Menzis reviews

3.7

09-11-2012

Wij zijn in 2010 verzekerd geweest bij Menzis. Ruim twee jaar later ontdekt Menzis in hun administratieve puinhoop twee facturen die niet betaald zouden zijn. Een factuur heeft betrekking op een declaratie van ongeveer 20,- voor pillen die niet onder de vergoeding vallen. Ik kon niet bewijzen hoe dit is afgehandeld en heb Menzis betaald om ervan af te zijn.

Nu opnieuw een factuur over een gedeelte van een zorgpremie. Hier is destijds al contact over geweest; Menzis had een fout gemaakt bij de incasso, dus heb ik opnieuw betaald. Daarna nog gebeld met Menzis en het zou in orde zijn. Ruim twee jaar later; weer een verzoek van Menzis om te betalen! Gezien meerdere negatieve ervaringen met Menzis, heb ik de naam van de persoon met wie ik gesproken heb en datum genoteerd. Dat heb ik twee jaar later opnieuw doorgegeven aan Menzis. Het zou nu in orde zijn. Jammer dan; maanden later weer telefoon van Menzis dat het bedrag nog open zou staan.

Nu ben ik erg boos geworden en heb het gesprek beeindigd.

Nu maar afwachten wat Menzis nu doet, zal wel een aanmaning worden en dreigen met incasso. Uiteindelijk kan ik beter onterecht betalen om van deze praktijken verlost te worden. Met een deurwaarder heb ik nog nooit te maken gehad en wil dit zo houden. Echt schandelijk zolang als Menzis ex klanten stalkt.

Lijkt mij goed als gedupeerden zich verzamelen en de media inschakelen. Dnk hierbij aan kassa of radar.

Denk alsjeblieft twee keer na voordat je bij Menzis een verzekering afsluit.

03-08-2012

Bij de administratie van Menzis moet een bom ontploft zijn (nee niet van mij afkomstig) wat een onvoorspelbare puinhoop! Een jaar geleden waren ze niet eens in staat om een adreswijziging te verwerken. Vervolgens keer ik geen acceptgiro's meer. Daarover heb ik uiteraard zelf contact met ze opgenomen. Er ontstond een enorm gedonder. Botheid alom van Menzis. Herstel boekingen, rare en onbegrijpelijke verrekeningen met tandarts declaraties, dubbel in rekening gebrachte eigen bijdragen en weet ik niet wat allemaal. Vervolgens heb ik Menzis gevraagd om een helder overzicht van wat ik nog betalen moest en dat heb ik overgemaakt. "Het kan zijn dat we de premie achterstand al hebben overgedragen aan de deurwaarder", schreef de Manager Debiteuren van Menzis mij, naar aanleiding van de door Menzis zelf veroorzaakte puinhoop. Zelfs bij het uiten dreigementen is Menzis schandalig onduidelijk. Uiteindelijk heb ik aangegeven, dat ik de kosten van verdere correspondentie bij Menzis in rekening ga brengen. Dit soort bedrijven heeft namelijk niets met fatsoen, maar alleen met geld. Ze zullen hun leven alleen maar beteren, als het geld kost wanneer ze dat niet doen. Is botheid goedkoper voor ze, dan blijven ze bot.

Een jaar na alle ellende ploft er ineens een aanmaning van Menzis op de mat, of ik alsnog 200 euro wil dokken over de door Menzis veroorzaakte puinhoop periode van vorig jaar. Daar begon het gedonder dus gewoon weer van voren af aan. Het is Menzis bekend, dat het bepaald niet goed gaat met mijn gezondheid, ik heb een zware hartaanval gehad en ik ben inmiddels 100% WIA-IVA afgekeurd. En dat is nog lang niet alles. Interesseert ze geen donder, de beuk erin BETALEN! Natuurlijk moet iemand met een slechte gezondheid ook gewoon zijn rekeningen betalen, daar gaat het niet om. Maar het is mij gewoon te zwaar om permanent te moeten lijden onder het administratieve wangedrag van Menzis. Opzeggen wil ik niet, want er zijn hoge kosten met mij gemoeid en een opzegging zou alleen een beloning zijn voor Menzis. Een van de belachelijke aspecten van de huidige Zorgverzekeringswet.

Ik heb Menzis een brief geschreven, dat ik me beroep op rechtsverwerking, wat dat is kunt u desgewenst op Wikipedia vinden. Het komt er kort gezegd op neer, dan Menzis bij mij de terechte verwachting heeft gewekt, dat dit gedonder nu afgelopen is en dan kun je vanwege het juridische begrip rechtsverwerking niet meer met een vordering komen. Verder heb ik Menzis ook verzocht, om eerst in te stemmen met het toekennen van een redelijke schadevergoeding voor al het werk dat ik al voor ze heb moeten doen en wat ik nog moet gaan doen, door mijn administratie voor de zoveelste keer op zijn kop te moeten zetten. Als reactie kreeg ik van een klachtenbehandelaar een briefje waarin totaal niet op mijn brief werd ingegaan. Daar heb ik mij over beklaagd. Vervolgens ontving ik een brief -terwijl de discussie tussen ons nog liep- dat het dossier al aan de deurwaarder is overgedragen. Die dreigt me nu voor de rechter te slepen. Daarover en over het feit dat ik maar geen enkele inhoudelijke reactie op mijn brieven ontvang, heb ik mij per aangetekende brief bij de directie van Menzis beklaagd. Hoe daarop gereageerd is? Niet! Ik krijg als reactie op mijn aangetekende brief aan de directie weer een nietszeggend lullig briefje van dezelfde klachtenbehandelaar die me eerder het bos in stuurde, dat op verdere brieven van mij niet meer zal worden gereageerd. Menzis is echt een afschuwelijk onmenselijk bedrijf. En dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

20-05-2012

Ik betaal maandelijks automatisch mijn premie. Alleen heb ik in Januari mijn premie te laat gecorrigeerd. De premie was 2.07 euro omhoog gegaan per eind 1 januari en deze automatisch betaling was dus te weinig. Dit heb ik in februari gecorrigeerd en het extra bedrag voldaan.

Ik heb dus ook 2 herinneringen ontvangen. 2 keer gecontroleerd. is alles overgemaakt en ja het bedrag was gewoon netjes afgeschreven. En nu krijg ik post van een incasso bureau dat ik het bedrag niet heb voldaan. Wat bllijkt, mezis heeft mijn automatische betaling in van de maand Januari weer terug gestoord op mijn rekening en dat willen ze nu incasseren via een deurwaarder.

Omdat menzis geen 2 bedragen bij elkaar kan optellen zal ik waarschijnlijk voor de kosten van de deurwaarder moeten opdraaien.

18-04-2012

Ik heb sinds 1 januari 2011 een zorgverzekering lopen bij Menzis. Erg blij dat ik begin dit jaar ben weggegaan. De administratie is bij hun een grote rompslomp. Ik heb 3 facturen over 1 januari 2011 gekregen, gebeld en toen werd er gezegd maak er maar 1 over dan komt het wel goed, ze zou het in de computer zetten.Vervolgens gebeurde het zelfde ook in februari en maart. vanaf april begonnen de facturen goed te lopen. Tot ik in juni een brief kreeg van een gerechtsdeurwaarder.

Ik zou nog 6 facturen hebben openstaan. Direct Menzis gebeld die vervolgens melden dat ze er iets aan gaan doen. In juli niets meer gehoord. Ik dacht nouja dan zal het wel goed zijn. In augustus zijn wij op vakantie geweest. Eenmaal terug van vakantie lagen de brieven voor ons klaar. Of wij even de facturen wilde betalen incl. de incasso kosten. Natuurlijk meteen Menzis gebeld, ze zouden de facturen schrappen. Dit maal een bevestiging mogen ontvangen.

Een maand later ontvang ik een brief dat ik de facturen niet meer hoef te betalen maar omdat ik het zolaat gemeld heb toch de incasso kosten moet betalen. Terwijl ik vanaf januari toch al aan het bellen was. Niks geen bewijs had ik dus ook geen poot om op te staan. Weer contact gezocht als ik 2/3 betaalde was het ook wel goed. Nouja meer ging mij toch niet lukken en ik had er ook geen zin meer in. Dus ik heb maar betaald om ervan af te zijn. Menzis laat klanten betalen voor de administratie die niet op orde is en toont geen enkel begrip als je een klacht meld. Nog steeds erg boos en ik raad iedereen ook af om bij Menzis hun zorgverzekering af te nemen!