Menzis reviews

3.7

Anita
02-06-2015

Communicate probleeem

In 2012 een bedrag overgemaakt naar Menzis voor bijdrage eigen risico. Aangezien er nog een premiebedrag open stond van januari 2012 werd dit bedrag niet afgeboekt van het eigen risico bedrag maar van het premiebedrag. Aangezien voor mij niet inzichtelijk is waar wat op wordt afgeboekt heb ik hier geen aandacht meer aan geschonken en ging ervan uit dat alles betaald was. Bij menzis niet want daar bleef een bedrag eigen risico open staan wat uit handen werd gegeven aan de deurwaarder. Er werd zelfs tegen de deurwaarder gezegd dat het geld was teruggeboekt...

Na veel heen en weer bellen, mailen, etc. kwam er een excuusbrief van de deurwaarder waar in stond dat Menzis het bedrag niet had terug gestort maar per abuis had verrekend met een openstaand premiebedrag. Hiermee was voor ons de kous af, tenminste dat zou je zeggen...

Nu, juni 2015, krijgen wij deze week een brief van de deurwaarder ivm beslaglegging voor het openstaande bedrag waar we in 2012 al over bezig waren geweest en volgens mij ook uit waren gekomen (zie excuusbrief). Deurwaarder gebeld maar wil van geen wijken weten, gewoon betalen... Menzis gebeld maar wil van geen wijken weten, gewoon betalen...

Wat kun je tegen zoiets doen? Naar een advocaat stappen? Veel hoge kosten maken?

Het vervelendste is dat je weet dat alles correct is betaald en dat je nu bijna € 500 euro (ja ja, ze hebben de kosten leuk opgevoerd) moet betalen aan Menzis (deurwaarder) waar ze totaal geen recht op hebben. Maar wat voor keus heb je? Fijn zo'n machtspositie...

RFM L
12-05-2015

Boekhoudkundig een zooitje

goedmorgen,

allereerst wil ik duidelijk maken dat ik dit niet om menzis onderuit te halen maar ik ben na ruim 4 jaar soebatten met menzis het helemaal zat met dit bedrijf.

ik ben nu aangemeld Bij het Z.I.N. als wanbetaler terwijl er betalingsregelingen lopen maar omdat iemand de de afd. klachten vind dat ik een structureel risico ben willen ze niet afmelden terwijl dit wel door diverse mensen bij menzis gezegd is en ze niet kunnen terugvinden wat en wanneer er betalingen zijn verdwenen maar wel aan ons vragen of we dit kunnen opsturen terwijl hun eigen deurwaarder GGN tijhuis alle stukken in huis heeft en dit ook al meerdere malen heeft aangegeven dat ze deze hebben.

ik ben nu zover dat ik zowel de afd.klachten niet meer vertrouw en dat ik eigenlijk nu genoodzaakt ben om de firma Menzis vo de rechter te dagen.

Tanja H
08-05-2015

Vergoedingen tandartsverzekering

Ik kan echt wel janken.

Onverwachts hoge tandartskosten gemaakt.

Nu zit ik in tandarts500 (2e pakket) en krijg ik dus maar tot 500 euro vergoed.

Buiten het feit om dat je sowieso maar gedeeltelijk je tandartskosten vergoed krijg, zit ik nu al aan de max (belachelijke duur allemaal) en krijg ik nu van mijn laatste ingediende declaratie, die rond de 360 euro ligt, maar 20 euro vergoed.

Misschien toch volgend jaar maar naar een andere verzekering overstappen die meer voor mij kan betekenen.

Doordat ik chronisch ziek ben maak ik al meer zorgkosten, dus hoger verzekeren is geen optie.

Gerdien
22-04-2015

Eigen risico

Heel fijn om ineens een rekening te krijgen van bijna €500 eigen risico over 2013 en 2014. Hoe kan dit? Vind het echt heel vervelend en valt rauw op mn dak. :-(

Bianca
12-04-2015

Gappers

menzis bevalt het ook niet dat je in de lopende maand betaald , omdat ze geblokt zijn van de machtiging , je krijgt dan gelijk een brief dat je niet betaald en ze je aan willen melden , ze doen maar ik betaal elke maand in de lopende maand , en zie ze graag voor de rechter . ze betalen mij de tandarts niet uit , ik heb de rekening zelf betaald , omdat ze beweren dat ik een achterstand zou hebben wat NIET zo is , gappers zijn het , daarmee plegen ze gewoon fraude .

Xerrex
10-04-2015

Asosiaal

ik heb een brief gekregen van menzis waar in staat dat ik als ik 6 maanden premie achterstand heb ik word verwezen naar het zorginstituut nederland. ik heb 1 maand achterstand en dat komt omdat menzis een tweede keer en dus later, de premie moest afschrijven.dit gaat om dagen. aangezien de eerste keer er niet voldoende op de rekening stond. dit kan bij de abn om een euro gaan. omdat de premie later afgeschreven is is de premie opgeschoven naar de volgende maand. ik schrijf dit op 10-04-15. de premie maart is door geschoven naar april door menzis. dus de maand maart2015 staat open. hoe zielig nederlandse bedrijven ook zijn in hun bedrijfsvoering komt het addertje nog onder het gras weg op het moment dat er wordt geconstateerd dat de verzekerde niet op tijd KAN BETALEN word er door de n.v.nederland i.s.m. menzis een nieuwe premie door je strot gedrukt die 50% hoger is.ik ga van 99 euro naar 152.53 euro maar blijf alleen basis verzekert. dit wordt door NEDERLAND van je loon of uitkering afgetrokken. dit houd in dat als je niet genoeg geld hebt om rond te komen er gewoon nog meer in rekening wordt gebracht. dit is logisch in nederland. nederland verdiend aan mensen die worden bestempelt als WANBETALER en leugenaar daar waar ze werkelijk de koelkast leeg hebben staan. wat je overigens niet bent op het moment dat de zorgverzekeraars je als klant binnen willen trekken. zodra de handtekening staat verandert de inwoner van nederland in een potentiële dief en leugenaar die moet bewijzen wat vaak niet te bewijzen valt .daar waar zij dat zelf zijn en doen. de waart vertrouwt zijn klanten zo als hij zelf is. ik walg van nederland en ga zodra ik kan weg uit deze door politici en grote bedrijven gerund land.

10-04-2015

Slechte regeling(en)

Men heeft het erover dat je een betalingsregeling kunt treffen voor het eigen risico. Nu hebben we 2 eigen risico's. Geen probleem bij Menzis. De rekeningen worden samen gevoegd. Echter zitten we nu al met 4 betalingsrisico's die niet meer op te brengen zijn. Eind oktober moest ik van de specialist stoppen met de neusspray die nog maar 8,5 euro per flesje kostte. Nu moest ik druppels van hetzelfde merk gaan gebruiken, omdat de neusspray na 5 jaar dus niks meer deed. Al die tijd dus voor jan doedel gebruikt. De druppels zijn maar 90 euro per 4 weken. En je raadt het nooit, totnutoe nog steeds geen resultaat. Dus ik ging alsnog bijna door het eigen risico van 2014. Die regelingen overleven we nog wel. Maar dan komt de eerste van dit jaar. 50 euro en nog eentje van 37 euro.

Nu ben ik zelf aan iets geopereerd en staat er voor mij nog eens 350 euro open.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat je juist door het eigen risico in de problemen gebracht wordt ?

Het ziet er naar uit dat we ook 500 euro aan de belastingdienst moeten gaan betalen over 2014.

En dat met 1 simpel minimum inkomen met toeslagen.

Ik weiger het eigen risico nog langer te betalen en ik wacht wel op een incassobureau.

Misschien dat deze menselijker zijn dan zorgverzekeraars.

Deze maken je genadeloos op.

Ik vind dit echt zeer asociaal.

Voor een verhoging van 15 euro per jaar verhogen hun de betalingsregelingen met 12,50 per maand.

Dit is mensen bewust in de problemen brengen.

09-04-2015

Slechte betalingsregeling

Betalingsregeling eigen risico Menzis is een wassen neus klink sociaal maar is asociaal

Ga je naar de tand arts voor controle moet je buiten het eigen risico 4,95 betalen

Eerst je premie per maand van E115,00 daar bij de betalingsregeling eigen risico 2014

Van E26.95 daar boven op rekeningen eigen risico 2015 van E35,95 kan dan niet verwerkt worden

In de betalingsregeling kom dan op een bedrag uit van E177,95 nu begrijp ik waarom mensen

Het niet meer kunnen opbrengen met een laag inkomen zo als Menzis hou daar totaal geen rekening

mee en krijgen zelfs hulp van de politiek bewust mensen onder financiële druk zetten

zorgverzekeraars worden in bescherming genomen door de politiek maar wie bescherm de burger

tegen deze uitbuiters

geef de zorgverzekeraars nog meer macht dan word er onderhand niks meer vergoed ja misschien

paracetamol het zorg systeem is gewoon een grootte hypocriete rovers bende en is behoorlijk

verziekt door de zorgverzekeraars en de politiek

Simon
09-04-2015

Slechte betalingsregeling

Vorig jaar moest ik dankzij onze geweldige tweede kamer eigen risico volle mep betalen. Daar ik 0 uren contract heb is mijn salaris elke maand onzeker. Gelukkig kon ik 18 maanden iets van 19 euro betalen. De grap is, nu weer rekening gehad, 310 euro. Ik moet van vorig jaar nog 7 maanden en of ik nu maar ff in 6 maanden deze rekening betalen wil, hoe moet ik in godsnaam 68/69 euro per maand betalen 7 maanden lang? In een goede werk maand ben ik al blij als ik een paar tientjes overhou. De klantenservice interesseert het niet. En wat ook absurd is, als het vorig jaar nog zo soepel was en ineens dit jaar de betalingregeling zo rigoreus is gewijzigd, lees veel te hoge termijnen per maand, dan was het fijn als Menzis dit de klant even laat weten. Bij Agis zit mijn vrouw, en die kan ongeacht het bedrag altijd in 12 maanden betalen. En Rutte maar lachuh, en Menzis maakt het voor de burger zo nog pittiger. Boos :(

Van hensbergen
03-04-2015

Niet goed zoals ik graag zou willen

wij zijn allebij zeer slecht kwa gezondheid.daardoor worden wij gelijk gestraft en hebben wij medio half februari de rekening van de eigen bijdrage van 700euro .vandaag kreeg ik het reste-

rende bedrag van 50 euro ,dat bedrag schrijven jullie deze maand af.dat kan ik niet missen. de 700euro hebben wij een betalingsregeling. mijn vraag is ;ik heb netjes naar jullie gebeld

voor de mogelijkheid omdeze bedragen samem te voegen tot 1 regeling te maken.maar dat is volgens jullie niet mogelijk.ik zit zelf in wao met een uitkering van 1300 euro .zit met belasting met 3 betalings regelingen.is hier iets aan te doen! Goudenregenstraat 25 4021xe maurik

Abdul Ozay
26-03-2015

Niet te vreden

Voor mijn schoonouders heb ik de formulier ingevuld, in de gemeente Amersfoort is gemeente karting. Het was eerst Agis en nu is het Mensiz geworden.

Bij het invullen van het formulier, had ik een fout gemaakt. vervolgens met typex de fout recht gezet.

Mijn schoon vader zou normal zorg krijgen en schoonmoeder uitgebreid.

Schoonmoeder heeft meer hulp nodig met fysio. Maar nu blijkt dat dit fout is gegaan.

En ik weet zeker dat dit goed staat. Kan het niet zijn dat er niet goed is gekeken en verkeerd is ingevuld?

Ik zou graag het contract willen zien, blijkbaar is dit niet mogelijk.

En waarom zou het niet mogelijk zijn om dit alsnog recht te zetten?

Mijn schoonmoeder heeft heel veel alst vand'r arm, daarom gaat ze naar de fysio. nu kan ze maar max 9 x ipv 40. Dus ze gaat de rest van het jaar met meer pijn lopen.

Als dit niet juist gaat.. gaan ze zeker einde van het jaar over.

Verder als we het contract niet kunnen zien, dan moeten we advocaat inhuren om het contract toch te kunnen zien? Uiteindelijk hebben ze het ondertekend!

mvg Ozay

mail : Abdul@ozay.nl

Meurs
24-03-2015

Zorg Prima maar termijnregelingen soms waardeloos.

Wat betreft de zorg ben ik heel tevreden.

Maar mijn probleem ligt bij het betalen van een premie of eigen risico, soms (heel vaak) moet ik dit regelen via termijnbetalingen.

Ook bel ik hier zelf altijd achteraan.

Maar op mijn menzis kun je maar een aantal termijnen kiezen en zelfs dat kan ik niet missen!

En als ik dan kijk naar mijn menzis zie ik staan nu bv 140 euro eigen risico en dan regel ik dit in termijnen en dan een dag of 2 later staat er weer een bedrag eigen risico!

Maar dan kun je geen termijnen meer regelen, dit is toch absurd!

Want dan kom ik er toch nog niet uit, dan dreigen met een deurwaarde als je het niet betaald, nou lekker.

20-03-2015

Zeer slecht

Zeer zeer slecht.

Je dient een declaratie in voor behandeling in het ziekenhuis in buitenland.

Vult de formulieren in die nodig zijn.

Je krijgt het betaald en vervolgens weer een brief dat je de kosten terug mag betalen.

Terwijl je ook de reisverzekering enz moest opgeven.

Maar hier mee bezig gaan hoe maar.

Dat mag je als klant weer regelen.

Valt Menzis onder de belastingdienst?

Het lijkt er wel op.

als jij moet betalen zijn ze er als de kippen bij.

Maar andersom hoo maar

Hans Kievit
19-03-2015

Super slechtte communicatie

Ik was bij menzis al meer als 20 jaar klant nu niet meer na de nare ervaring die mijn dochter overhoudt aan menzis.

Mijn dochter werd 18 en moest dus een eigen zorgverzekering afsluiten dit deed ze bij Menzis omdat wij er ook al bij waren ze wou een basisverzekering maar er werden telkens premies afgeschreven van aanvullende verzekeringen.

Iedere keer weer sorry hoor we zullen het corigeren niet dus.

Op een gegeven ogenblik heeft ze een aantal betalingen van de aanvullende verzekeringen gestorneerd.

Dit werd ook bevestigd door Menzis maar ondertussen was het wel uit handen gegeven bij een deurwaarder en wordt nu zelfs een rechtzaak.

Zelfs de deurwaarder ziet dat er betaald is maar nog laat Menzis de zaak doorgaan.

Het is afhankelijk hoe je te woord wordt gestaan variend van hooghartig tot meelevend maar een oplossing komt er niet.

Ik snap dat er veel wanbetalers zijn maar om alles nu over 1 kam te scheren.

Michel
08-03-2015

Misleidend

Ik ben per 1 jan 2015 naar menzis gegaan, omdat ik van de gemeente korting kreeg.

en omdat ik kon declareren op de bijdragen van CAK

januari kreeg ik me eerste rekening dus meteen declareren via de app..15-02-2015 verzonden.

31-12-2014 eindelijk behandeld en afgewezen...

ik snap hier niets van?

ik heb een een mail gestuurd maar krijg geen antwoord terug..

Lena
27-02-2015

Hoge rekening eigen bijdrage

Wij kregen een hele hoge rekening,bijna 700€ tandartskosten en kaakchirurg.De tandarts vertelde ons dat we zelf maar een klein beetje eigen bijdrage zouden moeten betalen,het meeste zou ons vergoed worden.

Ik heb al een paar keer gebeld,ook voor een betalungsregeling,maar het is elke maand heel krap,ik zou liever dit in meer termijnen betalen,dan de afgesproken 8 maand.

Ook betwijfel ik of de factuur van de tandarts wel klopt,maar dat kan ik niet controleren,ik was niet bij de behanddling,en mijn man heeft er niet op gelet wat de tandarts deed,dit hebben we vaker gehad namelijk,dat er handelingen op stond,die niet gebeurd waren en wij maar betalen,

Kun je ons alsjeblieft helpen?

Wendy weyenbarg
26-02-2015

Bijschrijven

Mijn ervaring in opzicht supper goed maar met betalingen die ik doe of mijn dochter duurt te lang voor je ziet dat het bij geschreven wordt soms hebben we het gevoel dat er iets betaalt wordt maar niet bij geschreven wordt nu ook er is 40 euro betaalt maar Xie niet bij de bijschrijvingen dat vindt ik supper vervelend zo krijg je er een na gevoel bij

Arnaldo
23-02-2015

Tutoyeren

Geachte Medewerkers(sters),

Iets dat mij heel erg in het oog springt is het zogenaamde jip en janneke taal die word gehanteerd door Menzis.

Nog meer in het oog springend is het zogenaamde tutoyeren, door iedere klant met jij en jou aan te spreken. Enerzijds worden beslissingen genomen op basis van zakelijke argumentatie, anderzijds worden deze zelfde beslissingen wel heel erg denigrerend verwoord alsof de klantt in kwestie bij u in de klas heeft gezeten. Wat is er in godsnaam mis met u zeggen? Zegt u dan iets heel erg vreselijks? Denkt de Menzis dat iemand daar boos om word?

Hoewel ik op de hoogte ben van het feit dat happy the clappy taal van deze tijd is..., lijkt het mij niet meer dan fatsoenlijk dat klant dient aan te geven dat er getutoyeerd mag worden.

U is een omgangsvorm en norm die ten alle tijde gehanteerd dient te worden, met name op zakelijk vlak ongeacht de leeftijd, tenzij er een kind word aangesproken.

Wellicht is het een optie hierover intern te vergaderen, een besluitvorming in te nemen om klanten met respect te behandelen, zodat iedere klant zonder irritatie een gesprek kan voeren.

Met vriendelijk groet,

Eva
21-02-2015

Gestoorde oplichters!

Absurd!

2013 gebeld voor een lagere pakket, mevrouw zei heel aardig bevestigend komt in orde!

2014 een brief ontvangen dat ik nog steeds het volle pakket 3 moest betalen!

Ik nog een keer of drie bellen, iedere keer weer okey komt in orde! Bij de laatste keer dat ik belde was het, nouja sorry mevrouw dit had u eerder in maand januari moeten regelen. OMG weer een hele jaar door TEVEEL betaald voor NIETS dat ik gebruikte! Deze jaar is het me UITEINDELIJK gelukt om hun 2 keer te bellen voor een lagere pakket. Het is maar dat ik in de schuldhulpverlening zit wat dit jaar afgelopen zal zijn. Owja ook door menzis zit ik dus in de schulden teveel neppe factures die ik 'nog moest betalen' terwijl ze allang betaald waren ik stuurde destijds bewijs. Die ze volkomen negeerden. Hey bekijk het maar na de schuldhulpverlening ben ik weg bij menzis! 2016 een nieuw jaar een nieuw begin en een nieuwe verzekering

H.J.T. Stelpstra
20-02-2015

Vergoeding CPAP

Geachte heer/mevrouw,

Al enige tijd kamp ik met extreme vermoeidheids- klachten. Daar ik in 2011 getroffen ben door een hart infarct waarbij er gedotterd is, en een stent geplaatst is, refereerde ik mijn vermoeidheidsklachten direct aan dit gevolg. Mijns inziens geen onredelijke analyse...

Na diversen onderzoeken waaronder bij de cardioloog, is volgens de cardioloog deze vermoeidheid niet het gevolg van mijn infarct.

Daar mijn partner diversen keren heeft aangegeven dat ik regelmatig stop met ademen, heb ik doen besluiten een slaaptest te ondergaan, waarbij ik op een op AHI van 4,5 kom. Oftewel een lichte slaap-apneu. Wanneer men zich inleest over een apneu, dan is te lezen dat het gevolg van een apneu een infarct kan zijn. Daar ik zoals ik al eerder aangaf een infarct achter de rug heb, vind ik dat er snel preventief gehandeld dient te worden. Immers zijn de kosten van een slaapmasker nu eenmaal lager dan een tweede opname ten gevolge van een infarct.

Een passende oplossing tot het probleem zal dus een slaapmasker mogen zijn, in bekende kringen beter bekend als CPAP. Daar er binnen de zogenaamde zorgwet staat vermeld dat een CPAP vanaf een waarde van 5.0 AHI word vergoed, heeft de arts om een coulance regeling gevraagd.

Als antwoord werd verwezen naar de wet.... Dit noemen wij dan ook cirkelredenatie. Met alle respect, maar er word niet voor niets gevraagd om een coulance.

In een telefoongesprek waar dit onderwerp besproken werd met éen van de medewerkers van menzis, is verteld dat er veel verzekerden vragen om coulance met als argument dat er meerden aandoeningen zijn. Aansluitend stelde ik de vraag: "zijn dit ook hartpatiënten?".

Hierop gaf de medewerker dit niet te weten. Buiten het feit dat ik als verzekerde op een demoniserende wijze word behandeld met bewijs van ontoegankelijkheid, vind ik rondom stuitend en een belediging voor een ieder die zich op intellectueel vlak hoog inschat.

Met oog op het bovenstaand omschreven, wil ik de Menzis doen verzoeken de vraag om coulance nauwkeurig te beoordelen en bij eventuele nieuwe afwijzing met volledige onderbouwing aan te komen.

Met vriendelijke groet,

A. de Peijper