Kim
16-11-2021

Gisteren geholpen door romano ook wel bekend van tv programma pech onderweg .zijn uitstekend geholpen door romano 1 vd vriendelijkste werknemers van anwb. hij komt hij kijkt hij weet en het werd geregeld! Topper 1e klas! alleen jammer dat van gelder er niet was grtjs en bedankt!

Joost
29-10-2021

Vanochtend een accu (AMG start-stop) laten vervangen. Ik moest maar liefst 249 EUR aftikken, terwijl een soortgelijke accu 100-150 EUR kost. Vooraf is op geen enkele wijze aangegeven dan de ANWB 2 tot 3 keer de normale prijs hanteert. Heb direct een klacht ingediend en het smart drive abo opgezegd. Wegenwacht abonnement zal ook opgezegd worden, indien de klacht niet tot tevredenheid opgelost wordt.

Tara
27-10-2021

We hadden pech maar zijn echt vriendelijk geholpen door ANWB.

Dankje wel. 🕊😇

Jurgen en Nicole
26-09-2021

Vandaag pech met onze auto. Het kon even duren voordat ze er waren …. Druk.

Tot onze verbazing waren ze er binnen 3 minuten 😄 .

Super fijn geholpen! De auto moest wel afgesleept worden maar alles werd netjes voor ons geregeld , afslepen van de auto en daar stond een vervangende auto voor ons klaar. (Broekmans Venlo) Toppers!

19-09-2021

Ik overweeg de pechhulpservice na een ongeval in in Italie. Nog steeds een brief te schrijven. ik wilde de boel de boel laten. maar het ongenoegen komt zo af en toe weer in me op. letterlijk stonden we in de kou te bevriezen met de motor . uren hebben we daar gestaan door waarschijnlijk een onkundige medewerker, uren en uren later kwam wel een kundige vrouw aan de lijn. Die het zo opgelost had. maar toen hadden we alsnog een bizzarre koude tocht in het pikkedonker voor de boeg. we waren met drie motorijders op de Stelvio pas en 1 van ons kwam ten val. niemand kon ons urenlang vinden terwijl die vrouw later "gewoon" een sms stuurde waar mn broer op kon klikken en de hulp bijna gelijk ter plaatse kwam.

Niet te vergeten alle lof uit te spreken voor een vrijwillige rode kruis medewerker die met zijn motor stopte en ons super geholpen heeft met aanwijzingen tot aan het vertrek met de Ambulance toe. topper! Thnx

NS
15-09-2021

We hebben al jaren pechhulp van de ANWB. Mijn vader kwam onlangs stil te staan langs de snelweg met ons busje. Mijn vader die niet zo goed Nederlands spreekt heeft ANWB gebeld. Op locatie hebben ze mijn vader ervan overtuigd dat hij een zakelijk account erbij moet afnemen anders wordt hij niet geholpen. Hoe zo zakelijk? Het gaat om een prive aangeschaft busje.

Voor ons betekent het dat we voor één huishouden twee ANWB lidmaatschappen hebben (dubbele kosten).

Vandaag heb ik met ANWB gebeld en de situatie uitgelegd. Ik word aan de telefoon door de medewerker voor "eigenwijs" uitgemaakt en als ik vraag hoe hij heeft, hangt hij direct op.

Top klantervaring tot zo ver. NOT :-(

Pierre
26-10-2017

Prijsdiscriminatie nieuwe leden

Ik stond met pech langs de weg, ANWB gebeld terwijl ik nog geen lid was, dit was geen probleem dan moest ik dit even telefonisch afsluiten. Nou geen probleem want ik wil graag geholpen worden. Mij wordt verteld dat het abonnement 96 per jaar kost en ik moet 90 euro betalen omdat ze me komen helpen terwijl ik nog geen lid was. Na mijn inschrijving zie ik een uur later dat op de website dat er meerdere abonnementen mogelijk zijn. De instap van 54 euro is voor mij al voldoende maar ik ben hier niet van op de hoogte gesteld. Wat me nog meer opviel is dat nieuwe klanten bij een standaard abonnement van 96 euro per jaar 1 jaar 25% korting krijgen. Dus ik navragen of ik dat ook kreeg. Maar nee dat krijg ik niet want ik heb me telefonisch aangemeld. IK vind dit ronduit oneerlijk. en niet klantvriendelijk. Het gesprek dat ik met een chatmedewerker heb gehad lost niks op. Zij zegt dat dit de procedure is en dat het eerlijk is dat ik geen korting krijg maar andere nieuwe klanten wel. Nouja dit wou ik even kwijt. Let dus goed op.

Job
23-10-2017

ANWB nostalgie

Jaren lang lid van ANWB. nooit pech. vandaag start mijn auto niet meer terwijl ik er 10 min geleden nog een half uur mee gereden heb. ziet er naar uit dat startmotor niet rond wil en de accu niet genoeg lading. Ineens bedenk ik me de ANWB eens te bellen. De man verteld me niet te gaan helpen omdat ik in mijn eigen woonplaats ben. verbaasd was ik. de man begon mij duidelijk te maken dat ik dit had moeten weten waren het niet dat ik zelf ooit eens dit abonnement afgesloten heb. tja ik houd mijzelf niet dagelijks bezig met ANWB fanclub en pechhulp in het algemeen. Vervolgens begint de man mij te vertellen dat ik dan maar een ander abonnement moet nemen en nog meer bijkomende kosten. Voor mij voelt dit al een soort van chantage. Jaren lang lidmaatschap betaald aan de ANWB fanclub en als je ze echt nodig hebt, moet je nog maar meer betalen. Betalen voor dingen die je niet echt wil zoals, een tijdschrift wat ik nooit lees. blijkbaar verzekeringen winkels enz. Ik heb de man van de ANWB verteld dat ik even moest nadenken wat ik hier nu van vind. vervolgens stap ik uit en vraag een andere man met een auto of hij mij wil helpen starten van mijn auto. Dat wilde hij en 5 min later waren we beiden weg. dat is menselijkheid en vriendelijkheid op zijn top. hij vroeg geen geld. De ANWB teert gewoon op dat nostalgie gevoel en is zeker geen menselijk bedrijf meer. Het gaat ook bij de ANWB om geld. Daarom ben ik gaan kijken voor alternatieven. war een ontdekking de ANWB heeft grote concurrentie die hetzelfde doet voor minder geld ;-) . bedankt helpdesk medewerker van de ANWB. nu ben ik mijzelf bewust geworden van de bovenstaande feiten en ga bekijken bij welke concurrent van de ANWB ga aansluiten

Robin
19-10-2017

TOP Alamcentrale

Helaas op mijn vakantie ongeval gehad. Door toedoen van de de ALARMCENTRALE (Team Egypte) MENZIS/ANWB echt een bijzondere goede afwikkeling lokaal gehad. Geen overhaaste beslissingen maar gedegen te werk gaan om samen de meest passende en doeltreffende oplossing te zoeken. Lokale ondersteuning op het vliegveld en ook het op de hoogte houden en nacontrole dankzij betrokkenheid personeel helemaal geweldig. Er was zelfs nog een taxi geregeld vanaf Schiphol maar toen was ik al thuis.(die hadden ze niet gemeld)

Ga zo door om klanten zo te helpen!

Mathijs
09-10-2017

Goed geregeld!

Misschien omdat het in oktober is, dus niet in het hoog seizoen. Maar wij zijn goed geholpen door de ANWB!

Wij hadden pech in Frankrijk. Gelijk gebeld met de ANWB. en zij hebben verder alles overgenomen. Ik hoefde niet met in het Frans te klooien om uit te leggen wat het probleem was. Ze denken gelijk met je mee, vervangend vervoer, hoe je aan je vervoer kan komen. en de rest.

Alles hebben ze voor ons goed geregeld. Ik ben er blij mee!

Miranda
23-09-2017

Zeer slecht

Slechte ervaring ben jaten lid .als je ze nodig hebt kun je uren wachten .

Floor
07-09-2017

Hulp met gestrande auto

21-07-2017 Met een APK gekeurde auto op weg naar Duitsland. Door Luxemburg gereden en net onder Luxemburg stad gaat het display aan. STOP anders kans op grote moter schade. We reden in de file en zijn naar de vluchtstrook gereden , driehoek neergezet en de ANWB in Ned. gebeld. We zijn gestrand wat nu, de koelvloeistof loopt er aan de onderkant uit en de motor stoomt. Zij zouden de wegenwacht te plaatse bellen, na 2,5 uur wachten werden wij opgehaald door 2 Frans sprekende mannen { wij verstaan geen woord Frans} ze gebaarde ons dat wij in hun auto moesten gaan zitten, onze auto werd opgeladen en de caravan erachter aan de trekhaak en wij naar de garage in de stad Luxemburg. Daar aangekomen werden wij aangesproken door de Bali medewerker, maar ja, dat verstonden wij niet. Dus weer naar ANWB Ned. gebeld, wij staan hier, maar spreken jullie Frans, vloeiend was het antwoord. ik zei: leef je uit, ik geef de Bali medewerker de telefoon, als hij klaar is hoor ik graag van u wat er gaat gebeuren. en dat ging prima. het was vrijdagavond, dus het personeel was naar huis. volgende week zouden zij weleens kijken naar onze auto. Dus er werd een taxi gebeld, die bracht ons naar een depo van leen auto`s. Daar kregen wij een Volvo XC60 mee van 2mnd. oud. en konden onze caravan op gaan halen bij de garage en om s`avonds 21.30 uur waren wij op de camping in Duidsland. Onze auto bleek achteraf een kapotte oliekoeler te hebben. De ANWB medewerker Casper uit Nederland krijgt van ons een 10 , Hij heeft alles voor ons geregeld. Wij hadden en goede reis verzekering en het heeft ons niets gekost. Jullie verdienen een Lintje

Lex
31-08-2017

Geen vermogen

Een aantal dagen geleden reed ik s'avonds laat richting mijn bestemming. Voor een kruispunt met verkeerslichten moest ik af remmen omdat het licht op rood stond, maar vlak voor dat ik stil stond werd het groen en wilde gas geven. Tot mijn grote schrik hoorde ik een alarm afgaan en merkte ik dat ik totaal geen vermogen meer had in mijn raspaardje (fiat). Auto aan de kant en even nadenken. De anwb bellen, ik ben lid dus het nummer was snel gevonden. Het duurde maar even en werd op een vriendelijke en begripvolle manier door de dame van de alarmcentrale te woord gestaan. Wij proberen binnen een uur bij u te zijn vertelde ze mij na afloop van de informatie die ik haar had verstrekt. Kort daar op kreeg ik een 2 tal smsjes. Binnen het uur zoals de dame aan de telefoon had gezegt kwam er een bus van de anwb voorrijden. De man (ik weet zijn naam niet meer) stelde zich voor en controleerde mijn pas. En ging gelijkmet de computer aan de slag om een diagnose te kunnen stellen. Ik zei nog vroeger zou je gelijk onder de motorkap zijn gedoken wat even later ook gebeurde. Ik had nog steeds in mijn hoofd dat het een hoop geld zou gaan kosten en was er niet gerust op. Na wat kappen te heben verwijderd kwam de monteur er achter dat er een stekkertje van de oliedruk meter los was getrild. Na deze vast gezet te hebben nog een keer de boordcomputer uitlezen van de auto en het probleem was verholpen. We hebben nog een rondje gereden en de auto deed het weer zoals het hoord. Met dank aan deze vriendelijke en sympatieke en kundige monteur van de anwb rij ik nu al weer een aantal dagen rond zonder storing en heb ik weer vertrouwen in mijn raspaadje.

Anwb (Utrecht) heel erg bedankt voor de super service.

Sinead
30-08-2017

Lekke band

Ik heb ontzettend lang moeten wachten totdat er iemand kwam. Echt belachelijk.

Krystian
27-08-2017

Lekke band (wegerwacht) buitenland (Polen)

Lekke band om 24:00 s'nachts in Polen, ANWB centrale gebeld, 20minuten naar muziek geluisterd, en melding we wachten op verbinding met een vrije service medewerker. Na 20 minuten heb ik maar opgegeven, en heb volvo assistance gebeld wat binnen 10seconden opnam en mij verder geholpen heeft. ANWB waardeloos.! en dat eerste keer in 8 jaar dat ik klant ben, bah.

25-08-2017

ANWB LAAT JE ZITTEN

Vanmorgen had mijn broer pech langs de weg in zuid Duitsland, ANWB gebeld en toen duurde het eerst 3 uur voordat er eindelijk een vrachtwagen kwam om de auto op te laden en te laten vervoeren naar een garage.

Eenmaal bij de garage lag er helaas geen waterpomp op voorraad en dat hij pas dinsdag klaar is.

ANWB weer gebeld om een huurauto te laten regelen. laten ze vanaf 14:30 tot 20:30 met 2 kleine kinderen wachten om je vervolgens duidelijk te maken er is geen huur auto beschikbaar vandaag. Waarschijnlijk morgen.

Daar sta je dan een uur van het vakantie park.

Uit eindelijk heeft hij maar een taxi gebeld. zeer slechte service van de ANWB.

Yolanda
23-08-2017

ANWB laat je barsten!

Op de heenweg naar Spanje kregen we pech met onze auto, ongeveer 500 km verwijderd van onze eindbestemming. Wij, geheel gerust, want we zijn tenslotte al jaren lid van de ANWB, belden direct de ANWB alarmcentrale. We kregen snel iemand aan de lijn die vertelde dat wij het nummer 17 moesten bellen. Ik dacht nog dat we dan iemand van de ANWB aan de lijn zouden krijgen, maar er werd opgenomen met: gendarmerie .bonjour.Gelukkig heb ik vroeger een paar jaar Frans gehad op school dus ik vroeg of deze meneer Engels praatte. Natuurlijk niet! Dat was onze eerste ervaring met het 'ontzorgen' van de ANWB. Kleine moeite om voor ons even met de Franse Gendarmerie te bellen, toch? Het kostte nogal wat moeite om uit te leggen waar we stonden, maar goed, we zijn weggesleept. Het was 11.30 uur toen we de 1e keer de ANWB belden, het was 16.00 uur toen we hen maar zelf hebben teruggebeld. We werden inmiddels het restaurant, waar we afgezet waren door de depannage wagen, uitgezet omdat het ging sluiten. 3 km lopen naar de garage, langs de provinciale weg waar het verkeer met 80 langs je heen raast, troffen we onze auto bij de garage. Doordat wij hen belden, heeft ANWB met de garage gesproken en hebben wij een hotel geboekt en spraken we af dat we de volgende dag om 11.00 uur bij de garage waren. Toen we per taxi (40 euro) arriveerden om 10.50 uur, vroeg de garagehouder wat we kwamen doen. Hij had die ochtend al met de ANWB gebeld om te zeggen dat de onderdelen niet waren aangekomen en dat we niet hoefden te komen. Pas om 11.10 uur belde de ANWB ons, maar toen waren we er al. Vervolgens tot 16.00 uur gehangen bij de garage, in de veronderstelling dat de ANWB dingen voor ons ging regelen. Afijn, ze bellen jou niet terug dus toen we hen belden en hierover klaagden zei de meneer: je bent echt niet de enige die met panne langs de weg staat hoor! Wij hebben een auto gehuurd en zijn naar Spanje gereden. Vervolgens zou op 2 augustus, na een (veel te) dure reparatie, de auto klaar zijn. Op 31 juli belden we nog naar de garage, en kregen de bevestiging dat hij 2 augustus echt klaar zou zijn. We moesten tenslotte 500 km terug naar Frankrijk. Onze kinderen achtergelaten in Spanje, we hadden tenslotte de offerte van de ANWB en de bevestiging dat hij echt klaar zou zijn, en papa en mama even naar Frankrijk de auto ophalen. 30 km voordat we er waren, om 11.55 uur kregen we een telefoontje van de ANWB dat de auto niet klaar was, ze hadden net met de garage gebeld. Toen ik hierop erg boos reageerde, zeiden ze dat ze opnieuw met de garage zouden bellen. Uiteindelijk hebben we zelf rond 14.00 uur maar weer met de ANWB gebeld, kregen weer de opmerking dat we niet de enige zijn met pech, en spraken we onze klacht uit dat we weer niet waren teruggebeld en dat de ANWB niet proactief werkt maar puur reactief. Op onze vraag wat we nu moesten doen, wist de meneer aan de telefoon, ene Gerrit, alleen te zeggen dat we dat maar zelf moesten bedenken. Moesten we een hotel boeken, was de auto morgen wel klaar? Hij ging morgen opnieuw met de garage bellen en zou ergens in de loop van 'morgen' ons terugbellen. Woest waren we. Uiteindelijk besloten we de huurauto voor de resterende vakantie te huren, hebben de garage gevraagd ons te berichten wanneer de auto klaar was en zijn terug naar Spanje gegaan. 1.000 km gereden, voor niks! De week erop, 9 augustus, belde de garage s ochtends op dat de auto klaar was. Op 10 augustus s middags belde de ANWB dat de auto klaar was.gewoon weer reactief in plaats van proactief. Daar ben je dan al jaren lid voor, en ook al hadden we geen vervangend vervoer, we hadden wel de illusie dat de ANWB alles voor je regelt als je met panne staat in het buitenland. Niets is minder waar. Ze laat je gewoon barsten!

Al
23-08-2017

Laten je in de steek

Na dat ik de deur dichtgooide kwam ik er achter dat ik de sleutels in de auto had zitten. Ik moet wel eerlijk zijn het was een gejaagde dag en ik had alles thuis gelaten pas rijbewijs id. Ik had via telefoon alle gegevens door gegeven maar ze kwamen niet het kon zijn dat ik n auto aan t stelen was jaja dat kan natuurlijk maar toch na alle gegevens te hebben gegeven kwamen ze niet. p,s Als ik de rest van de reviews leest is dit maar t topje van de ijsberg.

Arif
16-08-2017

Aan ons lot overgelaten door ANWB

Onderweg naar Nederland kregen we in de nacht pech met onze auto. We waren in een stadje nabij Istanbul. Het was 3uur in de nacht en je staat ergens stil. Ik overdrijf niet het was eng. Met 4 andere inzittenden. We hebben gebeld met ANWB alarmcentrale die zou dan kijken hoe en wat en dat hij ons terug zou bellen. Echter is dit nooit gebeurd rond 9 uur hebben we weer gebeld en wat er toen ons werd verteld was dat ze van niks afwisten en dat er geen dossier was aangemaakt. Dus we moesten alles opnieuw voorleggen. We hebben zelf een takelwagen ingehuurd om onze auto naar een garage te brengen daar aangekomen konden ze niks meer betekenen auto was kapot en kon niet meer gemaakt worden. Rond 17 uur in de middag had de ANWB contact gezocht met de garage en geconcludeerd dat de auto uitgeschreven moest worden van mijn paspoort. Dus ik moest mijn auto daar laten en wat moet ik dan met al mijn spullen in de auto? Dat wisten ze allemaal niet. Ven de garage eigenaar moesten we 18uur de auto naar buiten verplaatsen want zij zouden gaan sluiten in die tussentijd is er niemand geweest bij ons contact met de garage was dan ook telefonisch gegaan. En moesten we weer in de auto met 5 man overnachten. En dit terwijl we een ANWB reisverzekering hebben. Het is nu 8:15 uur en we zitten nog in de auto en weten niet wat er gaat gebeuren. Eerst werd ons een vervangende auto beloofd en toen konden ze dat niet doen omdat de auto er slecht aan toe was. Dit is dus hoe ANWB met zijn leden omgaat. Ik weet niet hoe we terug moeten komen. Geld is nu ook een probleem want na al deze gebeurtenissen vragen ze allemaal de volle pond zoals de takelwagen de garage eigenaar en we zijn geen millimeter vooruitgegaan.

Edwin
07-08-2017

Bedankt ANWB!

Op de terugreis van Kroatie naar Nederland met auto en caravan, ging onze auto kapot. Na contact met de alarmcentrale was alles in korte tijd geregeld. Vervoer van auto en caravan naar het dichtsbijzijnde servicepunt. Auto in raparatie en vervolgens de caravan naar dichtsbijzijnde camping vervoerd. Wat een top organisatie. Mijn lidmaatschap dubbel en dwars waard.