Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Marco
23-07-2014

Tijdrovend !

Vanavond met de motor met pech komen staan 21 km van huis .19:50 uur ANWB gebeld met de mededeling dat hij wel afgesleept zou moeten worden. Meneer Siebers de monteurs hebben van alles bij hun misschien kan hij het wel repareren..21:35 uur ANWB ter plekke.. Kan hem niet repareren...sleepauto opgeroepen...22:45 uur motor geladen...23:30 uur thuis. Alles bij elkaar 3 uur en 40 minuten..Lang leve de ANWB. Zeg morgen het lidmaatschap gelijk op ! Dit was de eerste en laatste ervaring met de ANWB! Vriendelijke groet , M. Siebers Bakelgeertstraat 1 Boxmeer Lidnummer: 3286863278

Mark
08-07-2014

Pech

ze moeten duideelijker omschijven wat pechhulp in houd.

Ik krijg te horen dat de ANWB niet langskomt als je door een ongeluk ( ook eenzijdig ongeval ) met pech staat.

ja en dan adverteren 95% rijdt weer.

Maar ze komen hoevaak?

dat schrijven ze er niet bij.

RM
22-06-2014

Waardeloos!

meest schandalige organisatie die er is! Lidmaatschap direct opzeggen!

Kuiper
21-06-2014

Pech in Frankrijk

Hallo Allen,

Ik ben nu "GOLD" lid bij de ANWB. Maar word behandeld als een stuk ijzer wat naar de schroot kan !

Donderdag 19 juni moest ik voor zaken in Frankrijk zijn. 20 km voor de eindbestemming constateerde ik dat ik geen power meer kreeg vanuit de motor en had een fluitend geluid onder de motorkap. Nu hoef je volgens mij niet echt een technicus te zijn om te weten dat je TURBO dan defect is.....toch? Ik heb de laatste 20 km uitgereden met de defecte turbo, maar op de eindbestemming gaf de auto al aan dat er 1 liter olie bijgevuld moest worden. Toen had ik natuurlijk al door dat ik met deze auto niet meer terug naar Nederland kon. Geen probleem dacht ik (toen nog!) want ik ben lid van de ANWB met "volledig" hulp in het buitenland. Nadat ik mijn zakelijke dingen afgewikkeld had, ben ik contact gaan zoeken met de ANWB. Na een menu kwam ik aan de lijn met een behulpzame mevrouw en mijn probleem uitgelegd. Het was mijn eerste ervaring met de ANWB en op dat moment had ik er een goed gevoel bij. Inmiddels was het al tijd om te gaan slapen en ik had afgesproken dat er s' ochtends rond 7 uur er een sleepauto zou komen om mijn auto af te voeren naar een garage in de buurt. Rond 6.15 kreeg ik keurig een SMS dat de auto over 45 min opgehaald zou worden. Dus ik mijn bed uit en idd daar was de sleepdienst. Auto afgevoerd en ik moest wachten op verdere instructies. Rond half 10 werd er gebeld door de ANWB dat mijn auto bij de garage stond en dat we moesten wachten op de diagnose. Begrijpelijk... Dus prima dacht ik. Zodra er meer bekend was over de auto zou de ANWB mij weer contacten. 2uur later (inmiddels half 12) belde de ANWB weer, met de mededeling dat ze nog geen diagnose hadden vastgesteld en omdat de Fransen tussen 12 en 2 uur lunch hebben, en ik niet moest verwachten dat ik voor 2 uur s' middags een diagnose had. Hierop was mijn reactie : laten we deze stap nu overslaan, want de turbo van mijn auto is defect en kan niet gerepareerd worden binnen 48 uur.... regel een huurauto zodat ik terug naar Nederland kan. Reactie medewerker ANWB: helaas moeten we eerst de diagnose afwachten van de garage...... Oke dit begreep ik nog..... Op dit moment was ik natuurlijk al lichtelijk gepikeerd (bloeddruk: 130/85)maar had al een voorgevoel dat het wel eens een lange dag kon worden.....

Al wachtende om half 3 een belletje van de ANWB.... Er was een diagnose! En u raad het nooit! DE TURBO WAS DEFECT ! Mijn auto word terug gebracht naar Nederland en ik had recht op vervangend vervoer..... Ze waren op zoek naar een leen auto voor mij in de buurt zodat ik terug kon naar NL. Zodra ze een auto gevonden hadden contacten ze mij.... 15.15 uur ( voor de ANWB : tijdstippen kloppen aardig! ) kwam de ANWB weer in de lucht dat ze een auto voor mij geregeld hadden, 5 km van de plek waar ik de nacht heb doorgebracht. Mooi! Zei ik, maar hoe kom ik daar?

Ik moest zelf een TAXI regelen zodat ik naar het desbetreffende verhuurbedrijf kon komen. Waarop mijn vraag was: hoe zit het met de gemaakte kosten? Antwoord: tot € 75 kreeg ik vergoed en alles daarna was voor eigen rekening.....hierover straks meer. Gesprek met de ANWB beëindigd en meteen een TAXI gebeld. Deze kon er zijn in een tijdsbestek van 20 min. In die 20 min belde de ANWB mij dat er een probleempje was en dat ze toch geen leenauto voor mij hadden op de afgesproken plek..... ( inmiddels 16.00 uur met een bloeddruk van 140/90) waarop mijn antwoord was : Ik heb een TAXI geregeld die hier over 5 min is en ik ga naar de afgesproken plaats en het maakt mij niet uit hoe je het regels maar vanuit daar ga ik verder. Tijdens de taxirit werd ik weer gebeld ( kosten bellen?) door de ANWB met een nieuw voorstel... Ik moest doorrijden met de Taxi naar een plek 80 km verderop waar dan wel een huurauto zou staan. Ik de taxi chauffeuse, goed uitziende dame! maar dat ter zijde..., vragen of ze door kon rijden maar helaas lukte dit niet. Tijdens mijn gesprek met de ANWB in de TAXI vroeg ik de ANWB hoe het met deze gemaakte kosten zat. Waarop het antwoord was: tot 75 euro kon ik vergoed krijgen. Het geld kon ik op een later stadium zelf terug vorderen van de ANWB. Op dit moment begon ik echt boos te worden en heb gezegd dat ik geen cent betaal ,aan de taxi centrale, welke ons naar de plek moest brengen waar de huurauto stond. Waarop (ineens)het antwoord was: u krijgt €150 vergoed van de ANWB voor de gemaakte kosten. Volgens mij was ik vrij duidelijk dat ik geen 1 cent zou betalen omdat ik er met €150 nog niet zou zijn.... Na overleg met een meerdere kreeg ik een toezegging € 250,00 van de ANWB! Maar hoe dan ook, dit zou ik zelf vooruit moeten betalen en vervolgens dit weer claimen bij de ANWB. Ik ben mijn mijn standpunt gebleven en uiteindelijk heeft de ANWB ingestemd om de kosten op zich te nemen ( onbegrijpelijk... Het leek wel of ik op de braderie stond). Inmiddels 17.30 uur met een bloeddruk van 150/100 en nog wachtende op de taxi die de ANWB zou regelen. 18.00 uur en ja! Daar was de taxi. Ik heb hem meteen gevraagd of die op de hoogte was dat ik niet ging betalen... En gelukkig, dat was hij. Na een rit van een uur kwamen aan waar de huurauto zou staan.

Nadat de eigenaar, die inmiddels al achter een bord avond eten zat, gebeld was door de behulpzame taxichauffeur, eraan kwam. Mocht ik meelopen naar zijn kantoor. Hier kreeg ik een formulier onder mijn neus gedrukt,waarop stond dat er een bedrag ( over de honderd €) van mijn rekening gemachtigd werd wanneer ik deze zou tekenen. Inmiddels 19.15 uur met een bloeddruk van 160/110 weer gebeld met de ANWB. De betreffende mevrouw aan de lijn had geen idee over welk formulier dit zou gaan en dat er geen bedrag van mijn rekening geschreven zou worden ( dit gesprek heb ik gelukkig opgenomen) . Overigens heeft ze me wel een mail gestuurd om te zien om welk formulier dit gaat. Maar goed, de aardige mevrouw van de ANWB heeft mij letterlijk toegezegd dat het niets zou zijn en ik het formulier gewoon moest tekenen voor ontvangst van de auto en ik niets aan moest trekken van het bedrag. Uiteindelijk weet ik natuurlijk zelf wel dat het bedrag gewoon word afgeschreven maar dan gaat dit echt heel leuk worden! ( ik laat u weten hoe dit af gaat lopen) inmiddels 19.30 uur met een bloeddruk van 170/120 in de auto en opwegen naar huis.

Vanochtend om 1.00 uur aangekomen en de bloeddruk weer redelijk normaal.......

P.s. Ik was overigens in gezelschap van een collega.

Bedrijven als de ANWB hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk geld vangen van hun klanten vergeet hierbij ook de telefonie bedrijven niet! De ANWB kunnen de gestelde voorwaarden namelijk niet nakomen en het verbaasd mij dat een dergelijk bedrijf een werkwijze hanteert welke veel ergernissen bij klanten opleverd .......

Het was mijn eerste ervaring met de ANWB, maar ook tevens de laatste! Hiermee zeg ik dat ik mijn lidmaatschap opzeg vanaf het moment dat dit kan.

Met vriendelijke groet,

Een ontevreden ex klant.

Menno
19-06-2014

Transportschade

Zaterdag (07/06/’14) kwam ik in Den Haag te staan met pech, omdat de wegenwacht dit niet kon oplossen, is mijn auto in opdracht van de ANWB op transport gezet. (Logicx)

De auto is afgelopen dinsdag (10/06/’14) gebracht naar mijn garage in Purmerend, door de drukte bij de garage en bestellen van onderdelen was ik vrijdags bij de auto.

Toen ik de auto zag viel mij meteen de schade op, dit was ook al geconstateerd door de garagist omdat de auto altijd daar in onderhoud is.

Deze schade is gebeurd tussen het moment van wegslepen uit Den Haag en het afleveren bij de garage in Purmerend.

Tevens is bij aflevering van de auto bij de garage ook niet geschouwd, maar het afleveringsbriefje naar binnengegooid …”de auto staat daar”…en ”ik ben weer weg”…”daaaag”

Dat hoort toch niet zo? Dan kan je ook nooit iets hard maken of er wel of geen schade aanwezig was.

Ik heb in eerste instantie contact opgenomen met de ANWB (omdat het in opdracht van hun is gebeurd, dus lijkt mij dat zij verantwoordelijk zijn) maar de ANWB schijft de verantwoordelijkheid af naar de transporteur in deze, dus Logicx.

Vervolgens contact opgenomen met Logixc en om een lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat ik de boel zit te verzinnen…dus lieg.

Ik moet maar bewijzen dat die krassen niet al op de auto zaten en als ik dat niet kan hebben Logixc het niet gedaan….

Ook nog gemaild naar teamklacht@anwb de klachten afhandeling die alleen per mail bereikbaar is maar niet per telefoon…die laat niks horen.

Dus dat is de klantenservice als je 15 jaar lid bent…fijn…..

Jessica
31-05-2014

Geen hulpverlening

Vandaag, 31 mei 2014 hebben wij in de ochtend de ANWB gebeld omdat de motor van onze auto slecht liep, inhield en naar verbrande olie rook. De Wegenwacht heeft vervolgens de bougies en bougiekabels vervangen en vermeld dat het probleem zo eigenlijk verholpen zou moeten zijn. Tevens adviseerde hij onderhoud. 's Middags bleek de auto nog hetzelfde probleem te vertonen en werd de Wegenwacht opnieuw gebeld. Hier begint onze klacht. De Wegenwacht kwam maar weigerde naar de auto te kijken omdat deze volgens hem onderhoud nodig had en vertrok weer. Omdat wij het niet eens waren met deze afhandeling en omdat we het gevraagde advies om wel of niet door te rijden niet gekregen hebben, belden wij opnieuw met de ANWB. Hier werden wij (na lang wachten) doorverbonden met een technisch servicemedewerker. Deze gaf aan dat het mogelijk niet verantwoord was om met de auto door te rijden, maar dat dit alleen door een Wegenwacht beoordeeld kon worden. Hij zou ervoor zorgen dat er opnieuw iemand langs zou komen. Echter, na even in de wacht gestaan te hebben, kregen wij te horen dat we niet meer op hulp konden rekenen.

T. v d Wijst
30-04-2014

Oplichters

Na 30 jaar lid zgn platina lid te zijn geweest van deze club heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.

In april 2013 ben ik verhuisd en heb de anwb hiervan op de hoogte gesteld. Nu krijg ik in april 2014 een aanmaning via mijn email van het TKB dat de rekening niet betaald zou zijn.Deze direct gebeld en uitgelegd dat ik verhuisd ben, zij wilde daar niets van weten en moest de incasso kosten betalen. Toen naar de ANWB winkel, ook die konden niets voor mij betekenen net zoals zo adviseerde zij mij de klachtendienst van de ANWB. Ik heb hun uitgelegd dat als de TKB mij via mijn email kan bereiken zij dat niet kunnen.Ik moest het maar met de TKB oplossen maar die boeven willen uiteraard hun centjes. Uiteindelijk heb ik maar betaald want op negatieve energie zit niemend te wachten.

Linda
08-04-2014

Duitendieven

Eén keer de wegenwacht nodig gehad in al die dertig jaren dat ik lid was. Ik had een nieuwe uitlaat onder de auto laten zetten en die was losgeschoten. Kwestie van weer even vastzetten, maar ik had de spullen niet bij me. Wegenwacht gebeld. Komt er zo'n nors figuur uit de auto met de mededeling 'zeker de uitlaat helemaal laten verrotten?' Pardon? Nee meneer, er zit een hele nieuwe onder! Vorige week hadden we met een andere auto een raar geluid maar dat bleek de sierstrip te zijn die los zat. Geen ductape bij me, maar toch even kijken of ik het vast kon zetten. Gestopt achter een auto die van de wegenwacht bleek te zijn. ALLEEN gevraagd of die man een klein stukje ductape voor me had. Dus niet van 'wilt u dat doen' of 'kunt u de motor nakijken'. Niks van dat, had er een ander gestaan had ik het aan die persoon gevraagd. Begint die vent gelijk van 'bent u lid'. Ben ik wel, nog wel.., maar een beetje overdreven voor de stukje tape lijkt me. Gooit hij de deur dicht. Vervolgens laat mijn zus de kaart zien. Deur weer open. Ik zeg nog dat ik het zelf wel doe. Neeee, heel demonstratief MET tape langs me heen lopen en op een knullige manier de tape plakken. Zijn gedrag was 'uit principe'. Ja, en daarom heb ik 'uit principe' met lidmaatschap opgezegd.

Renate
18-03-2014

ANWB zéér slecht telefonisch bereikbaar en onvriendelijk. Marketing & Sales

Ik heb geprobeerd mijn lidmaatschap van € 161,00, om te zetten naar een (nog duur) maar voor mij te betalen lidmaatschap van € 95,00. Ik had de indruk, dat zij dit pas in 2015 wilden laten ingaan. voor mij dus niet meer mogelijk lid te zijn. (en dit na meer dan 30 jaar trouw lid te zijn geweest) Krijg ik begin maart pech en bel de ANWB. Ik word teruggebeld dat ze niet kunnen komen, voordat ik € 95,00 cash aan de monteur heb betaald. Met veel moeite het geld bij elkaar gekregen en de ANWB stuurt een monteur.

Deze helpt mij, nadat ik betaald heb, erg vriendelijk en goed. Dan krijg ik 2 weken later, wéér een aanmaning om € 161,00 + € 6,00 incassokosten te betalen. Dus heb ik de ANWB weer gebeld. Sta weer een hele tijd in de wacht, maar ik blijf wachten omdat ik weet dat het anders niet wordt opgelost. Na mijn verhaal verbinden zij mij door met de pechhulp, die verbind me weer door met contactcentrum...weer het hele verhaal uitgelegd, die zet me weer in de wacht en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Ik vraag me af wat ik moet doen om de zaak voor hun op te lossen? Ik ga voor het eerst sinds meer dan 30 jaar kijken of er geen ander bedrijf is dan de ANWB om me bij te laten verzekeren voor pechhulp. Jammer!

De Vries
31-01-2014

Pfff, de ANWB spekt haar eigen schatkist net zo goed, dus die club kan beter zwijgen. Door omstandigheden heb ik in december 2013 mijn auto moeten verkopen. Vervolgens heb ik gelijk contact opgenomen met uw Contact Centre om te vragen of ik mijn ANWB-lidmaatschap en de Wegenwacht Service voor 2014 (nog) kon beëindigen. Neeee, dat doet de ANWB niet! Gevolg is dat ik geen auto heb, maar wel een jaarlang moet betalen voor lidmaatschap en Wegenwachtservice.

Akkerman
24-12-2013

Ik had 2-12-2012 een partnerlidmaatschap afgesloten. Binnen een week kwam ik er achter dat dat voor mij totaal overbodig was. Diep in de site weggestopt blijkt dat pechhulp toch niet gebonden is aan een persoon, maar dat de auto bepalend is. Een week later afgezegd per telefoon. Toch moet heel 2013 betaald. Nu blijkt opzegging niet te zijn geregistreerd en mag ik ook 2014 betalen! Geen enkele coulance. Net als reactie hieronder, ik moet een opzegginsbrief krijgen, krijg ik die niet, dan moet ik maar even bellen! Sowieso niet van deze tijd dat je voor 15 november moet opzeggen. Dit is geen vereniging meer, maar een uiterst commerciele club.

.

Jan jansen
07-12-2013

ik had pech voor de deur maar geen 'woonplaats service', dus service aangeschaft.

Komt er zo'n wegenwacht langs, kijkt ernaar en deelt mee dat ik mijn garage moest bellen om mijn auto op te komen halen.

Aan die 'woonplaats service' heb ik dus niet veel behalve dat het me geld kost.

Geprobeerd die 'woonplaats service' weer uit te zetten door meerdere keren te bellen maar staat nog steeds aan.

Later naar Duitsland geweest en 'met Vervangende Auto Service Buitenland' aangeschaft. Er werd me meegedeeld dat ik als het weer 'uitgezet' wilde hebben dat ik dat voor 15 november moet hebben geregeld.

Na mijn vakantie (augustus) meteen weer gebeld om het uit te zetten.

Ik moest de volgende dag nog een keer bellen, om te verifiëren dat het goed in het systeem was gezet (wat natuurlijk al aangeeft dat het een grote bende daar is). En alles was in orde, ik had alleen nog ' Vervangende Auto Service Nederland', dat wat ik had voordat de hele ellende begon en wat ik nu gewoon weer wil

Krijg ik van de week een nieuwe ledenpas in de bus met Wegenwacht services:

- met Woonplaats Service

- met Vervangende Auto Service Nederland

- met Vervangende Auto Service Buitenland

Meteen gebeld en maar ze konden niets meer voor me doen en ik zit er tot eind 2014 aan vast.

Ik heb meteen de hele boel opgezegd en rekening geblokkeerd. Terwijl ik lid ben sinds 1994.

Zegt dat mens aan de telefoon, u krijgt hiervan een bevestiging en als u niets krijgt dan moet u even bellen.

Anoniem
03-12-2013

Fantastisch geholpen!

Louis de Bakker
02-08-2013

Wij hebben op Za. 27-07-2013 om 07:30 een ongeval gehad met de auto in Duitsland.

Door het keren van de auto en verblinding van de zon is er een slagboom die niet zichtbaar was door de ruit van mijn auto gegaan.

Ik hebben de verzekering gebeld en die heeft een sleepwagen laten komen en is onze auto naar het sleepbedrijf gebracht, daar hebben wij om 8:00 naar het ANBW gebelt over of er een mogelijkheid was om de auto naar Nederland tebrengen en we een leenauto konden krijgen omdat het sleepbedrijf hem niet binnen 48 uur kon maken. Ze vroegen mijn kenteken en ik gaf het kenteken XF-XD-64 op maar hun verstonden XS-XD-64 waar door het verkeerd ging en hun ons niet konden helpen. (ik heb het kenteken 3x duidelijk opgenoemt!) Toen heb ik mijn verzekering gebelt of ik bij hun verzekerd was voor een leenauto en mijn auto naar NL te laten brengen maar daar was ik bij hun niet voor verzekerd. Ik heb om 08:30 weer terug gebelt naar de ANWB en toen hadden ze wel het juiste kenteken ingevoerd en klopte de gegevens, ik werd 7 keer door verbonden naar iemand anders om een dosier aan te maken over het ongeval, toen dat eindelijk gedaan was werdt er gezegt dat de ANWB contact op zou nemen met het sleepbedrijf waar onze auto op dat moment stond, om te kijken of de auto binnen 48 uur gemaakt kon worden en daarna zou het ANWB contact met ons opnemen over de mogelijkheden.

De contact persoon van ANWB heeft gesproken met medewerker van die berging, en die vertelde dat van wegens het weekend en maandag die ruit niet vervangen kon worden, dus zeker niet binnen 48 uur!.

Wij hebben tot 10:30 gewacht en toen heb ik weer terug gebelt over de stand van zaken

maar ze hadden nog steeds niks gedaan zo waren wij al 3 uur kwijt van onze dag, door te wachten en te bellen.

Het ANWB zei dat we maar gedult moesten hebben omdat het druk was op die dag. Om 11:00 werden wij gebelt door mijn verzekering dat hun hebben kunnen regelen dat mijn auto naar Nederland gebracht kon worden en we een leenauto konden krijgen maar die zou wel vanuit Venlo moeten komen naar ons in Duitsland, terwijl ik bij hun er niet voor verzekerd was maar omdat we al 3 en half uur hebben staan bellen en wachten hebben ze een uitzondering gemaakt. Toen dat was geregeld werdt ik tussen 11:00 en 11:30 gebelt door het ANWB over wat er aan de hand was en wat onze vraag was dus zou ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw moeten doen terwijl er een dosier over was aan gemaakt!

toen heb ik gezegt dat mijn verzekering het al heeft opgelost terwijl ze het niet hoefde tedoen ik heb toen de ANWB bedankt voor de slechte service en het laten wachten.

Om 16:00 is eindelijk was onze leen auto aangekomen en is mijn eigen auto door de sleepwagen naar Nederland gebracht.

Ik vind het niet passelijk hoe de ANWB ons op dat moment heeft behandeld en ons zo lang heeft laten wachten terwijl het hun taak was/is om een oplossing te zoeken en ons te helpen. Maar omdat ze dat niet hebben gedaan zijn we 7 uur kwijt geweest met wachten van die dag en te laat aangekomen bij ons hotel terwijl we de volgende dag alweer naar huis zouden gaan.

Nu zegt de verzekering dat ze de kosten niet opzich kunnen nemen omdat ik niet voor dit weekend bij hun verzekerd was maar het weekend 3-08-2013 t/m 4-08-2013.

Nu hoop ik dat het ANWB als nog iets voor mij kan betekenen en zeker coulance is zodat ik niet die kostenpost als minima op mijn dak krijg omdat het ANWB geen goede service's heeft verleend aan ons op Za. 27-07-2013.

Ik moest mijn klacht mailen naar (teamklacht@anwb.nl) zeiden ze bij ANWB. Dat adres is ook een wassen neus.

Nu hebben ze deze klacht al een tijdje geleden ontvangen, enigste wat ze nu nog doen is,

mij sturen van het hoekje naar het kastje.

ander woord is afschepen.

nu is het dosier gesloten zieden ze daar.

Dank je wel anwb!!!

Groet, louis de bakker

Anoniem
09-06-2013

Ik en mijn vriend gingen laatst naar de Ardennen met de auto van mijn moeder. Op de terugweg hoorde we midden op de snelweg een hele harde klap, ik en mijn vriend keken elkaar geschrokken aan en toen gelijk weer 2 harde klappen achter elkaar. Dus wij zijn natuurlijk gelijk naar de vluchtstrook gereden. De onderdelen van het spatbord van het rechter voorwiel lagen in stukken verdeeld op de snelweg en de autoband zag er ook niet meer zo goed uit. We hebben toen ANWB wegenwacht gebeld en ze zeiden dat ze binnen nu en 60 minuten zouden komen. Gelukkig kwamen ze al na een kwartier! De man die ons hielp was super vriendelijk. Hij had naar de autoband gekeken en zei dat die oké was (gelukkig). Voor de zekerheid heeft hij de band er af gehaald op hem dubbel te checken en hij heeft gekeken of er niet nog meer losse stukken zaten aan de auto, wat niet het geval was. Hij had met tiewraps nog was dingen aan elkaar vast gemaakt en hij verzekerde ons er van dat we gewoon door konden rijden, zolang we maar bij thuiskomst even langs de garage zouden gaan voor een nieuw spatbord. We waren erg opgelucht en hem natuurlijk super dankbaar!

Anoniem
08-06-2013

Januari van dit jaar 2013 leende mijn jongste zoon de auto, met mijn toestemming, en kreeg pech. De leiding naar de oliekoeler brak, jammer, kan gebeuren.

ANWB gebeld en constateerde dat de auto afgesleept diende te worden. Tot nu toe geen problemen, alles volgens het boekje, ook toen de sleepdienst kwam welke overigens niet van de ANWB was maar van Logicx sleepdienst.

Auto naar de gewenste garage gebracht en toen begon de ellende. De betreffende chauffeur had kennelijk haast en nam niet de tijd om te kijken of de laadklep, waar de auto achterwaards af moest rijden, wel volledig op de grond rustte. Nee dus. Deze hing nog ruim 30 centimeter boven de grond. Je kunt je inbeelden wat het gevolg was. Het afrijden met de achterwielen ging nog net goed maar toen de voorwielen eraf reden... Een grote klap, afgebroken stukken plastic van de onderplaat en de bumper waren het gevolg. Mijn zoon stond erbij en keek erna met op enige afstand de garagehouder, welke een auto stond te verkopen aan andere klanten. Enigszins geschrokken en gefrustreerd sommeerde de onbehouwen chauffeur min zoon om een ontvangstformulier te tekenen want hij moest snel door. Als hij nog vragen of andere opmerkingen had kon hij de anwb bellen. Zonder enige ervaring met een dergelijke onbehouwen man en beduusd door de gehele situatie tekende mijn zoon onder dwang dat formulier...

Er waren dus duidelijk klachten.

Toen mijn zoon dit verhaal vertelde heb ik uiteraard contact gezocht met de anwb. Die zegt doodleuk dat ik maar zaken moet doen met de transporteur!!! Ik zeg; dat zijn jullie toch? Jullie zijn toch benaderd voor die auto met pech? Aan jullie betaal ik toch al zo'n 30 jaar mijn lidmaatschap? Toch niet aan een willekeurig bedrijf dat jullie aanwijzen om klusjes voor jullie op te knappen?

Ik kan praten als brugman maar dit zijn de regels die de anwb hanteert en daar kun je het mee doen.

De schade is door een schade expert van mijn verzekering officieel vastgesteld op ruim 1100 euro schade.

Mijn rechtsbijstand verzekeraar loopt ook tegen een muur op bij de firma Logicx want die ontkent dat dit gebeurd is, tot nu toe ondanks de getuigenverklaring die is toegestuurd.

ANWB neem zelf verantwoording en behandel uw klanten op de manier waardoor jullie in het verleden zo groot geworden zijn; met respect en neem ze serieus!

Anoniem
06-06-2013

Ik heb zelf geen auto en heb dus ook geen pechhulp. Laatst leende ik mijn vader's auto. Hij is al zo'n 25 jaar ANWB lid. Halverwege viel de auto uit, midden op de snelweg. Ik belde dus, op advies van mijn vader (immers ANWB lid zijnde en eigenaar van de auto) naar de pechhulp. Maar tot mijn stomme verbazing werd mij verteld dat de auto niet van mij was en ik dus geen recht op hulp had tenzij ik eerst lid werd. De ANWB pechhulp is gekoppeld aan mijn vader en niet aan zijn auto! Of ik, als ik hulp wilde, eerst maar even lid wilde worden tegen het bedrag van 250 euro!!!!! Hallo! Verhoogd inschrijfgeld, verplichte woonplaatshulp... Aangezien de auto toch weg moest van de snelweg, had ik geen keuze... nu heb ik dus een pechhulpverzekering voor het lieve sommetje van 250 euro terwijl ik geen auto heb. Oh, en de verzekering loopt ook maar tot eind december.ANWB? Nooit van zn leven.

Anoniem
04-06-2013

Pech op 31 mei 2013

Na een prettige vakantie geboekt bij Uw zusterorganisatie Pinhigh op de weg terug gebeurt ons het volgende:

10.18 Melding doorgeven van autopech aan ANWB

10.31 Bericht van ANWB dat melding is geregistreerd

10.44 Bericht van touring. Melding van ANWB ontvangen

11.40 Touring arriveert, accu opnieuw geladen. Auto start weer. Verder geen actie

14.07 Melding doorgeven van autopech aan ANWB

15.05 Bericht van ANWB dat melding is geregistreerd

15.21 Bericht van touring. Melding van ANWB ontvangen

16.00 Touring arriveert en constateert defecte dynamo. Verder rijden is niet mogelijk.

16.10 ANWB gebeld. Doen niets, moeten overleggen en bellen terug

16.43 Bericht van touring om weg te slepen

18.50 Bericht van ANWB dat hulp is ingeschakeld, maar doen verder niets en bellen terug

18.20 Auto wordt door Touring weggesleept

18.25 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

19.00 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

19.59 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

20.15 ANWB gebeld, doen niets, moeten overleggen en bellen terug

20.55 ANWB belt terug om te zeggen dat huurauto wordt geregeld in Valkenburg

21.00 Taxi gebeld om naar huurauto te rijden

21.30 Huur auto ontvangen

22.00 Eerste kans op wat te eten en te drinken

24.00 Thuis

Anoniem
03-06-2013

Beste lezer,

Graag wil ik mijn ervaring met de ANWB met u mee delen. Ik stond met pech in Goeree- Overflakkee. De medewerker van de ANWB wegenwacht heeft ons niet de juiste hulp geboden. Hij heeft echter gezegd dat hij hier geen zin in had en heeft ons weg laten slepen. Ik ben niet iemand die gaat zweren, maar op dit moment ga ik het toch doen. Ik zweer dat deze meneer dit wel heeft gezegd. De auto is gebracht naar de Opel dealer waar ik natuurlijk diep in mijn buidel moest tasten. Ik kreeg een rekening van 200 euro voor een probleem wat makkelijk door de Anwb verholpen kon worden. Dit wordt door de Opel dealer en door meerdere garages bevestigd. Helaas is er niets met mijn klacht gedaan. Ik heb een brief ontvangen waarop het volgende staat vermeld.

Inmiddels heeft nader onderzoek plaatsgevonden. We hebben betrokken wegenwacht naar zijn bevindingen gevraagd en de kwestie besproken met een technisch specialist.

De wegenwacht verklaart het benodigde slangetje niet op voorraad te hebben en omdat het reeds donker was een noodreparatie met het licht van een zaklamp, niet verantwoord kon uitvoeren. Hij heeft u toen naar een garage laten transporteren.

Uit de door u gezonden factuur blijkt dat de garage er anderhalf uur mee bezig is geweest onder goede omstandigheden. U kunt zich voorstellen dat een dergelijk (nood) reparatie niet langs de kant van de weg kan worden uitgevoerd, ook gezien de omstandigheden. Wij verwijzen u hiervoor naar pagina 12 van de algemene voorwaarden. Op grond hiervan zien wij geen reden de door u gemaakte kosten te vergoeden.

Bovenstaande tekst heb ik letterlijk vanuit de brief gekopieërd. Hierop heb ik vervolgens gereageerd. Zie telkst hieronder. Ik vind dit echt een manier van oplichting, dus heb ik mijn abonnement beeïndigd. Mensen die echt goede hulp aangeboden hebben gekregen ben ik echt blij voor en anders onderneem echt actie. Als je ergens ontevreden over bent, meld dit meteen aan dit bedrijf en deel je ervaringen mee met anderen via internet. Zo kunnen wij met z'n allen de juiste aanbieder kiezen. Voor mij in elk geval geen ANWB. Ook heel belachelijk dat je extra lidmaatschapsgeld moet betalen als je pech hulp nodig hebt indien je nog geen lid bent van de wegenwacht.

Beste heer W..........s,

Ik heb uw brief ontvangen, waarin u aangeeft geen reden te hebben om de gemaakte kosten te vergoeden. Graag wil ik hierop reageren.

U geeft aan dat de btrokken medewerker heeft aangegeven dat het benodigde slangetje niet op voorraad was, het reeds donker was en een noodreparatie niet verantwoord was. Ik stond daar samen met mijn partner en dit heeft hij absoluut niet aangegeven. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij hier geen zin in had. Hij stond eerst te trekken aan het koelvloeistof reservoir. Doordat hij dit er niet gauw uit kreeg was hij geirriteerd en zei dat hij hier geen zin in had. Hij zei dit per abuis hardop, want ik merkte dat hij schrok van zijn uitspraak. Daarom vinden wij zijn bevindingen niet correct en trekken wij de conclusie dat de ANWB haar klanten niet centraal stelt en dat er eerder wordt gekeken naar de bevindingen van de betrokken wegenwacht en naar een specialist die helemaal niet erbij was en niet naar twee personen die er wel bij waren. Sterker nog, ik heb een medewerker van de ANWB horen zeggen dat deze betrokken wegenwachthulp niet de meest klantgerichte en resultaatgerichte medewerker is.

Het was lang niet donker, anders zou hij niet de oorzaak kunnen achterhalen en een poging doen tot reparatie.

Uit de door ons gezonden factuur is inderdaad gebleken dat er 1,5 uur is gewerkt. Dit is geheel correct. Ik heb zelf ook navraag gedaan bij de desbetreffende Opel Dealer. Zoals u misschien weet doet een Auto dealer meer dan alleen het slangetje vervangen. De facturatie begint op het moment dat deze monteur de auto gaat halen. Er wordt gekeken naar de oorzaak en vervolgens vind er ook een controle plaats van het gehele koelvloeistof systeem. Alles wordt meteen nagekeken. De reparatie wordt dan uitgevoerd en het gehele koelvloeistof syteem wordt weer nagekeken. De auto draait stationair en de monteur loopt alles na. Vervolgens wordt er een heel stuk mee gereden. De moter moet natuurlijk wel op temperatuur komen. De auto komt weer op de werkplaats te staan en er wordt weer gekeken of de koelvloeistofpeil gezakt is of niet. De auto wordt op de parkeerplaats geparkeerd en de monteur geeft dit door aan de medewerker facturatie. Ik heb alles stap voor stap genoteerd.

De wegenwachthulp zorgt alleen voor (nood) reparatie. De werkzaamheden van de Opel Dealer en de wegenwachthulp kan je dus niet met elkaar vergelijken.

Ik verwacht dat u zich nog eens over deze zaak buigt. Ik vind dit absoluut niet acceptabel en ga hier zeker wat mee doen. Als ons onrecht is aangedaan, dan ben ik zeer zeker bereid om dit mee te delen via social network. Ik vind dat niet zo met klanten moet worden omgegaan. Ik zal uw naam wel onherkenbaar maken. Als u bij uw standpunt blijft, dan wil ik graag mijn abonnement opzeggen per eerstvolgende contractsvervaldatum. Als ik dit anders moet doen, dan verneem ik dit graag van u.

Ik hoop dat u echt de klant centraal zet en hoop op een positieve reactie. Denk hierbij ook aan mond op mond reclame en social network....

Met vriendelijke groet,

Familie B.........s.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer B,

Het spijt ons te moeten lezen dat u zich niet kunt vinden in het antwoord van de ANWB.

Helaas zijn wij geen reden ons eerder ingenomen standpunt te moeten wijzigen.

Op uw uitdrukkelijk verzoek zullen we uw lidmaatschap van de ANWB en de Wegenwacht per 1 januari 2014 beeindigen. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van de diensten en services van de ANWB.

Uiteraard kunt u de zaak nog voorleggen aan een rechtsbijstand verzekeraar. Mogelijk kan kunnen zij u van dienst zijn.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

dhr R. W.............s

ANWB Team Klacht

Postzone B1D

Antwoordnummer 10

2509 VB Den Haag

Tel.: 088-2695976

Fax: 088-2698008

E-mail: teamklacht@anwb.nl

Anoniem
18-02-2013

Het wordt nog erger:

Vanmorgen heb ik (na 8 dagen wachten) teruggebeld naar de ANWB en gevraagd om hulp om de auto in de garage te krijgen,

Zegt de dame aan de lijn doodleuk dat ze me niet kunnen helpen!

"Ja mevrouw, dit zijn de regels" Nou ja! Heb ik dus voor Jan Lul 8 dagen gewacht?!

Toen ik uitlegde wat mij verteld was vorige week, dat ik dus 8 dagen moest wachten, begon ze hetzelfde riedeltje af te steken.

"Mevrouw U luistert niet", zei ze, "We doen het niet".

Daar ben ik mooi klaar mee dan. Betaal ik ruim 90 euro voor een service die geen service mag heten.

Ik Overweeg serieus over te stappen naar Routemobiel.

Ik ben al jaren klant bij ANWB maar ze laten me in de kou staan.

Eerst zeggen dat ik 8 dagen moet wachten en vervolgens doodleuk niets willen doen!

Ik ben echt WOEST!