webdeveloper ook gewoon een gigantische hoeveelheid voordehandliggende kritische fouten voorbij komen.

Waardeloze transitie.

Martijn Joyce
20-11-2019

Autoverzekering beeindigd?

Al vanaf 26 julie bezig om van deze verzekering af te komen. Rekening na rekening komt binnen terwijl ze de vrijwaring van mijn vorigw auto zowel van mij als van mijn verzekeringsagent al meerdere keren hebben ontvangen. Na vele telefoontjes heb ik eindelijk een brief ontvangen waarin staat dat mijn verzekering is beëindigd en mijn schadevrije jaren in de roydata zijn bijgewerkt ( voor mijn nieuwe verzekering betaalde ik ondertussen al 96 euro per maand) maar zo mooi dat het leek was het dus niet. Ik ontving opnieuw de rekeningen en zelfs een brief met de tekst dat mijn autoverzekering weer met een jaar was verlengt! Wat een drama. Ondertussen heb ik nu brieven van een incassobureau gekregen dat ik miet betalen. Ik ga niet betalen voor een verzekering die ik niet meer heb en waarvan allianz heeft geschreven dat de verzekering per 26 juli is beeindigd. De damen van het incassobureau vertelde mij dat de maandpremie van julie niet was voldaan. Ik heb mevrouw alle betalingen die ik in mijn bankpagina kon cinden toegestuurd en nadat ik het zelf nog eens heb nagerekend krijg ik zelfs 58,10 terug. Maar daar hoor je ze niet over. Ik wacht nu rustig af op de volgende brieven en dan laat ik het tot een rechtzaak komen want ik weet het niet meer. Ik weet niet meer goe ik door moet dringen tot die hopeloze figuren dat ik alles betaald heb en zelfs geld terug krijg en dat de verzekering al lang beeindigd is . in afwachting can nog meer ellende .

Karel
20-11-2019

Allsecur was super. Allianz Direct slecht.

Was altijd goed bereikbaar, goedkoop en vriendelijk. Niks meer van over. Wie heeft dit transitietraject geleid?

Mo
18-11-2019

Allsecure + Allianz = CHAOS

Ik was verzekerd bij allsecure. Ging opzicht prima. Toen nam allianz het roer over bij allsecure en was het één grote chaos.

1) dubbele facturen

2) onbereikbaar

3) bij contact verwijzen ze je naar een website die niet functioneert.

4) bij mailen zeggen ze niet te reageren op mail

5) allsecure zegt dat mijn verzekering is verlengt, allianz zegt van niet.

Kortom ik weet nu niet eens over ik verzekerd rondrijd of niet want niemand reageert.

Mensen 1 advies begin niet aan allianz een waardeloze organisatie

Wilfred
12-11-2019

Schandalig bij opzeggen opstal verzekering

Opstal en glasverzekering is bij Allianz belachelijk duur. Dus de verzekering opgezegd twee weken voor de verlengingsdatum. Dus tijd genoeg voor Allianz om de incasso stop te zetten lijkt mij. Toch is de premie nog afgeschreven, wel op de dag voor de afschrijving van de premie een creditnota ontvangen met de mededeling dat terugstorten maximaal 56 werkdagen kon duren. Dat is 8 weken! Belachelijk.

Maar toch gewacht tot dag 56, laat in de middag. Nog geen restitutie van de premie die, naar mijn mening, onterecht was afgeschreven. Dus het bedrag maar zelf gestorneerd, op de uiterste datum dat dat mogelijk is. Geen enkel signaal van Allianz, ook niet een paar weken later.

Ik heb dus ernstige twijfels over de financiële gezondheid van Allianz en over de betrouwbaarheid. Bovendien zijn de opstal- en glasverzekering waanzinnig duur. (Zie Independer)

Mijn advies: "Opzeggen per vervaldatum van verzekeringen daar, en eventueel toch nog afgeschreven bedragen van je rekening direct storneren."

10-11-2019

Gigantische tarief verhoging bij een miniscule schade.

Laten mijn NAW gegevens lekken.

Frenk
09-11-2019

Allianz direct er veranderd niks!

Vandaag nieuw premie voorstel gekregen van Allianz direct (allsecur).

Ze maken reclame met de slogan er veranderd niks.

Behalve dat je premie met 10% stijgt.

De uitleg van Allianz: het wordt steeds drukker op de weg en daardoor meer schade gevallen. Ze moeten gewoon de overname bekostigen!

Chantal
06-11-2019

Slechte klantenservice!

Mijn autoverzekering bij Allsecur gaat automatisch over naar een verzekering bij Allianz Direct. Sinds deze wijziging kan ik niet meer inloggen op de website, niet bij Allianz zelf en niet bij de inlogpagina voor Allsecur verzekeringen. Lukt het sporadisch wel (bijv. na cookies verwijderen eenmalig), dan kan ik de polis niet inzien of wijzigen. Contact met klantenservice is erg vervelend: er is onduidelijk aangegeven hoe je kunt mailen of bellen, alleen op de website van Allianz (niet van Allianz Direct) en er wordt aangeraden via chat contact op te nemen. Reactie via chat is traag (meermaals 10-20 min) en als je zelf niet binnen 5min reageert terwijl je geen notificaties van berichten krijgt, wordt het gesprek gelijk weer afgesloten. Erg lastig dus om contact op te nemen, uiteindelijk wel geholpen maar zelf moeten vragen naar bevestiging etc., en met inloggen kan ik niet geholpen worden. Het is dat ik over enkele maanden mijn auto ga verkopen en een leaseauto krijg, anders was ik allang overgestapt!

Monica
31-10-2019

Contact schade behandeling

Het telkens zelf moeten bellen en mailen wb de schade die ons is aangedaan.

Steeds sorry horen,en notities die neergelegd worden voor oa mv P met verzoek terug te bellen,maar nada noppes.

Telkens als ik bel is ze lunchen,niet aanwezig en meer van dat smoesjes.

Op mails wordt geheel niet gereageerd,ook al vraag ik alleen maar er wordt geen enkele reactie gegeven

We zijn al vanaf augustus 2019 bezig om van alles voor te schieten zoals expertise,nieuwe banden die direct moesten worden vervangen n a v het ongeluk enz

Belachelijk dat er geen reactie komt alleen maar zogenaamd begrip en nep sorry's

30-10-2019

Telefonisch contact

Ik probeer ze al een paar weken telefonisch te benaderen aangezien inloggen op de website niet lukt. Sta je half uur in de wachtrij helemaal niet. Wat een k*t verzekering toen nog gewoon Allianz was kreeg je ze gewoon te pakken. Sinds die overname is het gewoon een groot drama!