Cerkez
18-08-2016

Pech in buitenland!

Pech in buitenland op 9juli 2016 gebeld naar anwb

Kon kiezen ticket of onderdeel uit NL.

Heb voor onderdeel uit NL gekozen omdat ze zeiden dat het met vliegtuig zou komen en uiterlijk op 11 juli bezorgd zou worden bij de garage!

Nu 10 dagen later nog steeds geen onderdeel en opeens ook geen recht op ticket terug!

Wel 20 keer gebeld elke keer krijg je te horen dat ze terugbellen maar wordt niet nagekomen! Soms heel veiendelijke mensen aan de lijn die begrip hebben voor de situatie maar soms ook mensen die totaal niet daar horen zoals janny van de .....!

17-08-2016

ANWB alarmcentrale

Op de terugreis van onze vakantie in Italie kregen we pech met onze auto. Het begon met het uitvallen van de radio , airco,lichten en toen gingen de ramen niet meer open. Toen besloten we toch maar, 1 km voor de top van de Brennerpas te stoppen op een parkeerterein. De auto wilde niet meer starten. Daarom de ANWB alarmcentrale gebeld. Doordat het erg druk was kon het wel 2 uur duren voordat er hulp kwam. Deze waren er dan ook naar 2 uur. De monteur deed de motorkap open en ik draai de sleutel 1 keer om en hij zei. Kaput. En erg snelle conclusie vond ik. Maar goed ik ben geen automonteur. We werden meteen weggesleept. Was overigens een leuke ervaring . We mochten in de auto blijven zitten boven op de sleepwagen. Ondertussen had ik weer contact met de ANWB. Om nog wat gegevens uit te wisselen. Aangekomen bij de garage werd onze auto van de sleepwagen gehaald er werd verder niets tegen ons gezegd. Heb toen weer met de ANWB gebeld om te vragen hoe verder. Er werd gezegd dat ik geen recht had op vervangend vervoer, omdat ze nog niet weten of de auto binnen 48 uur gemaakt kon worden. De melding was op Zaterdag 23 Julli om 11:55 uur. De garage was al dicht en konden dus niets aan mijn auto doen. Maandag konden ze kijken wat er aan was. Dus daar stonden we. Nou zou de dame van de ANWB dan kunt u een leenauto krijgen met het risico dat u auto Maandag om 11:55 uur klaar is en dan moet u de kosten van de huurauto betalen en u moet de huurauto terug brengen naar de garage en dan kan u u eigen auto weer meenemen ? Dus ik rij met de huurauto naar Nederland en moet dan de komende week met de huurauto terug naar Italie om de huurauto terug te brengen ? Mijn vraag als mijn auto niet gemaakt kan worden? ANWB. Dan moet u ook de huurauto terug komen brengen ?

Ik was boos. Maar we wilde zo snel mogelijk naar huis.

Na dit gesprek werd ik terug gebeld door Silvia van de ANWB alarmcentrale. Ze zei dat ze mijn dossier had gelezen en ik helemaal verkeerd was ingelicht. De dame die ik eerder aan de lijn had werkte er pas .

Silvia zei we beginnen helemaal opnieuw. Ze zei toen dan gaan we kijken of we u caravan ergens neer kunnen zetten ( dit hadden de vorige dame genoteerd). Ik zei caravan ? die heb ik helemaal niet heb een vouwwagen. Silvia zei uh oke dan tel ik even tot 10 ik zei ik doe mee. Naar de 10 tellen gingen we verder. Ze wilde me door de fouten tegemoed komen. Een hotelovernachting bood ze aan, ik heb de standaard verzekering dus ben niet voor alles gedekt. of ik ga een huurauto voor u regelen . Dit wilde we heel graag. Zo snel mogelijk naar huis. Silvia heeft gezorgd dat ik een huurauto kreeg, ondanks dat het heel erg druk was. En ik hoefde zeker niet op en neer naar Italie te rijden. Ze zou zorgen dat mijn auto gewoon naar Nederland komt.

Wij zijn door de hele goede en fijne hulp van Silvia toch naar huis kunnen gaan en mijn auto is ook inmiddels terug. SILVIA nogmaals bedankt.

Groetjes,

Pascal
16-08-2016

Perfect geholpen (pech op vakantie in kroatie)

Bij aankomst op onze vakantie adres begon een lampje te branden in het dashboard. Contact gehad met de ANWB, plaatselijke monteur gebeld en het probleem opgelost dacht ik. De volgende ochtend brandde het lampje weer ANWB stuurde mij naar een garage waar ze buitenboord motoren maakten. Dit was wel effe lachen, weer gebeld met de ANWB dezelfde dag werd de auto opgehaald een leenauto gebracht. Drie dagen laten kon ik mijn eigen auto ophalen en de leenauto bij de garage achter laten. Als je gewoon doet en iedereen behandeld zoals jij ook wilt worden behandeld dan wordt je enorm goed geholpen. Ik wil iedereen bij de ANWB die ons heeft geholpen bedanken voor de goede service. Mensen die hier lopen te klagen moet eerst goed naar hun zelf kijken, mensen van de ANWB kunnen geen wonderen verrichten. Lid worden omdat je auto kapot is op vakantieplek is ook geen optie, zorg er dan voor dat je auto vakantie klaar is

ANWB bedankt voor de goede service

CLau
14-08-2016

Veel beloven, niks waarmaken.

Slechte ervaring met ANWB pechhulp in het buitenland.

In de 10 dagen dat we in Spanje verbleven zeker 20 verschillende mensen aan de lijn gehad, sommige heel kundig, maar ook enkele absoluut niet. Pech gekregen met onze auto in Frankrijk, leenauto gekregen na lang smeken/zeuren voor 10 dagen, dit mocht eigenlijk pas na 48 uur maar het was al snel duidelijk dat onze eigen auto (Volvo) niet gemaakt kon worden, zou pas na het weekend worden het was toen donderdag.

Veel contact gehad met de ANWB alarmcentrale omdat wij de boel goed geregeld wilden hebben voor de terugreis (de ANWB heeft zeker 10 dagen de tijd gehad om voor ons een vervangende auto te regelen voor de terugreis naar NL omdat later bekend was geworden dat de Volvo helemaal niet op tijd gerepareerd kon worden, niet binnen die 10 dagen) iedere dag zelf gebeld, want ze beloven je na ieder gesprek weer terug te bellen maar dat gebeurt absoluut niet, Dus veel verschillende mensen gesproken van de ANWB, er zijn ons om precies te zijn 5 verschillende auto's beloofd die klaar zouden staan in Frankrijk voor de terugreis naar NL, bij het verhuurbedrijf waar we de geleende auto moesten inleveren die wij de 10 dagen naar Spanje mee mochten nemen. Bellen, bellen, bellen om maar zeker te zijn voor een vervolg leenauto voor de terugreis naar NL.....Er zou klaar staan een Volvo v60 werd ons verteld, s' avonds werd het een Volvo v40, 2 dagen later zou er een VW golf sport klaar staan, (terwijl wij hadden aangegeven zelf met een grote auto met dakkoffer te zijn gekomen) dat gaat niet passen, maar wij zijn de beroerdste niet en waren blij dat we naar huis konden met een leenauto, maar toen ging dat achteraf ook niet door, de VW golf werd een Seat Leon, en op het laatste moment (uur van te voren) veranderde het nog naar een Suzuki Baleno.... Nou ik mag hopen voor de Anwb dat al deze auto's niet echt door ze gereserveerd zijn voor ons, maar hoe ze dan toch iedere keer met nieuwe auto's op de proppen komen is mij een raadsel, dit moet toch ook in ons dossier staan (die volgens een mijnheer van de Anwb zeer uitgebreid was) ja ja...wat wil je met al deze mooie beloftes waar wij niks van hebben gezien, verzinnen ze dit soms ter plekke om maar zo snel mogelijk van je af te zijn aan de telefoon....Maar het moment van de terugreis was aangebroken,

...Geen enkele leenauto stond er voor ons klaar, alles dicht zelf het bedrijf waar wij deze auto moesten inleveren, stonden we dan in een uitgestorven dorpje in Frankrijk met 2 kinderen op de achterbank, waarvan er al eentje erge buikpijn kreeg en misselijk werd van de spanningen. een taxi zou er voor ons klaar staan, om ons naar het volgende verhuurbedrijf te brengen, nou die taxi moet nog steeds komen....en de huurauto dus ook, nou...maar weer achter de Anwb aangebeld, voor de 20e keer die week, het heeft nu dus vanaf onze kant na veel gescheld, gevloek en heeeeel boos te zijn geworden eindelijk geholpen en mochten met hele hoge uitzondering de eerste leenauto mee nemen naar NL, terwijl wij het vanaf dag 1 netjes hadden willen oplossen en ze ruim de tijd hebben gegeven om een oplossing te zoeken, na dagelijks hier achter aan hebben moeten bellen is het ze niet op een normale manier gelukt om een klant tevreden te houden, we hebben geprobeerd het ze zo makkelijk te maken door alles ruim op tijd aan te geven maar ze pikken het niet op omdat er zoveel mensen met jou dossier bezig zijn, de ene heeft het beste met je voor, de ander doet je loze beloftes en hoopt het telefoongesprek zo snel mogelijk af te kappen door je van alles te beloven, Dit heeft onze vakantie absoluut geen goed gedaan.

Wlg.hanssen
12-08-2016

Uitstekende service, iedereen gauw lid worden

Auto van mijn moeder startte gisteren niet meer. Anwb gebeld. Kwamen binnen een uur. Snel diagnose gesteld: nieuwe startmotor. Auto werd opgesleept door dezelfde anwb monteur naar anwb centrum in Geldrop. Zelfde middag gemaakt voor 130 euro (!)

Moeder is al dertig jaar lid, nooit Anwb nodig gehad. Maar als je ze nodig hebt, dan zijn ze er. Vakkundig en vriendelijk. Wat een service.

Maar natuurlijk moet je dan wel lid zijn. Je betaalt jarenlang contributie om een organisatie overeind te houden. En ja, dat heeft ons veel geld gekost. Maar als je ze nodig hebt, dan zijn ze er! Complimenten.

11-08-2016

Als niet-lid geen hulp ANWB bij pech

Vorige week 's avonds ANWB gebeld na pech met auto in Frankrijk (iets met startmotor of accu, dachten we zelf). We zijn geen lid, maar hoopten toch terplekke lid te kunnen worden (dan maar tegen meerprijs), zodat we toch wel geholpen zouden worden. Telefoniste ANWB vertelde echter, dat niet-leden bij voorbaat niet geholpen worden. Hele slechte service, ANWB! Jullie laten een gezin met kinderen dus gewoon met pech in Frankrijk aan hun lot over..... Belachelijk!

10-08-2016

Pech met auto

Op 3-aug 2016 vertrokken wij vanaf de camping in Ardes richting huis na honderddertig kilometer begon de auto te schrokken in lage toeren alsof de motor op een cilinder minder liep motor had wel zijn kracht maar zo nu en dan schrokte de auto dus met de auto bij benzinepomp langs de péage gestopt en de ANWB Alarmcentrale gebeld dat was om 12.00u een vriendelijke medewerker vertelde ons dat we daar niet geholpen konden worden omdat de péage een privé weg is(een wet in Frankrijk) dus hij raadpleegde iemand van de technische afdeling die bijgevoegd werd in ons gesprek om te beluisteren of het verantwoordt is om naar de volgende afslag te rijden buiten de péage zodat ze ons konden helpen, dat was geen probleem volgens de technische afdeling dus zo gezegd zo gedaan.

Toen weer de ANWB Alarmcentrale gebeld om door te geven waar we ons bevinden.

Na drie uur(15.00u) sinds de melding kwam er een sleepwagen met twee mannen spraken alleen frans één van de twee mannen(achteraf denk ik dat dat de eigenaar van de garage was) trapte een paar keer goed het gas is en zei Turbo, waarop ik een raar gezicht trok want die is nog niet zolang geleden vervangen(twee jaar), gelukkig stonden we bij een hotel en daar was iemand zo vriendelijk om voor ons de vertaling te doen.

Dus hij zei dat de turbo nog aardig nieuw was waarop de garage man zei nee niet de turbo maar waarschijnlijk een slang van de turbo en dat het goed kwam.

Om 15.20u reed de sleepwagen weg met daar achter onze auto.

Wij een kamer geregeld bij het hotel en afwachten maar uur later werden we gebeld door ANWB Alarmcentrale gebeld met de mededeling dat de turbo stuk is en dat ik nu moet zeggen akkoord voor reparatie met de kosten van €1260,- zodat ze de turbo gelijk konden bestellen en misschien zou dat de auto de volgende dag gereed kan zijn, door de tijds druk die daarmee bij ons werd neergelegd deed me besluiten om ja op de reparatie te zeggen al had ik me twijfels erbij.

De volgende dag werden we gebeld om 16.30u dat de auto gerepareerd is en gereed staat en dat ik hem op kon komen halen, wist niet dat dat de manier van zaken was om een taxi te bestellen om naar de garage te gaan maar taxi geregeld daar aangekomen taxi betalen €124.60.

Rekening betaald en weer 60km terug met auto naar het hotel, tijdens deze rit merkte ik al dat het probleem niet was opgelost dus direct ANWB Alarmcentrale gebeld en de bevindingen verteld deze mevrouw zei dat ik beter kan omkeren en terug kan gaan naar garage, heb afgesproken dat ik verder rij naar hotel en de volgende ochtend met caravan om 8.00u bij de garage op de stoep zal staan zodat een monteur met mij een proefrit kon maken, zo gezegd zo gedaan.

Monteur meegereden en ze gingen op onderzoek uit de computer werd aangesloten en daaruit bleek dat er een compressie probleem in cilinder2 was(hé dat verklaard het schrokkerige rijden) dus niet de turbo want immers de auto had nog steeds kracht, ik ging er nog steeds vanuit dat ze dit gingen oplossen dat wilden ze ook maar dan moest ik wel €1068.- betalen en toen viel bij mij de puzzel stukjes inéén en mijn argwaan was op volle toeren. Als ze de computer de dag ervoor hadden uitgelezen dan was de turbo niet vervangen maar de pompverstuiver en had ik met eigen vervoer de reis kunnen voortzetten.

Dus weer ANWB Alarmcentrale gebeld om hun het voorval voor te leggen, de persoon(weet zijn naam niet maar dat is voor jullie makkelijk te achterhalen) die ik toen aan de lijn kreeg was alles behalve klantvriendelijk!

Hij voerde het gesprek tussen mij en de garage.

Ik wilde dat de garage dit probleem ging oplossen met gereduceerd bedrag omdat ze iets vervangen hadden wat het probleem niet was waarop de garage vertelde “het probleem is turbo en pompverstuiver”

De ANWB medewerker kon ons daarbij niet helpen omdat we geen rechtsbijstand service in ons pakket hebben zitten.

Gezien dat de 48u voor vervangende vervoer bijna af liep zei ik tegen de ANWB medewerker dat hij maar beter een vervangende vervoer kon gaan regelen, want bij al deze reparaties heb ik geen vertrouwen en de zekerheid dat het opgelost zou zijn en dat er geen garantie op de gerepareerde onderdelen en wilde toch wel snel naar huis omdat onze kids alleen thuis waren(aangegeven tegen ANWB medewerker).

De ANWB medewerker drong erop aan om dit maar te doen want dan zou de auto na het bestellen van het onderdeel die middag om 17 of 18u klaar zijn, want zo zei hij het is nu niet mogelijk bij vervangende vervoer dat de eigen auto naar NL gebracht kan worden omdat ze hem wel kunnen maken.

Daar kreeg ik persoonlijk een gevoel van dat ik tegen de muur werd gezet.

Hij kwam wel met een paar opties:

1.Laten repareren en reis verzetten

2.Mijn vrouw op het vliegtuig zetten en ik daar blijven wachten, ik zei dat dat geen optie is waarop de medewerker vroeg…waarom niet!

Belachelijk zeg!

3.Dat hij gaat proberen voor vervangende vervoer te regelen en terug brengen van auto naar NL maar dat zou lastig zijn en moet die vraag speciaal aan gaan vragen.

Uiteindelijk was het vervangende vervoer geregeld en dat de auto ook op transport kan naar NL.

Wij konden onze thuis reis om 16.15u voortzetten.

Mijn conclusie:

1.Aantal ANWB alarmcentrale medewerkers aan de lijn gehad

2.Lange wachttijd aan telefoon

3.Medewerkers klantgericht behalve degene die mijn terugreis heeft geregeld(respect- en begrip-loos)

4.Onnodige kosten gemaakt

5.Slechte geselecteerde garage bedrijf

6.Slechte tot geen hulp bij mening verschil reparatie.

Bosroy
09-08-2016

Zeer slechte hulp in het buitenland.

Ik ben al 28 jaar lid van de anwb met het meest complete pakket. Dan sta je met pech in het buitenland en denkje dat je goed geholpen wordt. Helaas......was het maar waar!

Totaal geen hulp gehad!

Bertine
09-08-2016

Fijn dat ze er zijn

Ik ben drie maanden lid en heb ze twee keer nodig gehad. De eerste keer was mijn auto na een kwartier gefixt, op een Fries accent na was alles daaraan top.

De tweede keer wilde we rond de Botnische zee rijden. Helaas in Duitsland al pech. ANWB zorgde ervoor dat de Duitse wegenwacht kwam en dat ik bij een garage kwam. Veel gedonder met de garage en de ADAC stelde teleur, maar daar kan de ANWB niets aan doen.

De monteur heeft de ANWB verteld wat het probleem was en die vertelde dat vervolgens aan mij in het Nederlands. Kortom, ik kreeg vervangend vervoer bij de garage en heb 6000 km daarin gereden. Helaas mocht het vervangend vervoer Rusland niet in maar al met al: Dik tevreden!

Fhakkel
08-08-2016

Alles gaat fout

Na 3 keer niet terug bellen van Anwb nu 4 e keer Vandaag Vandaag langs garage gelopen om 15.00 uur vlak bij hotel en vertelden dat ze rond 17.00 tijd hadden of anders morgen.Bel gelijk want voor dit probleem was hij twee dagen eerder ook in garage geweest in la France Anwb zegt waarschijnlijk vervangend vervoer.Alle gegevens opgenomen voor vervangend vervoer en zou garage bellen en gelijk terug bellen Om 17.13 zelf gebeld Er stond een belafspraak met garage om 17.30 want die ging om 18.00 uur dicht Bel uw gelijk daarna terug Vraag nog weet je het zeker.Is al 3 keer fout gegaan Nee hoor bel terug. Om 19.53 zelf maar weer gebeld Was slordig niet gebeld was Bleek garage dicht te zijn want ze hadden pas om 18.30 gebeld Vroeg om supervisor maar ging niet Er staan nu twee belafspraak in voor ons om 09.00 morgen 9 augustus. Ben benieuwd? Beste Anwb als je dit leest Shame op you Frans

Onno
29-07-2016

Veel pech onderweg!

Onzer auto ging kapot bij Colmar (FR), daar we op de Péage stonden moest ik de Politie bellen. Heb eerst de ANWB gebeld en de pech gemeld. Ze hebben vervolgens netjes de zaak gevolgd en gecheckt of de garage waar mijn auto heen gebracht werd betrouwbaar was.

Een hele dag gewacht op een relatief kleine reparatie, de ontvanger van de koppeling. Wel gepeperde rekening van €340,- voor zoiets.

Daarna koers gezet naar Italië, daar namen we de ferry naar Corsica.

Helaas ging de auto weer kapot en nu leek het de versnellingsbak.

Prima contact gehad en sleper bij Bastia was er zo. Natuurlijk duurde het lang voordat de diagnose er kwam ivm 14 juli maar we konden wel binnen een dag een auto ophalen.

Veel communicatie en allemaal netjes,wel heel vervelend als je de hele tijd je telefoon in de gaten moet houden en je toch een plons neemt, heb je 'm natuurlijk gemist.

Met de leenauto terug kon niet dus kampeerspullen in de terug te brengen auto aan het eind van onze trip en wij, een ouder en twee kinderen mochten terug vliegen. Echt een domper omdat we in Italië ook nog wat zouden bezichtigen en de boot terug was ook al betaald, geen refund.

Best stres omdat onze eigen auto ergens stond op een terreintje en we dat allemaal moesten regelen,huurauto terug(schoon!) eerst alle kampeerspullen in de eigen auto doen en naar de luchthaven.

Allemaal gelukt....totdat er blijkt dat er maar één ticket is en we bijna het vliegtuig zien vertrekken. Uitgespeld heb ik de namen voor de terugvlucht, de tickets zouden klaar liggen waar ging het mis? Ik moest op de valreep nog twee tickets kopen,dank aan de aardige medewerkers van Air France.

Maar in Parijs waar we over zouden stappen was de vlucht naar A'dam vol....geen mogelijkheid om extra tickets te kopen dus. U gaat verder met de trein,oké?

Vijf en een half uur op C. de Gaulle vastgezeten, dan naar Brussel van daar uit naar Antwerpen waar we ons hebben laten ophalen om Half een 's nachts.

Ik ben dankbaar dat we thuisgekomen zijn ANWB, maar ik ben teleurgesteld en ik heb zeker niet onbezorgd van mijn vakantie verder kunnen genieten.

Ik ben lid omdat ik vertrouw op de kundigheid en niet bij de een of andere autoverzekering ook hulp krijg...

Bijka
28-07-2016

ANWB fiets service

Vandaag helaas een lekke voorband opgelopen. Ik kon direct zien wat de oorzaak was: een klein nietje. Omdat ik de fiets pechhulp van de ANWB heb, heb ik gebeld. Ik werd direct vriendelijk te woord gestaan. Ze zouden er naar streven om er binnen 60 minuten te zijn. Jammer dat er geen nauwkeuriger indicatie kan worden gegeven. Maar al na ruim een half uur kwam de ANWB. Op zich een vriendelijke monteur. En een lekke band, waarbij de oorzaak van het lek direct al zichtbaar was, is toch niet zo moeilijk. Maar helaas. De monteur legde mij 3 opties voor: 1. Hij zou de band plakken maar meestal mislukte dat (!), 2. Hij zou de band vullen met een spuitbusje. Een noodoplossing waarbij ik zelf later naar de fietsenmaker moet gaan. Of 3. Een nood binnenband plaatsen. Die mag je niet houden, maar moet je bij de fietsenmaker laten vervangen en dan moet je de nood binnenband terug sturen. En dat terwijl een binnenband maar een paar euro kost, dus optie 3 begrijp ik niet. Ik zou er graag ter plekke een paar euro voor over hebben want de fietsenmaker is ook niet gratis (het lidmaatschap vd ANWB natuurlijk ook niet).

Omdat het gaatje zo klein was, wilde ik optie 1. Ik heb weleens grotere lekken gehad die ook makkelijk te repareren waren. De monteur deed er wat lijm op, maar dit was volgens hem te snel droog, waarna hij het eraf haalde en er een nieuwe, veel dikkere laag op deed. Vervolgens pakte hij een grote plakker. Na circa 10 minuten droogtijd ging hij testen of het lek gedicht was. Maar helaas sloot de plakker niet goed af. Hij haalde de plakker eraf, en deed alles weer overnieuw met een kleinere plakker. Helaas wilde toen de lijm niet echt plakken. De plakker schoof er zo weer af. Dus nog maar een nieuwe poging. Lijmresten eraf halen, nu een dunnere laag, een kleine plakker en dik 10 minuten drogen. Toen met een aansteker (?) er langs zodat de lijm nog beter/sneller zou drogen. Inmiddels zijn we ruim een half uur verder. Volgens de monteur zou het ook aan de lijm kunnen liggen, de ANWB had nu andere lijm. Maar de band lijkt nu goed geplakt, ik ben er mee thuis gekomen (10 km), en ben benieuwd of hij de komende dagen alsnog hard blijft. Verbazingwekkend dat de ANWB, ooit als Fietsersbond begonnen, zoveel moeite heeft met het plakken van een klein lek in de voorband.

Kuijpers
23-07-2016

Problemen met elektronica na extreem onweer

Contact opgenomen met hulpnummer wegenwacht. Boardcomputer van de auto was namelijk volledig ontregeld door onweer.

Zeer vakkundig geholpen en goede instructie gehad om accu lost te koppelen voor reset.

Volgende ochtend stond zelfs de anwb op onze camping om het probleem te controleren en na te lopen!.

Top service en zeer vakkundig geholpen!

Dikke pluim voor de ANWB!

Premo
22-07-2016

Anwb waardeloos

Waardeloos in het buitenland slechte ervaring niet normaal in het binnen land is anwb goed in het buitenland zijn ze zeer slecht dat weet te ze heel goed

Marjolein
22-07-2016

Goede en snelle service, kundige aanpak, probleem opgelost....

.....en dit alles binnen een uurtje tijd. Dikke pluim voor ANWB!

Barbara
20-07-2016

Wachten

altijd heel vriendelijk, maar duurde wel lang: ongeveer 35 minuten.

Alex
15-07-2016

Hulde voor de anwb

Afgelopen maandag na een een overnachting nabij Chambery toch de tol gepakt richtng montpelier. 10 minuten onder weg opeens en een kort vreemd geluid maakte plaats voor vrolijk motor gesnor. en meteen deed helemaal nix het meer! airco uit, stuur bekrachtiging weg, motor uit. damn dacht ik das niet goed.

dit alles gebeurde vlak voor een afrit en kon zo letterlijk de peage afrollen. voor de tol poort kwamen we tot stilstand naast de gedarmarie en een sleep bedrijf die overigens geen woord engels sprak (natuurlijk).meteen de anwb gebeld en mijn telefoon aan de sleper gegeven omdat ik geen woord frans spreek, en omdat sleper de auto al op de truck aan het slepen was

. na wat minuten en 150 meter verder stonden we bij de vw garage waar de sleper al bellende de wagen liet zakken om mij daarna vervolgens mijn telefoon in mijn handen terug duwen. ik kreeg de zelfde meneer weer aan de lijn hij was duidelijk boos en zei dat de sleper een hork was en mij de volle 152euro wou laten betalen voor nog geen 150 meter slepen. dat moest ik niet doen zei hij, maar toch gedaan omdat ik mijn vakantie letterlijk in het water zag vallen. hij gaf aan dat dit te declaren was en ik een bon moest vragen.

mijn auto bleek een gebroken distributuie riem te hebben en blijkbaar vonden ze dat wel leuk bij die garage want ze stonden me met zijn 3en mij en mijn zoon heel smerig uit te lachen zeker toe er betaald moest worden. maar goed mijn familie heeft ons opgepikt daar en wij hebben de nog een goede 4 dagen kunnen genieten van onze vakantie en vrijdag een vlucht terug naar rotterdam gepakt. de anwb heeft er voor gezorgd dat min auto binnen 4 dagen terug was in nederland bij de door mij aangeven garage!

ik ben er zeer over te spreken! hulde voor de anwb!

Fred
14-07-2016

Prijzen op de site zijn bedriegelijk

Ik heb via de website een partnerlidmaatschap afgesloten. De aanbieding is 57,00 euro voor het door mij gekozen lidmaatschap. Op de factuur staat een aanzienlijk hoger bedrag. Telefonisch klagen heeft geen zin want de ANWB is volstrekt onbereikbaar. Een klacht via het formulier op de website wordt pas na ruim een week beantwoord en biedt geen oplossing. Antwoorden op de mail blijkt niet mogelijk. Mij bekruipt het gevoel dat de ANWB ofwel steeds dubieuzer wordt of steeds incompetenter. De klacht is in elk geval nog niet opgelost

Arie
09-07-2016

Na meer dan twee uur wachten komt de anwb

na twee uur wachten kwam de anwb, alleen om te zeggen dat hij hem niet kon repareren maar dat er wel een sleepwagen gebeld werd. hij keek niet eens! waarom regelen ze niet gelijk een sleepwagen en laten ze me eerst meer dan twee uur wachten? gewoon ergens in de tandart randstad. De sleepwagen kwam wel binnen half uur men was een aardige man.Maar die zijn niet vd anwb.. Eigenlijk wel ik helemaal geen ster geven maar dat kan niet ik moet persé een halve ster geven!

Peet
08-07-2016

ANWB teleurstelling

ANWB lijkt een goede keus maar blijkt zeer duur voor al uw spullen. de "lidmaatschapkorting" die ze zogenaamd geven is maar een smoes. de werkelijke prijzen zijn vaak ergens anders al lager.

zeer arrogante zaak aan het worden.

Ondertussen hang ik al 30 min aan de lijn te wachten om iemand te kunnen spreken...