Menzis reviews

3.7

Cher
29-12-2021

Heb me jaren blauw betaald aan hun (190)tot dat er aan het licht kwam dat onze tweeling een beperking hebben. Daardoor moesten we wel minder werken prima … dit ook door gegeven aan Menzis … dat ik in de financiële problemen komt door Dat ik minder moest werken ( daar hadden ze geen boodschap aan enkel dat ik snel

Moest betalen )… nou prima

Aangemeld bij de CAK hier weer telefonisch contact gehad met een medewerker met de vraag als er een mogelijkheid was dat ze de aanmelding opschorten , zodat ik geen extra rekeningen zou krijgen…. (vind het best pittig werken in de zorg en thuis kids hebben met extra zorg)

De desbetreffende medewerker gaf aan ja dat ga ik regelen maarja is nooit gebeurd

Nu zit ik met extra rekeningen

Er is geen ruimte als jij met wat zit of je wilt hulp maar anders om …….

Dus mijn advies is : verzeker jezelf NEVER NOOIT bij menzis

Het schilt je echt stress als je weg blijft

Robbert
03-12-2021

SamenGezond voor het jaar 2022 nog maar 2x € 10,00 cashen ipv 3x € 20,00 in 2021 op je aanvullende verzekering. In de loop der jaren steeds verder uitgekleed. Wij gaan overstappen.

Sanne
15-11-2021

Ben al jaren verzekerd bij Menzis. Ook doe ik al tijden mee aan de Samen Gezond app. In de loop der tijd is de app veranderd. Begrijpelijk de wereld verandert ook.

Beloning werd steeds minder, op gegeven moment alleen punten. Sinds een week of 5 weer keuze Hema bon van 3 euro of Samen Gezond bon van 3 euro. Sinds vandaag weer alleen punten. Jammer. Begrijp het niet: vandaag overstap periode van de zorgverzekeraar begonnen. Overweeg om over te stappen. Menzis lijkt maar wat te doen wat heb uitkomt. Jammer hoor

Thea
28-09-2021

Waarom vergoedt Menzis een bepaalde operatie niet in Spanje en andere maatschapijen wel.

Alleen Spoed en dan valt het onder de ANWB Alarm centrale.

Zelfs de specialist vertelde mij, Mevrouw U zit bij de slechtste Verzekering wat betreft buitenland.

Ik was een tevreden klant maar moet door een lang verblijf in Spanje goed verzekerd zijn en stap dus over. Zsm.

Jeanine
09-07-2021

Buitenland vergoeding

Na jaren trouwe klant word mijn man aan zijn lot overgelaten nu hij kanker heeft

inmiddels behandeld in Duitsland met goede resultaten …alles voorgeschoten en Menzis betaald niks terwijl volgens hun voorwaarden ze na Nederlandse maatstaven horen te vergoeden.

de strijd die ik met hun voer is te zwaar en ik zorg liever voor mijn man dus nu moest ik een advocaat hiervoor aan nemen

Ka
26-05-2021

Samengezond app

Als ik mensiz was zou ik mijn naam niet aan de samengezond app willen verbinden maar heel snel loskoppelen. In dit digitale tijdperk zo een slechte app op de markt brengen. De vorige versie was 100 keer beter

Govert
04-05-2021

App is volledig uitgekleed Erg teleurgesteld

Vroeger kreeg je kadobonnen van Hema of coolblue, daar had je wat aan! nu alleen maar bonuspunten waarmee je kleine korting kunt krijgen op veel te dure producten. De app belooft een heel grote verbetering maar geeft alleen maar teleurstelling! Geheugenvervuiling op m’n smartphone!

03-05-2021

Toegevoegde waarde wordt slechter

"Verbeterede" app van Samengezond biedt steeds minder toegevoegde waarde. Kan alleen nog samnegezond punten sparen en niet meer "stapelsparen" bij Hema of CoolBlue. Ik heb nu meer dan 5000 spaarpunten en kan er maximaal 750 inleveren bij aankoop van één artikel. Betekent dus dat ik 7 artikelen moet kopen uit een beperkt assortiment waar eigenlijk niets bij zit voor mij

25-04-2021

Samen gezond volledig uitgekleed

De app beloningen zijn volledig uitgekleed. Eerst kon je bij het behalen van je weekdoel een Coolblue cadeaubon of Hema bon van Eur 3 krijgen, toen alleen nog een Hema cadeaubon van Eur 2 en nu is ook die niet meer te verdienen. Alleen nog maar punten voor de eigen webshop. en dan wordt dan groots aangekondigd als "verbeteringen" in de app.

Maurice
22-02-2021

Goedekope troep laat mij gestrand

Heb me hele leven al een ernstige rugbbeschadiging en sindskort 4/5 maamd een hernia erbij gekregen

Sinds een maandje kon ik weer me eigen boodschappen doormiddel achter me eigen rolstoel beetje bij beetje te lopen dat ging goed met de morfine teva

Nu heb ik sinds het weekend andere gekregen want dit is goedkoper

Morfine van centrafarm

En dat merk je direct want die troep werkt niet en plus je gaat je raar voelen met een fokse koppijn

Dus bedankt lieve verzekering dat ik weer naar de wc mag kruipen en niet meer bij de winkel in de buurt kan komen

Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest

Nogmaals bedankt voor deze buitenkans dat ik de pijn weer mag herbeleven

Daniel
22-01-2021

Snel en duidelijk

Ik ben tevreden met mijn overstap. Menzis biedt snel en duidelijke informatie over hun diensten. Declaraties worden binnen 1 a 2 dagen uitgekeerd. Er wordt hierover heel helder gecommuniceerd. Als ik iets zoek of wil dan heb ik snel antwoord. Ik ben erg tevreden.

Charlotte
09-01-2021

Schrijven premie af, ook als je er niet meer verzekerd bent

Stap je over naar een andere zorgverzekering, heb je notabene een uitschrijving gekregen. schrijven ze gewoon alsnog de jaarpremie af!

Nienke
09-01-2021

Samen gezond

Hoewel de Samen gezond app aantrekkelijke beloftes maakt, zit er een onhandigheid in de app zelf. De activiteiten tracker, die het aantal gelopen kilometers tijdens een wandeling bijhoudt, werkt niet constant en registreert daarom beduidend minder km dan in werkelijkheid gelopen is (1,7 op 6 km, dag 2 300 meter op 4,5 km) zo kom

S Mooring
21-12-2020

Onterecht beslag

Ik heb menzis jaren gehad en ben al 5 jaar bezig om van ze af te komen.Vanaf 2015 ben ik al niet meer verzekerd bij de menzis ,ondanks dat ik in de schuldsanering heb gezeten meent menzis dat er nog een schuld open stond van 2013. Nadat menzis eerst onterecht beslag gelegd had op mijn zorgtoeslag terwijl ik al een andere zorgverzekering had ,zonder deurwaarder noch een aangetekende brief. Vervolgens als een rekening afbetaald was en ik weer zorgtoeslag kreeg ,werd er na 2 maanden wederom beslag gelegd op mijn zorgtoeslag ,dit ging jaren door ,ook de rekening uit 2013 die al verjaard was werd gewoon geint via de zorgtoeslag. Het gevolg dat ik al meer dan 5 jaar een cak premie betaal voor de bestuursrechtelijke premie ,mijn zorgtoeslag (zonder aangetekende brief) beslag gelegd word en ik een nieuwe schuld heb bij mijn huidige zorgverzekering omdat ik dacht dat ik nog steeds bij menzis verzekerd was gezien die beslag legde op mijn zorgtoeslag. Ik ga al het geld terug eisen met een schadevergoeding , dat is 5 jaar zorgtoeslag. Ik adviseer zelf mijn vijanden niet om menzis te nemen.

Kathy
12-12-2020

Beloven van alles maar betalen niks

Heel slechte ervaring met deze verzekeraar. Voorafgaand aan operatie in het buitenland machtiging ontvangen met toezegging van een bepaald bedrag. Ging om bijna 8000 euro!

Bij terugkomst in Nederland, declaratie opgestuurd. De informatie van het ziekenhuis zou niet voldoen aan Nederlandse eisen en er wordt niets uitgekeerd. Er loopt inmiddels een rechtszaak.

Kan je deze verzekeraar echt afraden als je iets vergoed wilt hebben.O ja, Menzis heeft in 2019 maar liefst 112 miljoen euro winst geboekt. Ik begrijp wel hoe ze dat doen.

Pascal
12-12-2020

Basis verzekering en over de 300 euro bijbetalen!

Bij Menzis krijg je niks vergoed in basis pakket jij betaald alleen om verplicht verzekerd te zijn,het zijn uitbuiters,gesprekken lijden nergens na toe,ik kan mijn verplichte medicijnen niet betalen waarvan als jij stopt met de medicijnen zelfs een hard aanval kan krijgen,het wordt tijd dat dit bedrijf op de schop gaat,het dit nooit verwacht van hun,het is schandalig!

Clivia
10-12-2020

Ze werken langs elkaar heen en voordat je denkt kost het een hoop geld doordat je foute informatie krijgt van verschillende medewerkers van Menzis . 4500,00 € geript door zeer zeer slecht info gehad te hebben . Wil niet eens het hele verhaal vertellen duurt mij te lang en heb het te veel moeten vertellen aan Menzis zelf dus ben er helemaal klaar mee . Ik stap dus lekker over.

Lia
11-11-2020

Misleidende informatie

Toen ik eind 2019 mijn verzekering afsloot bij Menzis heb ik de Menzis basis en aanvullend genomen met 9 fysio behandelingen en tandarts met een vergoeding van 80% met een maximum van €250 per jaar. (Als je bij hun goedkoopste tandartsverzekering kijkt zie je dat bij de vergoedingen voor tandarts ook kronen en bruggen staan). Maar als je dan de declaratie verstuurt dan krijg je de kroon niet vergoed. Waardoor deze verzekering dus waardeloos is. Deze misleiding heb ik bij eerdere verzekeringen niet eerder gehad. Ik dacht alles goed te hebben doorgenomen, niet dus. Conclusie: ik neem echt nòòit meer een verzekering bij Menzis en ga nóg beter de kleine lettertjes lezen.

Lisa
25-09-2020

Grote schooiers

Menzis in 1 woord grote schooiers het enigste waar ze dr voor zitten is hun zelf. jaren lang betaald en dan krijg je een ongeval en niets word verzekerd. honderd keer gebeld 100 verschillende mensen en niemand weet precies wat er gebeurt of hoe het geregeld is. vieze schooiers

Lorissa
08-09-2020

Zorg via je eigen portemonee

Mijn schoonmoeder van 93 heeft haar hele leeftijd nog nooit aanspraak hoeven maken op haar zorg verzekeraar. Nu de zorg verzekering ingeschakeld wordt voor bijv een persoons alarmering, of fysiotherapie behandelingen na een heup breuk wordt alles keer op keer afgewezen en wordt er niets uitgekeerd. Met vechten voor waar ze recht op heeft. Echt schandalig en ik zou hem niemand aanraden. kan niet wachten tot het december is en ik haar kan overschrijven naar een andere verzekeraar.