Menzis reviews

3.7

Michiel
18-08-2018

Menzis neemt zorgprofessionals niet serieus

Menzis denkt beter te weten hoe depressies en angst behandeld kunnen worden dan de verpleegkundigen, behandelaren en psychiaters met jarenlange ervaring in de zorg. Deze zorgverzekeraar verliest uit het oog wie uiteindelijk de expert is en voert 'wie betaalt bepaalt' tot extremis door. Treffend voor de algemene dienstverlening van Menzis.

Louise
31-07-2018

Afwijzing kilometervergoeding

In april stond mijn wereld op z'n kop. Er werd een kwaadaardige tumor in mijn blaas gevonden. Gelukkig kon ik snel terecht in het Antoniusziekenhuis in Sneek voor een operatie. Hierna moest ik elke week terug voor een chemospoeling/immuun therapie. Na vijf keer werd dit een keer per maand (tot november). Verder gaan ze eind augustus via een kijkoperatie kijken of alles weg is. Nu belde ik Menzis voor de vergoeding van de reiskosten. Wat bleek: deze chemo wordt niet vergoed! Je krijgt nogmaals een klap in je gezicht. Het is dus bij Menzis zo dat ze per kankersoort een vergoeding toepassen. Of het al niet erg genoeg is. Ik vind het onmenzis.

Nes
25-07-2018

Vreselijk bedrijf

Ik ben al vanaf mijn 18e verzekerd geweest bij Menzis en Anderzorg. Geen 1 keer een betalingsachterstand.

Wegens alle zware omstandigheden ben ik gedwongen om in het buitenland een IVF traject te beginnen. En dat omdat de zorg in Nederland zo achter ligt. Ik moet al hoge kosten betalen voor reis en verblijf en dan wil Menzis ook niet volledig de zorgkosten betalen. Dit omdat ik niet het juiste verzekering zou hebben. Zij hebben geen idee hoeveel de psychische last is als je geen kind kan krijgen. Ik ben er depressief van. En dan krijg ik het advies dat ik tot januari moet wachten, zonder te weten hoe zwaar dan de komende 5 maanden voor me zal zijn. Ik heb therapie moeten nemen.

En ik verwacht nu ook een reactie " wij blijven op onze stand punt mevrouw, als u niet eens bent moet u naar de geschillen commissie. Ik plaats dit bericht ook zodat mensen weten waar ze aan toe bij dit vreselijk bedrijf, je bent een nummertje en geen mens. 1 ding is zeker ik zal januari zeker geen client meer van hun zijn, samen met mijn man, moeder en zus.

Monika
24-07-2018

Buitenland zorg moet met nederlandse regels zijn!

Voor idereen we heeft in de buitenland naar de doctor gegaan en wil geld terug krijgen in Nl bij Menzis is heel moeilijk! Elke land is anders en elke land heeft andere regels - zorg regels. Voor Menzis dit is niet belangrijk! Als willen julli geld terug krijgen moeten julli Nl regels volgen! Anders geen geld terug! Ik betaal bijna 150eu per maand! Het is mijn eerste en laaste jaar bij Menzis!

Christine
06-07-2018

Minima problemen eigen risico regeling

Elk jaar probeer ik doordat ik chronisch ziek ben en van een uitkering moet leven een gespreide betalingsregeling te treffen voor eigen risico.je moet hiervoor in Januari bellen.Omdat ik 1 dag te laat was gaf dit enorm veel problemen en kon ik alweer geen betalingsregeling treffen voor het komende jaar.Ik heb nu een betalingsregeling getroffen over het bedrag over 2017, zon 40 euro permaand bovenop de gewone zorgtoeslag.ondertussen komen er acceptgiro's binnen voor ziekenhuis bezoek onlangs?Ik vind het uitermate verwarrend allemaal en ben intelligent genoeg ,dus neem aan dat de fout bij menzis ligt.Ze maken het zo moeilijk om voorag regelingen te treffen die datum en maand gebonden zijn.(alleen in januari kunnen bellen om nieuwe regelingen te treffen)Ze verwchten dat mensen met een uitkering van zon 900 euro per maand, honderden euos per maand afdragen voor waardeloze zorg.

Gijsbertus
08-06-2018

Declareren? Wat een vreselijk ramp

App's installeren & Digi- D installeren op je telfoon & foto's maken. Die hele meuk bij elkaar zien te krijgen op hun formuliertje. Daar alles zelf nóg een keer invullen. Als alles in 1 keer werkt is het nog een trieterklus.Menzis waar zijn jullie toch mee bezig? E-mailen kan niet meer. Bellen wel en daar krijg je dan in hele nette bewoordingen te horen dat dit allemaal service is in het belang van de klant. Ja daag! Ik denk zelf dat wij nu gewoon het hele administratiewerk voor de Menzis medewerkers zelf aan het doen zijn. Kom op zeg!

Update van 11/06/2018:
Nog 1 laatste vraag: Als een declaratie per ouderwetse brief wél kan worden gedeclareerd ,waarom volstaat dan een scan of foto van de rekening via email niet ? Waarom moeten we dan opeens een heel bataljon programma's/app's lostrekken en alles via diverse programma's bij elkaar zien te wrotten om het U? naar het zin te maken ?

Maria
31-05-2018

Leugenaars

Bij Menzis werken leugenaars en dieven. In april heb ik namens een vriendin gebeld die de nederlandse taal niet geheel machtig is en nu hebben ze het hele telefoontje niet geregistreerd en draait zij voor extra kosten op.

Mar
19-04-2018

Kan niet meer ingelogt worden

Kan alleen met app of sms en beide werken niet als dit zo blijft ga ik liever naar een ander zorgverzekering

HLaanen
13-04-2018

Osteopathie

Indertijd gekozen voor Menzis vanwege goede alternatieve geneeswijze vergoeding Voor mij is Osteopathie belangrijk (zou overigens niet onder alternatieve geneeswijzen moeten vallen) De vergoeding van een consult is in de loop van een paar jaar gewijzigd van 100% vergoeding (met max. van 900) naar 40 euro per consult (consult is 90 euro) Jammer want om hetzelfde effect te bereiken via ander wegen is Menzis duurder uit!

14-02-2018

Vergoeding

Mijn vrouw heeft een hoorhulp nodig van sennheiser om tv te luisteren. Bij Hans Anders geweest en getest en de model RS 5000 werkt perfect en de hoog en lage tonen kunnen ingesteld worden. Nu krijg ik te horen dat deze niet vergoed wordt alleen de RS 2000 waar je niks aan heb. Ik mag ook niet bijbetalen voor de RS 5000. Na lang wachten aan de telefoon werd er mij verteld dat dit werd bepaald door de regering. Onzin want dat is alleen bij Menzis zo. Keihard liegen tegen je. Na vele jaren is het nu afgelopen met Menzis. Ik moet veel aan Menzis betalen maar krijg niks terug. Mafia bedrijf!

Esther
03-02-2018

Positiemisbruik, oplichting en pure nonesens

Hier gaan we nog een keer. En daarmee is het over en sluiten. Jullie gaan veel te ver en daarin kan dit niet meer goed gepraat worden. Jullie belazeren de kluit en nu is het simpel: tot hier en niet verder! Te gek voor woorden: De ene reden voor zittend vervoer afwijzen was behandeling dichterbij te krijgen was. Vervolgens zorgt mijn huisarts voor een behandelaar die dichterbij is en wederom krijgen we een afwijzing vanwege het feit dat Menzis vind dat de reisafstand niet ver genoeg is! Als verzekerde wordt je dus met drogredenen afgescheept na maanden van steggelen, je krijgt nul vergoeding , geven je foutieve informatie en liegen je glashard met gespeelde glimlach voor. Mensen; ga naar een andere zorgverzekeraar! Menzis is snel over en sluiten! BAH!

Jaap
30-01-2018

Preme blijft gelijk, maar verhoogt alternatief bizar

Grote advertenties in de media: premie blijft bij ons gelijk, dus i.v.m. de grote concurrentie dacht ik ok. Nou, dat is dus een vette miskleun, want ze gaven de vaste klanten geen informatie over 1 en misschien wel veel meer verhogingen in plaats van de premie, t.w.: alternatief pakket had een eigen bijdrage van 20%, dus bij een bezoek vorig jaar van 90 euro kostte mij dit 18 euro. Wat schetste mijn verbazing nu bij dezelfde declaratie 50 euro! bij betalen. Als ze me hierover als klant voor vele, vele jaren hadden ingelicht, was ik echt wel naar een andere zorgverzekeraar gegaan. Dit kan echt niet!

21-01-2018

Vergoed geen behandeling

Menzis laat patiënt in de kou staan Een mevrouw heeft een ernstig kaak probleem En kan daar door niet normaal kauwen , ze mag zelfs nog niet van een broodje afbijten. (advies Tandarts). Door een immuun ziekte is haar bovenkaak bijna helemaal weg , Daar door kan ze met moeite het boven gebit in de mond houden zelfs als ze lacht valt het soms naar beneden. En door dat ze soms niet goed kauwt heeft ze ook veel maag problemen . En omdat ze pas 61 jaar is wil ze weer normaal kunnen eten. En dat kan alleen als menzis de ingreep vergoed die alleen in Brussel uit gevoerd kan worden en niet in Nederland wordt gedaan.

Annie
16-01-2018

Geen klachten

Ik lees veel klachten over Menzis, maar mijn ervaring is juist goed. Voorbeelden: na mijn mail over de acceptgiro met 1,50 die ik overbodig vindt, want ik betaal via internet, belt de klantenservice mij op en regelt dat ik voortaan via de mail de factuur krijg zodat ik via internet kan betalen, zónder die 1,50. Voorts heb ik Menzis een klachtenbrief over mijn tandarts gestuurd, waarna ik ook weer een prettig telefooncontact kreeg met de klantenservice.

Lido
14-12-2017

Accept giro kosten

Elke maand, voor de afgelopen jaar krijg ik een brief van menzis omdat zij automatisch konden afschrijven, dat ik een bepaald bedrag moet betalen en dat zij per acceptgiro 1,50 euro kosten in rekening. Dat zij niet konden afschrijven is mijn schuld, en dat ik dan de acceptgiro kosten moet betalen snap ik. Maar er zit nooit een acceptgiro bij. Het is gewoon een brief met de betaling voorwaarden, en dat is het.

Zojuist met mw de wild gesproken van de service afdeling. Deze mevrouw wil mij wijsmaken dat het herinneringens kosten zijn. Zij vond het niet nodig in gesprek te gaan met mij, en blijf er bij dat het herinneringens kosten zijn. Nadat de verbinding werd verbroken heb ik opnieuw gebeld met de vraag hoe hoog de herinneringens kosten zijn en wanneer je die ontvangt. De uiterst aardige meneer.( helaas) weet ik zijn naam niet meer, legde uit dat er geen herinneringens kosten zijn. Na een herinnering krijg je een aanmaning en daarna gaat wordt het aangeboden bij de deurwaarder.

Dus acceptgiro kosten zonder een acceptgiro te ontvangen. En niet 1 keer, elke keer. Waardeloos.

Anouk
04-12-2017

Kraamhotel vergoeding is slecht

Ik was totaal verbaasd dat men zeer luchtig adviseerde om even 90 km verderop kraamzorg in een kraamhotel te nemen. Totaal geen inlevingsvermogen. Ik schreef er deze blog over. https://yoo.rs/livingthagoodlife/blog/ervaringen-menzis-zorgverzekering-advies-kraamhotel-1512127649.html?Ysid=45920

22-11-2017

Vergoedingen.

Via mijn ervaring wil ik kijken of er meer cliënten slechte ervaringen hebben mrt menzis. Zonder er heel diep op in te gaan (dat komt nog)wil ik mensen oproepen om te reageren. Ik lijdt aan kanker en ben sinds september blijkbaarklaar in Nederland. Omdat je niet gaat wachten op de dag zijn we gaan zoeken naar mogelijkheden in het buitenland. Na een second opinion hebben we besloten om me te laten gaan behandelen in de Helios kliniek in krefeld Duitsland. Ik wordt daar met chemo behandeld dat bestaat uit 2 middelen. Na 4 behandelingen volgt de scan.zoals iedereen weet die kanker heeft is dit een waanzinnig stress moment. Nu bleek via de scan dat de behandeling aanslaat.alles wordt kleiner. Mooi nieuws. Positief.daardoor is besloten om door te gaan met deze middelen. Nu komt het. Menzis heeft besloten om de behandelingen niet te vergoeden.ze vinden het niet bewezen dat de behandeling aanslaat. Ik heb als bewijs verdorie de scan. De combi van de 2 middelen is onvoldoende bewezen.dan zou je zeggen. Dan ga je toch vergoeden waar de patiënt recht op heb. Zelfs dat doen ze niet. Nu wil ik kijken of er meer mensen de dupe zijn van de handelswijze van menzis. Ze laten je gewoon kapot gaan terwijl ik alleen maar bezig moet zijn met mijn genezing. Heb nu 5 behandelingen achter de rug. Weer heb ik een mail gehad waarin ze zeggen dat ik heel mijn behandeling zelf moet betalen. Ik wordt volgens mij gestraft dat ik Nederlander ben. Menzis gaat m.i.over lijken. Hoop dat mensen willen reageren zodat ik het zeker hogerop gaat zoeken. Te beginnen bij tros radar

20-11-2017

Problemen met tel contact

Heb Vorige week tel. Contact gezocht met Menzis. Niet gelukt! Na 4 maal doorvrbonden te zijn, 4 maal in de wacht gezet met het bekende bandje op het antwoord app. ( onze medewerkers zijn alle in gesprek! Even gedult a.u.b. ) Dit heeft meer dan twee uren geduurd en ik heb het daarna maar opgegeven. Dus geen contact met Menzis kunnen maken en het dan maar met de mail geprobeerd. Antwoord duurde ook hier weer 5 dagen , terwijl ik een spoed gevalletje had! Slechte zaak Menzis❗️❗️❗️

Helen
08-11-2017

Ongeluk en spoedopname in het buitenland - beperkt vergoeding?

Het lijkt dat er worden alleen spoedopnamen in het buitenland kosten vergoed die overeen komen met Nederlandse behandelingen. Meer dan 3 maanden na mijn ongeluk heb nu nog steeds geen zekerheid wat wordt vergoed en vrees om nog over 4000 zelf te moeten betalen waardoor ik andere medische problemen begin te krijgen - enorme stress, hoge bloeddruk.

I.B
18-10-2017

Buitenlandse declaraties

Wegens neusbreuk en zwemschimmel in het buitenland heb kleine € 2000 extra kosten moeten maken, zoals lab kosten, operatie, medicijnkosten. ook heb ik gelijk op de zelfde dag de alarmcentrale gebeld en geïnformeerd. De buitenlandse nota wordt ook in Engels vertaald. Zoals vellen van jullie hebben het verteld, doet Menzis alles om de gemaakte kosten zowel in het buitenland als in Nederland met of soms zonder de reden te ontwijken en afwezen. Ik heb ze telkens tegemoet gekomen en heb gedaan wat ze erom vroegen, helaas nog steeds zonder resultaat. Ook heb ik het gevoel dat de medeweker van klantenservices geen of weinig bevoegdheden hebben. Want moet men voor ieder vraag op- aanmerking me weer minuten onder knop/ wacht te zetten. Zo schiet niet op.