Menzis reviews

3.7

S Visser
20-12-2013

Ik zit nu een jaar bij Menzis en wil geen andere verzekering meer. Volgend jaar zou ik eigenlijk overstappen naar een andere verzekering vanwege een leuke iPad actie, maar dit niet gedaan omdat ik weet wat ik aan Menzis heb. Ik krijg veel vergoed en de vergoeding word altijd keurig op tijd uitbetaald. Ook vind ik het heel handig dat ik alles online kan regelen, zoals declaraties en mijn zorgpakket wijzigen. Het is ook erg fijn dat ik mijn eigen risico in termijnen mag betalen. Menzis is altijd klantvriendelijk en ik word altijd goed te woord gestaan als ik een vraag heb. Een minpunt vind ik, dat ook ik een "openstaande premie" heb, Menzis zegt dat ik een bepaalde maand niet betaald heb, terwijl ik duidelijk kan aantonen dat dit wel het geval is. Aan de administratie kan dus wel gewerkt worden. Maar verder vind ik Menzis een uitstekende verzekering.

Inge
19-12-2013

Ook ik heb problematische ervaringen met "Zorg"verzekeraar Menzis. Na verschillende telefoontjes met Menzis en de deurwaarder en veel emails heb ik de vrijheid genomen om TROS RADAR te berichten.

Dat deze "Zorg"verzekeraar organisatorisch "ziek" is mag duidelijk zijn

15-12-2013

gaat over eigen risico dat is 350,00 per jaar wat doet menzis stuurt een rekening in maart van een ziekenhuisbezoek van december 2012 je tref een betaling regeling maar in november sturen ze je een rekening van 350.00 ivm bezoek mei in het zieken huis 2013 zit je dus met betaling van 700 euro heel vreemd komen ze met verklaring ziekenhuis komt om de 6maanden met de rekeningen hoe zo is dat mij plobleem . als je dus een afspraak voor onderzoek hebt op 3januarie 2014 kun je beter zeg nee graag voor 31december anders zit je weer nu met 360,00 eigen risico dan zit je dus met 1060,00 op lossing ja heb ik ook in mei 2014 eigen risico laten betalen 2013 betaal je dus nooit meer dan 350,00 ivm ziekenhuis eigen risico

Martijn
10-12-2013

Ik heb exact dezelfde ervaring als Anoniem op 02-12-2013!!! Al drie jaar op een rij hetzelfde verhaal: ik wil overstappen naar een andere zorgverzekering, maar dit kan niet omdat Menzis (onterecht) facturen/premies heeft openstaan en de vordering bij de deurwaarder loopt. Al 2 keer eerder dossier dus gesloten bij deurwaarder omdat het inderdaad onterecht uit handen gegeven was. En ja hoor, het einde van 2013 nadert, dus wat doet Menzis? En openstaande maand uit 2011 verzinnen, zodat overstappen ook dit jaar niet mogelijk is. Ook vanmorgen weer een medewerker gesproken en hij gaf aan dat ik maar (wéér) moet bewijzen dat het betaald is. Dit verhaal krijgt dus voor de 3e keer een staartje. Bedankt Menzis!

Korrie
03-12-2013

Krijg nu nog een rekening van Menzis daterend oktober 2012 van mijn dochter! Meer dan een jaar later!!! Maar liefst meer dan € 300,00. Leuke verassing in de duurste maand van het jaar. Bedankt Menzis. Ben blij dat we overgestapt zijn naar De Friesland.

Matthew
02-12-2013

Nu is het veel te veel geworden. Begin dit jaar ontving ik een bericht van de deurwaarder dat ik een achterstand heb van drie maanden. Omdat ik de drie desbetreffende nota's netjes op tijd heb betaald heb ik de klantenservice gebeld en verteld dat er blijkbaar iets misging. De medewerker die ik aan de lijn kreeg heeft mij verzekerd dat er inderdaad iets fout ging binnen de administratie van Menzis en dat het probleem zsm wordt opgelost. De volgende ochtend werd ik gebeld en er was mij verteld dat de drie desbetreffende nota's nu correct zijn geboekt en dat er contact met de deurwaarder werd opgenomen, dus dat ik me er verder niet hoef te bemoeien. Twee maanden later opnieuw hetzelfde probleem. Alleen nu ging het over twee nota's. Dus weer, de klantenservice gebeld en weer kreeg ik te horen dat het probleem nu is opgelost. Zo'n half jaar later weer twee brieven van deurwaarden mbt de eerder genoemde vijf nota's. Erger nog, ik heb het incassobureau gebeld en blijkbaar staan er nog drie andere dossiers open mbt andere 8 nota's, die ik in de werkelijkheid keurig betaald heb. De deurwaarder eist dus nu van me een bedrag van €1.500 van 13 maanden achterstand terwijl ik alle desbetreffende nota's op tijd heb betaald. Schandalig!

Harjan
21-11-2013

Ook ik ben nog verzekert bij zorgverzekeraar Menzis.

Deze week heb ik een bericht gekregen van zorgverzekering Menzis dat er nog een (maandelijks) bedrag openstond, wat ik dus per maand betalen moet. Daarna heb ik contact gehad met zorgverzekering Menzis, ik vroeg hen wat voor een bedrag er nog openstond. Ik kreeg te horen dat het om een bedrag ging van €112,35. Vervolgens heb ik mijn afschriften erbij gepakt en daar stond op dat het gewoon was betaald, dit weet ik zeker omdat het een automatisch per maand word geïncasseerd. Deze week kreeg ik te horen van mijn werkgever dat er een brief van een deurwaarder bij hem was binnengekomen. Daarin stond dat er beslag werd gelegd om mijn loon. Vervolgens heb ik de deurwaarder (LAVG gerechtsdeurwaarders) opgebeld. En toen kreeg ik te horen van de deurwaarder dat er een bedrag betaald moest worden van €507,37, een heel ander bedrag wat ik per maand betalen moet. Wederom heb ik zorgverzekering Menzis weer opgebeld en hun verteld dat ik de deurwaarder heb gebeld. En verder vertelde ik dat ik een bedrag moest gaan betalen van €507,35. Ik liet weten wat de deurwaarder mij heeft verteld en waar de kosten vandaan kwamen dat zijn de volgende kosten:

- Hoofdsom, comform vonnis € 162,77

- Rente, berekend tot 18 oktober 2013 € 1,51

- Proceskosten € 236,79

- Nasalaris € 15

- Kosten van het exploot € 91,30

Dit waren de kosten wat hierbij kwam kijken, werd mij verteld door de deurwaarde.

Erg jammer dat het allemaal zo moet gaan.

Mirjam
19-11-2013

Ik ben sinds 2009 verzekert bij menzis , lees veel nare ervaringen van een hoop mensen ! Ik ontvang ook wel eens een betalings herinnering. Echter heb ik dan inderdaad de nota nog niet over geschreven of betreft het een kruispost! Ik heb qua openstaande nota's altijd prima een regeling kunnen treffen en staan ze me uiterst vriendelijk te woord. Zelf met een nota van ggn heb ik keurig een regeling kunnen treffen . En heb ik qua vergoedingen geen problemen onder vonden. Ik ben zeer tevreden met Menzis! !

Diana
18-11-2013

Ik heb nu voor de 3e keer op rij problemen met Menzis.

De 1e keer was zo,n jaar of 5 geleden. Ik zou een betalings achterstand van een maand hebben hoewel ik bewijzen had dat het wel degelijk betaald was werd het een welles nietes spel. Omdat ik op dat moment in een stress volle tijd zat heb ik het maar betaald

Ongeveer 8 maand gelden had ik dezelfde situatie weer ,ondanks dat alles wederom netjes betaald was ,zou ik weer een achterstand hebben. Dit keer heb ik mij niet in het riet laten sturen en de rechtzaak die volgde heb ik gewonnen.

Nu aan het einde van het jaar (ik was zo blij dat ik over kon stappen) krijg ik wederom een brief in huis over een achterstand die er volgens hun zou zijn, en een week erna lag de brief van de deurwaarder er ook al..

Mensen begin niet aan menzis het is geen zorgverzekering maar een mafiaclan.

Het is jammer dat ik minstens 1 ster moet geven want ze zijn die ene ster nog niet waard

Karel de Lange
09-11-2013

Ik heb buitengewoon slechte ervaringen met Menzis en ik raad iedereen aan om zo snel afscheid te nemen of niet aan deze absoluut slechte zorgverzekeraar te beginnen.

Een paar jaar geleden moest mijn vrouw aan de ogen geopereerd worden omdat ze zoveel last van de oogwallen (erfelijke aandoening) dat ze niet meer uit haar constant tranende ogen kon kijken. Menzis gebeld en kregen als antwoord als het een medische indicatie betreft, wordt het normaal vergoed. De rekening opgestuurd met uiteraard de medische indicatie en dan krijg je als antwoord dat de zaak is voorgelegd aan de medisch adviseur en na verloop van tijd het bericht dat de declaratie is afgewezen. Wij hebben een lening moeten afsluiten om de rekening te kunnen voldoen en betalen daar nog steeds op af. Menzis zit daar niet mee.

Enige tijd later moest ik een 3dm scan laten maken die destijds alleen in Duitsland (dichts bijzijnde ziekenhuis) mogelijk was. In dit geval maar even om een schriftelijk bevestiging gevraagd en ook gekregen. Wat schetst mijn verbazing bij het indienen van de rekening inderdaad die was weer voorgelegd aan de medisch adviseur met advies dat ik geen recht op uit betaling had omdat na veel briefwisselingen en telefoon er volgens Menzis geen medisch plan was ingediend! Ik heb hemel en aarde moeten bewegen en het heeft bijna een jaar geduurd alvorens Menzis uiteindelijk bakzeil haalde en toch tot betaling let wel uit coulance overging. Stelletje uitzuigers.

Bij het minste of geringste staan ze echter wel met smerige deurwaarders klaar die ook nog even proberen om je van je AOW met torenhoge kosten op te zadelen.

De zogenaamde extra-verzekering bij Menzis is helemaal een lachtertje. Ze betalen zulke minieme bedragen uit of zelfs meestal niet dat je veel bter dit geld in de zak kunt houden onm zelf maar de rekening te betalen.

Een geldgraaiorganisatie als Menzis hoort niet in de zorgverzekeringen thuis. Ik zal derhalve constant en overal waar mogelijk de praktijken van Menzis in de publiciteit brengen zodat de mensen gewaarschuwd zijn om niet aan Mensis te beginnen of zo snel mogelijk een fatsoenlijke zorgverzekering op te zoeken.

Den breejen
21-08-2013

Ik heb ook een zeer slechte ervaring met Menzis. ik raad dan ook iedereen aan onmiddellijk over te stappen naar een betere zorgverzekering

ik zelf ben 90 kilo afgevallen op eigen kracht zonder maag verkleining zonder diëtiste etcetera.

Ik heb nu veloverschot en daardoor rug pijn, ik kan niet meer zitten door het veloverschot op me achterste en schaamstreek. (te pijnlijk) Tevens heb ik moeite met plassen door dat ik daar te veel vel hebt. Ik ben nu dus genoodzaakt staande te plassen, terwijl ik door mijn handicap vaak niet kan staan. (te weinig spierkracht) Door het veloverschot leegt anders de blaas zich niet voldoende en lopen mijn nieren schade op. Aangezien ik ook suikerziekte heb en dat sowieso al risico voor je nieren oplevert, laat staan dat de situatie van het veloverschot er nog eens bijkomt om de situatie te verergeren. Ik ben nu afhankelijk geworden van incontinentiemateriaal, waarvan de zorgverzekeraar vanaf volgend jaar ook nog eens mag gaan bepalen welk materiaal ik krijg en hoeveel en hoeveel zij ervan willen vergoeden. (In het geval van Menzis zie ik dat zeer somber in)Ik ben vervolgens bij plastische chirurgie geweest die aangaven dat een operatie noodzakelijk is. Er is een machtiging aangevraagd bij Menzis, welke door hun geweigerd is. Bezwaar ingediend (met medisch atest), weer afgewezen.

Vervolgens ben ik bij een uroloog en gynaecoloog geweest, beiden kwamen tot de conclusie dat een operatie medisch noodzakelijk is en hebben dit ook schriftelijk onderschreven richting huisarts. Wederom weigert Menzis elke medewerking, onder het mom van, er zijn wettelijke bepalingen en uw BMI voldoet niet aan de gestelde eisen. (Ik mag van de specialisten niet meer afvallen, aangezien ik onder mijn gewicht zit, ware het niet voor het veloverschot van rond de 17 kilo.)

Vanmiddag volgde de klap op de vuurpijl, Menzis nam telefonisch contact op.

Een dame van Menzis vroeg als eerste of ik alleen was en of het schikte. (controleren of ik getuigen had waarschijnlijk) Waarop ik aangaf dat er een hulpverlener aanwezig was, maar dat dat geen bezwaar was, dat ik de hulpverlener volledig vertrouw. Ik heb de telefoon op speaker gezet en bewust alles wat de dame in kwestie zei herhaald, zodat er geen misverstanden over konden bestaan.

U bent boos zegt ze tegen mij mag ik het uitleggen?

“We vergoeden het niet, het is tegen de wet.”

Ik antwoorde: “Oh ja? Ik heb contact gehad met minsterie van volkgezondheid die aangeven dat ze moeten vergoeden als er sprake is van medische noodzaak.“

“Nee hoor, ik vind het grappig dat u de overheid benadert met dit probleem, terwijl wij van de overheid de opdracht hebben.”

Ik vroeg: “Wanneer is er dan wel vergoeding mogelijk volgens die regels.”

“Pas als de vellen op uw knieën hangen en u smetvlekken heeft (doorligvlekken) die niet meer behandelbaar zijn is er vergoeding mogelijk.”

Ik zei: “Mevrouw ik zit al 25 jaar in een rolstoel, ik kan niet meer zitten en niet meer plassen en u vind dat geen reden om mij te helpen?”

“Nee, nu zal u schrikken, u bent niet de enige gehandicapte in Nederland die niet meer kan zitten om die reden.”

Ik antwoordde: “Wat zegt u, zijn er meer mensen in een rolstoel die net als ik veel moeten liggen omdat Menzis dit niet vergoedt?”

“Ja en dat ligt niet aan ons, dat ligt aan het beleid van de overheid.”

Ik zei: “Ik wil een schriftelijke bewijs van wat u nu zegt en dat u weigert om te operatie te vergoeden.”

“Die geven we niet.”

Menzis ontneemt dus zelfs de cliënten het recht om een klacht over ze in te dienen bij Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. Als je in bezwaar bent geweest, krijg je geen schriftelijke afwijzing en die heb je voor de commissie nodig

Maar ik laat me niet door een verzekeraar kapot maken heb al een afspraak geregeld met mijn advocaat, 2 september om 16.00 uur. Ik ben benieuwd naar de gerechtelijke uitspraak, volgens Menzis ben ik beoordeeld door een arts.

a .Welke arts kon ze me niet vertellen.

b .Een arts in loondienst van Menzis kan nooit een eerlijk mening geven

c. Hoe kan een arts een eerlijke mening geven zonder mij zelfs gezien te hebben?

Dit kunnen ze nu fijn uitleggen bij de rechter en ik ben van plan nog een zeer grote schadevergoeding er bij te eisen voor het leed wat me is aangedaan en de gezondheidsschade die reeds ontstaan is en de komende tijd zal ontstaan door het uitblijven van de door meerdere specialisten noodzakelijk geachte operatie.

Ik ben een jonge vrouw die door de zorgverzekeraar Menzis in de kou gezet is en die door een medewerker werd beticht van liegen toen ik zei dat ik contact hebt gehad met een medewerker van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Daar ben ik echter wel met respect behandeld en er is zelf een schrijven vanuit het ministerie naar Menzis gestuurd met het verzoek de situatie opnieuw te beoordelen.

Een zorgverzekeraar hoort niet uit winst bejag te handelen en hoort de wet na te leven. Ze maken miljarden winst en ze laten hun clienten in de kou staan

Met vriendelijke groet,

Een burger die voor haar rechten opkomt.

16-08-2013

Ja wat kan ik toch is zeggen hierover.

Voor mezelf is het een slecht bedrijf.

Ik heb al mn hele leven een verzekering bij Menzis, maar sinds ik 18 ben, gaat alles mis en krijg ik alleen maar extra kosten.

In het begin doen ze aantrekkelijke aanbiedingen voor jongeren dat alles wat nodig is wordt vergoed en al dat soort dingen.

Krijg ik begin 2013 eigen risico en dat elke maand voor 100 euro ongeveer 3 maanden lang en wat kleinere bedragen in nog 3 maanden.

Ze rekenen ineens alles voor 2012 en ook alle medicijnen die ik moest gebruiken van huisartsen en specialisten die mij verzekerden dat ik alles vergoed kreeg door Menzis.

En na de hele tijd er over gebeld te hebben, heb ik er geen zin meer in. Ik heb nu al over de 450 euro eigen risico betaald voor 2012 en 2013. Het is achterlijk dat ze pas in 2013 gaan declareren van 2012 en ook nog is januari 2012. En dan ook zielig niks vergoeden en zorgen dat je nog extra op de kosten gejaagd word.

Ze leken heel goedkoop en aantrekkelijk.

Ook ik moet zeggen dat ik begin 2014 ga overstappen op een andere zorgverzekering. Deze is misschien een tikkeltje duurder maar je hebt zo veel service meer en sowieso ook zo veel beter verzekerd.

05-08-2013

Onderstaand een werkelijk bizarre mailwisseling met Menzis. Kort samengevat, ik heb tijdens een verblijf in Griekenland een uitgebreide wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan. Geen pretje en zeker niet iets dat je doet als het niet echt noodzakelijk is. De kosten van deze uitgebreide behandeling: 150,-- euro. In Nl kost het al gauw 450,-- tot 550,-- euro. Een mooie meevaller dus voor de verzekeraar zou je denken. Maar nee, ze vergoeden enkel een (dure) behandeling in NL (en 15 km om de grens). Hun reactie si,. jammer dan en zoek het maar uit, wij betalen niets. Over premiedruk gesproken! Gevolg: ik ga mijn extra tandverzorgd 3 aanvulling van bijna 400,-- euro per jaar opzeggen. geen probleem bvindt het kllanteteam .Zal de commercieel directeur leuk vinden! Enfin, onderstaand dus de mailwisseling. Wat een prutsbende daar zeg.

+++ MAILWISSELING++++++++++

Beste mensen,

Tijdens mijn vakantie in Griekenland heb ik een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan.

Ik heb o.a. de aanvulling Tandverzorgd3 bij jullie (zie verzekerdennummer).

De kosten van de totale behandeling bedroegen 150,-- euro.

Hoe kan ik dit bij jullie declareren?

Ik hoor graag.

¬_____________________________________________

Geachte heer Haar,

Wat vervelend dat u een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan tijdens uw vakantie.

Vanuit uw TandVerzorgd 3 vergoeden we de kosten van een zorgaanbieder, gevestigd in Nederland of in de grensstreek. De grensstreek is tot 15 kilometer van de Nederlandse grens. Uw kosten gemaakt in Griekenland vergoed Menzis dus niet.

Heeft u een reisverzekering afgesloten? Dan kan het zijn wanneer u geneeskundige kosten heeft meeverzekerd dat u de tandheelkundige kosten bij de reisverzekering kan declareren.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is dat u had verwacht. Maar ik vertrouw erop dat hiermee uw vragen zijn beantwoord.

Diane

________________________________________________________________________

Geachte mevrouw,

Dank voor uw snelle reactie, jammer en onverstandig dat Menzis de kosten niet vergoed. Behandeling in Nederland of de grensstreek is immers vele malen duurder. Het zou een aardige wijze zijn om de kosten van de verzekeraars terug te dringen. Maar goed dat is niet aan ons.

Dit betekend uiteraard wel dat ik mijn aanvullende verzekering Tandverzorgd3 zal stopzetten. Gezien de kwaliteit, snelheid, effectiviteit en geringe kosten zal ik mij in het vervolg in Griekenland laten behandelen. Inclusief vliegticket ben ik dan nog goedkoper uit in vergelijk met de extra kosten die ik nu maak voor de aanvullende Tandverzorgd3 verzekering.

Kunt u mij informeren op welke wijze ik dit onderdeel kan beëindigen?

Ik hoor graag van u.

________________________________________________________________-

Geachte heer Haar,

Wat jammer dat u uw tandartsverzekering wilt opzeggen. U kunt dit eenvoudig regelen via www.menzis.nl/mijnmenzis. Onder "Mijn polis' kiest u "Basis- en aanvullende verzekering wijzigen".

Ik wens u veel gebruikersgemak van Mijn Menzis.

Heleen

_____________________________________________________________________

28 jun.

Uit uw website maak ik op dat de door mij gemaakte kosten wel degelijk vergoed zouden moeten worden. Uw site vermeld het volgende:

"U heeft recht op de vergoeding van spoedeisende zorg in het buitenland uit de aanvullende verzekering als:

• De zorg onvoorzien was;

• De zorg niet kon worden uitgesteld tot na terugkeer in Nederland;

• U niet langer dan 1 jaar in het buitenland bent;

• De kosten zouden zijn vergoed als deze in Nederland zouden zijn gemaakt"

Alle bovenstaande bulletpoints kunnen bevestigend beantwoord worden.

Graag verneem ik waarom u meent dat de door mij gemaakt kosten niet voor vergoeding in aanmerking komen.

_____________________________________________________________________

Geachte heer Haar,

Ik begrijp dat u het niet eens bent met het antwoord van mijn collega.

Helaas worden de door u gemaakte kosten niet vergoed.

De reden hiervoor is dat Tandheelkundige hulp niet onder medisch noodzakelijke hulp valt omdat een tandarts geen arts is.

De punten die u opnoemt zijn van toepassing op de basisverzekering.

tandheelkundige hulp valt niet onder de basisverzekering, maar word vergoed vanuit een aanvullend pakket.

Mijn collega heeft u reeds geadviseerd om de gemaakte tandartskosten in te dienen bij uw reisverzekering.

Waarschijnlijk vergoed deze uw kosten wel of gedeeltelijk.

________________________________________________________

Beste Mensen,

Het wordt steeds gekker, nu zou mijn wortelkanaalbehandeling niet medisch noodzakelijk geweest zijn? Ik verzeker u dat daar wel degelijk een medische noodzaak bij zat. Waarom denkt u dat ik mij tijdens mijn vakantie onder behandeling stel van een buitenlandse tandarts!

Bovendien is het voor mij volstrekt niet te begrijpen dat daar waar ik mij voor een LAGER bedrag laat behandelen dan de kosten van een zelfde behandeling in Nederland de verzekeraar dat NIET wil betalen! Alle discussies over premiedruk zijn u bekend neem ik aan, dat de druk lager wordt als ik een gelijke premie betaal maar minder declareer is evident.

Tevens is het werkelijk tenenkrommend dat, wanneer ik aangeef dat mij in dit geval verder niets rest dan mijn extra aanvulling voor tandheelkunde te beëindigen, er simpelweg gereageerd wordt met "dat kunt u doen via mijnmenzis.nl' !

Ik neem aan dat uw commercieel directeur slapeloze nachten krijgt van een dergelijke opmerking.

Verlies aan premie is 12 x 34,00 = 408,00 per jaar. Lekker dan.

Voor de goede orde, ik verwacht dat uw directie zeer geintresseerd is in deze e-mail wisseling. Ik verzoek u dan ook hen daarvan op de hoogte te stellen EN mij te informeren over uw actie(s) in de richting van uw superieuren en directie.

Ik verneem graag van u.

vriendelijke groet,

__________________________________

Geachte heer Haar,

Het is zeker niet mijn bedoeling geweest om de door u gemaakte kosten af te doen als niet noodzakelijke kosten.

Maar zoals ik u eerder uitgelegd heb; Tandheelkundige hulp valt niet onder medisch noodzakelijke hulp omdat een tandarts geen arts is

De punten die u in uw eerdere e-mail heeft genoemd;

De zorg onvoorzien was;

De zorg niet kon worden uitgesteld tot na terugkeer in Nederland;

U niet langer dan 1 jaar in het buitenland bent;

De kosten zouden zijn vergoed als deze in Nederland zouden zijn gemaakt"

Zijn van toepassing op de aanvullende verzekering, ExtraVerzorgd / JongerenVerzorgd.

Menzis vindt het naast de hoogte van de zorgkosten erg belangrijk dat onze verzekerden kunnen rekenen op goede zorg (dat kunnen we bij een griekse tandarts niet garanderen)

Uiteraard vindt ik het erg jammer als u besluit om uw TandVerzorgd 3 pakket te beëindigen.

U kunt dit onder andere doen via mijn Menzis, zoals mijn collega al heeft aangegeven.

Maar u kunt de opzegging ook via een e-mail of telefonisch aan ons door geven.

Ondanks dat ik u geen ander bericht kan geven wat betreft het vergoeden van de nota.

Wens ik u een fijne dag toe.

Miranda

06-05-2013

zorgverzekering en eigen risico 2011

heb 1,5 jaar bj stadsbank oost nederland gezeten in de schuldsanering (nu niet meer) en die betaalde mijn premies netjes op tijd bij menzis onder mijn verzekerdenummer en heb hier bewijzen van dat alles netjes betaald is nu zegt menzis dat de ze 3 maand niet betaald gekregen hebben tot gevolg dat ik de rekening gepresenteerd krijg ik heb netjes een betalingsregeling afgesloten en betaald kom ik 3 maand later er achter nadat ik een financieel overzicht van stadsbank krijg dat die maanden wel betaald waren het is gewoon een welles nietes spelletje bij menzis nu terwijl ik harde bewijzen dat het dubbel betaald is en hun vegen het gewoon van tafel en mijn eigen risico van 2011 van 170 euro is door de stadsbank betaald in die periode krijg ik gewoon een rekening van menzis van 170 euro dus ik netjes een betalingsregeling afgesloten (nog voordat ik het financiele overzicht kreeg) blijkt dat ie ook gewoon betaald was had ondertussen al wel 120 euro betaald vegen ze ook gewoon van tafel ze sturen mij nu van kastje naar muur ik ga nu juridisch advies in winnen want ik kan het bewijzen en menzis blijft maar rekeningen sturen heb net nog contact gehad met menzis en zeggen ijskoud dat ik geen gelijk om geen gezichtsverlies te krijgen zodra dit afgerond is ga ik naar een andere verzekeraar .....financiele afdeling is een grote rotzooi want mijn betaling van maart was nog niet terug te vinden terwijl die in februari al betaald is prutsers zijn het daar

05-05-2013

Afgelopen vrijdag ontving ik een aanmaning van Menzis. In de brief aan mij gericht stond in grote lijnen het volgende beschreven: Enige tijd geleden heeft u een betalingsherinnering gekregen: U heeft nog niet betaald. Wilt u het bedrag voor 12 mei 2013 betalen? Als u niet voor 12 mei 1013 betaalt gaan we dit bedrag overdragen aan de deurwaarder, de kosten hiervoor moet u zelf betalen.

Het openstaande bedrag betrof 23 eurocent, en had betrekking op mijn eigen risico van 2012. Toen ik zelf mijn eigen betalingen controleerde in mijn administratie kwam ik tot de conclusie dat alles nauwkeurig was betaald. Ik nam contact op met Menzis, en vertelde hen dat ik mijns inziens ten onrechte een aanmaning had ontvingen. Overigens heb ik niet eerder een betalingsherrinnering gekregen voorafgaande aan de aanmaningEr werd mij verteld dat de aanmaning per abuis naar mij toegestuurd was, en dat het een systeemfout betrof. Van het dreigen met deurwaarder schrok ik enorm, en door vermoeidheid kon ik dit er niet bij gebruiken, dit heb ik tegen de medewerker gezegd, deze bood haar excuses overigens netjes aan.

Ik heb naderhand gemaild naar Menzis, omdat ik een schriftelijke bevestiging wilde, met de mededeling dat ik de aanmaning niet hoefde te betalen, en dat er geen deurwaarder zou komen.

Deze bevestiging heb ik gekregen. Ook werd verteld dat een aanmaning versturen voor het bedrag van 23 cent niet de schoonheidsprijs verdiende. Ik ben blij dat het zo is afgelopen en dat ik bevestiging en excuses heb gekregen. Ik blijf echter wel van mening dat al zou de aanmaning terecht zijn geweest, het voor Menzis duurder zou zijn geweest om de aanmaning te sturen dan de betreffende 23 cent, en dat in een tijd van bezuinigingen waarin mijn verhaal niet op zich zelf staat, dit soort dingen komen ongetwijfeld ook bij andere mensen voor. Bovendien had de fout voorkomen kunnen worden wanneer men goed in de administratie had gekeken.

Achteraf moet ik er wel om lachen, lachen is gezond!!!

24-04-2013

We worden al meer dan twee jaar lastig gevallen door Menzis omdat we achterstanden in betalingen zouden hebben.

Mijn partner is ten onrechte aangemeld bij het CVZ die dus dood leuk loon beslag legt met daar over heen een een fikse boete en als klap op de vuurpijl krijg je een schrijven van menzis dat je geen premie hebt betaald in de tijd dat notabene het cvz loon beslag heeft gelegd.

Toen na twee maand er een lichtje ging branden bij menzis (o wonder) en mijn partner werd afgemeld bij het cvz als zijnde onterecht aangemeld (bewijs stukken aanwezig)heeft het een maand of drie geduurd voor wij ons geld terug kregen.

De reden hiervoor was en dat schijnt een ieder te begrijpen behalve ik werd mij verzekerd, dat ze zich moeten houden aan wettelijke termijnen ook als ze geld van je hebben gestolen.(hoe moet ik dit anders zien).

Ter aan vulling: ook tijdens het loonbeslag hebben we zelf ook gewoon de premie door betaald, maar die is ook een half jaar zoek geweest.

Dit alles was begin 2011 en we dachten dat we er toen af waren, maar niets is minder waar.

Ze blijven herinneringen sturen ze blijven dreigen met deurwaarders en ze blijven zeuren om bank afschriften.

We hebben nu vier keer onze bankafschriften gestuurd of zelfs persoonlijk gebracht, maar als je belt kunnen ze die even niet inkijken (computer storing handig zo'n computer)

zijn ze ze kwijt of nog erger word je doodleuk verteld dat jij ze nooit hebt gestuurd.

In al deze tijd hebben we nooit extra kosten hoeven te betalen en heeft menzis in alle gevallen bakzeil gehaald (bewijzen aanwezig) dus zou je toch mogen verwachten dat menzis zoals ik ergens op een webside heb gelezen leert van hun fouten.

Op dit moment ligt er weer een aanmaning bij de deurwaarder werd mij vanavond 24-04-2013 verteld door een medewerkster van menzis.

Op mijn voorstel om het dan maar direct voor een rechtbank te laten komen, was haar antwoord dat menzis het niet zo ver wil laten komen (doe alsjeblieft wel anders komen we nooit van die lui af) maar moeten betalen en dan zoekt menzis het wel uit.(jaja)

Een tijd geleden heb ik een infarct gehad en hier slik ik medicijnen voor (die je ook gewoon helemaal zelf mag betalen) maar ik denk dat ik zonder menzis en dus zonder stress maar de helft hiervan nodig heb.( zo jagen ze je nog extra op kosten)

Voor iedereen die zich nu afvraagt waarom je dan nog bij menzis blijft, als er een achter stand in het systeem zit bij menzis kun je niet van zorg verzekeraar veranderen , of dit nu terecht is of niet, schijnt niets uit te maken.( dit noemt men klantenbinding )

Na zo'n honderd telefoontjes en nog meer brieven hebben wij de hoop op gegeven, dus menzis sleep ons voor de rechter en verlos ons.

ik kon geen min tien sterren geven

22-04-2013

Ik ben niet te spreken over Menzis! Ben eind 2011 overgestapt naar Menzis, leek erg aantrekkelijk! Ik kreeg in 2012 veelbelovende brieven over de basis premie die zelfs goedkoper werd!! Ik kreeg een dikke brochure opgestuurd over declaraties in 2013. In 2012 kreeg ik alle tandkundige hulp 100% vergoed, en nu in 2013 maar 80%. En Menzis zegt mij geinformeerd te hebben, dmv de dikke brochure! Ik vindt dit erg misleidend, ze hadden mij beter kunnen informeren en evt een ander pakket aan kunnen bevelen waarbij de vergoedingen gelijkwaardig zijn als die van 2012! In 2014 stap ik zeker over naar een andere zorgverzekeraar!!!

18-12-2012

Ik ben al 2 JAAR met Menzis bezig,ik betaal altijd mijn premie, maar al die tijd blijft Menzis mij aanmelden bij CVZ!!Menzis maakt er een zooitje van,en halen bedragen die mijn partner en ik betalen voor onze 2 zorgverzekeringen door elkaar en beweren dan dat ik niet betaal.Ik ben in 2 jaar tijd al 5x aan en afgemeld door het CVZ en er is ook een deurwaarder aan te pas gekomen.

En dit allemaal omdat Menzis naar eigen zeggen ruim 2 jaar geleden een systeemfout had en ik steeds weer naar boven kom als wanbetaler.

Menzis zegt nu dat er nooit een fout is geweest en dat ik dus alles,inclusief deurwaarder etc moet betalen,en ik mag niet overstappen.

Ik heb alle betaalbewijzen en blijf op mijn standpunt dat ik geen blaam tref, maar Menzis blijft voet bij stuk houden,waardoor ik dus genoodzaakt ben om de consumentenbond en maatschapelijk werk er op te zetten.

Menzis spreekt zichzelf ook tegen en blijft vreemde dingen doen met mijn betalingen aan het bedrijf.

Het wordt de dood of de gladiolen!

11-12-2012

Menzis is echt zo'n slecht bedrijf heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik zit al heel mijn leven bij menzis en ineens krijg ik een brief dat ik nog zorgpremie van oktober 2011 moet betalen.

Kreeg een brief met een aanmaning terwijl ze geen enkele eerdere briefen naar mij hebben verstuurd.

Heb gelijk gebeld en dan krijg je een idioot aan de lijn die het helemaal niets intereseerd en blijft herhalen wat hij er aan moet doen ? Dan kookt echt mijn bloed waar halen ze het lef vandaan om zo late factuur te sturen!! Het werd ook nog een vorig jaar van een rekening afgehaald die is stop gezet dus ik kan het ook niet na kijken meer. Ik vind menzis maar corrupt en het is 1 grote zooi daar

28-11-2012

Vandaag heb ik contact gehad met mevrouw van D over de betaling van de Eigen risico. Mevrouw van D klonk bij de begroeting heel kortaf. ( ik verzoek u alvorens de klacht te behandelen het gesprek terug te luisteren).

Ik kreeg een brief binnen met het verzoek om de eigen risico te betalen. De reden dat ik belde is om te vragen welke bedrag er open stond en of er misschien extra kosten nog openstaan.

Ik stel de vraag aan mevr. van D of er nog iets open stond. Ze gaf aan dat er nog een bedrag van 131 euro open stond maar dat het bedrag al door is gezet naar de deurwaarder. Ik merkte op dat mevrouw van D totaal geen zin had in haar werk. (heel kortaf en dreigen met dat Menzis 4 brieven heeft gestuurd en dat bewijs is). Ik gaf aan dat ik geen brieven heb ontvangen en dat als ik dat wel had, ik gewoon netjes zou hebben betaald. Mevr. van D gaf aan dat de brief in januari was verstuurd en de volgende pas in juli? Mag ik weten waarom hier tussen 6 maanden zitten?

Mevr. van D had hier geen boodschap aan en gaf aan dat ze niet voor mij kon betekenen. Ik gaf aan dat ik dit totaal geen service vond. Mevr. van D was heel brutaal. Ik betaal netjes mijn premie aan Menzis en omdat ik nu geen brief heb ontvangen ben ik de pineut.

Ik betaal elke maand netjes mijn premie van 163,21 wat op jaarbasis een totaal is van 1958.52 euro. Als dit de manier is hoe Menzis omgaat met de klanten dan zet ik mijn zorgverzekering over naar een ander maatschappij.

Ik vind het jammer dat als ik bel om te weten wat ik moet overmaken dan het idee heb dat ik fout bezig ben en dat mij verweten wordt dat ik heel boos ben. Mijn collega schrok hoe mevr. van D mij te woord stond.

Voor mij en mijn familieleden geen Menzis meer.. Ik betaal liever iets meer aan een ander maatschappij dan dat ik nog bij Menzis blijf!